Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1793
Ok, saken er.. I år er jeg russ, og da blir det selvfølgelig mye Øl drikking.. Avogtil gjelder det å ha litt forskjellige øl typer da jeg ikke bare skal kjøre grøfte fyll, det er derfor endel pils/øl typer jeg er ute etter. Hvor kan jeg få kjøpt disse i butikk/tilsendt?

- Guinness draught flaske
- Stella artois
- Duvel (Sterk Belger
- Cristal (Fortsatt fra Belgia)
- Carlsberg (Sterkere enn vanlig %)

Det jeg lengte mest etter er en Guinness draught på flaske. Den har et unikt fresht system. Danner nytt skum hver gang man tar en slurk

Ellers er jo hansa bankers
Carlsberg sterkere % får du kjøpt på polet, men det er ikke noe digg fordi du merker alkohol ettersmaken, og det er ikke slik ekte øl er
carlsbergen finnes også på bolaget i sverige med en ganske bøs %.. vet ikke om det er den samme typen som på polet i Norge, men i Sverige kan du jo kjøpe et lass av den uten å nødvendigvis bli totalt blakka..

edit; jeg synes forresten den er kongegod...
Hva er ekte øl? det kunne blitt en lang diskusjon. Selv om en øl inneholder 7-10%, er det like fordømt et ekte øl.. øl er øl, så lenge det inneholder malt, gjær, vann og evt. humle (for bittersmakens skyld).

jeg og en kamerat har smakt og testet nesten 80 forskjellige ølmerker, alt fra lyst til mørkt, med stor og liten alkohol-prosent, og med masse forskjellig type krydder, etc. etc.
Konklusjonen; det finnes mye god øl, men også mye som nesten ikke kan kalles øl.

Men uansett, back to topic. vi har lett mye rundt i forskjellige butikker, store og små, i oslo, på polet og i sverige. let, og du vil finne! og det med øltesting; anbefales alle. det er så sinnsykt mye deilig øl der ute, som bare venter....

..og et tips til slutt; sjekk systembolaget i sverige.