Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1882 202252
Noen som vet om det kom noe nytt på Gamescom eller? sikkert ett g4 videoen 100 ganger.
Vel, det har droppet screenshot av alle rasene både male og female, samt en del intervjuer og småinfo som f.eks:
- Man kan gifte seg, og kona vil lage mat til deg når du kommer hjem
- Det er med unger, unkillable.
- Mere spesifikt om crafting: ores, blacksmithing osv. Man kan skaffe et bra våpen på lvl 5 og oppgradere det gjennom spillet sånn at det alltid er brukelig
Jeg gleder meg som en liten unge til dette spillet, men håper dypt og inderlig at de ikke har fokusert for mye på grafikken, men faktisk har lagd en anstendig historie, og et bra gameplay. Ble vanvittig skuffet over Oblivion i forhold til Morrowind. Historien er mye dypere i Morrowind, føler jeg. Skal dog runde dette spillet, uansett om det skuffer meg eller ikke
Skyrim kommer til å bli fantastisk! Gleder meg noe sykt til å bare dra ut og gjøre hva f**n jeg vil. Noen som vet om man kan ha flere koner? xD
Her er en samling bilder av hvilke raser du kan være. Vet ikke om det er alle eller om det er fler som ikke er med.

http://www.elderscrollv.com/tons-of-...shots-pour-in/

Skal lett være Argonian.

Her er en bedre oversikt:

http://theelderscrollsskyrim.com/races-in-skyrim/

Her er 9 av 10 raser.
Jeg tror jeg går for en dagger/stealth khajit første runde
Ang. konene, kanskje man kan drepe den første, og selge huset? Så kan man skaffe en ny, repeat ^^
Tviler på at man kan ha flere samtidig xD

Jeg har TO saves på oblivion, en khajit med 345 timer, og en Nord med 250 timer, INGEN av dem har jeg fullført mainstory'en på :O
Å si at storyen i Oblivion sugde er greit nok, men sidequests og factions er x10 mer lore og story enn et gjennomsnittsrpg om dagen.
Men jeg tviler ikke på at Skyrim har tons of content, enten det er i form av enestående dungeons, et eget drage-språk, bøker (over 300 confirmed), quests eller annen lore.
Når det kommer til det å gifte seg og få seg kone vil det ikke ta så veldig lang tid før det kommer en mod som gjør at du kan ha en hyrdestund med kona di.

Og de barna vil bare være unkillable til det kommer en mod som gir deg muligheten til å drepe dem. Det kom en killable kids mod til Fallout 3.

Killable Children:

http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=376
Sitat av UncleSam Vis innlegg

Jeg har TO saves på oblivion, en khajit med 345 timer, og en Nord med 250 timer, INGEN av dem har jeg fullført mainstory'en på :O
Å si at storyen i Oblivion sugde er greit nok, men sidequests og factions er x10 mer lore og story enn et gjennomsnittsrpg om dagen.
Men jeg tviler ikke på at Skyrim har tons of content, enten det er i form av enestående dungeons, et eget drage-språk, bøker (over 300 confirmed), quests eller annen lore.
Vis hele sitatet...
Det er GTA følelsen som gjorde Oblivion så epic for min del, man hadde så og si evig spilletid så lenge man ga f i hovedhistorien, og den sugde jo!
Den slutten var helt på trynet imo.

Håper på masse factions, assassins, thief, fighters, mages, hunters, bountyhunteropplegg. Samt masse customization av ting våpen classes og abilities.
Gleder meg som en unge

En annen ting jeg håper Skyrim har som oblivion hadde var speed upgrades. Den beste karakteren min var en imperial med så mye speed at det var latterlig, pluss ringer og utsyr som ga meg enda mer, jeg løp som en fuckings vind!
Sitat av ViceR Vis innlegg
Acrobatics borte...
Vis hele sitatet...
Jepp, dette er det eneste jeg savner av det jeg har sett hittil, ingenting var som å hoppe fra hustak til hustak i oblivion og sneak-critte vakter om natten

Jeg gleder meg så mye at jeg teller data, nå er det pc på gang, og mye pga. dette spillet!

Tipper det er noen flere her som skal kjøpe data?
Bør man ha spilt oblivion først?
kjempelang trailer her:http://www.itavisen.no/877307/gleder-du-deg-til-skyrim
noe dårlig kvalitet men absolut sebart

Sitat av sumoivar Vis innlegg
Bør man ha spilt oblivion først?
Vis hele sitatet...
vil ikke si det er en nødvendighet, da de virker som det bygger på forskjellige prinsipper, men med tanke på at oblivion koster en hundrings vil jeg si det er et spill man får mye for pengen for selv om det begynner og dra på åra
Sist endret av vidarlo; 6. september 2011 kl. 14:03.
Sitat av sumoivar Vis innlegg
Bør man ha spilt oblivion først?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det har noe å si, men oblivion er generellt verdt å ha spillt, download og spill eller kjøp for 100 spenn på gamestop (da får du med Bioshock) og spill i vei.
Du trenger ikke å ha spilt noen av forgjengerne for å ha glede av dette, men som det er med alt som er fantastisk er mer bedre så hvorfor ikke?

Jeg kan nesten ikke vente til dette spillet kommer. Det har vært en klein spillhøst for min del og jeg trenger å rømme inn i en verden av drager og magi ASAP!
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Jeg kom nesten, må nok til med innkjøp av pc tho : /
Vis hele sitatet...
Nå har jeg en maskin stående klar til å bli kjørt av dette mesterverket
Gleder meg helt vilt, og ditt engasjement gjorde ikke gleden noe mindre! Har også farlig mange timer med Oblivion.
Litt offtopic : men til ts, drømmer du om spillet? altså, når du sovner...
Sitat av KingPill Vis innlegg
Litt offtopic : men til ts, drømmer du om spillet? altså, når du sovner...
Vis hele sitatet...
Skal ikke svare for han, men jeg vet at jeg har drømt om det, jeg løp rundt med dualwield-økser og hamret løs på ulver og det som var.
Skal sies at dette var etter at jeg hadde sittet på jobb hele dagen og lest om spillet og sett trailers


Edit: Hundre innlegg!
Sist endret av Laxz0r; 6. september 2011 kl. 16:20.
Digital Anarchy: HVORDAN kan du si dette er en dårlig spillhøst? Har vært? Er den over? Dette er den SYKESTE høsten på spillfronten i manns minne! Deus Ex, Dead Island, Gears of War 3, BF3, MW3, Batman Arkham City, Assassins creed revelations, SKYRIM? Dette er de storspillene jeg kommer på som 97% sikkert blir 100% awesome.

KingPill: OM jeg drømmer om skyrim, nei, ikke som jeg husker. Oblivion derimot, drømte jeg om hver natt når jeg var på mitt verste. Fikk det også for meg at jeg kunne save forså og loade igjen i hverdagslige situasjoner etter å ha spilt sikkert 100t på en uke :P Så noe sier meg at jeg kanskje kommer til å drømme om skyrim..:/

Beth la ut på sin offisielle skyrim facebook i dag bilder av en skyrim bronse-statue. Størrelse og hvordan den skaffes er hittil ukjent. På bildene ser de LATTERLIG store ut, men tror det er no fotofiksfakseri der!
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150279490921404&set=a.10150279490876404.330207.131368351403&type=1&ref=nf


2mnd, 5 dager
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt oblivion? komplett, elkjøp etc. har det ikke inne før xx dager.. Tips??
Du kan kjøpe Game of the year deluxe edition på steam. Koster deg 25 euro.
Sitat av Kurwa Vis innlegg
Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt oblivion? komplett, elkjøp etc. har det ikke inne før xx dager.. Tips??
Vis hele sitatet...
S t e a m .
Sitat av Kurwa Vis innlegg
Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt oblivion? komplett, elkjøp etc. har det ikke inne før xx dager.. Tips??
Vis hele sitatet...
Gamestop, der kjøpte jeg en pakke med Oblivion og Bioshock til 100 spenn c:
Det ble sluppet Gameplay Demos for en god stund siden, poster de her i tilfelle noen ikke har fått de med seg

Elder Scrolls V Skyrim GamePlay Demo Part1
Elder Scrolls V Skyrim GamePlay Demo Part2
Elder Scrolls V Skyrim GamePlay Demo Part3
Sist endret av maxphone; 13. september 2011 kl. 21:19.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
tenkte jeg skulle dele denne netsiden med dere, her kan dere spørre om du har nok systemkraft til og dra skyrim
glemte jo forøvrig å legge til at jeg ønsker det på ps3, men skal sjekke ut gamestop, takk!
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
tenkte jeg skulle dele denne netsiden med dere, her kan dere spørre om du har nok systemkraft til og dra skyrim
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte ikke så mye av det jeg, men hva tror du denne kommer til å greie spillet på?
Takk for hjelpen på forhånd, har ikke mye peiling på slikt.
er det online spill som wow det her?
Sitat av disneyman Vis innlegg
er det online spill som wow det her?
Vis hele sitatet...
Nei, dette er ett singleplayer RPG.
Sitat av Laxz0r Vis innlegg
Jeg skjønte ikke så mye av det jeg, men hva tror du denne kommer til å greie spillet på?
Takk for hjelpen på forhånd, har ikke mye peiling på slikt.
Vis hele sitatet...
svært rundt gjetta "highmedium" -high Har omtrentlig samme oppsettet selv, og det er det jeg har fått høre ^^
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
svært rundt gjetta "highmedium" -high Har omtrentlig samme oppsettet selv, og det er det jeg har fått høre ^^
Vis hele sitatet...
Supert, tenker at jeg kommer til å forbedre dataen etterhvert,
men det viktigste akkurat nå er å få den i hus og klar for kongen av spill kommer ut.
Fy som jeg gleder meg.
Sist endret av Laxz0r; 13. september 2011 kl. 23:53.
Nei, de vil jo saksøke minecraft for og ha scrolls!
Sitat av olaPola Vis innlegg
Gamestop, der kjøpte jeg en pakke med Oblivion og Bioshock til 100 spenn c:
Vis hele sitatet...
Noen erfaringer med å kjøpe pre-owned? Får jeg det billigere på ebay?

vet noen om noen Norske nettbutikker som har oblivion inne akkurat nå? takk!
Sitat av Kurwa Vis innlegg
Noen erfaringer med å kjøpe pre-owned? Får jeg det billigere på ebay?

vet noen om noen Norske nettbutikker som har oblivion inne akkurat nå? takk!
Vis hele sitatet...
Det var ikke pre-owned. Og det hadde ikke blitt solgt om det ikke hadde funka.
Min erfaring med ebay er at alt af spill og film ikke funker i europa fordi det er laget for amerikanske konsoller etc.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ikke lenge igjen nå..

Vil det.være likt attribute-system ved levling som i oblivion, med 3, 5 osv + per level?

Og burde man spille 1. Pers mode, eller slik at man ser personen? Altså smak og behag kanskje, men skjønte det aldri i oblivion.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kurwa: 3. person sugde i Oblivion og ødela opplevelsen litt. Derfor holdt man seg helst i 1. person. I Skyrim har de touchet opp masse mtp. grafikk og animasjoner, derfor bør 3. person også være bedre. Jeg tror jeg fortsatt vil holde meg mest til 1. person, men dette blir en smaks-/vanesak.
bah! Jævlig blasphemi at jeg i dag møter folk som ikke har hørt om The Elder Scrolls serien! Gleder meg jeg og, som alle andre
Noen som har hørt om de beholder levelingsystemet for fiender fra Oblivion, eller om de går tilbake til standard?
Tenker da på at i Oblivion tilpasses fiendenes level til ditt eget, du kunne altså ikke stikke av fra en fiende du slet med, gå opp i level for så å komme tilbake til en enklere kamp.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Level scaling går kraftig ned, ja. Alt i alt likner det mer på Fallout 3 enn på Oblivion *, og det er det vel ikke særlig mange som har noe mot.
Sist endret av robhol; 1. oktober 2011 kl. 21:43.
gleder meg som fyyyyyyyyyy!! håper de også har fikset det eneste jeg ikke likte i oblivion, nemlig det at flere av NPC'ene hadde samme stemmer! det var nesten som om 1 mann hadde stemmen til 40 stykk i spillet! men det hindra meg ikke i å spille det! lurer på hvor mye av livet mitt jeg har gitt til TES ;D
Noen som har lest pc-gamer enda eller? sto det noe nytt?
Jeg skal lage meg en lesbisk dragonhunter <333333

Ellers så gleder jeg meg til spillet kommer
Må få dele denne : http://uk.pc.ign.com/articles/118/1182286p1.html
Sist endret av sondrebot; 10. oktober 2011 kl. 10:49.
Har gledet meg til neste i sagaen siden 09 tror jeg, endelig er tiden snart her!
Har Bethesda sagt noe om Skyrim blir like mod-venlig som Oblivion?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ja. Det var bekymringer om at de skulle bruke en slags "beskyttelse" mot modding, men de gikk ut for ei stund siden og sa at det ikke skjer. Elder Scrolls har bare hatt godt av moddingen uansett, så det ville være rart om de prøvde å forhindre den.
Kansje jeg leste feil, men du skreiv at enchanting var tatt bort. Det er...Bullshit Enchanting er en skill i Skyrim. BOMBE sikker! Anyways, gleder meg veldi Hvordan type karakter skal folkens hær spille? Jeg selv har tenkt meg å være Nord, light armor, meele å archery. Kansje lage enda en Mage karakter.
Wow, kjedelige achievements.. Synd det ikke var noe "Become master of arena and take on 20 challengers" etc.
Det var noe jeg savnet i Oblivion, random folk som ville ha kamper med mesteren av arenaen, istedenfor de tamme dyrekampene...
hadde planer om å kjøpe dette for å støtte utvikleren helt til de begynte med denne "barneleken" som mobiltelefonprodusentene driver med.

om å gjøre å saksøke hverandre for hver minste ting,

tror nok det blir bukta på denne å innkjøp av minecraft pocket ed istede gitt