Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 822
Pc'n min er greit gammel (2-3 år kanskje) så hver gang jeg spiller (nesten uavhengig hvor krevende spillet er) blir prossesor opp til 70 grader og skjermkort 100 grader. Skal jeg prøve å bytte kjølepasta på alt? (Alle vifter funker, har en bak, to oppe og en i døra, blåser inn og opp.)

GTX 760 2gb, i5 4670K 3.4 ghz.
Kanskje lurt å bytte kjølepasta\vifter hvis viftene funger og er koblet til?
Da jeg vet i enkelte tilfeller har man svake vifter eller mye støv kan det være årsaken.

Skjermkortet er nok utdatert, du burde hatt GTX 1060 eller bedre. Husk skjermkort er viktig kjøleren er montert riktig ellers kan skjermkortet gå i stykker, da det ikke er noe overtempratur vern slik som på cpu.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Skjermkortet er ikke utdatert. Det er jo bare to generasjoner gammelt, altså 3 år siden. Riktig det at det ikke er vern, men skjermkortene pleier å throttle nedover før den blir varm for å beskytte seg mot å bli ødelagt.

Men siden alt er 2-3 år gammelt, og du heller ikke har byttet pasta en gang iløpet av årene, så er det på tide. Er det vanlig stock kjøler til prossessor?
Pleier å bli mye støv i en pc etter et par tre år.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du overklokket gpu? Mener den skal throttle ned på rundt 84 grader default.

Skader ikke å rense kjøleribber + legge på ny fersk kjølepasta(dersom du er forsiktig)
har ikke overklokket, standard kjøler og har støtt og stadig blest ut støv. Men det er kjølepasta på skjermkortet?
hvis cpuen ligger på 70 grader under 100% load så er detta innafor, kanskje litt varmt men ikke noe farlig. Skjermkortet derimot bør ikke overstige 80 grader. Det har kjølepasta ja, men tror garantien bortfaller hvis du åpner det, ville heller sendt det inn til der du kjøpte det. Husk at du har 5 års reklamasjonsrett på elektronikk kjøpt i Norge !hvis du kan vise frem kvittering!
Klarte å bøye usb 3.0 koponent inni pc'n og har sotte inn nye vifta osv osv, tror ikke garantien er noe å satse på, skal innen nermeste fremtid kjøpe nytt uansett. Blir vel å bytte kjølepasta og håpe på at det fikser det

takk for svar