Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 604
hallo. noen som vet hvordan man kan spille gamle nintendo spill på mac? har lest på forumet om snes spill til mac, men skjønner ikke så mye av dette. hva er en snes emulator og hvordan kan jeg få den til å en sånn?
En emulator er et program som etterligner (emulerer) annen hardware/software slik at du kan kjøre nevnte på en kombinasjon av hardware/software det ikke var designet for i utgangspunktet. I dette tilfellet spille SNES spill på mac. Da trenger du to ting; ett program som sørger for selve emuleringen, og noe konkret som skal emuleres. En veldig bra emulator til mac finner du her: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21188.

Spill, som regel kalt "ROM" når vi snakker om spill som bruker cartridge, må du finne selv, da distribusjon er ulovlig. Google eller torrent vil lett finne det.
Trådstarter
6 0
kult takk skal du ha, men hva gjør jeg når jeg har lastet ned emulatoren? hvor finner jeg spillene jeg vil spille?
Du installerer emulatoren, og muligens konfigurerer den. Det er et "vanlig" program som du kjører og så åpner ROM-filene (spillene) med. Sitter ikke på mac selv så hvordan du konfigurer den vet ikke jeg. Det følger enten med dokumentasjon eller så er det så intuitivt at du burde få det til.

Hvor du finner spill har jeg allerede svart på.
underground-gamer er en fin side for ROMs til de fleste gamle konsoller.
(Google det)

De har vel åpent for registrering og.
Fint å bruke "Save The World"-saken dems, er bare 33MB på upload hver dag, men det har hjulpet meg å komme i gang i hvert fall.
Trådstarter
6 0
kult, takk for svar skal teste det ut nå :-)