Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4106
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei jeg er litt usikker på om jeg poster på riktig plass, om ikke er det bare å flytte.

Jeg lurer på om noen veit om blogger som omhandler temaene nevnt i tittelen? Jeg skal opprette en blogg selv etterhvert men har null erfaring om blogging og vil finne litt inspirasjon.
Bloggen min vil omhandle mitt liv, som har vært/er preget av rus, kriminalitet, festing, spenning og mitt møte med kriminalomsorgen og pykisk helse igjennom soning og innleggelse ved psykiatrisk. Den røde tråden i bloggen som kanskje kan være litt dyster er humor men IKKE glorifisering.
Hvis du er interesert i å lese en slik blogg, hva ville du lest? hva burde den inneholde? Tips mottas gjerne
Det finnes noen om rus.
Både fra misbrukernes perspektiv, men også fra foreldres ståsted.

Krim vet jeg ikke, har ikke leita etter det.

Jeg vil lese det du mener er viktig.
De beste bloggene er skrevet fra hjertet, for deg selv, uten tanke på hva jeg ønsker meg.
Men det er bare min greie, andre er sikkert uenige.
Jeg vil tro mange yngre, særlig gutter, er mer interessert i spenningen du nevner.

Var jeg deg, ville jeg begynt fra starten, altså bakgrunnen, og med et tema, rus.
Så vever de andre temaene seg inn etterhvert.
Det kan fort bli litt rotete og overfladisk, hvis du tenker på altfor mye på én gang.
Jeg synes dette høres interessant ut, tror absolutt det kan ha potensiale!

Jeg er veldig enig med Weiland. Hvis det skal bli noe bra må innholdet være genuint.
Hvis jeg skulle skrevet noe sånt ville jeg kanskje sett på det litt som å skrive en bok, bare at du legger ut små deler av boken jevnlig. Kanskje hvert innlegg kan være en liten fortelling som leder til neste innlegg, osv. I det minste bør du i hvert fall tenke igjennom hva du skal skrive før du skriver det. Gjør som om du skulle skrive en stil på skolen, lag en disposisjon osv.

Spør du meg er det bare å begynne! Har du gode historier å fortelle er det alltids folk som vil lese.
Et kapittel eller en novelle av gangen.
Det trenger ikke være en veldig rød tråd, heller.
Men, som jeg nevnte, tror jeg det er lurt å holde seg til et eller to temaer i starten.

Dette kan bli bra!
Det er himla mye jobb, da,men verdt det, hvis du har behov for å få ting ut.
Hvis du vil tjene penger, derimot, ville jeg skrevet bok.
Du kan.fortelle litt om.oppveksten.
Første rus. Første amfetamin.
Første bil du tok.
Så danner det til slutt boka om deg og din kriminelle karriere.
Sist endret av Weiland; 11. mai 2018 kl. 12:10.
Si ifra om du trenger illustrasjoner
For noen år siden var det en kar som skrev en blogg på vg om sitt liv som kriminell. Han hadde adhd og skrev om at om han røyket hasj hver 3 dag kunne han droppe medisiner og sånt. Det var en råbra blogg. Finner den desverrw ikke igjen
http://celle13.blogg.no/
Denne burde gi veldig god inspirasjon!
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Da har jeg opprettet en blogg og skal i gang med å skrive første inlegg.

Turelli jeg har sittet her å sett på illustrasjonene dine ei god stund nå og jeg må si jeg elsker dem! du er sinnsykt flink med både farger å motiver og et samarbeid med deg ihht. en slik blogg ville vært alle tiders.
Til hvilken grad tenkte du at du kunne ha bidratt? Jeg ønsker ikke å bruke noe penger på denne bloggen ihvertfall ikke i første omgang da ingen veit hvilken vei det kommer til å gå.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ei blogg om rus og mye angst. Mest rus dock.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vil gjerne lese en slik blogg, problemet er bare at jeg ikke vet hvor jeg skal lete.
750dager.wordpress.com

Kanskje ikke helt hva du er ute etter men absolutt verdt å lese.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tusen takk for tipset, har lest litt og kommer definitivt til å returnere.
Vet ingen bra Norsk blogg på temat, tyvärr.

Men jag driver en podcast (på svenska, men det kanske kan funka?) som heter Tripprapporter.

Du kan lyssna i din podd-app, eller på soundcloud:
https://soundcloud.com/tripprapporter