Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1906
Hei,
Jeg må dokumenter 3 mnders rusfri for å starte en behandling for noen traumer fra barndommen. Har røyket cannabis så og si daglig i 7 8 år, men vært clean siden 30. Mai i år. Har hjemmetest som nå akkurat målte negativ på 20 NG. Vet noen om legen sender inn sånn type test til laboratorium, eller om det er kun strips de bruker? Skal ta testene hos fastlegen, og har ikke lyst at det skal komme noen positive tester i journalen min. Hvis det brukes strips, vet dere hva cut offen er på dem eventuelt?
Setter veldig pris på svar om noen har litt peiling på dette <3
Jeg vil tro at de sender inn testen når du skal ta den hos fastlegen, uten at jeg vet noe sikkert. Men når hjemmetester viser negativt på thc og det fortsatt er noen dager til legebesøket(?) vil jeg jo tro det går bra. Har selv brukt hjemmetester og gått til legen og levert urinprøve som skal til laboratorie samme dag som hjemmetester var negativ (positiv dagen før), og det har gått greit

Masse lykke til
Trådstarter
13 1
Tusen takk annveig er det bedre å ta det på sykehuset i forhold til testen tror du? Og husker du hva cut off verdien var på hjemmetest en din? Røyka du like mye som meg tror du i perioden før?
Sist endret av MsMe89; 2. august 2019 kl. 21:03.
Dette tror jeg skal gå helt fint om det er noen dager til legebesøk! liker du å vere på den sikre siden så holder du deg litt over gjennomsnittet hydrert prøvedagen, prøver å få urinert to-tre ganger før prøven og ikke gi de den første delen av det du urinerer. Minst avfallstoffer i den "midtre" delen av urinen.

Har du tatt noen hjemmetester imellom 30.mai og den du tok nå?
Trådstarter
13 1
Regner med legebesøket blir mot slutten av neste uke, jeg kan styre det litt selv, men kan ikke drøye det for lenge heller. De forventer at jeg skal være clean nå i august ut ifra info jeg har gitt dem..
har tatt sånn test med flere verdier jevnlig siden uken etter jeg slutta, har gått gradvis nedover, men mellom 50 og 20 ng har det gått en god stund..
Da har du nok god tid på deg Er på faste urinprøver selv så er veldig forsiktig når det gjelder røykinga, men har også opplevd at verdiene varierer rett før jeg blir helt clean når jeg har røyka mye i en periode. Fortsatt ganske sikker på at du er safe uansett!

Alltid lurt som du har gjort å ta flere tester for å sjekke om du er clean! Dip sticks har et rykte på seg for å kunne vise falske negativer og vice versa..
Trådstarter
13 1
Sitat av EquallyFlaw Vis innlegg
Da har du nok god tid på deg Er på faste urinprøver selv så er veldig forsiktig når det gjelder røykinga, men har også opplevd at verdiene varierer rett før jeg blir helt clean når jeg har røyka mye i en periode. Fortsatt ganske sikker på at du er safe uansett!

Alltid lurt som du har gjort å ta flere tester for å sjekke om du er clean! Dip sticks har et rykte på seg for å kunne vise falske negativer og vice versa..
Vis hele sitatet...
Takk for svar jeg tror jeg skal greie å drøye det i 14 dager uten at de blir for mistenksomme. Har som sagt røyket ganske mye i flere år nå, så regnet med det ville ta en stund før jeg var helt clean, men håpte på at de brukte strips på legekontoret... Men virker som de blir sendt inn istede da? Eller har du noe peiling på det?
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøver tatt hos fastlege sendes alltid inn til lab.
Mener at cut-off er på 15 ng/ml.
Trådstarter
13 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Prøver tatt hos fastlege sendes alltid inn til lab.
Mener at cut-off er på 15 ng/ml.
Vis hele sitatet...
Takk er det anderledes prosedyre på sykehuset?
▼ ... flere år senere ... ▼
Kan fortelle om min erfaring.
Tok hurtigtest en fredag hjemme som var negativ.
Mandagen derpå tok jeg hos lege, den var positiv. Her er det snakk om røyking 4-5 ganger på en måned.
Det var "test helsen" sin thc prøve...
Furst opererer iallefall med cut-off på 40ng ved uspesifikke prøver, altså de vanlige standard analysene.

Ved spesifikk analyse så sier de ikke hva cut-off ligger på men jeg vil anta at den er på mellom 15-20ng.

Du er nok clean