Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1244
Hei bygde meg en data her på søndagen og brukte den i et par dager, helt til jeg fant ut at den kjørte bare på en ram brikke. Tok da å skrudde av pc`en la den ned på siden og festet den siste ram brikken. Da jeg skrudde på pc`en og brukte den litt så hørte jeg at det var en vifte som plutselig gikk for fult.. Og det bråkte veldig.. Prøvde å se inn i kabinettet når det sto på som fult for å se om det var problem med en av viftene, men så ingen ting.. Fant ut litt senere at det var strømforsyningen som bråkte! Og det gjorde den ikke før jeg la pc`en ned på siden..
Fikk snakket med komplett om de og de fikk sendt en ny..
Men hva er problemet? Kan det rett og slett være et strømforsyningen ble ødelagt av at jeg la Pc`en ned på siden? (lite trolig)
Også et lite spørsmål om skjermkortet... Når jeg spille feks cs:go så ligger temperaturen på 70 grader.. Er dette normalt, eller burde jeg investere i noen nye vifter?

Min data: https://www.komplett.no/product/8960...-1070-edition#
70 grader er ikke mye da du spiller, men du kan nok få temperaturen litt ned med flere vifter. At strømforsyninger bråker er noe jeg har vært vitne til endel. Er som regel de billige som gjør det. Hadde en xfx 750w og den hørtes ut som ett propellfly, mens den nye jeg kjøpte EVGA gold sertifisert 1000w er meget stille i forhold. Strømforsyningen du har er en såkalt billig strømforsyning, og da pcen kjøres på load så vill en stor % av maksimum belastningen av strømforsyningen bli brukt, noe som forårsaker at viften må begynne å jobbe endel. En dyrere strømforsyning vill ha bedre kjøle egenskaper og kan levere mer effekt som regel, og det skal da mere til for å trekke en stor % av maksimum belastningen.
Takker for svar
Forstår at billige bråker veldig, men syns det er rart med tanke på at det hendte etter jeg la Pc`en ned på siden.. Kanskje det bare er ren tilfeldighet
Får vurdere å kjøpe meg en slik dere anbefaler Skal bare se hvordan den nye jeg får i posten neste uke oppfører seg
høres veldig rart ut ja, men corsair sine billige strømforsyninger er virkelig dårlige greier. EVGA skal satse hard på å øke salget i Norge nå, de gir vanvittig bra priser for "high end produkter"
Får håpe den nye som kommer bråker litt mindre enn den som jeg har nå?
Men kan det kanskje ha noen sammenheng med at den andre rambrikken som ble installert gjør at det krever såpass mye mer av strømforsyningen at den fort blir varm og at viften går for fult for å kjøle den ned?

og nå må dere vite her at mine kunnskaper om data er lik null x) så ikke skyt meg om jeg spør dumt her :P
Rambrikker burde trekke noen få watt, kan det være cool whine eller rett og slett viftene som blåser på noe?
Tror slike billige PSuer ikke har hastighet regulering så går på full hastighet hele tiden.
Så ville ikke vært overrasket hvis din nye psu støyer tilsvarende.
Sitat av lmh1 Vis innlegg
Rambrikker burde trekke noen få watt, kan det være cool whine eller rett og slett viftene som blåser på noe?
Tror slike billige PSuer ikke har hastighet regulering så går på full hastighet hele tiden.
Så ville ikke vært overrasket hvis din nye psu støyer tilsvarende.
Vis hele sitatet...
Viften gikk jo veldig fint de 2 første dagene, og det er ikke sånn at viften går fort hele tiden.. Kanskje 1 til 2 ganger i timen :P
Men er veldig irriterende,^^
Godt mulig din har tempraturregulator men muligens sensoren er skadet\ eller dårlig kvalitet.
Vi får håpe det blir bedre med ny PSU, er 3 år siden jeg hadde Consair CX PSU så er ikke særlig oppdatert på den.
Men ville styrt unna den da jeg vet hadde en slik PSU på reklamasjon så den var helt død så fikk jeg ny. det var CX 600M eller noe slik.

Nå har jeg kun en corsair cx 450m da digitalimpuls mente den var bedre.
Men er ikke overrasket også den rykter snart. Da den er over 2 år nå.
Sist endret av lmh1; 16. september 2016 kl. 12:07.
Satser på at den nye jeg får vil fungere bedre
Om den bråker like mye får jeg ignorere det frem til jeg får kjøpt en bedre