Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4848
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble tatt med 200g amf 200g røyk og 1.5 liter ghb. har jobb samboer og er rusfri, er jeg naiv som tror det er mulig at jeg kan slippe og sone i fengsel? Har ærklering fra psykiater at jeg ikke er egnet til og sone i fengsel på bakgrunn av flere lidelser og hendelser. Aldri sona før men hatt noen betinga dommer for promillekjøring osv.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du slipper definitivt IKKE fengsel med det der

Psykisk helse blir godt ivaretatt i fengsel
det der er nok garantert soning ja. mulig du kan få fotlenke..?
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det håper jeg på, er det noen reel mulighet for det? Det kan godt hende, men psykisk helse er et komplisert fagområde. Blitt utsatt for kidnapping og alt mulig man kan tenke seg, samvær med kriminelle over 5 minutter utløser en alvorlig form av paranoia og alle fortrengte minner kommer på en gang som gjør at jeg blir suicidal.. Psyikiateren anser meg ikke frisk nok til og sone i fengsel.. ufff, blir redd av tanken
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det håper jeg på, er det noen reel mulighet for det? Det kan godt hende, men psykisk helse er et komplisert fagområde. Blitt utsatt for kidnapping og alt mulig man kan tenke seg, samvær med kriminelle over 5 minutter utløser en alvorlig form av paranoia og alle fortrengte minner kommer på en gang som gjør at jeg blir suicidal.. Psyikiateren anser meg ikke frisk nok til og sone i fengsel.. ufff, blir redd av tanken
Vis hele sitatet...
Hvordan skaffer du all denne dopen uten å være med kriminelle? Eller får du alltid til et 3minutters møte? Om du er rusfri og blir tatt med all denne dopen har vel politiet stor grunn til å tro du selger eller frakter, noe som igjen vil gi ytterligere siktelser
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det virker for godt til å være sant å slippe soning med det. Kan jo ikke si annet enn at du må ta konsekvensene for valgene du gjør, fengsel eller ei.
Rettssystemet i Norge har forresten dessverre gitt fint faen i om noen er for syke til å sone, finnes nyere nyhetssaker om dette, men for lat akkurat nå til å lete det opp
https://www.advokatbladet.no/krom/kr...r-timer/110670

finnes nyere nyhetssaker om dette, men for lat akkurat nå til å lete det opp
https://www.advokatbladet.no/krom/kr...r-timer/110670
Vis hele sitatet...
Ombestemte meg https://www.nrk.no/dokumentar/xl/uten-ansikt-1.14005152
Sist endret av Door145; 5. november 2019 kl. 20:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du dealer dop, men klarer ikke tanken på å være i fengsel..? Virker som du valgte feil "yrke".
Vanskelig og forutse kommende straff.

Men, hadde jeg vært deg. Så hadde jeg brukt dratt til psykiatrien, Rustjenesten og fastlege. Lagt kortene på bordet og fortalt bare det de trenger å vite. Etterspurt avleggelse av rusprøve ukentlig hos fastlege, Psykologtime og ukentlig oppfølging hos Rustjenesten.

Jeg ble selv tatt av onkel med en god del. Soningstid på ca 2år+, mente min advokat.
Jeg gikk med en gang inn etter jeg ble arrestert for og bruke systemet til min fordel for, og slippe soning.

Men du må følge opp det som måtte komme deg i møte da, så de ansatte i systemet ser det ikke gagner deg eller de på noen måte at du skal inn til soning.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har jobb samboer og er rusfri,
Vis hele sitatet...
Hvis du er rusfri som i faktisk rusfri bør du pigge ned til nærmeste legekontor og avlegge en full screening, spesielt hvis det er kort tid siden du ble tatt. Det er åpenbart bedre jo nærmere arrestasjonen du får tatt testen jo bedre. Dette kan komme deg til gode i en rettsak, og da spesielt med tanke på førerkort (som etter videre lesning viser seg at du sannsynligvis ikke har uansett).

Edit: Jeg må bare spørre, jeg og. Hvordan, og ikke minst hvorfor, er du i befatning med 0,2kg amfetamin og 0,2kg cannabis i tillegg til en romslig mengde GHB hvis du i fullt alvor prøver å overbevise noen om at du er "allergisk" mot og ikke tåler å være rundt kriminelle?
Sist endret av Sjølvaste; 5. november 2019 kl. 22:33.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hvis du er rusfri som i faktisk rusfri bør du pigge ned til nærmeste legekontor og avlegge en full screening, spesielt hvis det er kort tid siden du ble tatt. Det er åpenbart bedre jo nærmere arrestasjonen du får tatt testen jo bedre. Dette kan komme deg til gode i en rettsak, og da spesielt med tanke på førerkort (som etter videre lesning viser seg at du sannsynligvis ikke har uansett).

Edit: Jeg må bare spørre, jeg og. Hvordan, og ikke minst hvorfor, er du i befatning med 0,2kg amfetamin og 0,2kg cannabis i tillegg til en romslig mengde GHB hvis du i fullt alvor prøver å overbevise noen om at du er "allergisk" mot og ikke tåler å være rundt kriminelle?
Vis hele sitatet...
Man kan vell ha sine kontakter, for uten at man må være i rundt kriminelle.
kriminell er du selv med de greiene der i posen, så hvis du får noia av kriminelle så er det best å unngå speil fremover.

Don't do the crime if you can't do the time.

Sitat av slenderman Vis innlegg
Man kan vell ha sine kontakter, for uten at man må være i rundt kriminelle.
Vis hele sitatet...
Dette må være årets kommentar.
Sist endret av mr.roundtree; 6. november 2019 kl. 01:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av slenderman Vis innlegg
Man kan vell ha sine kontakter, for uten at man må være i rundt kriminelle.
Vis hele sitatet...
... som er i besittelse av nesten et halvt kilo narkotika? Med mindre han får det direkte fra politiet sliter jeg med å forstå hvordan han unngår kontakt med kriminelle.
Sist endret av Sjølvaste; 6. november 2019 kl. 01:04.
Anonym bruker
"Analog Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hvis du er rusfri som i faktisk rusfri bør du pigge ned til nærmeste legekontor og avlegge en full screening, spesielt hvis det er kort tid siden du ble tatt. Det er åpenbart bedre jo nærmere arrestasjonen du får tatt testen jo bedre. Dette kan komme deg til gode i en rettsak, og da spesielt med tanke på førerkort (som etter videre lesning viser seg at du sannsynligvis ikke har uansett).
Vis hele sitatet...
At han er rusfri kommer ikke til hans fordel. Tvert imot, så vil det være skjerpende for straffen, da all dopen utelukkende er ment for videresalg, og ergo større spredningsfare.

Klarer han å argumentere så godt som mulig at han har et rusproblem og at han har kjøpt bulk til eget forbruk vil dette bli sett på som formildende. Lappen er hans siste problem akkurat nå.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
kriminell er du selv med de greiene der i posen, så hvis du får noia av kriminelle så er det best å unngå speil fremover.

Don't do the crime if you can't do the time.



Dette må være årets kommentar.
Vis hele sitatet...
Mulig den er årets med din tolkning?

Uansett, det jeg tenkte på når jeg skrev den kommentaren er allefall at man kan få ordnet kvantum på produkter uten og måtte gå rundt i ett kriminelt miljø.

Kanskje noen bare kan ringe en ¨ikke-kriminell¨ takeaway venn, så har man det man er ute etter.

Ja, det er dobbelmoral ute og går når slik ¨fantskap¨ uansett anses som kriminelt.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for at dere er engasjerte. Alt var tenkt til eget bruk, har hatt/har et ganske heftig bruk.. Grunnen til jeg skrev rusfri var pga jeg kan dokumentere det da jeg er innom legesentret og avgir urinprøve en gang i uka.. Har gjort det et halvår nå.. I starten fkk såpass mye benzo fra lege at jeg klarte å kutte alt det andre frem til prøvene jeg avga var rene. Etter det har det blitt mest medbringt urin, men har fortsatt dokumentasjon på plass. Grunnen til jeg ikke takler samvær med andre kriminelle er at jeg har opplevd flere ting som kidnapping, hjemmeran, titalls folk som har oppsøkt familien min osvosv. Har hatt fast jobb over 10år, har eget hus og ting på stell på utsiden av meg... Psykiateren min er ganske optimistisk på mine vegne med tanke på andre soningsforhold en fengsel.. håper mange tar feil ang psykisk helse og soning... takk foreløpig folkens, skal svare bedre for meg i morgen. Nodder på morfin nå så har tatt meg 2 timer og skrive dette. Blir spennene og se hva mangfoldet sier i morgen.
Er du rusfri når du kjører i deg store doser benzo? Hvem har fortalt deg at benzo ikke er et rusmiddel?
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Du får prøve og Google om du er usikker mr serious. Ingen har fortalt meg det forøvrig.
Denne tråden blir bare bedre og bedre.

Her kan Det Norske Akademis Ordbok hjelpe oss.

Jeg siterer:
Rusmiddel:
"stoff som fremkaller rus"

Rus: .
"tilstand fremkalt av bruk av alkohol, narkotika eller annet rusmiddel, ofte kjennetegnet av hemningsløshet, oppstemthet eller sløvhet
"


Rusmidler er alle midler som gir deg rus, om du får dem av legen din, av kriminelle, eller som i ditt tilfelle, av ikke-kriminelle kriminelle.

Noen bruker rusmidler medisinsk, for eksempel benzodiasepiner mot panikkangst, men de blir fortsatt ruset.
Hvis du bruker benzo for å ikke ta andre midler, så ruser du deg på benzo.

Jeg skulle gjerne likt å høre mer om denne psykiateren. Er han klar over at du holder deg med slike enorme mengder rusmidler? Lurer veldig på hva hans erfaring er med å slippe å bli buret inne.
Og bare så det er sagt, jeg synes du burde fått slippe, men det er en helt annen sak.
Sist endret av Marlboro666; 6. november 2019 kl. 04:49. Grunn: utheve litt skrift.
med korrekt bruk av et legemiddel som også kan gi rus så blir ikke pasienten nødvendigvis rusa (selv om som oftest blir det litt).

men ta f eks benzo's da dette er nevnt av ts. om ts skulle ha misbrukt la oss si ghb som ts også nevner, men bråslutter med dette og får mindre doser enn gaba reseptorene hans er vandt til blir han ikke rusa, da det normaliserer en ellers kraftig withdrawal effekt.
samme gjelder om man har bygd opp høy toleranse på benzo (ja den tiden vil man være ruset) så plutselig trapper kraftig ned, da vil ikke inntak av mer (kontrollerte mye mindre doser) gjøre pasienten rusa.

akk d samme som at folk på heroin osv får subutex om det blir tatt "riktig" med nedtrapping, men på gaba reseptorene istedenfor opiodreseptorene.
Sist endret av Munted Artist; 6. november 2019 kl. 05:08.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvor mye benzo jeg har spist eller hvor rusa jeg har blitt på benzo jeg har fått utskrevet av lege anser jeg og være urelevant, også om jeg ruser meg nå eller ikke når jeg manipulerer prøvene. På papiret er jeg rusfri så da håper jeg folk kan se igjennom moralen og det som er av betydning i retten. Ha en fin dag !
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble tatt med 200g amf 200g røyk og 1.5 liter ghb. har jobb samboer og er rusfri, er jeg naiv som tror det er mulig at jeg kan slippe og sone i fengsel? Har ærklering fra psykiater at jeg ikke er egnet til og sone i fengsel på bakgrunn av flere lidelser og hendelser. Aldri sona før men hatt noen betinga dommer for promillekjøring osv.
Vis hele sitatet...
Er det lang tid forut at du ble rusfri at du ble tatt med dette? Hvis man har et rusproblem men er motivert for å slutte kan man søke om paragraf 12-soning hvor hele eller deler av soninga gjøres i en rehab-institusjon. Det er relativt få som ikke er soningsdyktige, typisk lettere psykisk utviklingshemming, alvorlige psykoselidelser og noen andre kan få alternativer gjennom KIF. Jeg jobber som behandler i rusomsorgen og har sett noen slippe unna fengsel med litt lavere kvanta enn deg (der jeg og andre behandlere skrev til påtalemyndighet for mildere straff) hvor de fikk betinga dom, 5-sifra bot og krav om at behandling/prøvetaking fortsatte i et lengre perspektiv. Med ditt kvanta vil de neppe vurdere det som til eget bruk, evt kan du være ekstremt heldig og få det vurdert som til eget bruk med stor spredningsfare slik en tidligere dealer jeg fulgte opp fikk. Hva lege sier om din tidligere avhengighet har og endel å si. Har du oppgitt å bruke både cannabis, amfetamin og ghb i samtaler med legen forut for beslaget taler det mer for til eget bruk enn om du kun har oppgitt å bruke 1 eller 2 av dem. Må si jeg relativt sjelden er borti noen som kombinerer de 3, men det finnes unntak.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Denne tråden blir bare bedre og bedre.

Her kan Det Norske Akademis Ordbok hjelpe oss.

Jeg siterer:
Rusmiddel:
"stoff som fremkaller rus"

Rus: .
"tilstand fremkalt av bruk av alkohol, narkotika eller annet rusmiddel, ofte kjennetegnet av hemningsløshet, oppstemthet eller sløvhet
"


Rusmidler er alle midler som gir deg rus, om du får dem av legen din, av kriminelle, eller som i ditt tilfelle, av ikke-kriminelle kriminelle.

Noen bruker rusmidler medisinsk, for eksempel benzodiasepiner mot panikkangst, men de blir fortsatt ruset.
Hvis du bruker benzo for å ikke ta andre midler, så ruser du deg på benzo.

Jeg skulle gjerne likt å høre mer om denne psykiateren. Er han klar over at du holder deg med slike enorme mengder rusmidler? Lurer veldig på hva hans erfaring er med å slippe å bli buret inne.
Og bare så det er sagt, jeg synes du burde fått slippe, men det er en helt annen sak.
Vis hele sitatet...
Psykiateren vet om mengdene rusmidler jeg har fortært. Vært åpen og ærlig og har journalført bruk av 10gram amfetamin i uken over flere år, det samme med hasjen. Det eneste som ikke har blitt journalført angående meg er bruk av GHB.. har aldri nevnt noe om det siden jeg aldri har fått utslag på urinprøver.. Er redd ghb’n kan være det som ødelegger for meg, at jeg ikke blir trodd på at alt var ment til eget bruk.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har jobb, samboer og er rusfri. Psykiater har journalført bruk av 10 gram amfetamin i uken i flere år. Dersom dette er reelt bør du nok satse på soning i rehab-institusjon. Hvorfor dette fokuset på å fortelle oss at du er rusfri? Det at du prøver å fremstå som rusfri gjør saken din svakere ang. dom med spredningsfare når det er slike mengder.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skjønner ikke mennesker som blir tatt for noe ulovlig og kommer med "jeg takler ikke fengsel". Nei for faen ikke gjør ulovlige ting da, det kommer alltid til å være en risk når man holder på me ulovlige ting.
Du er jo kriminell selv.
Søk fotlenke eller institusjon, så slipper du å være rundt alle de "slemme" gutta.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg skjønner ikke mennesker som blir tatt for noe ulovlig og kommer med "jeg takler ikke fengsel". Nei for faen ikke gjør ulovlige ting da, det kommer alltid til å være en risk når man holder på me ulovlige ting.
Du er jo kriminell selv.
Søk fotlenke eller institusjon, så slipper du å være rundt alle de "slemme" gutta.
Vis hele sitatet...
forsåvidt helt enig i den, men jeg har vært i "the dark side" også og sett/erfart mye av d ts beskriver.

spes kjipt er det når man ikke vil henge med "rovdyr" som gir blanke i lov og moral, men heller spesialiserer seg for å drive så jævlig de kan med minimalt straff da de blir tatt, til de som rett og slett gir blanke faen.

d sagt så har jeg no fler ting å komme med;
ikke vært fengsla enda, men må helt ærlig si jeg personlig føler selv hardbarka kriminelle er mer forutsigbare enn "ola normann", pga (en kanskje drøy) åpenhet og "straight forward attitude", og mer "ekte", så om jeg hadde valget med 2 år med totalt streitinger vs 2 år med "kriminelle" så hadde valget for meg ikke trengt tanke engang.

men så har man de som skal gjøre no som er sett på så jævlig som å bruke narko f eks da, men ikke trives blandt folk ingen trives rundt, kanskje gått litt for dypt og ikke hatt øyer i nakken og noia hver dag, og passe på å holde seg litt opp i "ulveflokken", samme hva det koster..

vetta fan ts sine erfaringer osv, men dette er for meg bare et eksempel på hvorfor en kontrollert legalisering av ALLE velprøvde substanser ville vært positiv.

er u bruker og ikke klarer håndtere det, rehab betalt av narkopenger staten tar inn istedenfor organiserte kriminelle.
er du selger osv så har u driti deg ut da du ikke er godkjent apotek og lege kombinert.
Sist endret av Munted Artist; 6. november 2019 kl. 10:44. Grunn: skriveleif, sikkert fler..
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Av ren nyskjærrighet. Hvordan ble du egentlig tatt?
Vet at mange slipper fengsel pga psykiske lidelser mm. Hvor langt man kan tøye den grensen er vanskelig å si. At du aldri har fått ubetinget dom og sittet inne er jo positivt i den forstand. Nå er du langt over grovt narkotika lovbrudd, men jeg tror at du kan klare å få til en alternativ soning. Tvi tvi
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glem det. Du skal i fengsel
Bare amfen i seg selv er noen mnd i fengsel