Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1497
Hei!
Jeg har fått i oppdrag å forhøre meg litt angående frakt av en utstoppa grevling innenlands, tro det eller ei. Jeg ringte DHL, men de skulle ha 2500,- pluss moms for å frakte den. Posten frakter ikke spesialgods. Er det noen som har kjennskap til transportfirmaer som kan frakte en grevling til en god pris, eller eventuelt forslag til måter å gjøre dette enkelt på? Den skal hentes like ved Hamar og fraktes til Nesodden.
Sist endret av mortal; 3. november 2008 kl. 16:02.
Hvis du ringer Nor Lines i Oslo så kan de nok hjelpe deg.
Pakk den inn å si det er en treskulptur ?
Tenkte ikke at et utstoppet dyr ble betegnet som spesialgodt ?
hoho!

Jeg gjør det for 1000kr+togbiletter!
forslag: sett grevling-faen på hamar-toget fra oslo og få kompisen din til henten den på hamar stasjon
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Eller kjøp smartpost boks på posten. Dytt inn masse plast og papir for å holde den i god stand, og send med posten :P
UngarEffect: Den må ikke pakkes som spesialgods, men det er litt kjipt om den havner i bunnen av en container og kommer fram i sju biter.
mathfjeld: Takk for tilbudet, men da drar jeg heller og henter den selv.
pimp: Intet dårlig forslag, takk for tipset!
Stickyshift: Smartboks blir for lite. Dessuten vil jeg at den skal behandles forsiktig.
hva med å skrive : FORSIKTI INNEHOLDER GLASS.
og send den med posten?
tror posten tar det litt roligere om du skriver advarsel om knuselig innhold
christian: Nei. Jobber i posten og ikkeno er morsommere enn å pælme folks dyre eiendeler inn i fraktbura.
Sitat av christian.!.! Vis innlegg
hva med å skrive : FORSIKTI INNEHOLDER GLASS.
og send den med posten?
tror posten tar det litt roligere om du skriver advarsel om knuselig innhold
Vis hele sitatet...
Det ville ikke hjelpe en døyt. Posten er Posten og tar seg av frakt, og kan ikke begynne å se på alle pakkene for å se om noen av dem skal behandles varsomt. Sender har ansvaret for at ting er godt nok emballert til å tåle den rimelig harde behandlingen postpakker får, uansett hvor mange klistremerker, advarselstegn og bedende beskjeder du dekorerer pakken med.
Eneste pakkene jeg har fått hele og uskada gjennom postsystemet er de med navnet til en nettbutikk. Høytallere og pc-komponenter.

Høytallerene, mest sannsynelig fordi du ikke bare står og kaster en diger eske på nesten 40kg..
Pc-komponenter, var vel bare heldig.
jeg bestiller ofte fra utlandet. har aldri oppdaget at noe har blitt skadet. alle pakkene mine ble behandlet pent. (ikke mere enn en til to bulker ytterst på pakken i skjeldne tillfeller).
Sist endret av sixfeetunder; 3. november 2008 kl. 22:31.
Sett den på en buss. Koster ikke mer en hva en vanlig buss bilett koster.
i tilleg får grevlingen din en spennedes tur, forresten i bussen sammen med busssjårføren!
Som OoM sier, bussjåfører er veldig snille med pakkene også, at ingen har kommet på det før.

Heldig-grevlingen <3
Nå viser det seg at det er en venn av meg som skal forbi området hvor den befinner seg, så han tar den med på veien, men takk for alle gode tips!