Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1782
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mange som bruker cannabis sammen med tobakk roaster/toaster sigarettene de bruker ved å dra en lighter under sigaretten raskt frem og tilbake for å fjerne nikotin fra den. Er dette bare en urban myte, eller funker det faktisk?

Hvorfor/hvorfor ikke?
Hmm...
Aldri hørt at det fjerner nikotin, vi gjorde det så det skulle brenne lettere og være lettere å «rulle» ut av siggen for å lage cityjoint...
Tror ikke du fjerner nikotin, bare gjør tobakken tørrere og lettere å smuldre opp
Anonym bruker
"Lysten Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skjønner ikke hvorfor folk lager sigarett-jointer. Rullepapir (og filter) er mye billigere enn sigaretter og det hitter jo mye bedre når du ikke blander det med tobakk, personlig liker jeg mye bedre å heller røyke en liten ren joint enn en stor bandet joint.
Når jeg var ung og slank så «roasted» mine kompiser siggen for å fjerne parfyme og anen drit. Funker det? Tviler.

Men! Så sies det jo at vanlige sigaretter inneholder mye tilsetninger, og at når filteret fjernes så får man i seg ekstra mye faenskap.

Kjenner en som slet veldig med slim i halsen og røykhoste, han byttet til rulletobakk og sier at slimet og røykhosten forsvant helt.

Er det noen her inne som vet noe ?

Kjipt visst jeg, og flesteparten som røyker her har herpa helsa unødvendig mye pga av vanlige sigaretter i joint.

Kan noen avklare dette?!
Når man kjøper en pakke sigg/rulletobakk så er gjerne tobakken litt fuktig, derfor bruker man å varme opp (roaste) siggen for å gjøre tobakken tørrere så det blir lettere å mekke med.

Kan vel være noen av stoffene i sigaretter fordamper ved å gjøre dette også, men det vet jeg ikke sikkert men vil nå tro det.
Hovedsaklig for å fjerne smak, «parfyme» fra siggen, dernest for å gjøre tobakken tørrere, så den brenner jevnere. Cannabisen smuldres da opp for seg selv, og iblandet den toastede tobakken først ved monteringen av jointen, dette for å hindre at mekket blir for finkornet og trekket dårlig.

Har man først begynt med denne metoden, går man sjelden tilbake til den gamle metoden, bare spør samtlige hasjrøykere i København.
Sist endret av slependen; 29. november 2019 kl. 19:12.
Jeg ser på det slik, man toaster siggen i ca. 20-30sek, blåser gjennom filteret istedenfor å trekke og damp/røyk kommer ut av den?
Hva er i dampen? Noe må det jo være, parfyme, gift, bensin?
Uansett hva det er så er garantert ikke sunt å røyke så man gjør seg selv en tjeneste når man roaster tobakk eller toaster sigg.
Tobakken blir også lettere å jobbe med, mekk/joint brenner bedre og det smaker ikke like dritt som tobakk normalt gjør.
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Jeg ser på det slik, man toaster siggen i ca. 20-30sek, blåser gjennom filteret istedenfor å trekke og damp/røyk kommer ut av den?
Hva er i dampen? Noe må det jo være, parfyme, gift, bensin?
Uansett hva det er så er garantert ikke sunt å røyke så man gjør seg selv en tjeneste når man roaster tobakk eller toaster sigg.
Tobakken blir også lettere å jobbe med, mekk/joint brenner bedre og det smaker ikke like dritt som tobakk normalt gjør.
Vis hele sitatet...
Cosigner denne. Er som natt og dag mtp smak. Helt jævlig med sigg som ikke er roasta.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Roaster aldri siggen, da tobakken blir knusktørr og det blir pulvermekk med hasj.
Røyket med hundrevis av folk og de eneste jeg har møtt på som roaster siggen er noen få ungdommer og stonere i Christiania.
Rød mix nr 3 fjerner øyan og avis-bong..
Roaster alltid tobakken, smaker dritt og brenner dårlig hvis ikke
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Gjør det for væskebalansens skyld
Hvis det blir pulvermekk så har du gjort det for lenge og hvis ikke man gjør det blir det dårligere fordeling av hasj i tobakken. Toaster ikke joint bare bongmekk
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
sant as
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor noen gjør dette? Viss du vill finne ut hvorfor, ta tobakk ut av en sigarett, legg i bongen å trekk. Du kommer til å hoste å få tidenes nikotinsjokk med mindre du er vandt til det. Så tar du en siggarett, å 'toaster' den med lighter eller alufolie, ta ett trekk i bongen og merk forskjellen. Altså, bare trekk tobakk for å kjenne forskjellen mellom "toasted" å vanlig.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du roaster siggen så vil tobakken suge til seg litt mer av hasjen. Mekket blir tynnere og den blir noe lettere og rulle. Jointen kan bli tett av dette, og være hard å trekke. Roaster ikke selv da jeg ikke vil ha en så kompakt joint da jeg ellers ruller stramt.
Anonym bruker
"Arktisk Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri hørt om noen som roaster for å fjerne nikotin, men for å tørke den litt og fjerne parfyme smak.
Da jeg røyka hosta jeg meg alltid i hel av roasta mekk, mens tobakks mekk som ikke var roasta gikk rett ned uten å hoste. Er bedre å tørke litt i friluft og aldri aldri bruke ferdig sigaretter da dem er altfor tørr og altfor mye parfyme.
Nå skal det og sies att 6 av 10 jeg møtte på vær generelt dårlige på å lage mekk, der mange laga drit mekk, klarte dem som var dyktig å lage svært godt mekk av akkurat samme sakene.
Aldri la han kompisen som klør seg på ballene hele tiden mekke, då smaker det ræv.