Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  167 69082
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av Cannaman Vis innlegg
oh herregud,hadde nettopp ett forsøk på å få det til

vakke sjans i helvete,enda legen erkjenner at jeg HAR store angstproblemer OG sier han vet jeg ikke er ute etter å ruse meg o.l

er ikke aktuelt,å så farlig og så avhengihetsskapende

mente det ble enda værre med tanke på angst når man IKKE brukte det hvis man brukte det

de er så knebla av fylkeslegen/politiske krefter vet du

jeg sa det jeg mente,smertepasienter får det som må til for fjerne smerten,dere undergraver psykiatrien til de grader

er en grunn til de finnes og at resten av verden bruker dem

men ikke her,og nei du.
Vis hele sitatet...
Du mener du prøvde å få Xanor, Rivotril eller Steolid fra legen din?
Har du et godt forhold til legen din er det ikke noe problem å få prøve det ut.
Han kan jo skrive ut 1x 20 tabletter til deg, for å teste. Du blir ikke avhengig av det.

Du har også rett at psykiatrien blir oversett i Norge Det finnes mange medisiner som kunne hjelpe de fleste, men legene er redde får å skrive dem ut
Ta feks. Lyrica før fikk alle det uten nesten å spørre, nå er legene restriktive til å skrive det ut. pga. Missbruk. Vi som virkelig trenger slike preparater lider pga. folk som missbruker de.

Virker som leger har store vansker med å skrive ut mulige avhengighetspreparater, det er opp til hver enkelt lege. Det burde vært bedre retningslinjer for utskriving av slike preparater. En fastlege har for mye makt.
Jeg har møtt leger som aldri skriver ut noe annet enn c-preparater. De mener du kommer alltids til bunns med c-preparater. Yeah right... idioter.

Som jeg sa tidligere, leger har for mye makt.
Du kan bytte lege 2 ganger i året.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Det er jeg enig i, det skulle gått ann å søke om medikamenter andre steder enn hos leger. Type skriv kort om plagene dine på et skjema og send inn til NAF eller whatever.

Fastleger...

Åja så du har slimhoste du ja, jeg hører du har mye slim i halsen. Men du får ikke Efedrin eller Cosylan, gå å kjøp deg en flaske Solvipect du så du kan få dritua i tillegg til halsproblemene dine!

Så du sliter med angst du, ja ja. Se her, jeg kan skrive ut Atarax til deg, et antihistamin som overhode ikke fungerer mot angst! Valium, Sobril eller Xanax kan du bare glemme for jeg er så redd for å få refs av fylkeslegen.

Søvnproblemer har du ja, sover ikke mer enn 2 timer, holder ikke det a? Du kan få Vallergan eller Phenergan som begge er allergimedisiner. Nei foresten Phenergan kan du ikke få likevel siden det kan misbrukes i hop med opioder. Du kan til nød få Imovane sånn at du får hukommelsestap og metallsmak i kjeften!

Så du tror du har ADHD. Det er ikke vits å føre deg videre til en psykolog for å finne skikkelig ut av dette. Kom heller til meg en gang i uken heretter så jeg kan sope inn gryna dine. Så kan du kanskje få Strattera om et års tid sånn at du kan spy og brekke deg dagen lang.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
. Du kan til nød få Imovane sånn at du får hukommelsestap og metallsmak i kjeften!.
Vis hele sitatet...
usj hukommelsetap ja,bekreftes

og hangovers

Sitat av Tothep Vis innlegg
Du mener du prøvde å få Xanor, Rivotril eller Steolid fra legen din?
Har du et godt forhold til legen din er det ikke noe problem å få prøve det ut.
.
Vis hele sitatet...
ja prøvde så godt jeg kunne å få xanor,føler jeg har ett godt forhold og legen tror uten tvil jeg er oppriktig og ærlig,men nei

problemet var at fallet/angsten ble værre når jg IKKE brukte dem,hvis jeg brukte dem,og det var det han minst ville skrive ut

det er ikke en BEHANDLING osv osv..hele regla

man skulle søkt fylkeslegen,alle skulle skrevet ett brev til fylkeslegene og plaget livet av dem for den idiotien de trer nedover systemet

virker som fylkeslegen i buskerud er en av de værre etter min oppfattning av bekjentskaper rundt om i landet

har prøvd en del leger nå,en type fikk jeg nesten ikke imovane av engang uten STRENG kontroll og pes,helt utrolig

jeg gir opp,orker ikke krangle mer..de tvinger folk til selvmedisinering,det er selvsagt hva som skjer,men det er vell samme det,sålenge budsjettet ser bra ut for makthaverne

en professor psykiater i oslo klarte faktisk å prestere å si at "folk pleier å ta seg en dramm når de får nerver"synd jeg ikke har den på tape

ALT for å slippe å ha ansvaret vet du

det er noe seriøst galt i systemet vårt,det er en grunn til at medisinene finnes og at resten av verden bruker dem

men jeg fikk faktisk nitrazepam abodormer av min lege,hvis det var til søvnproblemer

virker som om hvis det er for søvnproblemer så åpnes en ny dør,så man får bare si at det er for søvnproblemer å bruke det
Mange med psykiske problemer begynner og selvmedisinere seg selv med alt fra alkohol til heroin. når copeinga likesågodt kunne blitt gjort med benzo eller ssri. synd igrunn.
Sist endret av onoffon; 24. juli 2010 kl. 09:06.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av Cannaman Vis innlegg
usj hukommelsetap ja,bekreftes

og hangovers



ja prøvde så godt jeg kunne å få xanor,føler jeg har ett godt forhold og legen tror uten tvil jeg er oppriktig og ærlig,men nei

problemet var at fallet/angsten ble værre når jg IKKE brukte dem,hvis jeg brukte dem,og det var det han minst ville skrive ut

det er ikke en BEHANDLING osv osv..hele regla

man skulle søkt fylkeslegen,alle skulle skrevet ett brev til fylkeslegene og plaget livet av dem for den idiotien de trer nedover systemet

virker som fylkeslegen i buskerud er en av de værre etter min oppfattning av bekjentskaper rundt om i landet

har prøvd en del leger nå,en type fikk jeg nesten ikke imovane av engang uten STRENG kontroll og pes,helt utrolig

jeg gir opp,orker ikke krangle mer..de tvinger folk til selvmedisinering,det er selvsagt hva som skjer,men det er vell samme det,sålenge budsjettet ser bra ut for makthaverne

en professor psykiater i oslo klarte faktisk å prestere å si at "folk pleier å ta seg en dramm når de får nerver"synd jeg ikke har den på tape

ALT for å slippe å ha ansvaret vet du

det er noe seriøst galt i systemet vårt,det er en grunn til at medisinene finnes og at resten av verden bruker dem

men jeg fikk faktisk nitrazepam abodormer av min lege,hvis det var til søvnproblemer

virker som om hvis det er for søvnproblemer så åpnes en ny dør,så man får bare si at det er for søvnproblemer å bruke det
Vis hele sitatet...
Jeg ville bytta lege.
Jeg er ikke lege selv, men har satt meg ganske godt inn i benzo'ens verden.
Angsten trenger ikke bli verre når du slutter å bruke xanor, det må trappes ned, veldig sakte. Det bør heller ikke brukes hver dag eller over lengre perioder. Selvsagt må man se på hvert tilfelle (jeg brukte 1mg hver dag), men følger man de reglene der så er ikke xanor bruk noe problematisk i det hele tatt.
Xanor er en utrolig god medisin, hvis den brukes rett. Den har redda meg fra angst helvete. Tett oppfølging med din lege er det som må til. 2-3 konsultasjoner i uken hadde jeg når jeg gikk på Xanor. Tok heller ikke lange tiden før medisinen startet å virke orntlig heller.

Tok muligens 2-3 uker med Xanor behandling før det sa "klikk" og jeg følte ting startet å bedre seg. Da startet jeg å trappe ned Xanor, veldig sakte. Brukte sikkert over 1 mnd. med nedtrapping. Etter nedtrappingen var det meste som før, hadde litt angst enda, men det var ikke noe i forhold til da jeg starta med Xanor. Jeg har alltid med meg en 1mg, 2mg og en Xanor 3mg depot når jeg drar ut.
Bruker de nesten aldri, men det føles som et skjold, skjer det noe som jeg føler jeg ikke takler så tar jeg en 2mg og alt blir som før. Jeg får kontrollen tilbake. Men det skjer nesten nesten aldri lenger. Som jeg sa, bare å vite at tablettene er lett tilgjengelig hjelper.

Enkelte leger mener Xanor er som en gift, men det er fordi de ikke har tid til å følge opp pasienten når man starter Xanor behandling. Veldig synd egentlig, fordi den medisinen kunne hjulpet så mange. Så har vi de som ruser seg på det, det ødelegger også på hvordan leger ser på det å skrive ut benzo'er.
En som ber om Xanor betyr, for en lege at du er ut etter benzo rus, så du går fra legekontoret uten noe resept. Det er tross alt et b-preparat, så det burde ikke være så vanskelig å få!

Godt forhold til din fastlege er også viktig, han/hun må kunne stole på deg. Jeg tror det er ganske få fastleger som virkelig stoler på sine pasienter i dag, pga. de har 1500 pasienter de må behandle. Det gjør saken heller ikke bedre.

Når jeg fikk mitt angst-attakk prøvde legen først med Sobril, det hjalp ikke noe. Så gikk han rett opp til Xanor uten å nøle. Det var redningen min.

I dag har jeg en ny fastlege pga. min gamle måtte slutte pga. en skade.
Min nye lege skriver ut hva det måtte være, bare jeg nevner et navn så får jeg en resept, tilogmed a-resepter. Hva om jeg hadde vært missbruker av medisiner? Han har nok lest min journal og jeg tror nok han stoler litt for mye på meg
Det føles ikke helt rett, det burde være mere regulert på hvordan medisiner skrives ut og følges opp.

Ja, ja. Det er ikke lett å ha en psykisk lidelse i dette land. Psykisk-helsevern er så nedprioritert som det går an.
Sist endret av Tothep; 24. juli 2010 kl. 17:02.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tothep Vis innlegg
I dag har jeg en ny fastlege pga. min gamle måtte slutte pga. en skade.
Min nye lege skriver ut hva det måtte være, bare jeg nevner et navn så får jeg en resept, tilogmed a-resepter. Hva om jeg hadde vært missbruker av medisiner? Han har nok lest min journal og jeg tror nok han stoler litt for mye på meg
Det føles ikke helt rett, det burde være mere regulert på hvordan medisiner skrives ut og følges opp.

Ja, ja. Det er ikke lett å ha en psykisk lidelse i dette land. Psykisk-helsevern er så nedprioritert som det går an.
Vis hele sitatet...
Så du kan nesten selvmedisinere deg? Skulle gjerne hatt lit Oxycontin, Aporex, Flunipam og spesialtillatelse til Somadril sånn at jeg kan bli kvitt plagene mine. Versågod
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Så du kan nesten selvmedisinere deg? Skulle gjerne hatt lit Oxycontin, Aporex, Flunipam og spesialtillatelse til Somadril sånn at jeg kan bli kvitt plagene mine. Versågod
Vis hele sitatet...
Jeg får Oxycontin/Oxynorm fra han. Jeg har smerter, men trenger ikke så kraftige smertestillende. Til min gamle lege fikk jeg ketorax, men min nye mente oxy var myyye bedre og varte lengre, mulig han har rett. Jeg testet å få ut rohypnol en gang, og jeg fikk en resept på 30 Flunipam. Så ja, jeg kan nok selvmedisinere meg selv. Ganske sykt hvor stor forskjell det er på fastleger...
Sist endret av Tothep; 24. juli 2010 kl. 17:15.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tothep Vis innlegg
Jeg får Oxycontin/Oxynorm fra han. Jeg har smerter, men trenger ikke så kraftige smertestillende. Til min gamle lege fikk jeg ketorax, men min nye mente oxy var myyye bedre og varte lengre, mulig han har rett. Jeg testet å få ut rohypnol en gang, og jeg fikk en resept på 30 Flunipam. Så ja, jeg kan nok selvmedisinere meg selv. Ganske sykt hvor stor forskjell det er på fastleger...
Vis hele sitatet...
Ja det fårn si. Jeg har ingen større plager annet enn litt langvarig ryggvondt noen ganger. Jeg har egentlig prøvd mest å trolle til meg ting jeg ikke trenger så veldig genuint. Men det hender jo man merker at man behøver noe, og da er ikke legen her noe vits å gå til en gang.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Ja det fårn si. Jeg har ingen større plager annet enn litt langvarig ryggvondt noen ganger. Jeg har egentlig prøvd mest å trolle til meg ting jeg ikke trenger så veldig genuint. Men det hender jo man merker at man behøver noe, og da er ikke legen her noe vits å gå til en gang.
Vis hele sitatet...
Bruker du noen benzo'er? Isåfall hvilke?
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tothep Vis innlegg
Bruker du noen benzo'er? Isåfall hvilke?
Vis hele sitatet...
Nei jeg bruker ikke benzoer. Jeg er helt clean faktisk, bortsett fra alkohol. Men det er en del ting jeg ikke orker å delta på fordi jeg føler meg kjempe ukomfortabel, det kan ikke kalles angst. Men jeg får den tunge ubehagelige følelsen av detta er jævlig kjedelig og her kan jeg ikke være et minutt til En Sobril eller to kunne sikkert løst opp i det
Defineres all benzo som a-preparat eller narko? Med andre ord: finnes det benzo som man lovlig kan bestille fra EØS land gitt at det er under 3 mnd forbruk?
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av PetterX Vis innlegg
Defineres all benzo som a-preparat eller narko? Med andre ord: finnes det benzo som man lovlig kan bestille fra EØS land gitt at det er under 3 mnd forbruk?
Vis hele sitatet...
Alle benzodiazepinene i Norge er B-preparater, bortsett fra Flunitrazepam (Flunipam) som er A-preparat/narkotikum. Alle kjente benzodiazepiner er narkotikalistet og ikke lov å ta inn til Norge.

Det eneste i slektskap med benzodiazepiner du kan ta inn til Norge er Zopiclone (Imovane). Det er ikke en benzodiazepin men fungerer på samme reseptorsystem i hjernen og gir samme effekt som enkelte benzodiazepiner. Hypnotiserende og sedernde effekt, det gir veldig lite av beroligende effekt og fungerer derfor kun som sovemedisin.
Takk Totskalle!
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av PetterX Vis innlegg
Takk Totskalle!
Vis hele sitatet...
Jo Foresten så tror jeg ikke Clomethiazol (Heminevrin) heller står oppført på narkotikalisten. Det er heller ikke et benzodiazepin men det fungerer også på samme reseptorsystem i hjernen, GABA-A reseptoren. Det produserer effekter tilsvarende de sedative og hypnotiske egenskapene til benzodiazepiner og barbiturater. Heminevrin er meget potent ved høyere doser, og hvis man bruker det som sovemedisin våkner man garantert ikke opp i løpet av natten.

EDIT: Heminevrin er et B-preparat så det kan man også ta inn et 3 mnd forbruk med resept. Det er ikke listet som narkotika, jeg sjekket listen
Sist endret av Totskalle; 26. juli 2010 kl. 19:02.
[quote=Totskalle;1778207]Heminevrin er meget potent ved høyere doser, og hvis man bruker det som sovemedisin våkner man garantert ikke opp i løpet av natten.
QUOTE]


Jeg brukte Heminevrin i "høye" doser over 4mnd, og kan love deg at du fint kan gå oppegående på dette. Ifølge Psykiateren jeg hadde da så brukes ikke dette særlig som sovemed, men som beroliggende, mot epileptiske kramper, skjelving og abstinenser -spesielt ved alkohol.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Alle benzodiazepinene i Norge er B-preparater, bortsett fra Flunitrazepam (Flunipam) som er A-preparat/narkotikum. Alle kjente benzodiazepiner er narkotikalistet og ikke lov å ta inn til Norge.

Det eneste i slektskap med benzodiazepiner du kan ta inn til Norge er Zopiclone (Imovane). Det er ikke en benzodiazepin men fungerer på samme reseptorsystem i hjernen og gir samme effekt som enkelte benzodiazepiner. Hypnotiserende og sedernde effekt, det gir veldig lite av beroligende effekt og fungerer derfor kun som sovemedisin.
Vis hele sitatet...
Kan du ta inn b-preparater? Jeg trodde det var bare c-preparater dette gjaldt.
Hvordan funker det med å importere b-preparater? Må man ha resept? Jeg tror ikke du trenger resept får å importere c-preparater?
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tothep Vis innlegg
Kan du ta inn b-preparater? Jeg trodde det var bare c-preparater dette gjaldt.
Hvordan funker det med å importere b-preparater? Må man ha resept? Jeg tror ikke du trenger resept får å importere c-preparater?
Vis hele sitatet...
Du har lov å ta inn C og B preparater som ikke er narkotikalistet fra EØS land. Du kan ta inn et 3 mnds forbruk og du må ha resept. Hvordan man importerer/sender resept har jeg ingen anelse om. Om man behøver resept eller ikke ved inntak av C-preps vet jeg ikke.

[quote=mercen;1778357]
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Heminevrin er meget potent ved høyere doser, og hvis man bruker det som sovemedisin våkner man garantert ikke opp i løpet av natten.
QUOTE]


Jeg brukte Heminevrin i "høye" doser over 4mnd, og kan love deg at du fint kan gå oppegående på dette. Ifølge Psykiateren jeg hadde da så brukes ikke dette særlig som sovemed, men som beroliggende, mot epileptiske kramper, skjelving og abstinenser -spesielt ved alkohol.
Vis hele sitatet...
Joda det brukes som støtteterapi ved epilepsi, alkoholabstinenser og annet. Men det det brukes mest til er som sovemedisin, særlig eldre mennesker som har alzheimer får dette preparatet fremfor andre hypnotika/sedativa.
Sist endret av Totskalle; 27. juli 2010 kl. 01:32.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Alle benzodiazepinene i Norge er B-preparater, bortsett fra Flunitrazepam (Flunipam) som er A-preparat/narkotikum. Alle kjente benzodiazepiner er narkotikalistet og ikke lov å ta inn til Norge.

Det eneste i slektskap med benzodiazepiner du kan ta inn til Norge er Zopiclone (Imovane). Det er ikke en benzodiazepin men fungerer på samme reseptorsystem i hjernen og gir samme effekt som enkelte benzodiazepiner. Hypnotiserende og sedernde effekt, det gir veldig lite av beroligende effekt og fungerer derfor kun som sovemedisin.
Vis hele sitatet...
Imovane har veldig gode beroligende properties.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av onoffon Vis innlegg
Imovane har veldig gode beroligende properties.
Vis hele sitatet...
Ja muligens. Men med tanke på at du blir helt kake i beina og ikke greier å snakke ved doser på 15mg og oppover er den ikke spesielt egnet. Toleranse spiller såklart inn her, men for en førstegangsbruker så er det som regel slik.

Apropo toleranse så er det noe man bygger opp utrolig fort med zopiklon, bruker man det hver dag over 3 uker gir det ikke samme effekten lenger. Og mange rapporterer også at det ikke hjelper og øke dosen. Sammenliknet med andre hypnotika er det en drittmedisin.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av ELGENiSØR Vis innlegg
Enig med deg Chang! For meg, er det Xanor\Xanax som gir best resultat.

"Chang", fint øl forresten

Hvis noen i SØR har noen briller til overs, så for all del, gi beskjed
Vis hele sitatet...
Er det beroligende effekt du er etter ville jeg prøvd Rivotril 2mg, det er like sterkt som Xanor. Men istedet for å konsentrere på panikkangsten, konsentrerer Rivotril seg på å "roe ned kroppen" Det er som en supersterk valium/sobril.
Jeg liker den mye bedre en Xanor til rus. Den gir også en meget god muskel-avslappende effekt.
Dosering kan variere fra 0.5mg til 4mg for en førstegangsbruker, så være forsiktig . Folk reagerer veldig forskjellig på Rivotril.
Jeg blir i fin-formen med 6mg, men jeg er også ganske vant med benzo'er.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Er det beroligende effekt du er etter ville jeg prøvd Rivotril 2mg, det er like sterkt som Xanor. Men istedet for å konsentrere på panikkangsten, konsentrerer Rivotril seg på å "roe ned kroppen" Det er som en supersterk valium/sobril.
Jeg liker den mye bedre en Xanor til rus. Den gir også en meget god muskel-avslappende effekt.
Dosering kan variere fra 0.5mg til 4mg for en førstegangsbruker, så være forsiktig . Folk reagerer veldig forskjellig på Rivotril.
Jeg blir i fin-formen med 6mg, men jeg er også ganske vant med benzo'er.
Vis hele sitatet...
Fikk 2stk Rivotriler 2mg for en månedes tid siden.

Svelgte de begge to med en halvliter Heineken. Men, merket ingenting, null, nada. Jeg ble veldig skuffet, etter å ha hørt folk skrytt av de.

Så kan ikke si meg helt enig i deg der, desverre. Tenkte kanskje at pillene kunne være falske, men.. Tror ikke det. Krysset delestrek på den ene siden og roche og ett 2tall på den andre siden.

Joa, har vært endel i Asia og alltid fått med meg litt forsyninger hjem. Så jeg vet hva benzo`er er
Sist endret av ELGENiSØR; 28. juli 2010 kl. 17:21.
Jeg har fått mye dårligere virkning av Rivotrilen nå etter jeg begynte på Apodorm. Jeg får ikke den beroligende følelsen lenger av 2mg. Jeg må ha større doser, og det får jeg ikke av legen. Jeg bruker hver kveld 10 mg Apodorm. Hvorfor er det sånn at Rivotrilen virker dårligere bare fordi jeg bruker Apodorm?
Hva er virketiden på disse 2mg Rivotrilene? Fikk just 3 stk her. Spist to nå.

Blir spennende å se om de gir noe merkbar virkning idag....
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av ELGENiSØR Vis innlegg
Hva er virketiden på disse 2mg Rivotrilene? Fikk just 3 stk her. Spist to nå.

Blir spennende å se om de gir noe merkbar virkning idag....
Vis hele sitatet...
Det står før i tråden her og har blitt backet opp av en erfaren bruker, 30-60 minutter tar det før du får max virkning av 2mg. Tror ikke forskjellen er så stor med 4mg, men effekten du oppnår blir større.

Sitat av Bellami Vis innlegg
Jeg har fått mye dårligere virkning av Rivotrilen nå etter jeg begynte på Apodorm. Jeg får ikke den beroligende følelsen lenger av 2mg. Jeg må ha større doser, og det får jeg ikke av legen. Jeg bruker hver kveld 10 mg Apodorm. Hvorfor er det sånn at Rivotrilen virker dårligere bare fordi jeg bruker Apodorm?
Vis hele sitatet...
Kort og greit er det fordi begge to er benzodiazepiner. Alle benzo fungerer på samme reseptorsystem i hjernen. Det vil si at om man bruker for eksempel Nitrazepam (Apodorm), bygger opp toleranse og må ta høyere doser så gjelder toleransenivået for andre benzodiazepiner og, som for eksempel Clonazepam (Rivotril), Diazepam (Valium) eller Lorazepam (Ativan).

Om man bruker et mindre potent benzodiazepin vil man bygge opp mindre toleranse, Apodorm tas i ganske store doser så ikke fortvil det er ikke så veldig potent (men ikke av de svakeste heller).

I tillegg er Nitrazepam og Clonazepam veldig like i struktur og de er begge nitrobenzodiazepiner. Det vil kanskje også spille inn som en faktor.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Det står før i tråden her og har blitt backet opp av en erfaren bruker, 30-60 minutter tar det før du får max virkning av 2mg. Tror ikke forskjellen er så stor med 4mg, men effekten du oppnår blir større.
Vis hele sitatet...
Jo takk, jeg leste det, rett før jeg kom tilbake på siste siden. Skrevet av deg vell å merke Takk, erfaren bruker! Bukker!

Vil jo si jeg merker noe nå. Tok de under tungen. Noe som menes å gi større, eller ihvertfall fortere effekt. Smaken var nesten litt "mint" aktig, som disse alopaman.

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Det står før i tråden her og har blitt backet opp av en erfaren bruker, 30-60 minutter tar det før du får max virkning av 2mg. Tror ikke forskjellen er så stor med 4mg, men effekten du oppnår blir større.
Vis hele sitatet...
Skal jeg kjøre på en til da kanskje?
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av ELGENiSØR Vis innlegg
Skal jeg kjøre på en til da kanskje?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke, hvis du ikke føler deg veldig sløv, kan snakke greit og stå oppreist er det vel ikke farlig Farlig er det uansett ikke, benzodiazepiner er ikke så enkle å ta overdose med. Hørt om folk her på forumet som går på 16mg Rivotril om dagen. I kombinasjon med alkohol er det veldig farlig though.

Sitat av ELGENiSØR Vis innlegg
Jo takk, jeg leste det, rett før jeg kom tilbake på siste siden.
Vis hele sitatet...
Det sto ikke i denne tråden tror jeg, men den "Rivotril 2mg" tråden Jeg surra litt...
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Det vet jeg ikke, hvis du ikke føler deg veldig sløv, kan snakke greit og stå oppreist er det vel ikke farlig Farlig er det uansett ikke, benzodiazepiner er ikke så enkle å ta overdose med. Hørt om folk her på forumet som går på 16mg Rivotril om dagen. I kombinasjon med alkohol er det veldig farlig though.



Det sto ikke i denne tråden tror jeg, men den "Rivotril 2mg" tråden Jeg surra litt...
Vis hele sitatet...


Nei, er ikke sløv, heller opplagt. Hopper rundt å trener her faktisk. I godt slag.!

Lurer på om jeg går for den siste også da. Kan ikke skade. Hadde en halvliter. Spiller vel ingen rolle vel?
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av ELGENiSØR Vis innlegg
Nei, er ikke sløv, heller opplagt. Hopper rundt å trener her faktisk. I godt slag.!

Lurer på om jeg går for den siste også da. Kan ikke skade. Hadde en halvliter. Spiller vel ingen rolle vel?
Vis hele sitatet...
En halvliter øl eller to skader ikke, men jeg fraråder og drikke noe med større alkoholprosent
Sitat av Totskalle Vis innlegg
En halvliter øl eller to skader ikke, men jeg fraråder og drikke noe med større alkoholprosent
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Nei, ble nok kun ein halvliter

Men ja, flott å salig i formen, ryggen min, merker ingen smerter. Så det er jo toppers
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av ELGENiSØR Vis innlegg
Takk for svar! Nei, ble nok kun ein halvliter

Men ja, flott å salig i formen, ryggen min, merker ingen smerter. Så det er jo toppers
Vis hele sitatet...
Clonazepam har veldig gode muskelrelakserernde effekter så det kan nok hjelpe på sånne "slitesmerter" ja
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Clonazepam har veldig gode muskelrelakserernde effekter så det kan nok hjelpe på sånne "slitesmerter" ja
Vis hele sitatet...
Ja, det merkes Men prisene er jo så stramme, at det er nesten fælt å bruke de
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Det står før i tråden her og har blitt backet opp av en erfaren bruker, 30-60 minutter tar det før du får max virkning av 2mg. Tror ikke forskjellen er så stor med 4mg, men effekten du oppnår blir større.



Kort og greit er det fordi begge to er benzodiazepiner. Alle benzo fungerer på samme reseptorsystem i hjernen. Det vil si at om man bruker for eksempel Nitrazepam (Apodorm), bygger opp toleranse og må ta høyere doser så gjelder toleransenivået for andre benzodiazepiner og, som for eksempel Clonazepam (Rivotril), Diazepam (Valium) eller Lorazepam (Ativan).

Om man bruker et mindre potent benzodiazepin vil man bygge opp mindre toleranse, Apodorm tas i ganske store doser så ikke fortvil det er ikke så veldig potent (men ikke av de svakeste heller).

I tillegg er Nitrazepam og Clonazepam veldig like i struktur og de er begge nitrobenzodiazepiner. Det vil kanskje også spille inn som en faktor.
Vis hele sitatet...
Takk totskalle
Men er det en eller annen "myndig"institusjon man kan kvalifisere seg hos for benzo-medisinering tro?eller liknende,forbanna at det skal være så skakk-kjørt system

noen som har en lege å anbefale i asker/bærums området som tar slikt på alvor?
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cannaman Vis innlegg
Men er det en eller annen "myndig"institusjon man kan kvalifisere seg hos for benzo-medisinering tro?eller liknende,forbanna at det skal være så skakk-kjørt system

noen som har en lege å anbefale i asker/bærums området som tar slikt på alvor?
Vis hele sitatet...
Hvis du har noe du sliter med og trenger hjelp så burde du kontakte DPS. Jeg vet ikke mye om det men det er de som tar seg av folk med psykiske problemer. Du kan få en fast psykolog/psykiater der og gå til samtaleterapi. Da blir det også diskutert hvor vidt medisinering er nødvendig.

Når du går fast på et sted som det har de mye lettere for å følge deg skikkelig opp enn det en fastlege har mulighet til. De har også mye bedre kompetanse. Ergo benzodiazepiner blir ikke sett på slik som fastleger ser på det.
jo takk for tipset

skulle helst sett at fast legene kunne bruke det medisinene er ment til å brukes til...

kvier meg bare ved tanken ved å gå inn ei dør med ett slikt navn over...

men takk likevell,får nok bare bytte å bytte å se om man har flaks med en lege
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cannaman Vis innlegg
jo takk for tipset

skulle helst sett at fast legene kunne bruke det medisinene er ment til å brukes til...

kvier meg bare ved tanken ved å gå inn ei dør med ett slikt navn over...

men takk likevell,får nok bare bytte å bytte å se om man har flaks med en lege
Vis hele sitatet...
Skjønner den Jeg hadde aldri våget meg inn noe sted, ikke til behandling for da blir det lagret rapporter om deg osv osv. Hvertfall ikke inn på avdeling, for før enn vet ord av det så er du der på tvang og slipper ikke ut før etter 15 år med elektrosjokk og isbad. Er ikke så ille nå lenger sier de, men jeg stoler ikke et bittelite hakk på psykiatrien.
Sist endret av Totskalle; 31. juli 2010 kl. 18:49.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Skjønner den Jeg hadde aldri våget meg inn noe sted, ikke til behandling for da blir det lagret rapporter om deg osv osv. Hvertfall ikke inn på avdeling, for før enn vet ord av det så er du der på tvang og slipper ikke ut før etter 15 år med elektrosjokk og isbad. Er ikke så ille nå lenger sier de, men jeg stoler ikke et bittelite hakk på psykiatrien.
Vis hele sitatet...
hehehe

jaikkesant,best å la være,da selvmedisinerer jeg meg heller

møkkasystem som tvinger folk til selvmedisinering og sponse kriminelle nettverk

sikkert MANGE triste storys i slike saker ass..som nå sitter med nåla i armen,morfin er jo den ultimate nervedrepern
Sist endret av Cannaman; 31. juli 2010 kl. 18:56.
Sitat av onoffon Vis innlegg
Imovane har veldig gode beroligende properties.
Vis hele sitatet...
jepp,det støttes

jeg syntes nesten det overgår diazepam og sobril faktisk..min lege mener jeg sa at imovane var ett benzodiapin
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cannaman Vis innlegg
jepp,det støttes

jeg syntes nesten det overgår diazepam og sobril faktisk..min lege mener jeg sa at imovane var ett benzodiapin
Vis hele sitatet...
Effektmessig er Zopiclone rimelig likt andre benzodiazepiner som for eksempel Flunitrazepam og Triazolam. Teknisk sett er det ike et benzodiazepin, men på grunn av den like effekten kaller man det et "ikke-benzodiazepin". Zopiclone er et cyclopyrrolon. Zolpidem er også et cyclopyrrolon.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Effektmessig er Zopiclone rimelig likt andre benzodiazepiner som for eksempel Flunitrazepam og Triazolam. Teknisk sett er det ike et benzodiazepin, men på grunn av den like effekten kaller man det et "ikke-benzodiazepin". Zopiclone er et cyclopyrrolon. Zolpidem er også et cyclopyrrolon.
Vis hele sitatet...
merkelig at man føler seg brisen på det,jeg ble meget oppstemt, snakkesalig og får hukommelsetap etter 2 stk 7.5 og en time/halvannen

akkuratt som en alkoholpåvirka

men har blitt imun mot det der nå,selv om jeg venter ei stund
delvis immun blir man på det meste.
4-6 uker uten så er hjernen litt tilbakestillt, iallefall på meg.
Min erfaring er at Xanor fungerer mye bedre enn Rivotril. De skal teknisk sett være like potente (mg/mg), men det kan jeg ikke skjønne.

Mine favorittbenzo er Xanor og Valium. Nederst på listen kommer Sobril, som jeg ikke synes virker i det hele tatt.
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Rivotril (klonazepam) er ment som antieleptika, men noen her som har prøvd det mot angst?
Som krampeløsende middel syns jeg Valium fungerer mye bedre enn Rivotril. Alle benzodiazepiner fungerer vel mot angst(?) Jeg synes det blir feil å dele dem opp i hypnotisk, anxylotisk, antieleptika, og så videre. Dessuten finnes det individuelle variasjoner.
Sitat av Doktor Storm Vis innlegg
Alle benzodiazepiner fungerer vel mot angst(?) Jeg synes det blir feil å dele dem opp i hypnotisk, anxylotisk, antieleptika, og så videre. Dessuten finnes det individuelle variasjoner.
Vis hele sitatet...
ja det er min oppfattning hvertfall

syntes sobril er mer egnet som dep oppløsende middel også enn diazepam

men alt i alt er benzoz det beste for folk med angst/dep

ingen tvil om det,jeg holder en knapp på sobril
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Alle benzodiazepiner fungerer så og si likt.

Benzodiazepinene blir likevel klassifisert i de gruppene du nevner. Sedativa, hypnotika, anxiolytika, antiknovulserende og muskelrelakserende.

Noen benzoer har flere egenskaper, for eksempel diazepam og phenazepam. Det fins også veldig potente benzoer hvor alle egenskapene er omtrent like fremtredende, som for eksempel lorazepam og lormetazepam.

Alle benzodiazepiner forsterker effekten av et naturlig hjernekjemikal som kalles GABA (gamma-amino butyricacid/gamma-amino smørsyre). Stoffet entrer GABA og binder seg til GABA-A reseptoren. Benzodiazepiner forlenger utslippsprosessen for forskjellige nerveceller, og det reduserer kommunikasjonen mellom de forskjellige nervecellene. Og dermed forlenger det prosessen før angst, eksitasjon og krampeanfall etc inntreffer. Og når effekten pågår så lenge som den gjør er situasjonen over (angstsituasjonen eller krampeanfallet) og man følte anldri agnsten/anfallet etc.

Men innenfor GABA-A finnes det forskjellige under-enheter. Forskjellige benzoer forsterker effekten av forskjellige under-enheter. Ta for eksempel diazepam, det klassifiseres som et sedativa (blandt annet). Det er fordi det effekterer under-enhetene α1 og α5 (som produserer sedativ effekt) i GABA-A. Mens for eksempel alprazolan effekterer under-enhtene α2 og α3 som produserer anxiolytisk effekt.

Altså samme reseptor, men ulike under-enheter inni reseptoren igjen.

EDIT: Med teskje altså. Benzoer virker alle likt, men de fleste benzoer gir mer av èn effekt enn en annen. Derfor egner for eksempel alprazolam (Xanor) seg best til angst, og Clonazepam (Rivotril) seg best som anti-eleptika.

Beklager skrivefeil ovenfor. 5 minutter gikk og jeg fikk ikke lagt på flere linker eller rettet opp feila.
Sist endret av Totskalle; 6. august 2010 kl. 18:55.
Sitat av Noorac Vis innlegg
I forbindelse med noen tannlegebesøk har jeg vært borti flunipam et par ganger de siste månedene. Jeg kan desverre ikke sammenlikne de mot noen andre benzodiazepiner da jeg ikke har prøvd noen andre. For øvrig ga ikke flunipamen noe særlig rus i seg selv. Inntaket av pillen tok jeg på grunn av tannlegeskrekk og jeg hadde i hvert fall ikke tannlegeskrekk en times tid etter inntak. Stoffet benyttes som akutt sovemedisin, og jeg antar at noen særlig større mengde enn den ene pillen jeg tok vil få en person til å sovne. Med unntak av 'trøtthet' ga ikke flunipam noen annen 'rus' enn det at jeg ga litt faen. Var på vei til å gå fra tannlegekontoret med ansiktet fult av blod etter en kirurgisk trekking av en litt kjip visdomstann. Heldigvis sa tannlegen ifra og vasket meg i ansiktet. Hva enn du vil oppnå av 'rus' tror jeg ikke flunipam vil være rette valget. Du vil bli trøtt og giddasløs. Men slik er kanskje rusen av alle benzodiazepiner?

Mine 2 cent.
Vis hele sitatet...
Det er nettopp den følelsen vi ønsker. Vi som liker flunipam, den følelsen av at alt er fint og du driter i alt :P
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Skal man oppnå rus på benzo alene må man opp i veldig høye doser, noe som enten blir sløsing med pillene eller dyrt, spørs hvordan du skaffer dem. Dessuten tror jeg ikke en person som får benzodiazepiner mot søvnproblemer, angst, epilepsi etc vil misbruke dem. Det er heller vane-narkomane som gir andre rusmidler en ekstra piff ved å kombinere med benzodiazepiner.

Diazepam og hasj er det noen som bruker, flunitrazepam og heroin, Klordiazepoxid sammen med kokain har jeg også hørt.

De som tar benzo for å ruse seg på det ene og alene liker å få den følelsen av at ingenting spiller noen rolle, de kan rane en bank eller hva som helst uten å få angst osv. Ved større inntak av benzodiazepiner (også alle preparater som forsterker GABA) hindrer man delvis hjernen å produsere nye minner. Noe som leder til somolens og hukommelsestap. På de sterkeste benzoene kan man til og med glemme at man tok pillene.

Triazolam (Halcion) er et klassisk eksempel der, det er et stoff som har blitt totalforbudt og administrere i flere land (der i blandt Norge) på grunn av mange ulykker og tragedier pga stoffets amnesiske virkning. Hør på historien til denne mannen:

http://www.youtube.com/watch?v=Mtfdpd6cxbs
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Det er nettopp den følelsen vi ønsker. Vi som liker flunipam, den følelsen av at alt er fint og du driter i alt :P
Vis hele sitatet...
jepp,den følelsen er fint iblandt for oss som trenger den..det fikk jeg med ketorax hvertfall

fikk det mot tannlegebesøk selv i sin tid,tok 6 femmere ketorax første gang og det hjalp ikke mot smertene,men det hjalp mot andre ting

ble ganske skeiv første gang ja,men ikke annet enn at legen ikke visste det før jeg fortalte han det.
Sitat av Cannaman Vis innlegg
jepp,den følelsen er fint iblandt for oss som trenger den..det fikk jeg med ketorax hvertfall

fikk det mot tannlegebesøk selv i sin tid,tok 6 femmere ketorax første gang og det hjalp ikke mot smertene,men det hjalp mot andre ting

ble ganske skeiv første gang ja,men ikke annet enn at legen ikke visste det før jeg fortalte han det.
Vis hele sitatet...
Ketorax blir veldig annderledes. Da dette stoffet er i familien opiader, ikke benzo. Ketorax blir ofte kalt kunstig morfin rundt der jeg bor. Har selv tatt det, det hjalp mot mine smerter, både fysisk og psykisk. Sterkt stoff!