Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 622
Har en samsung bærbar pc som plutselig ikke ville starte etter jeg lukka den igår kveld, skjermen er altså helt svart.. feilmeldingen er ; 0xc00000e9

Må jeg kjøpe ny harddisk? Isåfall, hvilken? Jeg har ikke peiling på sånt.. Tenkte å bruke finn å kjøpe en der, helst så billig som mulig

Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT 500GB 5400 RPM 8MB Cache SATA 3.0Gb/s 2.5" Internal Notebook Hard Drive Bare Drive er harddisken som sitter i nå.

Bruker windows 8.1
Sist endret av desiigner; 10. oktober 2016 kl. 10:27.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ikkje kjøp brukt disk. Kjøp ein ny. Skal du ha vanlig mekanisk disk koster 500GB ca. ingenting (typ 3-400), men eg vil anbefale deg å gå for SSD. Du får 500GB SSD for 1400,- spenn.

Igjen; IKKJE KJØP BRUKT DISK!
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ikkje kjøp brukt disk. Kjøp ein ny. Skal du ha vanlig mekanisk disk koster 500GB ca. ingenting (typ 3-400), men eg vil anbefale deg å gå for SSD. Du får 500GB SSD for 1400,- spenn.

Igjen; IKKJE KJØP BRUKT DISK!
Vis hele sitatet...


Ok, så det er altså disken som er feilen? Har sjekka litt rundt på google uten å bli særlig smart da det ikke er noe fix, eller så er jeg bare dårlig til å lete. MEN, skulle det være en sjangse å sjekke ut minnepenn alternativet med ny windows? Recovery mode kommer opp med den feilmeldingen til slutt, etter kanskje 10 minutter med riktig spinning på maskinen, dvs den bråker mye.

Sitat av desiigner Vis innlegg
Ok, så det er altså disken som er feilen? Har sjekka litt rundt på google uten å bli særlig smart da det ikke er noe fix, eller så er jeg bare dårlig til å lete. MEN, skulle det være en sjangse å sjekke ut minnepenn alternativet med ny windows? Recovery mode kommer opp med den feilmeldingen til slutt, etter kanskje 10 minutter med riktig spinning på maskinen, dvs den bråker mye.
Vis hele sitatet...

Kommer ikke inn i safe mode heller... Kommer bare inn i BIOS
Sist endret av desiigner; 10. oktober 2016 kl. 10:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.