Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 489
Heisann. Er det normalt å fortsatt være dårlig I magen etter å ha spist fleinsopp? Tok rundt 60stk, målt opp til litt i underkant av 2gram. Nå er det 2,5 døgn siden. Har søkt mye på nett om forgiftning ol. Har ingen diaré, og heller ingen andre symptomer, men magen jobber likevel ganske mye mer enn normalt. Klarer også å spise vanlig og å gå på do som normalt, men merker at magen jobber på høygir. Normalt?
Fleinsopp er hardt for magen. Det kan gi magesmerter, diare, fordi magen sliter med å bryte ned soppen. Dette er vanlig, en løsning på dette er å innta fleinsopp via te.
Celleveggene i mange arter av sopp består av noe som heter Citin, dette er noe kroppen sliter litt med å fordøye og det er også det som skaper disse mageproblemene. Om fleinsopp har Citin i seg er jeg usikker på. Men vet at Cubensis arten har det.

Det som har hjulpet meg er å spise litt rå ingefær. Bare kutt det opp, og svelg det ned med vann. Etter min personlige erfaring fjerner det rundt 90% av mageproblemene som kan oppstå eller har oppstått.
Oki, takk for raskt svar. Så slipper man å sitte her litt sånn små paranoidXD
Husk at det er sammenlignbart med å spise ikke varmebehandlet mat rett fra naturen