Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 10512
Kay-Espen Nyvoll valgte å svare nei på Facebook-utfordringen om å hoppe i havet i en humoristisk video, hvor han gjennom en egenkompontert sang heller oppfordrer folk til å møte ham på Solsiden. - Aldri i helvete om jeg hopper i havet. Isen har jo knapt gått-

https://www.youtube.com/watch?v=mNB5xAxlBN4

3500 hits på facebook på under 4 timer.
Sist endret av Skrelle; 3. mai 2014 kl. 21:37.
Hvorfor deles denne i potetoppløsning på youtube?

Here you go: http://fb.com/10151984783137583
Haha. Diggga det her. Nettopp hatt en diskusjon med dama om dette. Hun syns jeg er sær, men jeg velger å utfordrer alle til å henge seg sjæl eller gi meg en tusing
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg sier bare til folk at de kan få utfordre meg så mye de vil, men jeg har aldri skrevet under på noen kontrakt eller sagt at jeg er med på utfordringen, så de kan ikke tvinge meg til å gi de en kasse pils eller lignende hvis jeg ikke gjennomfører det. Hva skal de gjøre, sende torpedo på meg for at jeg ikke "betaler"?

Det er tydeligvis mange som syns at dette fenomenet er gøy, men det er jo rett og slett bare noe som viser hvor sauete og lettpåvirkelige menneskeheten kan være nå til dags. Det er uansett glemt om et par uker, så hvorfor bry seg?
For no nerdegreier. Hoppe i havet, idioter as.
Greit nok at dette er glemt om et par uker, men det kommer alltids en ny vri.

Det er jo ikke lengesiden det var meningen å styrte 1L / 2 bokser øl.
Ikke hopp?
Ser ikke ut som han her bryr seg...
https://www.facebook.com/photo.php?v...86132172011343
Ser også at han hadde en statusoppdatering etterpå:
Vidars vri på badevettreglene, laget av min kjære stemor:
1. Si ikke fra hvor du går.
2. Bad helst alene.
3. Bad lengst mulig fra land
4. Bad i så kaldt vann som mulig ( her: 10 gr ) selv om du ikke er vant med å bade i sjøen
5. Lag spenning ved å hoppe fra en båt som ikke er fortøyd , slik at du kanskje må svømme laaangt for å nå at båten i strømmen.

Kanskje jeg skal bli stuntmann?
Vis hele sitatet...
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg sier bare til folk at de kan få utfordre meg så mye de vil, men jeg har aldri skrevet under på noen kontrakt eller sagt at jeg er med på utfordringen, så de kan ikke tvinge meg til å gi de en kasse pils eller lignende hvis jeg ikke gjennomfører det. Hva skal de gjøre, sende torpedo på meg for at jeg ikke "betaler"?

Det er tydeligvis mange som syns at dette fenomenet er gøy, men det er jo rett og slett bare noe som viser hvor sauete og lettpåvirkelige menneskeheten kan være nå til dags. Det er uansett glemt om et par uker, så hvorfor bry seg?
Vis hele sitatet...
Hvis du er dum nok til å tro at folk gjør dette fordi de er redde for å måtte betale penger eller "lettpåvirkelige" tar du feil.

Folk synes det er GØY, så hvorfor faen gidder du å irritere deg over det?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Hvis du er dum nok til å tro at folk gjør dette fordi de er redde for å måtte betale penger eller "lettpåvirkelige" tar du feil.

Folk synes det er GØY, så hvorfor faen gidder du å irritere deg over det?
Vis hele sitatet...
Hvis du tror at folk gjør dette fordi det er gøy så er det du som tar feil. Hadde de gjort det fordi det var gøy så hadde de gjort det hele året rundt, men det gjør de ikke. Om et par uker blir folk å være ferdige med å filme at de hopper i 2 grader varmt vann.

Så jo, det er fordi folk er lettpåvirkelige sauer som gjør det de blir bedt om.
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvis du tror at folk gjør dette fordi det er gøy så er det du som tar feil. Hadde de gjort det fordi det var gøy så hadde de gjort det hele året rundt, men det gjør de ikke. Om et par uker blir folk å være ferdige med å filme at de hopper i 2 grader varmt vann.

Så jo, det er fordi folk er lettpåvirkelige sauer som gjør det de blir bedt om.
Vis hele sitatet...
Det kalles trender. Trender er gøy. Trender oppstår i dag, i morgen og neste år.

Men du har jo kanskje rett. I så fall er det synd at ikke alle er like egenrådige som deg.

Det er en jævlig arrogant holdning du har.
Sist endret av alltidvandrer; 3. mai 2014 kl. 23:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Folk synes det er GØY
Vis hele sitatet...
Det kan være gøy å hoppe i havet i varmere strøk, i Norge på denne årstiden er det bare isbadere og tullinger som gjør sånt.
Nok en syk facebook trend.
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
DET ER GØY Å GJØRE VÅGALE TING. Badinga i seg selv er kanskje ikke morsom (jo, egentlig), men oppmerksomheten og konseptet er gøy.
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
oppmerksomheten og konseptet er gøy.
Vis hele sitatet...
Akkurat, det er det som produserer stadig nye idiotiske trender, som å planke på en toglinje med et tog 100 meter unna.
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Når disse trendene oppstår synes de aller fleste at det er interessant og underholdene. Før eller senere kommer det dessverre en arrogant jævel og forklarer oss at det er noe barnslig drit som beviser at vi ikke har fri vilje og at vi er tragiske. Hvis vi skulle pirket på alle slike morsomheter og strebet etter å bli mer kritiske, orginale, seriøse, mindre konforme eller hva nå enn dere kritiserer, hadde veldig mange hatt det mye kjedeligere. Jeg oppfordrer dere til å ikke være den smartæsen.
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Når disse trendene oppstår synes de aller fleste at det er interessant og underholdene. Før eller senere kommer det dessverre en arrogant jævel og forklarer oss at det er noe barnslig drit som beviser at vi ikke har fri vilje og at vi er tragiske. Hvis vi skulle pirket på alle slike morsomheter og strebet etter å bli mer kritiske, orginale, seriøse, mindre konforme eller hva nå enn dere kritiserer, hadde veldig mange hatt det mye kjedeligere. Jeg oppfordrer dere til å ikke være den smartæsen.
Vis hele sitatet...
Å hoppe i havet her oppe nå er potensielt livsfarlig,.
Vanntemperaturen er fra +1 til +3 grader.

Smartæsser burde kanskje holde kjeft og la naturen gå sin gang?
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Sitat av Wild Vis innlegg
Å hoppe i havet her oppe nå er potensielt livsfarlig,.
Vanntemperaturen er fra +1 til +3 grader.

Smartæsser burde kanskje holde kjeft og la naturen gå sin gang?
Vis hele sitatet...
Veeldig mye er potensielt livsfarlig og gøy. Pysene som holder på med dette tør så vidt å hoppe utti. Lykke til med å dø. Tullete at du begynner å forklare det bort med at kaldtvannsbading er farlig.

La folk få more seg hvis de absolutt vil.
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Veeldig mye er potensielt livsfarlig og gøy. Pysene som holder på med dette tør så vidt å hoppe utti. Lykke til med å dø. Tullete at du begynner å forklare det bort med at kaldtvannsbading er farlig.

La folk få more seg hvis de absolutt vil.
Vis hele sitatet...
Å bade i kaldt nok vann ER farlig, for ikke å si paralyserende.
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Si det til apetor!!
Jeg har badet i isvann og det har gått helt fint. Samme med lillesøstra mi. Fjortisser på Facebook er ikke så vågale at det gjør noe.

Tilbake til emnet:
Hvis du er dum nok til å tro at folk gjør dette fordi de er redde for å måtte betale penger eller "lettpåvirkelige" tar du feil.

Folk synes det er GØY, så hvorfor faen gidder du å irritere deg over det?
Vis hele sitatet...
Folk synes det er GØY, så hvorfor faen gidder du å irritere deg over det?
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi jeg har sett døde mennesker som hadde vært i live om deres kunnskaper hadde vært en smule bedre.

Alle som kaster seg på en slik trend er ikke unge friske mennesker, vel mange kan være unge og tilsynelatende friske men med en til da uoppdaget tilstand som fører til bevisstløshet og senere død.

Så har man de som ikke er så unge lengre der et sjokk som ved bad i kaldt vann fremkaller hjerteinnfarkt.

Marginene er små.
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Joda, jeg forstår at isbading kan være farlig.

Det siste poenget mitt er at bading i kaldt vann som oftest er helt trygt hvis man er flere og ikke tar seg en lang svømmetur. Mange hevder at isbading er sunt.

Det egentlige poenget mitt ( og det er det denne tråden handler om ) er at dere kritiserer slike trender, og det er tullete. La folk more seg så lenge de ikke er drittsekker.
Sist endret av alltidvandrer; 4. mai 2014 kl. 00:16.
Sitat av alltidvandrer Vis innlegg
Det kalles trender. Trender er gøy. Trender oppstår i dag, i morgen og neste år.
Vis hele sitatet...
Det er nesten så jeg lukter, hører og ser deg labbe rundt på tallen, og breke etter mere høy og kraftfôr. Uten å tenke på hvorfor.
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Det er nesten så jeg lukter, hører og ser deg labbe rundt på tallen, og breke etter mere høy og kraftfôr. Uten å tenke på hvorfor.
Vis hele sitatet...
Jeg følger ikke disse trendene sjæl, jeg har bare ikke noe behov for å disse dem.

Antakeligvis fordi jeg ikke er like egenrådige som dere. Det er hardt, men jeg kan ikke gjøre annet enn å akseptere det.
Sist endret av alltidvandrer; 4. mai 2014 kl. 00:49.
Slapp av, alltidvandrer. Du vandrer ikke alltid alene. Jeg gidder heller ikke å respondere på slike utfordringer og andre motefenomener i diverse media. Jeg har da likevel forståelse for mekanismene bak, og hvorfor så mange slenger seg med. Og jeg gidder i alle fall ikke å bruke tid på å slenge dritt om noe slikt. Folk som får dagen sin ødelagt av at andre tar seg et isbad og legger ut på Facebook, slik det ser ut til at enkelte grinebitere her i tråden gjør, må pinade ha et stusselig liv selv. Og ja, dette kommer fra en som heller ikke hiver seg på sånne trender. Pinlig.
jeg syntes selv at dette var noe jævla piss, og når jeg ble utfordret i 20-tiden i går kveld var jeg helt sikker på at jeg skulle gi faen i hele opplegget. Isen er knapt gått her, og det snødde noe jævlig i går.
La meg tidlig for å sove, men fikk en ekstrem uro i kroppen: "hvor kaldt er det egentlig?", "får jeg panikk?", "klarer jeg å gjøre dette uten å hyle som en liten jente?" osv. Ble et såpass tankekjør rundt dette at jeg fikk ikke roen i kroppen slik at jeg klarte å sovne.

Måtte ringe en kompis kl 2 i går natt, og få han med fergekaia slik at jeg ble ferdig med dette. Var ganske kaldt, men følte meg fresh som faen etterpå.
Som en ekstra har jeg fått levert en cognac på døra i dag, av folk som ikke tok stafettpinnen videre
Haha stusselig at folk irriterer seg over slik. Jeg respekterer både de som tar og avslår utfordringen. Ikke alle synes det er morro, men når folk skal prøve å påvise en saueflokk effekt fordi de føler seg spesielle som utestår fra en trend, nei da må jeg nesten le litt.

Folk gjør det fordi det er morro å ta en utfordring og teste seg selv litt, samtidig som det er gøyalt å ha muligheten til å gi en utfordring videre.
Har blitt utfordra rundt 5 ganger idag og er faen meg utslitt. Druknet har jeg nesten gjort også.

Noen som vet om det er brennmaneter i havet nå btw? Svir no jævlig under foten etter siste badet!

I gevinst har jeg fått tre vinflasker, én banjo og en kassettspiller.
Kall meg gjerne en kloss, men jeg tenker også litt på de som sliter med angst og/eller dårlig selvtillitt for å bade (offentlig?), hvis dem blir tagget uten å være med på dette, så kan det jo bli et lite press i seg selv, eksponeringsmessig.

Enten må man skrive at "Nei, dette er jeg ikke med på.", ellers må man faktisk gjøre det, og jeg vet personlig hvor mye tankekjør situasjoner som dette kan lage, når man ufrivillig blir kastet inn i et "rom" hvor det er forventet enten en handling, eller en betaling.

Jeg har også snakket med noen som har følt at dette har vært pressende fra alle kanter.

Kall det gjerne bullshit hvis dere vil, men for enkelte så er det ingenting som skal til.
Sist endret av Bruskork1; 4. mai 2014 kl. 03:21.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Kall meg gjerne en kloss, men jeg tenker også litt på de som sliter med angst og/eller dårlig selvtillitt for å bade (offentlig?), hvis dem blir tagget uten å være med på dette, så kan det jo bli et lite press i seg selv, eksponeringsmessig.

Enten må man skrive at "Nei, dette er jeg ikke med på.", ellers må man faktisk gjøre det, og jeg vet personlig hvor mye tankekjør situasjoner som dette kan lage, når man ufrivillig blir kastet inn i et "rom" hvor det er forventet enten en handling, eller en betaling.

Jeg har også snakket med noen som har følt at dette har vært pressende fra alle kanter.

Kall det gjerne bullshit hvis dere vil, men for enkelte så er det ingenting som skal til.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig så utrolig vanskelig å be noen om å ryke og reise til helvete og videre, dersom de utfordrer deg? Jeg skjønner det ikke.

La nå folk hoppe og styre som de selv vil. Flere kommer sikkert til å dø av slike type greier, men det er greit: Sånn er verden. Noen overlever, andre ikke.

Å bukke under for gruppepress i et land som norge med all den friheten vi har, det er for meg ubegripelig og hinsides min evne til å fatte.
For noen er det tydligvis vanskelig.

EDIT: Jeg er jo forsåvidt enig med deg, kan jeg jo legge til.
Sist endret av Bruskork1; 4. mai 2014 kl. 04:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Er det virkelig så utrolig vanskelig å be noen om å ryke og reise til helvete og videre, dersom de utfordrer deg? Jeg skjønner det ikke.

La nå folk hoppe og styre som de selv vil. Flere kommer sikkert til å dø av slike type greier, men det er greit: Sånn er verden. Noen overlever, andre ikke.

Å bukke under for gruppepress i et land som norge med all den friheten vi har, det er for meg ubegripelig og hinsides min evne til å fatte.
Vis hele sitatet...
Ikke alle individer stiller like sterkt når det gjelder nettopp slikt som å stå i mot gruppepress og lignende. For noen oppleves det som veldig viktig å passe inn i de forventninger som grupperingen rundt legger på de, og da ofres gjerne egne interesser og følelser for å oppnå å passe inn.

For mange som meg og deg er det den enkleste og mest naturlige saken i verden å si nei til slikt, men som Bruskork1 poengterer; for noen er det vanskelig. Vi er ikke alle bygd med samme mentalitet og evne til å blant annet stå imot slikt som dette om man egentlig ikke ønsker å delta.

Om man fatter det eller ei, så er det nå en gang slik det er og slik vi mennesker er bygd forskjellig.

Men, som regel er det nå slikt vi som enkeltindivider får gjort lite med. Annet enn å selv ikke være med å skape et gruppepress på noen som åpenbart ikke setter pris på det de blir forsøkt presset til. Og ellers være et godt medmenneske for andre der man kan og ser man har mulighet til det.

For folk flest er de hoppegreiene her bare uskyldig moro, og det er helt greit for meg.

Sånn apropo gruppepress så har man jo ellers de tilfeller der gruppepresset grenser over til både fysisk og psykisk mobbing. Og for de det da gjelder så er det ikke sikkert det er så mye reell frihet med i bildet, sånn avhengig av alvorlighetsgraden på det hele og hvor ondartet det er. Men, det er en helt annen diskusjon - og noe som neppe er tilfellet i så veldig mange (om noen) av disse hopp-i-havet utfordringene.
Sist endret av Ezukiel; 4. mai 2014 kl. 05:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Folk flest bruker denne trenden til å få oppmerksomhet på facebook. De trosser iskaldt vann for å få sitt 1 minute fame.
Så fins det de som føler seg "Yolo" og vil "leve livet". Folk lever sine trygge liv her i norge og dette er deres sjanse til å gjøre noe sprøtt som egentlig ikke er sprøtt i det hele tatt.


Jeg kjente jeg ble flau når jeg så 15 stk stå i kø på brygga for å bli filmet mens de krabbet seg ned i vannet.


Det som egentlig gjør meg irritert er at de fleste vil at vennene deres skal gi dem brennvin, øl, vin, røyk, snus, sjokolade eller noe annet materalistisk. Hvis du skal gjøre noe sånt, så gjør det for en god sak. Oppfordre vennene dine til å donere 200 kr til kreftforeningen eller f.eks. MS Forbundet (sykdommen MS). Faen for et egosentrisk land vi lever i. Nå skjønner jeg hvorfor vi blir beskyldt for å ikke ha sjel. Samfunnet bryr seg kun om penger, status og utseende.


Forøvrig får folk gjøre hva de vil, følg saueflokken. Jeg bodde èn måned i villmarka på hytta uten innlagt vann (ingen dusj) og strøm og levde på selvfisket ørret, rype og vann hele perioden. Yolo-folk kan ta seg en svææær bolle...
Sist endret av Trezpazr; 4. mai 2014 kl. 06:26.
Eg synest det er gøy med folk som absolutt ikkje skal vera med i "saueflokken". Det er minst like saueflokk, flokken er berre mindre.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Ikke alle individer stiller like sterkt når det gjelder nettopp slikt som å stå i mot gruppepress og lignende. For noen oppleves det som veldig viktig å passe inn i de forventninger som grupperingen rundt legger på de, og da ofres gjerne egne interesser og følelser for å oppnå å passe inn.

...
Vis hele sitatet...
Okei. Vel, jeg skjønner hva det er du formidler, men jeg forstår fortsatt ikke effekten. Med det, mener jeg selve opptaksevnen av gruppepress.

Personen som laget videoen som der har blitt linket til kjenner jeg forøvrig godt, og han bør rett og slett oppleves live. Spesielt dersom det er nachspiel og en martin av en gitar stående i stua. Jeg liker at han står i mot på en humoristisk måte.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Trezpazr Vis innlegg
Folk flest bruker denne trenden til å få oppmerksomhet på facebook. De trosser iskaldt vann for å få sitt 1 minute fame.
Så fins det de som føler seg "Yolo" og vil "leve livet". Folk lever sine trygge liv her i norge og dette er deres sjanse til å gjøre noe sprøtt som egentlig ikke er sprøtt i det hele tatt.


Jeg kjente jeg ble flau når jeg så 15 stk stå i kø på brygga for å bli filmet mens de krabbet seg ned i vannet.


Det som egentlig gjør meg irritert er at de fleste vil at vennene deres skal gi dem brennvin, øl, vin, røyk, snus, sjokolade eller noe annet materalistisk. Hvis du skal gjøre noe sånt, så gjør det for en god sak. Oppfordre vennene dine til å donere 200 kr til kreftforeningen eller f.eks. MS Forbundet (sykdommen MS). Faen for et egosentrisk land vi lever i. Nå skjønner jeg hvorfor vi blir beskyldt for å ikke ha sjel. Samfunnet bryr seg kun om penger, status og utseende.


Forøvrig får folk gjøre hva de vil, følg saueflokken. Jeg bodde èn måned i villmarka på hytta uten innlagt vann (ingen dusj) og strøm og levde på selvfisket ørret, rype og vann hele perioden. Yolo-folk kan ta seg en svææær bolle...
Vis hele sitatet...
Klinger ikke like bra med "hopp i vannet eller gi 200 kr til kreftforeningen", hvem tenker vel "okei, jeg hopper, fuck kreftforeningen", virker som målet er og få folk til å hoppe, og "true" dem med at de må gi deg ting, hvis du truer dem med å gi til kreftforeningen, blir det plutselig egoistisk å hoppe, og kontraproduktivt for "leken".

Samfunnet, og folk generelt, bryr seg kun om hva du kan gi dem (godt selskap, verdiøkning osv), hva ellers skulle vi bry oss om?


Edit: Jeg skjønner ikke de som bruker uttrykket "saueflokken", mennesker er flokkdyr, og vi gjør alle vårt for å passe inn...
Sist endret av droppboks; 4. mai 2014 kl. 12:35.
Hoppa fra 10 meteren her for ca 3 uker siden. rundt 8-10 grader i vannet.
Men det var av fri vilje. og fordi ingen andre turte. Men ikke faen om noen skal utforde meg og så ha betalt i øl/whatnot for at jeg ikke gjorde det...
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Er det virkelig så utrolig vanskelig å be noen om å ryke og reise til helvete og videre, dersom de utfordrer deg? Jeg skjønner det ikke.
Vis hele sitatet...
THIS! Begriper ikke at folk bryr seg. For all del, de som er oppmerksomhetskåte får bare hoppe og kose seg. Jeg tror ikke noen som kjenner meg er i tvil om at de får klar beskjed om hva jeg synes om slike ting skulle de finne på å utfordre meg...

Det er ikke ofte jeg deler "memes" men denne synes jeg var både fin og passende:

Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Okei. Vel, jeg skjønner hva det er du formidler, men jeg forstår fortsatt ikke effekten. Med det, mener jeg selve opptaksevnen av gruppepress.

Personen som laget videoen som der har blitt linket til kjenner jeg forøvrig godt, og han bør rett og slett oppleves live. Spesielt dersom det er nachspiel og en martin av en gitar stående i stua. Jeg liker at han står i mot på en humoristisk måte.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg er absolutt enig i at så lenge det ikke foreligger noen spesielle omstendigheter rundt det så burde det ikke være et problem for noen å si nei til en slik såkalt nominasjon som dette hvis det er noe man ikke har lyst å være med på.

Han står i mot på en strålende måte, virker som en veldig ok fyr!
På freak er det alltid mange som kommer med mye negativt om trender som dette. Har en følelse av at majoriteren av disse er folk som er over middels interessert i personvern. Hva er problemet med at folk ser vidoen av deg? Synes at det er synd at folk prøver å gjemme seg så mye. Du har ikke noe å være flau over (?). Greit nok at det er teit å gjøre det, men hvorfor være så kjedelig? Alle som jeg har sett gjøre det har vært morsomme og jeg blir underholdt. Hvorfor skal man bare følge enkle grunnprinsipp som normer? Jeg har ikke blitt utfordra men jeg tror ikke jeg hadde gjort det, og jeg beundrer de som gjør det. Jeg er kanskje litt sjenert. Mange her tar det litt for serriøst. Viss jeg hadde blitt utfordra og ikke hoppet i vannet, og tatt fram en 6 pack for å gi til en venn så er jeg sikker på at han hadde sagt "bare behold den". Den som utfordrer vil mye heller at "offrene" skal hoppe i sjøen enn at de skal kjøpe drikke til seg.

En annen ting. Hvem starta egentlig dette her? Hva er de offiisielle reglene? Ser at folk skriver forskjellig; 6 pack, 6 stk tuborg 0,33l, 12 øl, vin, jeger, morgan osv. Skal man hoppe i sjø eller vann? Har sett folk gjøre forskjellig, men på vidoene sier de fleste "hoppe i sjøen".

Sitat av amdb73 Vis innlegg
Det er nesten så jeg lukter, hører og ser deg labbe rundt på tallen, og breke etter mere høy og kraftfôr. Uten å tenke på hvorfor.
Vis hele sitatet...
Dyr som går i talle har kraftfor tilgjengelig døgnet rundt fordi i slike system som dette skal de legge på seg mye. Det er såvidt jeg vet bare purker som i noen deler av "perioden" får servert kraftfor 2 ganger i døgnet. Her skal de ikke vokse, men egenttlig bare overleve.
Dyr som går i talle har heller ikke noe særlig interesse av å spise høy. Vanligvis går de jo på høy. Viss dyret så skulle være interessert i å spise høy, hvorfor breke etter det viss det er tilgjengelig like under seg?
Sist endret av Pizzatyv; 5. mai 2014 kl. 00:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare for å dra en parallell om trender o.l.:
Jeg liker ikke trender, og jeg har noe særlig aldri gjort det. Og dette har jeg flere ganger blitt hengt ut for. Det var smertefullt da, men idag sitter jeg og mimrer og ler litt av "de andre". Nok om det! I min tidlige ungdom i 1986 så kjøpte jeg meg min første Metallica kassett på Hamarmart'n. Dette var albumet "master of puppets", noe som er en av de beste dem har lagd, som jeg har hørt. Når en digga dette, ble en sett på som ei bølle. Og det kan nesten sammenlignes som den mest ekstreme metallen idag. Og "de andre" hørte på "Duran duran", "Pet shop boys", "Shatoo", "A-ha", "Dum-dum boys" og mye annet. Og dem vrælte ut at Metallica var kaos og bråk. Men i ettertid har ganske mange av disse folkene begynt å like Metallica, fordi det er blitt "stuerent". Men dem hørte ikke etter det da, da det ikke var "trendy" og "in", og var redde for å gjøre noe ikke "trendy". Særlig hvis resten av klikken så dette. Mens jeg hørte noe annet en bråk, fordi jeg hørte etter og ga mer eller mindre faen i trender.
Og det samme gjelder en rekke andre ting. F.eks. jeg er en hobbybotaniker, som synes det er gøy og gå å kartlegge flora her og der, artsbestemme planter++, noe som gir en "boost" når en finner noe morsomt. Og jeg er heller ikke sen, om å plukke opp en blomst og lukte på denne. Selv om noen metallvenner synes det er "homo". Det driter jeg en lang marsj i! For det første så er lukter ofte et utrolig godt verktøy til artsbestemming. Og for det andre, så er det noen sanseinntrykk, som gjør livet mitt rikere! Sammen med at jeg kan sitte å høre på "Deicide", "Nile", "Setherial", "Limbonic art" eller "Dimmu borgir" ++ i bilen til og fra botaniseringstur. Eller for den saks skyld Johan Sebastian Bach eller Ludwig Van Beethowen alt etter sinnstemning.

Og noe jeg synes er latterlig med trender, er f.eks. at olabukser en kjøper, er forhåndsslitt med sandpapir. Da sitter det mennesker i Kina, og sliper knær og rumper i buksa med sandpapir, og utvikler silikose og/eller andre lumske lungesykdommer. For det er "trendy" å gå med forhåndsslitte klær!
Like latterlig synes jeg det er å gå med bokseren oppunder armhulene, buksene ned på knærne og gjerne med bukseseler dinglenes ned. Og da kanskje driver med håndgestturer, som ligner det jeg så på HVPU folk tidligere. Da er det nesten så jeg ikker vet, om jeg skal gråte eller le!

Og mennesker som er trendeslaver, er ikke i min vennekrets lenge. Jeg har mennesker med unormal lav og høy IQ i min vennekrets, og jeg aksepterer dem for de dem er. SÅ LENGE DEM ER DEM SELV!


Jeg tror ikke jeg ville ha hatt deg som ansatt i mitt hypotetiske fjøs.
Sitat av Pizzatyv Vis innlegg
Dyr som går i talle har kraftfor tilgjengelig døgnet rundt fordi i slike system som dette skal de legge på seg mye.
Vis hele sitatet...
Slaktegriser, slaktekylling og verpehøner er de eneste dyrene jeg kommer på i farten, som spiser kraftfor etter apetitt som unge (høna livet ut) Hvis du fôrer en drøvtygger slik, så blir det utrolig surt i vomma, og det stakkars dyret blir ikke i stand ril å fordøye høy, silo eller gras. Og det blir en rekke andre typer magetrøbbel og andre trøbbel også. Drøvtyggere og hester skal ha mest mulig grovfôr (høy og/eller silo). En bruker kun kraftfôr for å supplere med energi, protein og kanskje vitaminer og mineraler.

Det er såvidt jeg vet bare purker som i noen deler av "perioden" får servert kraftfor 2 ganger i døgnet. Her skal de ikke vokse, men egenttlig bare overleve.
Vis hele sitatet...
Alle husdyr skal egentlig ha en nøye planlagt og beregnet fôrplan, alt etter hva dyra trenger og produserer. Så ei drektig (gravis) grispurke trenger mere enn ei ikke drektig grispurke. Men ofte kan du fôre, og følge med på hvordan dem legger på seg, samt. passe på så dem ikke blir feite (fettrekk). Men dette kan i noen spesielle tilfelle gå galt, og gi bl.a. (mangel)sykdommer!

Dyr som går i talle har heller ikke noe særlig interesse av å spise høy.
Vis hele sitatet...
Jeg har fôret mange dyr, som har gått på talle! Alle dyr som har vært friske, har vært spinnville etter høy med god kvalitet! Så du har et problem med din påstand mister!

Vanligvis går de jo på høy. Viss dyret så skulle være interessert i å spise høy, hvorfor breke etter det viss det er tilgjengelig like under seg?
Vis hele sitatet...
Det må da bli elendig økonomi og stø med høy til dyra?!?
Når en bruker mye tid krefter og energi på å stelle enga, høste graset, vende høyet, fortørke høyet, kjøre det inn på låven og så kanskje tørke det siste med vifte og kanskje fyring. Hvorfor da heller ikke bruke f.eks. halm, som er et biprodukt av kornproduksjon (grasstrået på kornplanta), som mange bare ser på som et problem, og brenner det. Halmen er også nesten totalt ufordøyelig hos drøvtyggere og hest, hvis den ikke er ammoniakkbehandlet, noe som har vist seg å ikke være så bra. For halm inneholder utrolig mye lignin (det som gir den gule fargen i halmen), som er ufordøyelig. Mens drøvtyggere kan fordøye cellulose mikrobielt i vomma. Halmen tilfører også noen mineraler i gjødsla. Og hvis en er heldig så halmen er tør nok. Så er det nesten bare å presse rundballer av halmen, og kjøre den under tak. Noe en ikke kan si om høy!

Og hvis en skulle være så dum, at man strør med høy! Så er det jo opplagt, at dyr flest ikke er noe glad i å plukke høystrå blant møkkruker! Liker du å spise mat med ei møkkbleie på bordet?

Det er derfor man bruker FÔRBRETT! Og fôrbrettet skal være renest mulig for skit (jeg vet at drøvtyggere flest skiter over alt) på en praktisk måte. Og der jeg jobbet ble fôrbrettet feid minst 2 ganger daglig (før vi hadde på kraftfôr/mel), og rett etterpå gulrot og/eller kålrot hvis vi hadde dette. Og mens dem slekte i sg dette, kjørte vi på høy/silo med trillebår. Da var dem heller ikke så plagsomme med å leke, "hvem klarer å skumpe trillebåra mest leken" eller "hvem klarer å dra mest mulig silo av trillebåra leken". Noe som var veldig plagsom med trillebårer på 100+/- kg, og det var ei ku like ved starten på fôrbrettet som reiv av en bit. For da måtte en dytte trillebåra over denne tugga, noe som ikke er lett!

Og til alle dem som synes det virker som en god idé og hoppe til sjøss, les denne!
Ellers kan du jo dra på deg langstøvler, regndress og sydvest og stå og hoppe på grunna. Så kan du legge det ut på fjesboka. Og sende stafettpinnen videre, der dem skal gjøre det samme, eller betale X-antall kr. (500?) til en veileding organisasjon, slik som kreftforeningen.
Sist endret av aluminiumfluorid; 5. mai 2014 kl. 02:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Hvert bidige år er det en eller annen idiotgreie på Facebook, først og fremst på vårparten. Har problemer med å forstå hvordan folk gidder og hvorfor ikke de har gått lei..
Det er jo ingenting hverken å gjøre eller å se på FB lengre, så jeg tipper denne idiotiske trenden går av moten sånn ca på slutten av neste uke.

Forøvrig; hvorfor hoppet dere ikke i vinter da, da det var enda kaldere både i vannet og i lufta?

[Rant over]
elsker slike trender, døds gøy asså
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Jeg har også snakket med noen som har følt at dette har vært pressende fra alle kanter.
Vis hele sitatet...
Kan bekreftes, med en gang jeg ble tagget fikk jeg et panikkanfall som varte langt ut på natten. Kan sies at jeg ikke er helt psykisk på plass sånn ellers... men jeg tok meg i sammen og sa at jeg hopper ikke, og kjøper heller ikke øl.
hvor er meg sjæl
alltidvandrer's Avatar
Amdb: hvorfor begynner du å bable om din harde kamp mot majoriteten og urettferdighet i handelssystemet i verden? Poenget mitt (vårt?) er at alle morer seg, og de trenger heldigvis ikke gjøre det på en intelligent måte. Hva faaaen er vitsen med å klage så fært på det?

Wow.
Nå har det faktisk kommet noe godt ut av dette: http://www.nrk.no/nyheter/1.11699672 (170.000 kr til Kreftforeningen)

All denne kranglinga, derimot... Jeg synes også det er en tåpelig greie, som med de fleste andre trender. Men for de som bryr seg om likes på Facebook er det sikkert helt topp, og de har det nok gøy. Jeg lar dem bare holde på, og konsentrerer meg om andre ting, som jeg finner mer konstruktivt/underholdende.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Forøvrig; hvorfor hoppet dere ikke i vinter da, da det var enda kaldere både i vannet og i lufta?

[Rant over]
Vis hele sitatet...
I Norge startet trenden langt oppe i Nord-Norge, her er det rimelig kaldt i vannet og lufta enda, mange har badet i islagte vann.

Det var vel også litt av poenget med utfordringen, å bade mens det er kaldt. Det startet jo i Canada, og i påsken har mesteparten av Færøyene hoppet i vannet.
Sist endret av KultNick; 5. mai 2014 kl. 18:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er en ting som forsåvidt irriterer meg litt med en veldig stor andel av disse videoene som jeg har fått opp på timelinen min, nemlig at de er filmet med telefon/kamera i vertikal posisjon. Det er jo noe man ellers også ser ganske ofte i disse smarttelefon tider, men har sett ekstra mye av det nå siste tiden i forbindelse med disse videoene.

https://www.youtube.com/watch?v=AqHZJe6306k
Sist endret av Ezukiel; 5. mai 2014 kl. 19:04.
en venn av meg skada seg litt da han gjorde dette.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10203651127020749
Sitat av Pizzatyv Vis innlegg
en venn av meg skada seg litt da han gjorde dette.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10203651127020749
Vis hele sitatet...
This content is currently unavailable
Det hjelper ikkje stort å poste videoer vi ikkje kan sjå, desverre.
Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
This content is currently unavailable
Det hjelper ikkje stort å poste videoer vi ikkje kan sjå, desverre.
Vis hele sitatet...
Logg inn på facebook først
Såh, da har Kay Espen sluppet dansebænd versjonen sin :P

https://www.youtube.com/watch?v=NdXWg5hP0VQ