Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3825
Tittelen sier alt!

Jeg har et problem. Hver gang, og da mener jeg HVER gang, jeg skal "ta meg noen pils" ender det med kjempefyll. Etter noen pils mister jeg hodet, og bøtter nedpå.

Dette skjedde igår. Jeg skulle bare kose meg med noen pils, og ender med å gå ut. Husker minimalt fra igår. Drakk til langt på formiddagen. Tyder på at jeg ikke helt takler å få litt promille i kroppen.

Ikveld skal jeg ut med jobben å spise, og jeg vet det kommer til å bli endel drikking...

Hvordan skal jeg klare å oppføre meg normalt. Med andre ord å ikke bli drita full! Tips mottas med takk
Det ser ut som du inners inne vet det med tanke på nicket ditt. Du burde ikke starte å drikke i det hele tatt om du ikke klarer å styre inntaket.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du ingen kamerater som kan passe på drikkingen?
Be kompisene dine passe på deg.
Det handler jo bare om et minimum av selvkontroll. Et glass vin til maten, og ikke mer enn det. Er på samme måte som feite mennesker som ikke klarer å la være å spise feit mat- du mangler selvkontroll.
Sett en maks-grense på hvor mange pils du vil ta, og prøv å begrens deg der etter. Enten et vist antall pr kveld, eller et vist antall pr time.

EDIT: Ikke ta med deg mer penger ut enn det som disse pilsene krever. Du vet vel ca hvor mye en pils koster der du skal. Ikke ta med mer penger, så har du ikke noe valg

EDIT2: Eventuelt kan du prøve å følge samme drikketempo som personen som drikker minst holder.
Sist endret av hosjmeister; 22. januar 2011 kl. 15:46.
Annet triks, som kan være gjennomførbart etter hvor denne drikkingen foregår, er en-for-en. Altså alkoholholdig drikke etterfølges av en ikke-alkoholholdig enhet. På den måten vil det i allefall ta noe lengre tid før du blir full og er du heldig blir det så mange do-turer at inntaket lider.
Alko lås på bar skapet ?
Eller få med deg noen kompiser som kan passe på litt.
Trådstarter
Skal prøve å begrense inntaket til èn pils i timen.
Mine kompiser er akkurat som meg, så der er det ikke noe hjelp å få...
Et glass vann mellom hver øl. To glass vann mellom hver drink eller shot. Tequila... gå hjem!
kjedelig streiting
Hva med å drikke noe som ikke går ned så fort? Som et glass vin eller så?
Synes du ikke det er flaut å la et stoff du putter i din kropp kontrollere deg så mye? Det må jo være et nederlag å være så individuelt maktesløs over din egen kropp. Jeg bruker harde ord her, men det er for å få deg til å tenke over hva du faktisk holder på med; alt her er opp til deg.
Sist endret av exocytose; 22. januar 2011 kl. 16:06.
Ikke drikk ting med kullsyre. Da går bare alkoholen fortere ut i blodet
Sitat av Fleff Vis innlegg
Har du ingen kamerater som kan passe på drikkingen?
Vis hele sitatet...
Sitter her og ser for meg alle de unødvendige diskusjonene og tåpelige argumenteringen dette vil medføre.
Jeg grøsser bare ved tanken på å måtte være ansvarlig for en eller annen fjott som absolutt ikke klarer å kontrollere inntaket av alkohol.

Hva med å sette deg et mål for kvelden?
Samme hva som skjer så skal du ikke overstige en viss mengde enheter alkohol per tidsenhet.

Feks. 0,5 liter øl per time.

Klarer du ikke å overholde dette er det bare å drite i å drikke alkohol i "finere lag" og eventuelt låse seg inne i mormors kott hver gang du absolutt skal rave rundt på fylla.
Sist endret av Knask; 22. januar 2011 kl. 16:08.
Er ikke det ganske vanlig at når folk er fulle så drikker de bare enda mer? Gjør selv det nesten hvergang, men skal jeg ''chille'' med et par pils så blir det et par pils, men man får lyst på mere uansett. Har btw grei selvkontroll, så vet ikke helt om det har noe med det å gjøre.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Er ikke det ganske vanlig at når folk er fulle så drikker de bare enda mer? Gjør selv det nesten hvergang, men skal jeg ''chille'' med et par pils så blir det et par pils, men man får lyst på mere uansett. Har btw grei selvkontroll, så vet ikke helt om det har noe med det å gjøre.
Vis hele sitatet...
Altså, litt av poenget med selvkontroll er å ikke gi etter for de lystene som skulle oppstå. Lyster som du er fullt klar over er dårlige for deg, men som du gang på gang ikke er sterk nok til å motstå, fordi "øl er så digg".

Hvis du klarer å holde deg til et par pils og står imot trangen du har til å drikke flere, så er det jo nettopp selvkontroll det er snakk om. Ikke hvorvidt lysten oppstår eller ikke.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Dette kan jo være tegn på alkoholisme. Det høres jo i tilfelle ut som om det er et begynnende problem, så det beste vil nok være å skjerpe seg ordentlig nå, så kan du slippe problemer senere.
Har du lav toleranse for alkohol8blir du fort full)? Drikker du ofte?
Drikk ett glass vann etter hver pils\drink. Funker bra!
Bytt ut ølen med akkehvitt, men drikk like mye akkehvitt som øl.
Har vært borti samme problemet som du har, men ikke like omfattende..Skjedde ikke hver gang.

Uansett, jeg løste det ved å kjøpe drikke som var så stygg at jeg feks måtte ta en slurk alkoholholdig drikke vann etterpå for å skylle kjeften og få bort jævelskapen.
Høres jo retarded ut men det fungerte faktisk..kan nevne at jeg var ca 16-18 år når jeg dreiv med dette.

Før synes jeg vin smakte skikkelig piss, så jeg brukte å kjøpe en helt jævlig portvin..for 1 glass vin måtte jeg sikkert drikke 3 glass vann.

Nå kan jeg drikke hva jeg vil, men man må jo begrense seg ellers blir man jo deretter.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Drikk ett glass vann etter hver pils\drink. Funker bra!
Vis hele sitatet...
Hvordan skal det få han til å drikke mindre alkohol?

Jeg er heldigvis veldig heldig når det gjelder å drikke alkohol, kroppen og hjernen min stopper meg faktisk fra å drikke mer når jeg nærmer meg å bli skikkelig drita.
har ikke vært fyllesyk på flere år.
Sitat av aerox88 Vis innlegg
Hvordan skal det få han til å drikke mindre alkohol?

Jeg er heldigvis veldig heldig når det gjelder å drikke alkohol, kroppen og hjernen min stopper meg faktisk fra å drikke mer når jeg nærmer meg å bli skikkelig drita.
har ikke vært fyllesyk på flere år.
Vis hele sitatet...
enkelt. prøv å sett deg ned å drikk en øl, hent deg så et stort glass vann (gjerne et halvliter glass) og drikk dette. Ikke styrt vannet, det er ikke poenget.

1: Du vil ha en pause fra alkoholen, får ned promillen, og du rekker å merke hvor beruset du egentlig er.
2: Du får i deg mye mer væske, som fører til mer dobesøk og at du kanskje orker mindre øl.
Sitat av Catnip Vis innlegg
Er på samme måte som feite mennesker som ikke klarer å la være å spise feit mat- du mangler selvkontroll.
Vis hele sitatet...
Så feite folk generelt eier ikke selvkontroll?
den var ny.
kjøp deg 6 halv litere.

Også som nitrofis sir, sett deg et mål! (Funker altid får meg)
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Så feite folk generelt eier ikke selvkontroll?
den var ny.
Vis hele sitatet...
Ny og ny. Kari Jacqueson sparka vel inn den døra for et par måneder siden da hun avslørte at feite folk er feite fordi de er late og ikke gidder å gjøre noe med det.
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Så feite folk generelt eier ikke selvkontroll?
den var ny.
Vis hele sitatet...
Han sa vel mere konkret feite folk som lever direkte usunt
Sist endret av NotToSmart; 23. januar 2011 kl. 03:07.
Når du drar ut ta med deg så mye penger som du føler du "kan" drikke for og som du "tåler". Ha en ekstra bankkonto som du kan putte penger på ettersom du kanskje må ha med deg legg ut på byen. Eventuelt bruk førerkort. Da sparer du endel penger, samtidig som du drar ut uten å bli for full. Pleier du ikke ha penger på legget ditt, så dra med planlagt mengde av cash. Ikke gidd å lån av noen, er det verdt det? I morgen husker du det sikkert ikke selv uansett
Sitat av Alkisen Vis innlegg
Tittelen sier alt!

Jeg har et problem. Hver gang, og da mener jeg HVER gang, jeg skal "ta meg noen pils" ender det med kjempefyll. Etter noen pils mister jeg hodet, og bøtter nedpå.

Dette skjedde igår. Jeg skulle bare kose meg med noen pils, og ender med å gå ut. Husker minimalt fra igår. Drakk til langt på formiddagen. Tyder på at jeg ikke helt takler å få litt promille i kroppen.

Ikveld skal jeg ut med jobben å spise, og jeg vet det kommer til å bli endel drikking...

Hvordan skal jeg klare å oppføre meg normalt. Med andre ord å ikke bli drita full! Tips mottas med takk
Vis hele sitatet...
Hvor gammal er du a?
Er du 17,18 så er det vel normalt,gi meg den 17 eller 18 åringen som klarer å stoppe på 2 pils.Men har en følelse at du er eldre en det,uansett burde du respekte deg selv og andre såpass at du la vær hele drikkingen om du ikke klarer å kontrollere deg.Blir du bresk i fylla eller happy ? om du ikke driter deg rundt og lager masse kvalme så er det jo ihvertfall en ting

Så lenge du ikke plager andre med det så får du gjøre som du vil
Sist endret av Enesheen; 23. januar 2011 kl. 04:48.
Drikker en del selv (alt for mye) men klarer som regel å holde kontroll dersom det er veldig viktig. Har ikke noe råd.. Du må bare ta en omgang med deg selv..

Var en periode jeg ble dritings hver gang jeg var ute, men siste året har jeg heldigvis som regel holdt meg unna de værste kulene
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Så feite folk generelt eier ikke selvkontroll?
den var ny.
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg går off-topic, men dette var så teit at jeg må bare spørre om du kan lese?

Jeg skrev "feite folk som ikke klarer å la være å spise mat", ikke feite folk som har en sunn livsstil men er feite av andre årsaker. Så nei, "feite folk generelt" var aldri til stede i posten min.
Det er ikke mulig å drikke normalt, det er bevist gjennom omfattende studier med enormt stor samplesize av meg selv
Jeg er i samme situasjon som deg, har problemer med å stoppe når jeg først har begynt. Dette fører til at jeg kommer i dumme situasjoner og får en kjip dagen derpå. Det som har funket for meg er at jeg på forhånd bestemmer meg for å ikke drikke så mye at jeg mister kontrollen. Jeg passer på å ikke drikke så fort, holder meg til øl eller vin og drikker vann og spiser underveis. Det er litt vanskelig å forklare, men det holder for meg at jeg har bestemt meg for å ikke bli 'for full', da greier jeg å ha det som agenda hele kvelden. Det hjelper selvsagt hvis man vet man skal noe dagen etterpå, og ikke kan være fyllesjuk. Det hjelper også å nevne det til de andre jeg drikker med, så jeg har en grunn til å si nei til mer drikke. Det høres kanskje litt rart ut, men jeg syns også det er lettere å drikke mindre når man drikker ofte. Da er det ikke så lenge mellom hver gang man har vært fyllesjuk, så man husker på hvor ekkelt det er, og man kjenner bedre til hvor mye man tåler.

Jeg tror det handler mye om instilling. Hvis man har innstillingen at når man drikker skal man ta den helt ut, og bare drite i alt, så blir det sånn. Om man er mer bevisst på at man ikke skal slippe seg helt løs hver kveld går det bedre.
Haha, er ikke verre enn å ha litt disiplin og si stop til seg selv når du blir full. Det er ikke alkoholen som bestemmer om det skal bli en bra bytur eller ikke... noenganger...
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Så feite folk generelt eier ikke selvkontroll?
den var ny.
Vis hele sitatet...
Feite folk, som spiser usunt eier ikke selvkontroll. Med mindre de selv ønsker å være feite, da har de ekstremt god selvkontroll.
Trådstarter
Til dere som evt lurer på hvordan det gikk igår, må jeg bare innrømme at jeg ikke dro i det hele tatt. Gratis fylla med jobben og fri tilgang til drikke høres ut som himmelen, men ikke for meg.

Jeg var uansett så full av nærver, hodepine og kvalme fra fredagen!
Be han/hun som ikke drikker/drikker lite bestemme når du skal slutte? :]
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Hva er normalt? Her på bjerget er det vanlig å drikke en kasse pils til middag, men i mer sofistikerte landskap der det er hus og lyktestolper blir man uglesett om man styrtet en flaske Vostock..
Nei, relativt er alt, og alt er relativt!
Sitat av duzzyd Vis innlegg
Hva er normalt? Her på bjerget er det vanlig å drikke en kasse pils til middag, men i mer sofistikerte landskap der det er hus og lyktestolper blir man uglesett om man styrtet en flaske Vostock..
Nei, relativt er alt, og alt er relativt!
Vis hele sitatet...
Hva har verden kommet til når det ikke lenger er sosialt akseptert å drikke en kasse pils til maddag?
Den dagen jeg ikke kan drikke meg ei kassa pils til middagen min uten å bli uglesett av opptil flere ugler, den dagen håper jeg aldri kommer.

Ta deg ett par turer på badet og se deg selv i speilet innimellom, personlig innser jeg ikke hvor drita jeg egentlig er før jeg ser meg selv i ett speil :P
Sett en grense før du går ut,går ikke dette bør du drikke noe som går treigere ned.
Foreksempel mørkt øl,eller drikk noe med lav alkoholprosent.
Dette er litt fascinerende egentlig.

Kjenner et par stykker som ikke klarer å styre seg. De tar det rolig i starten fordi de vet at det fort går galt, men når alkoholen begynner å nå et visst nivå så glemmer de dette og kjøper enorme mengder alkohol på byen.

En av de reagerer også meget kraftig på Whiskey. Drikker han Whiskey blir han rett og slett ustyrlig og helt ufyslig å ha med å gjøre. Hva kommer dette av? Det er jo bare alkohol som vodka eller Bacardi. Dette må jo være psykisk. Her hender det jeg tar drinkene fra han, og dette takker han meg for dagen etter.

Samme er vel tilfellet til trådstarter - han vet om problemet men klarer ikke styre det selv.

Personlig klarer jeg ikke å fortstå situasjonen siden jeg har såpass god selvkontroll, men man må vel bare ha selvdisiplinen i orden eller fortelle de du er sammen med at de skal stoppe deg fra å kjøpe mer når det når et visst punkt.

Kjøpe inn 6 halvlitere og vite at man kun skal drikke de er jo også en mulighet.
Sist endret av Source; 24. januar 2011 kl. 03:55.
Jeg har, eller hatt det samme problemet selv. Var værre før da jeg var ute fire ganger i uka, og absolutt ikke hadde begrensninger, hvor alt for mye ble påvirket av drikking.
Nå drikker jeg to eller tre ganger i måneden toppen.

En vanlig dag ute med venner består av dette:
Det jeg gjør nå er at jeg begynner å drikke alkohol senere enn dem andre, jeg har to flasker med rødvin, en alkoholfri og en med alkohol, dette for å sannsynligvis slippe kjedelige bemerkninger.

Jeg har med meg begrenset antall kroner ut på byen, da har jeg med en 100-150 "ekstra" utenom det jeg planlegger å drikke for, i tilfelle omstendighetene tillater èn til.

Jeg bestiller kun drikke som jeg egentlig ikke liker, fem minutter før serveringen stenger, unner jeg meg noe som jeg liker å drikke.

Jeg har ikke med meg dem reglene hver gang jeg skal nyte alkohol, men som oftest.
Bestem deg på forhånd at du skal drikke mye men du skal oppføre deg. Jeg drikker noen ganger 17 halvlitere på en lang kveld ( er 168 kg), trikset mitt er at jeg kun drikker når jeg føler meg bra psykisk, det sørger for at jeg alktid oppfører meg bra på fylla.
Du kan begrense drikkinga din ved å opprette 2 bank kontoer, og bare overføre penger nokk til det antallet pils du vil gå ned til. Dermed kan du ikke kjøpe mer drikke en du har planlagt til.
Hvis du får drikke kan du bare si før kvelden at ingen skal gi deg. Nordmenn er kjent for å være egoister så det funker skal jeg si deg :P
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Annet triks, som kan være gjennomførbart etter hvor denne drikkingen foregår, er en-for-en. Altså alkoholholdig drikke etterfølges av en ikke-alkoholholdig enhet. På den måten vil det i allefall ta noe lengre tid før du blir full og er du heldig blir det så mange do-turer at inntaket lider.
Vis hele sitatet...
Ikke en dum regel å følge faktisk, hvis man vil passe på tempoet.