Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3027
R.i.p 23.04.2021
Hei freaks.

Lurte på åssen regla var for og tørke amanita i ovnen for og gjøre om de farlige stoffene til muscimol.
Ikke gjort dette på flere år så husker Ikke helt åssn.
Var det 150 grader i 2t ?

Mvh

Tarm
Sist endret av Tarm; 13. september 2019 kl. 22:40.
mener å huske man ikke skal gå over 200 grader og tørke de knusk tørre på den måten over natta f eks.

søk opp "decarbing ibotenic acid" så finner du nok det du leter etter.
R.i.p 23.04.2021
Trådstarter
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
mener å huske man ikke skal gå over 200 grader og tørke de knusk tørre på den måten over natta f eks.

søk opp "decarbing ibotenic acid" så finner du nok det du leter etter.
Vis hele sitatet...
Takker ,akkurat det jeg lurte på
Tenk deg godt om du faktisk vil innta rød fluesopp. Ibotensyre brukes systematisk til å gi hjerneskader til rotter på forskningsbasis så det er ikke noe du har lyst til å få i deg. Det er veldig viktig at du dekarboksylerer alt av det fullstendig før inntak og giftstoffene muskarin og muskazon vil fortsatt forbli i soppen. De to siste giftstoffene har en halveis liknende virkning som nervegass og begge to kan gjøre deg lam, blind og døv. Du vil sannsynligvis ikke bli noen av delene av en rusøkt, men disse stoffene er ikke uskyldige saker som amfetamin eller MDMA som man kan bruke fornuftig uten å ta skade. Muskarinerge stoffer er en stoffgruppe som har veldig lett for å skade synapser og drepe nerveceller. Jeg tror ikke jeg er så langt unna sannheten hvis jeg sier at man mister et halvt IQ poeng hver gang en ruser seg på rød fluesopp, selv om den er varmebehandlet.

Rød fluesopp bør man helst filtrere gjennom et reinsdyr først eller droppe den skitne soppen og heller dosere syntetisk muskimol fra lab.
R.i.p 23.04.2021
Trådstarter
Har prøvd rein muscimol extact før men aldri tørket fluesopp.bare igjennom kompiser,så setter pris på eventuelle svar her
Sist endret av Tarm; 14. september 2019 kl. 00:20.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Var det 150 grader i 2t ?
Vis hele sitatet...
Det er avhengig av hvor mye sopp det er snakk om - og mengden av vann i soppen.
Hvis man ikke tenker seg om og plukker sopp mens den er mettet med vann etter regnvær kan det ta 36 timer å tørke en langpanne (tilsvarer rett over en halv bærepose) f.eks.

Uansett, kjør på med tørking til soppen er blitt mørk, tørr og har fått konsistens som en litt hard kjeks.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Har prøvd rein muscimol extact før men aldri tørket fluesopp.bare igjennom kompiser,så setter pris på eventuelle svar her
Vis hele sitatet...
spennende, hva var dosering og effekt for deg på ekstraktet, og vet du renheten i %?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter: her er en patent hvor varmebehandling og korrekt pH ga den mest komplette konversjonen. Ved kun varmebehandling mener jeg å ha lest at bare omtrent 30 % av ibotensyren dekarboksyleres. Er også interessert i hvordan muscimolekstraktet opplevdes.

Sitat av PsuedoVitenskap Vis innlegg
DERP
Vis hele sitatet...
Muskarin og musazon finnes i ubetydelige mengder i rød fluesopp. Hvorfor er du så engasjert uten å ha det minste peiling? MDMA er også nevrotoksisk forresten.
R.i.p 23.04.2021
Trådstarter
det er såpass lenge siden 2004 ca så jeg husker ikke helt. Det var 5x muscimol extrakt fra deva**** .tok 2g og fikk et synnsykt rush av euforia de første timene , med påfølgende heavy sedatisjon .Vil si i starten var det lit som amf/mdma ville bare rocke hardt til techno.men plutselig smalt den sedative delen in og man ble helt parkett.vil også nevne at jeg fikk syke vivid/lucid dreams på muscimolen . Har lyst og utforsk e dette igjen med tanke på lucid dreams, da jeg mediterer daglig og søker full kontroll å makt over drømmeverden.
Funnet en del amanita i år. Kjøpte frukt og sopptørker. Liker ikke tanken på 200 grader celsius for å tørke amanitaen min
Har prøvd å tørke hele amanita caps i sopptørkeren men det tok mange timer. Når jeg delte opp capsa til terningstørrelser ble de crackerdry på 1 time selv på 60 grader

Har kanskje 100 gram tørket amanita som står til curing. Åpner beholderen for å slippe til nytt oksygen et par ganger i uka. Skal gjøre dette i 2-3 måneder før jeg vil spise amanitaen.
Sitat av Solaced Vis innlegg
Funnet en del amanita i år. Kjøpte frukt og sopptørker. Liker ikke tanken på 200 grader celsius for å tørke amanitaen min
Har prøvd å tørke hele amanita caps i sopptørkeren men det tok mange timer. Når jeg delte opp capsa til terningstørrelser ble de crackerdry på 1 time selv på 60 grader

Har kanskje 100 gram tørket amanita som står til curing. Åpner beholderen for å slippe til nytt oksygen et par ganger i uka. Skal gjøre dette i 2-3 måneder før jeg vil spise amanitaen.
Vis hele sitatet...
ingen som har sagt du skal opp i 200 grader? eneste gang 200 grader er nevnt her var fra meg og at man ikke skal gå over 200..

anyways, viktigst er at det tørkes knusk tørt for å omdanne det man kan av syra til muscimol.

mener også jeg har hørt at man ikke skal innta noe med kullsyre sammen med soppen da det gjør muscimolen til ibotensyre igjen, men vet ikke hvor legit det er.
https://imgur.com/a/fQLw54j

Var ute maaange timer idag, men dem jeg fant var full av larver og fluer.. Men fant en i helt ok stand.
Den Røde Fluesoppen jeg tok med til tørk er i ovnen på varmluft 50-60grader, verdt der i en time nå. Tenker en halvtime til så la den stå med luften på uten varme noen timer. Regner med at det er nok til å få de farlige stoffene til muscimol ?

Ellers lurer jeg litt på hvilke sopp dem andre jeg tok bilde av er.
Er det Russula emetica mon tro?
Sitat av Shit-Kid Vis innlegg

Ellers lurer jeg litt på hvilke sopp dem andre jeg tok bilde av er.
Er det Russula emetica mon tro?
Vis hele sitatet...
Bilde nummer to til fire ser ut som rødskrubb.
Sist endret av Knask; 3. oktober 2019 kl. 20:35.
Sitat av Shit-Kid Vis innlegg
https://imgur.com/a/fQLw54j

Var ute maaange timer idag, men dem jeg fant var full av larver og fluer.. Men fant en i helt ok stand.
Den Røde Fluesoppen jeg tok med til tørk er i ovnen på varmluft 50-60grader, verdt der i en time nå. Tenker en halvtime til så la den stå med luften på uten varme noen timer. Regner med at det er nok til å få de farlige stoffene til muscimol ?

Ellers lurer jeg litt på hvilke sopp dem andre jeg tok bilde av er.
Er det Russula emetica mon tro?
Vis hele sitatet...
sett noen som spiser fluesoppen rå, men jeg ville ikke tatt sjansen på det el med din tørking.

sett ovnen på 100 grader over natta med døren lukket, varmluft om du kan.
om soppen så er så knusk tørr at du kan male den til støv ville jeg følt meg ok med å teste den.
Sitat av Shit-Kid Vis innlegg
https://imgur.com/a/fQLw54j

Ellers lurer jeg litt på hvilke sopp dem andre jeg tok bilde av er.
Er det Russula emetica mon tro?
Vis hele sitatet...
Er nok rødskrubb den store rørsoppen som Knask sier og så er det nok en type kremle den siste der
Takk Knask, Munted Artist og Mekaniker :-)
Ser ut til å stemme med Rødskrubb på bilde nummer to til fire.
Og godt mulig med Kremle på den siste der ja.

Ellers så var det ikke nok tørking med 2 timer på 60-70grader varmluft.
Så skal forsette å tørke. Blir ikke spist før det er tørt nok til å blir lett pulverisert.
Vurderer om jeg skal hive dem i noen Gelatin kapsler. Men skal også prøve å røyke litt.

Lurer veldig på hvor mange gram det blir i tørr vekt.
Skulle funnet noe mer, men dem fleste var råtnet.
prøvd røyke det før selv, ga 0 effekt utenom sår hals og jævlig smak..
siden du har bare 1 cap vil jeg anbefale å ta hele oralt, kapsler som du sa.
https://www.erowid.org/plants/amanit...tas_dose.shtml
▼ ... noen måneder senere ... ▼
http://amanitashop.com/ her tror jeg du kan kjøpe tørka amanita, er vel ikke ulovlig det vil jeg tro. så forresten at når Psychedsubstance skulle ta Amanita at han først tørka, så lagde en blanding med blant annet rød vin og en del andre greier. vet ikke helt om det har en hensikt men ville sjekka