Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4515
Det var noen som sa til meg at man kunne kjøpe kaktus på gartneriet som inneholder Mescalin, stemmer det ?

Hvis ikke så må man vel gro selv, er San Pedro den mest effektive kaktusen man kan plante ?
Mest bang for the buck får du fort med peruvian torch eller San Pedro, finnes masse diskusjoner på nett om hvilken av de som er kulest men du blir sikkert fornøyd anyways. Tar jævlig lang tid å gro kaktus though, så du må ha litt tålmodighet.

Det skal vel ikke være lov til å selge meskalinholdig kaktus i norge etter at narkotiakforskriften ble oppdatert, ei heller importere frø/planter inn til landet. Om jeg leser den rett så skal man heller ikke lov til å ha planten i eie.
Man får kjøpt kaktuser i Nederland og ifølge andre brukere på forumet også i Sverige. Har hatt liten flaks med å oppdrive kaktuser av den typen i Norge selv
Sitat av moret Vis innlegg
Mest bang for the buck får du fort med peruvian torch eller San Pedro, finnes masse diskusjoner på nett om hvilken av de som er kulest men du blir sikkert fornøyd anyways. Tar jævlig lang tid å gro kaktus though, så du må ha litt tålmodighet.

Det skal vel ikke være lov til å selge meskalinholdig kaktus i norge etter at narkotiakforskriften ble oppdatert, ei heller importere frø/planter inn til landet. Om jeg leser den rett så skal man heller ikke lov til å ha planten i eie.
Vis hele sitatet...
Det er kanskje ikke lov å importere frø, men hvor vanskelig er det å "strå ett par frø" i kofferten din, hvis du er i ett annet land eller få en nettbutikk til å sende de med brevpost innenfor Eu
Uvaksinert 👍
Kan ikke skaffes i Norge, blir frø stoppa så blir det inn til avhør og bot. Frøa ligner litt på blådbærfrø så få evt selger til å skrive at det er blådbær. Det tar tid ja, må nok i hvertfall bruke nærmere 3 år før de er store nok til å nytes. San Pedro vokser raskest, kanskje ikke i høyden men er mye tykkere enn peruvian torch. Denne er ca 1,5 år (san pedro)

http://i.imgur.com/dNctMj0.jpg
Sist endret av daffe; 28. mai 2016 kl. 15:57.
Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Det er kanskje ikke lov å importere frø, men hvor vanskelig er det å "strå ett par frø" i kofferten din, hvis du er i ett annet land eller få en nettbutikk til å sende de med brevpost innenfor Eu
Vis hele sitatet...
Er vel temmelig åpenbart at å få inn whatever man ønsker til landet ikke er rocketscience, om det er å motta en fullvoksen kaktus i posten eller ha med en neve frø i innerlomma fra Amsterdam.
Op spurte dog om den lokale forhandleren av rosebusker selger meskalinholdig kaktus, noe som ifølge forskriftene ikke er lov(så langt jeg klarer å lese dem).
Her er en svensk side hvor man får kjøpt seeds og kaktus:
http://www.wermlanddesertplants.se/
Pineapple's Avatar
Trådstarter
26 4
Sitat av moret Vis innlegg
Mest bang for the buck får du fort med peruvian torch eller San Pedro, finnes masse diskusjoner på nett om hvilken av de som er kulest men du blir sikkert fornøyd anyways. Tar jævlig lang tid å gro kaktus though, så du må ha litt tålmodighet.

Det skal vel ikke være lov til å selge meskalinholdig kaktus i norge etter at narkotiakforskriften ble oppdatert, ei heller importere frø/planter inn til landet. Om jeg leser den rett så skal man heller ikke lov til å ha planten i eie.
Vis hele sitatet...
Tålmodighet har jeg nok av, litt gøy å ha et par slike hjemme uten at noen vet hva de kan brukes til :P

Jeg kan forresten ikke se noe om frø på linken du ga.

Sitat av daffe Vis innlegg
Kan ikke skaffes i Norge, blir frø stoppa så blir det inn til avhør og bot. Frøa ligner litt på blådbærfrø så få evt selger til å skrive at det er blådbær. Det tar tid ja, må nok i hvertfall bruke nærmere 3 år før de er store nok til å nytes. San Pedro vokser raskest, kanskje ikke i høyden men er mye tykkere enn peruvian torch. Denne er ca 1,5 år (san pedro)

http://i.imgur.com/dNctMj0.jpg
Vis hele sitatet...
Er det seriøst så strengt ? Da skal jeg hvertfall ikke finne på å bestille dette på nett.. Da reiser jeg til Sverige !

Fin kaktus
Sist endret av Pineapple; 30. mai 2016 kl. 11:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Pineapple Vis innlegg

Er det seriøst så strengt ? Da skal jeg hvertfall ikke finne på å bestille dette på nett.. Da reiser jeg til Sverige !

Fin kaktus
Vis hele sitatet...
Det er jo narkotika, hva forventet du egentlig?
Pineapple's Avatar
Trådstarter
26 4
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er jo narkotika, hva forventet du egentlig?
Vis hele sitatet...
Frøene er vel ikke narkotika. Når det kommer til lover så aner jeg ikke, derfor spør jeg her

https://psychonautwiki.org/wiki/Psychedelic_cacti
Det står her at San Pedro er lovlig i Norge. Jeg stoler på det som skrives i tråden her fremfor wikien, men det er jo lett å bli forvirret.
Sist endret av Pineapple; 30. mai 2016 kl. 12:28.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Pineapple Vis innlegg
Frøene er vel ikke narkotika. Når det kommer til lover så aner jeg ikke, derfor spør jeg her

https://psychonautwiki.org/wiki/Psychedelic_cacti
Det står her at San Pedro er lovlig i Norge. Jeg stoler på det som skrives i tråden her fremfor wikien, men det er jo lett å bli forvirret.
Vis hele sitatet...
Loven sier at:
§ 7.Tilvirkning

Tilvirkning av narkotika krever tillatelse i henhold til lov 4. desember 1992 nr. 132 om legemidler m.v. § 23 første ledd. Dyrking av planter og sopper til framstilling av narkotika regnes som tilvirkning av narkotika.
Vis hele sitatet...
Så jo det er faktisk rom for å overbevise myndighetene om at de er for dekorasjon og du aldri har tenkt å utvinne meskalin fra de. Hvor enkelt det er å overbevise de om dette aner jeg ikke, men ville turt å påstå at som en ung mann har du oddsene i mot deg om du ikke driver å studerer kaktusbiologi som et fag/yrke.
Uvaksinert 👍
klippet fra rustelefonen

"Cannabisfrø er unntatt narkotikalovgivningen, men rammes av forskrift om såvarer § 28: «Innførsel og omsetning av frø av planter, som inneholder narkotiske stoffer, tillates ikke.» Strafferammen er fastsatt i den såkalte matloven § 28: «Forsettlig eller uaktsom overtredelse av […] denne loven […] straffes med bøter eller fengsel inntil 1 år eller begge deler, såfremt forholdet ikke rammes av strengere straffebestemmelse. På samme måte straffes forsøk og medvirkning. Under særlig skjerpende omstendigheter kan fengsel i inntil 2 år anvendes.» Omsetting betegnes som «besittelse med sikte på salg, utbud for salg, distribusjon, samt selve salget og enhver annen form for overdragelse med eller uten vederlag.» Om man oppbevarer cannabisfrø vil det nok være opp til politiet å vurdere om det er snakk om «besittelse med sikte på salg», eller om det er ikke er besittelse med sikte på salg."

fra lovdata:
§ 28.Frø med narkotiske stoffer

Det er forbudt å innføre eller omsette frø dersom frøet inneholder narkotiske stoffer, eller stammer fra plante som inneholder narkotiske stoffer.
0 Endret ved forskrifter 9 jan 2004 nr. 137, 16 mai 2013 nr. 529.
Sist endret av daffe; 30. mai 2016 kl. 13:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Pineapple's Avatar
Trådstarter
26 4
Der har vi det ja. Takker så meget folkens !