Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3157
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Nå er altså ølet mitt ferdig, og der er overraskende godt. Dessuten har jeg fått testet alkoholinnholdet...6 %!

La oss gjøre litt matematikk:
Konstnad for produksjon av 23 liter: 110 kr for humle og gjær, 40 kr for 2kg sukker(hva vet vel jeg hva det koster...) = 150 kr
150 kr / 46 halvlitere = 3,26 kr

3,26 kr for halvlitern gjør jo tilogmed at det ikke lønner seg å dra til sverige!

Det jeg lagde nå var export, men skal sette igang med pilsner nå...som sies å bli enda bedre!
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Men det skal jo utrolig mye til for at hjemmebrygga øl skal smake noe godt. Eller så må du sitte å tvinge det i deg....:/
dritkult hvis det er godt da
men litt kjedli hvis det smaker dritt, og du har 23 liter
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
hmmmm...ble det velsmakende tilogmed?
Hjemmelaga øl er det verste som finnes!
Jeg selv, bor jo på "bondelandet", og her mekker de en god del bondeøl. Det er noe av det værste som finnes av øl, og da er det faktisk like greit å drikke ett glass med cola, for å drikke det ølet, det er en "Nær Døden Opplevelse"
King of Spooning
Acidous's Avatar
Kan jo prøve cider/vin oppskrifta mi da
Oppskrift
Opprinnelig postet av Keanu
Nå er altså ølet mitt ferdig, og der er overraskende godt. Dessuten har jeg fått testet alkoholinnholdet...6 %!

La oss gjøre litt matematikk:
Konstnad for produksjon av 23 liter: 110 kr for humle og gjær, 40 kr for 2kg sukker(hva vet vel jeg hva det koster...) = 150 kr
150 kr / 46 halvlitere = 3,26 kr
Vis hele sitatet...
Du glemte malt da. Hjemmebrygg blir bra det hvis du følger oppskrifta. Det vanskeligste er vel kullsyra. For mye sukker så eksploderer jo flaskene. Ikke gøy hehe.
Opprinnelig postet av Metz
dritkult hvis det er godt da
men litt kjedli hvis det smaker dritt, og du har 23 liter
Vis hele sitatet...
Metz da.. selger jo det bare til 13-14 åringer
Noen venner av meg brygget øl på noe greier de kjøpte på Hobby Larsen. Det var visstnok skikkelig digg, selv om jeg personlig stiller meg sterkt tvilende til akkurat det.

Det var pilsner, så vidt jeg vet ...