Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1882 202215
Kjøpte hus i whiterun kun for storage. Brukte 20 minutter på å finne ut at huset ikke skifter navn til Xanax' house. Det heter ett eller annet random. Følte meg skikkelig smart da jeg fant det ut.
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Breezehome
Går bare utifra at det er kister i huset jeg kan bruke. Har en 20 - 30 dragon scales jeg vil legge fra meg. Gidder ikke bære bones, skal bare lage light armor uansett
Hvorfor bruker du ikke bare Lydia som et pakkesel?
Sitat av 1nameless Vis innlegg
Har en god del sånne små¨spørsmål som jeg tar her

om du raserer noens hus, rydder dem automatisk opp etter noen dager?

på markedsplassen i Whiterun, kommer varene noen gang til og fylle seg opp igjen etter du har kjøpt alt?

Kommer tre-et på torget til og spire etter du har kommet med et nyt frø?

Vil det noen gang flytte folk inn i byen?

bare noen av spørsmåla jeg husker
Vis hele sitatet...
om du raserer noens hus, rydder dem automatisk opp etter noen dager? Ja.

på markedsplassen i Whiterun, kommer varene noen gang til og fylle seg opp igjen etter du har kjøpt alt? Ja, hver 48'ende ingame time.

Kommer tre-et på torget til og spire etter du har kommet med et nyt frø? Ja.

Vil det noen gang flytte folk inn i byen? Nei.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Hvorfor bruker du ikke bare Lydia som et pakkesel?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk lydia tilfeldig etter at jeg ble ferdig med thieves guild, for jeg holdt meg unna main questen. Hun er ikke kona mi enda, trodde det var sånn man fikk henne, giftemål

Men kan jeg ikke bare legge ting i huset? I en tønne eller noe. Skal skjekke det etterpå.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sikkert spurt om før, men føler meg ikke mann nok akkurat nå til og lese igjennom 93 sider. Er det noe strategi dere har lært dere når det kommer til og sanke Iron Ingots? Trenger hundrevis av dem (Jada, Smith horing all the way).
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Sikkert spurt om før, men føler meg ikke mann nok akkurat nå til og lese igjennom 93 sider. Er det noe strategi dere har lært dere når det kommer til og sanke Iron Ingots? Trenger hundrevis av dem (Jada, Smith horing all the way).
Vis hele sitatet...
Jeg fast travla mellom 2-3 steder og kjøpte fra Merchant/Smithy, er ikke enklere enn det

(100 smithing på 1 dag)
Noen her som har skaffet seg Hearthfire?
Jepp. Var jo ikke store greine å skryte av, men kostet jo heller ikke stort. Veldig enkelt å bygge huset, og lite valgfrihet innen møblering imo.
Ja helt enig! Og teit at man ikke kan sparke tjenere, man må ta livet av dem for og få en ny en.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg er på Rising at Dawn oppdraget hvor du kan kurere vampirism. Først snakket jeg med Falion og gav ham en fyllt Black Soul Gem som han ba om. Så ville han at vi skulle møtes ved solnedgang ved Black Marsh. Men det var noe jeg gikk glipp av, men alikevel står det at jeg har gjort det og det neste jeg skal gjøre er å snakke med Falion igjen. Men da vil han ikke snakke om vampyrism!

Noen ide om hvordan jeg kan bli kurert? Har vært vampyr i ca 50 skyrim dager...
Sikker på at du ikke skal være der ved soloppgang? Mener å huske at det var det jeg gjorde.
Sitat av Mascherano Vis innlegg
Noen ide om hvordan jeg kan bli kurert? Har vært vampyr i ca 50 skyrim dager...
Vis hele sitatet...
Noe du gjekk glipp av i denne prosedyren?
http://www.gamefront.com/skyrim-how-to-cure-vampirism/
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hmm... Har da fått besøk av en giant, som bestemte seg for å campe på utsiden av huset mitt. Noen som vet åssen jeg kan fjerne han eller?
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Sikkert spurt om før, men føler meg ikke mann nok akkurat nå til og lese igjennom 93 sider. Er det noe strategi dere har lært dere når det kommer til og sanke Iron Ingots? Trenger hundrevis av dem (Jada, Smith horing all the way).
Vis hele sitatet...
vist du har lagt opp litt gull og noen soulgems, så er det beste å reise mellom 2 steder og kjøpe iron, anbefaller å veksle mellom witherun og solitude, for i solitude kan du i tillegg stjele ingots oppe med borgen til høyre for der du går inn på plassen foran borgen (var ikkje så lett å forklare uten bilder) og i tilegg har har smithen der masse ingots liggende inne hos seg som du bare kan plukke med deg :P enchant alt du lager og selg får du litt igjen for strevet og lvller smithing og enchaniting i samme sleng
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Hmm... Har da fått besøk av en giant, som bestemte seg for å campe på utsiden av huset mitt. Noen som vet åssen jeg kan fjerne han eller?
Vis hele sitatet...
Har fått besøk av en giant to ganger. Jeg bare drepte han. Var rundt level 30.
Sitat av Dalla90 Vis innlegg
Har fått besøk av en giant to ganger. Jeg bare drepte han. Var rundt level 30.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg bare lvl 13... Jeg tar kanskje 5% av livet hans hver gang jeg slår, han tar ca 80% av mitt :P
Bruk ranged, og la en companion tanke?
Sitat av Sinken Vis innlegg
Bruk ranged, og la en companion tanke?
Vis hele sitatet...
Det kan vel fungere, får prøve det etterpå!
Noen som har gjort Liberate skyrim questen? Har gjort "liberate falkreath hold" men får ikke til "liberate the reach"

Er lenge siden jeg drev med disse questene og ser jeg har gjort questen Compelling Tribute bare det at der det står "find evidence" har jeg ikke gjort, men questen er ferdig likavel :S Og markarth er også styrt av stormcloaks. Hva i huleste er det som har skjedd nå? Og han galmar kisen er ikke å finne noe sted :P
Vil bare anbefale en mod her. Skyrim Redone. http://skyrim.nexusmods.com/mods/9286

Jeg føler nesten at jeg spiller et helt nytt spill. ALT er bedre. Nye og flere (og bedre) perks, vanskeligere og mer strategisk combat-system, nye våpen, ny armor, og mer balanced gameplay i det hele tatt. Veldig mange mods jeg har kommet over har bare gjort spillet lettere enn det det allerede er, men ikke denne. Denne moden er sånn spillet burde vært laget. Takk for meg. Over og ut.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Klarte faktisk og kjøre det med intel pentium sin Integrerte gpu Noen som vet hvordan skyrim sine requirements er i forold til mw3? kjører skyrim på midium uten noe lag så langt.
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Klarte faktisk og kjøre det med intel pentium sin Integrerte gpu Noen som vet hvordan skyrim sine requirements er i forold til mw3? kjører skyrim på midium uten noe lag så langt.
Vis hele sitatet...
MW3 krever ingenting i forhold til Skyrim på høye inntsillinger.
kjører skyrim på _medium_ vil mw3 gå greit da? siden du skriver høye
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
kjører skyrim på _medium_ vil mw3 gå greit da? siden du skriver høye
Vis hele sitatet...
Ja, om du kan kjøre skyrim uten lagg på hvilkensomhelst setting, kan du kjøre MW3.
Men BO2 er gøyere og har mye mindre online problemer + zombies over survival og bedre storyline. Ser at det er noe subjektivt, men det er vel den generelle oppfatningen.
ok. var litt usikker så takker for hjelpen.

-Spørsmåltegn?
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Vil bare anbefale en mod her. Skyrim Redone. http://skyrim.nexusmods.com/mods/9286
Vis hele sitatet...
Vet du om denne moden er på steam workshop? Jeg er ikke så flink med nexus og mappesystemer og alt det der..
Sitat av Laxz0r Vis innlegg
Vet du om denne moden er på steam workshop? Jeg er ikke så flink med nexus og mappesystemer og alt det der..
Vis hele sitatet...
Installere mods med Nexus er veldig enkelt. Bare last ned Nexus Mod Manager, registrer deg, klikk på "Download with manager" på ønskede mod fra nexusmods, dobbelklikk på mod i manager, og vips.
Skyrim redone anbefales på det sterkeste! Hadde klokka inn drøye 50 timer gameplay uten i jula og var ganske lei skyrim igjen. Needless to say SkyRe var hva som trengtes for å begynne skyrim igjen. NMM anbefales for installasjon.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Etter en lang periode med crashes og bugs har jeg gjort en clean install av Skyrim. Har nå lastet ned CBBE og EOB. Hvilke andre mods burde jeg laste ned? Vil holde det semi-lore friendly denne gangen.
Superlurker
merulz's Avatar
Sitat av Sterain Vis innlegg
Etter en lang periode med crashes og bugs har jeg gjort en clean install av Skyrim. Har nå lastet ned CBBE og EOB. Hvilke andre mods burde jeg laste ned? Vil holde det semi-lore friendly denne gangen.
Vis hele sitatet...
Burde alltid legge inn Unofficial Skyrim Patch (+ dawnguard, hearthfire og dragonsborn hvis du har disse). Du finner dem på Steam Workshop eller her.

SkyUI (med Skyrim Script Extender (SKSE)) - Bedre UI.
Aesir Armor - En ny og høyt modifiser-bar bekledning. Ikke prøvd denne selv men det er mange som anbefaler den.
Immersive Armors og Immersive Weapons - Legger til ganske mange nye klær/rustninger og våpen. Lore friendly.
Frostfall - Hypothermia Camping Survival - Du må planlegge før du drar ut på tur, tykke klær og varm mat. Ikke prøvd selv, men veldig mange fans.

Til slutt vil jeg tipse om å spille på vanskelighetsgraden 'adept', uten å legge poeng i helse når du går opp i level. Dette er det meste balanserte du kommer innom.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av Sterain Vis innlegg
Etter en lang periode med crashes og bugs har jeg gjort en clean install av Skyrim. Har nå lastet ned CBBE og EOB. Hvilke andre mods burde jeg laste ned? Vil holde det semi-lore friendly denne gangen.
Vis hele sitatet...
Alle moddene listet under finner en enkelt på Steam Workshop.

SkyUI - Bedre menyer og UI generelt.

Bandolier - Bags and Pouches. Flott mod som lar deg lage sekker og lignende som gir deg mulighet til å bære mer. Ganske praktisk.

Pure Waters - flott mod som gjør vannet i Skyrim bedre og mer realistisk.

Realistic Ragdolls and Force - Bra mod som gjør spillet mer realistisk.

Towns and villages enchanced - Genial mod som gjør alle byene og landsbyene i Skyrim større og penere å se på.

Kill Them Generals - Modden gjør ikke mer enn tittelen sier. Gir spillet og borgerkrigen en mer realistisk følelse.

When Vampires attack - praktisk mod om du har Dawnguard installert. Modden gjør at NPCs i byer og landsbyer løper innendørs om tilfeldige vampyrangrep oppstår. Bra å ha for å forhindre unødvendige dødsfall.

Birds and Flocks - Flere fugler i verdenen. Skaper en mer livlig verden.

Run for your lives - en mod som er helt lik "When Vampires attack"-modden bare at vampyr-angrep er skiftet ut med drage-angrep. Praktisk mod som forhindre unødvendige dødsfall.

Faction: Pit Fighter. Arena-mod til Skyrim. Uprøvd for min del, men skaper en mer livlig verden.

RNG (Dynamic) Guards - absolutt en mod man burde ha. Skaper variasjon blant byvaktene i Skyrim og gjør de mer lore-vennlige og unike.

Lore-Based Loading Screens - skaper mer variasjon i loading-bildene.

Dance of Death - praktisk mod som skaper mer variasjon når det kommer til killmoves.

Guard Dialogue Overhaul - liten mod som skaper mer variasjon i samtalene mellom spilleren og byvaktene.

Armor Disguises - praktisk mod som skaper mer realisme.

Wild Horses - tilfeldige hesteflokker dukker opp i Skyrim. Praktisk mod som skaper realisme.