Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4220
Hallois, sitter nå å laster ned 21 dagers trial til eve online, fra steam.

Jeg lurte på hva deres erfaringer er med eve, og om dere kansje har noen tips eller litt informasjon til en ny pilot som meg?

Jeg har spilt mange MMO's, men jeg har hørt at eve online er ganske spesielt, og jeg liker "galaxy" theme'n

Mvh

Kitsune
sett deg ned og følg tutorial og gjør de første treningsoppdragene, da lærer du mye. Og hold deg ute fra "Low-security" områdene. Jeg er ganske ny selv, men var dum nok til å gå inn i et av disse pvp områdene og få skipet mitt ødelagt i begynnelsen, noe som sinket begynnelsen veldig.

I begynnelsen ville jeg satser på å finne deg et skip med plass til mye drones, og bruke disse i oppdrag. Det er veldig enkelt mens du lærer. Ikke at jeg er så veldig flink .P
Trådstarter
Tusen takk, Jeg tror jeg allerede har sånn litt småpeil på hvordan eve fungerer, men vis noen har flere tips, så blir jeg meget glad
Du gjør det også lurt i å bli med i et coorporation så fort som mulig. Da vil du få hjelp til det meste, bli med på oppdrag også får du sikkert noe ISK til å kjøpe nødvendig utstyr.
Startet igjen for et par måneder siden selv og spilt uten stans siden den gang. Man må være utstyrt med en porsjon tålmodighet for å like dette spillet, men til gjengjeld er det utrolig mye å finne på hvis man først setter seg litt inn i det. Vil også anbefale deg og joine et corp. Selv er jeg i NorCorp Technologies, og det virker som et hyggelig corp. Du får til og med prøve deg på PvP ganske kjapt hvis du føler for det. Ting går litt tregt de første månedene, men det er alikevel såpass mye å finne på at det ikke blir kjedelig.

Det som er litt skummelt er at spill som dette krever at spilleren tar initativ til ting, og hele tiden har valgfriheten til å gjøre hva man vil. Siden de fleste MMO's er av typen WoW-klone for tiden, er det ofte folk forventer at det er et mål med spillet og man får alt servert på sølvfat etterhvert som man jobber seg oppover. Her setter man seg egne mål og jobber mot disse, enten det er å bli en fryktet pirat eller mektig bissnissmann. Det er også viktig og sette seg små delmål på vei oppover, ettersom det tar veldig lang tid før de større målene oppnås. Man må også bare prøve seg frem på hva man får til og ikke får til, så ikke risiker noe du ikke har råd til å miste.

For tiden gjør jeg level 2 missions, PvP'er med corpet og scanner etter NPC piratbaser samtidig som jeg har en ekstra account som står å miner asteroider for å få økonomien til å gå opp. (PvP er dyrt).

Ta kontakt med meg (Skrupler) ingame hvis det er noe du lurer på
Trådstarter
Tusen takk folkens, for all info, spesielt deg skrekkugle (kp til deg).

Jeg ble meget happy når jeg hørte andre paragraf i innlegget ditt, om at det er langt frank noe vanlig MMO.

Jeg er møkklei wow og wow-klonene, og klar for noe nytt.
Så vidt jeg har hørt, så får man skillpoints el, uavhengig om man er pålogget eller ikke?
Ja, du trener passivt ved å sette skills i kø og disse bruker da en viss tid på å completes. Det er 5 levler på hver skill og de tar lenger og lenger tid for hver level, noe som gjør at ingen kan trene absolutt alt. Litt kjedelig måte å gaine skills på, men jeg syntes det er bedre enn å grinde. Skal man trene alle skills i spillet vil det ta ca 26 år, så man blir nødt til å velge hva man har mest lyst på.

Følg nøye med på tutorialen ettersom den lærer deg det mest basiske i spillet. Den mangler mye, men den er bedre enn det den var for en stund siden. Igjen, kontakt meg ingame hvis du har spørsmål
Sitat av Kitsune Vis innlegg
Så vidt jeg har hørt, så får man skillpoints el, uavhengig om man er pålogget eller ikke?
Vis hele sitatet...
Så lenge du har på læring så får du skillpoints.

Skrekkugle: Oi, hvis jeg støter på deg er du en blink Sinna Mark, 1st Steps Academy

PVP er vel og gøy, men det går en del penger med på det, med mindre man er i en allianse som gir deg nye skip hvis det du har blir ødelagt i PVP eller har gratis frigs til PVP, da blir det plutselig litt lettere. Mining tar tid og er kjedelig, men gir masse penger. Missions gir lettest penger og utstyr, bare hold deg unna 0.4 ->0.0 systemer. Handel kan gi gode inntekter, men krever at du har penger på forhånd.
Jeg har nå spilt Eve siden The Burning Crusade kom til WoW, for da var jeg rett og slett dritt lei alt annet.
Det var/er veldig vanskelig og tungt i starten, det er utrolig mye man må lære og til tider kan det virke ganske tregt men når man først kommer igang blir det enda kulere.

Jeg anbefaler som andre har nevnt at du/dere øyeblikkelig bør blir medlem av et bra corp med folk som spiller mye, da blir alt veldig mye lettere og man kan gjøre ting sammen. Spesielt da også hvis det er flere fra Norge/Skandinavia, det er viktig å ha folk å spille med

Tålmodighet er viktig, ting tar tid i starten, og du vil føle deg veldig veldig liten inntil du faktisk kan fly noe som har sjangs til å drepe noen andre :P ellers vil jeg egentlig anbefale dere å trene noen skills så dere kan fly noen skip (f.eks frigates i starten, og så heller trene opp Learning skills når dere først kan fly og skyte litt ting).

Nå som dere er ferske bør dere også holde dere ute av low security sonene (dvs. hold dere over i >0.5 security rating områder).

I lowsec og 0.0 lusker det pirater og annet snusk som vil skyte på dere (meg )

Jeg bor i 0.0 for tiden (PvP område, pirater, 500vs500 flåter osv), er i Vanguard Frontiers, Sc0rched Earth.

Uansett, det viktigste er jo å ha morro

[CENTER]http://ravven.files.wordpress.com/2008/09/eve_learningcurve.jpg
[/CENTER]
Trådstarter
At ett spill er komplisert og vanskelig, høres helt fantastisk ut, da de fleste MMO's jeg har prøvd, er ganske simple

Takker for enda flere tips jeg Er godt at flere her er hjelpsomme.
http://wiki.eveonline.com/wiki/About_EVE_Online

En helt basisk guide til hva spillet dreier seg om. Finnes guider om alt på google, men er vanskelig og gi deg noen spesifikke linker da guidene som regel er rettet inn mot ett tema og jeg ikke vet hva du har tenkt til å drive med i spillet.

Flexd: Jeg var innom Sc0rched Earth alliansen selv en tur, men som noob var det litt plagsomt å ha war-targets over alt hehe.

Meite: Kom og ta meg
SkrekkUgle: Vi har hatt endel corps ut og inn i det siste ja, litt lei av wardecs selv, sitter jo nærmest fanget med empire karakteren min i en stasjon Men sånn er det jo når man holder space i 0.0, må jo nesten forvente at folk vil skyte på oss
Trådstarter
Jeg har tatt en god lang titt innom wiki'en.

Jeg må si, jeg trodde ikke at noe spill i hele verden var så kompliserte og inneholdt så mye forskjellig ^^
Eve er morsomt det, hvis du har tålmodighet i lange baner.
Har spillt siden 2004, men det har blitt en del pauser, og noen ganske lange.
Verden blir mer og mer komplisert for hver patch Og alt inni spillet vil koste deg ingame penger.
Trådstarter
Jeg har allerede begynt å spille eve nå, holder på med første career tutorial (military for min del).

Må si, jeg glemmer ofte å legge items fra hangar til cargo når jeg skal på transport oppdrag, og jeg har en tendens til å glemme å aktivere kanoner :P ellers går det ganske fint, og håper at spillet er gøy etterhvert.
Hehe, kanoner er viktig Hvilken rase osv er du?
Sist endret av flexd; 22. juli 2009 kl. 13:26.
Trådstarter
umh, jeg må logge inn å sjekke senere når downtimen er over :P jeg husker ikke helt, er så mange forskjellige navn XD

For de som vil legge meg til ingame, så heter jeg : Shunko
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.youtube.com/watch?v=oq2oxt7Nrxo

Hei jeg har spillt Eve online i 2 og et halvt år nå. Og en ting jeg vil anbefale er å faktisk komme seg til low sec og 0.0.
High sec er greit og du kan tjene greit med penger.

Men det som spillet handler om for meg er pvp, og det får man best i 0.0.
I 0.0 får man også følesen av at man faktisk høre til noe, siden man har sov og ditt eget rom, som man har kjempet for.
De som lever der også er ofte villig til å lære deg masse nye ting i spillet som man ellers ville bruk flere måneder kanskje år på å finne ut av.
0.0 åpner en helt ny del av spillet man rett og slett ikke får i "empire".
Jeg ville tatt turen ned så fort som mulig, 0.0 er ofte mer sikkert en Empire fordi man har egne sikkerthets kanaler, of man er omringet av blod tørstige pvpere som bare venter å besøk. Man slipper suicide ganking, war decs og lignende.
Så det er bare å kaste seg ut i det

Og hvis du er redd det blir for dyrt, så tjener du ganske mye mer i 0.0 enn i Empire med missions.
Sist endret av Magiske Setsaas; 3. august 2009 kl. 00:57. Grunn: skrive feil, men sikkert en del igjen :D
Bruker like gjerne trådstarters post istedenfor å lage en ny. Mitt spørsmål er, hva burde jeg gjøre? Jeg lastet nettopp ned spillet, og forstår for øyeblikket lite. Men noen som har noen tips om en god start? Jeg lurer også på dette med Empire, O.O osv. Virker utrolig kult!
det spørs helt hva du vil gjøre, men jeg selv liker å være del av noe og kjempe for det.
Det du må forstå er at i 0.0 du erobrer, betyr også at du kan miste alt sammen. Har selv blitt kastet ut 2 ganger nå.
Da er det viktig å ha noe å gå tilbake til.

Jeg ville gjort missions en stund til basis skillene er trent opp og du har litt isk du kan gjøre noe med.
Bare så du har noe å gå tilbake til, så ville jeg snakket med forskjellige corp. Det er her det viktige skjer, snakk med de, finn ut hvilken type folk det er, når de spiller, om de er grei og om de er villig til å lære folk.

Jeg er online nå hvis du trenger hjelp bare åpne en chat med Terraunit
Sist endret av Magiske Setsaas; 3. august 2009 kl. 01:26.
Har selv lyst til å kjøpe dette spillet, men må man ha en veldig god PC for å spille dette? Eller går det med en 2 år gammel laptop med 2 GB RAM, og ikke det aller nyeste grafikkort, lydkort, etc, etc?

Takk for svar.
Er corps litt som guilder? Teit spørsmål men ville bare vite
jeg sitter på en 2 år gammel laptop selv, har ikke peiling hva som er i den da men spillet funker helt fint med den beste grafikken.
Og ja guilder er vel som corps, selv om jeg selv aldri har spillt wow.
Sist endret av Magiske Setsaas; 3. august 2009 kl. 01:39.
Det var bra å høre. Sitter her med en Aspire 5920g.
Virket fint på min 3 år gamle PC, litt forvirring når jeg flyr rundt her men veldig gøy spill!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mekka nettopp denne:
http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=136396
Have fun :- )