Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 869
Hei.

Jeg har en 1 år gammel HP15-n029so laptop som jeg kjøpte til skolen og etterpå kjøpte jeg en Crucial MX300 SSD for å få den til å funke litt kjappere.
Nå har jeg montert inn SSD'en men laptopen min vil ikke gjøre noe mer etter den har vært i POST-modusen,
jeg får opp et skjermbilde som viser en feilkode: 3F0.
Laptopen min kjøres bare fra SSD'en siden den ikke har flere porter for HDD'er.

Har noen en løsning på dette?
Er det operativsystem installert på SSDen?

3F0 er i utgangspunktet Hard Drive not found, så kan tenkast du bør sjekke at den er skikkeleg plugga i. http://h30434.www3.hp.com/t5/Noteboo...r/td-p/1406345 er kanskje relevant å lese.
Sist endret av slashdot; 7. oktober 2016 kl. 12:32.
Trådstarter
6 0
Ja, i går installerte jeg windows 10 på SSD'en men når jeg prøver å installere på nytt og kommer til install windows vinduet i setupen får jeg ikke opp noen partisjoner å installere på, så SSD'en trenger garantert ikke reparasjon.
Da jeg var i kontakt med HP for litt siden sa de at den eldre disken muligens kan ha noen bios-valg til disk så det er derfor jeg ikke klarer det, er det mulig å reparere det på egen hånd?

Jeg prøvde å kjøre chkdsk /f /r /x og jeg fikk opp "Cannot lock current drive" og "Windows cannot run disk checking on this volume because it is write protected"
Sist endret av SSD?; 7. oktober 2016 kl. 13:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
BIOS HDD LEGACY ett eller annet.
Trådstarter
6 0
Hadde slått av Legacy Mode i BIOS,
nå når det er slått på virker det heller ikke.

Prøvde å kjøre Hard Drive Test fra HP PC Hardware Diagnostics UEFI, da kom systemet med: SMART Check: NOT INSTALLED og Short DST: NOT INSTALLED
Det her er ett merkelig problem. Broder'n kjøpte seg en bærbar (HP) etter anbefaling som jeg ga han, med hdd selvfølgelig, for det koster jo mindre enn å kjøpe en med ssd. Har aldri vært borti lignende. Han fikk aldri brukt den ssd'en i den maskinen.

Rettere sagt så kom det så langt at han fikk lagt inn Windows. Men når han restartet eller slo av maskinen fikk han opp feilkoden. Det er ikke slik at han gjorde noe feil for vi holdt på i flere dager med det der, og vi prøvde alt. Har jo skiftet til ssd på endel andre bærbare helt uten problem.

ssd'en fungerte fint, satt den i hans andre bærbare igjen etterpå og der tusler og går den. På meg virker det merkelig at den finner ssd'en og kan legge inn Windows og ved neste restart/oppstart gjør den det ikke. Rett og slett største møkka jeg har vært borti.
Trådstarter
6 0
Ser ut som HP har låst avanserte BIOS'er lenge, det går vel an å søke på "unlock insyde"... men jeg tviler på at det er mulig å gjøre noee med det.

Jeg sier bare at det er siste gang jeg går for noe fra HP.