Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4955
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva tar dere?

Jeg fungerer vanlig i hverdagen, men merker at angsten bygger seg opp rundt masse folk, og jeg blir ikke mer prattsom. Samme om jeg blir konfrontert osv. Finnes det noe jeg kan ta, hvor jeg gir fullstendig blaffen i hva andre tenker og mener?

Alkohol hjelper til en viss grad.

Vurdert benzo, men er uaktuelt, rett og slett for farlig.
Phenibut funker perfekt til akkurat det, men er like mye, om ikke mer vanedannende enn benzo. Kan fint brukes 1-2 ganger i uka til f.eks fest eller sosiale sammenkomster.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva tar dere?

Jeg fungerer vanlig i hverdagen, men merker at angsten bygger seg opp rundt masse folk, og jeg blir ikke mer prattsom. Samme om jeg blir konfrontert osv. Finnes det noe jeg kan ta, hvor jeg gir fullstendig blaffen i hva andre tenker og mener?

Alkohol hjelper til en viss grad.

Vurdert benzo, men er uaktuelt, rett og slett for farlig.
Vis hele sitatet...
Alkohol gjør angsten sterkere og mer omfattende i lengden selv om den hjelper der og da, samme som benzodisapiner. Oss fleste tar nok ingenting men presser oss heller igjennom. Du får jo en vis mestringsfølelse av situasjonene til slutt så noe bedre blir det over tid , selv om du kanskje ikke blir helt kvitt det. Selv så maser legen min og pusher på valium men bruker det kun en sjelden gang mot fly osv.

Forbigående sjeldne situasjoner som fly, tannlege , begravelse osv = benzo - Langvarige situasjoner som sosial angst , angst for en bestemt ting du opplever / gjør vær eneste dag = terapi/eksponering .

En sjelden gang kan du bruke benzo mens du får hjelp til eksponering av helsefaglig person men aldri alene. Det er svært god behandling å få for angst i 2021, men det kan ta litt tid og komme i kontakt med den rette personen. Start hos fastlegen

Jeg vet at du mest sannsynlig ønsket et simple svar som noe du kunne ta mot angsten men det er bare midlertidig og gjør angsten sterkere.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knipsern90 Vis innlegg
Phenibut funker perfekt til akkurat det, men er like mye, om ikke mer vanedannende enn benzo. Kan fint brukes 1-2 ganger i uka til f.eks fest eller sosiale sammenkomster.
Vis hele sitatet...
Skal sjekkes ut. Er det like ille som benzo? Hørt man blir veldig avhenig av benzo.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cipralex. Tar 10 mg daglig, og har gjort det i snart 3 år. Har kvittet meg med depresjonen min og har så og si aldri noe angst lenger. Livet er stabilt og bra for første gang sida jeg var sikkert 11-12 år gammel, takket være den lille pilla. Jeg prøvde i 15-20 år med alle mulige andre ting (meditasjon, trening, kosthold, søvnmønster, avholds, lysterapi, samtaleterapi, kognitiv terapi, meta-kognitiv terapi), men det var Cipralexen som viste seg å funke for meg.
Koffein. Jeg har alltid hatt merkelige interaksjoner med denne substansen i forhold til "vanlige" folk, hvor det fungerer helt motsatt av det man tenker. Jeg blir roligere og det hjelper som rakkern hvis jeg merker at jeg får et angstanfall. Det hender det fungerer veldig mildt søvndyssende også, men det er bare hvis jeg har vært oppe altfor lenge uten søvn. Jeg har aldri klart å finne noen forklaring for dette hverken hos legen eller på nett.

Ellers fungerer svart te også. Den har koffein i tillegg til andre godsaker som kan hjelpe for angst. L-theanin og GABA tror jeg det var, men det er jeg ikke sikker på.

Fungerer dette for deg? Neppe, da begge disse er kjent for å kunne øke angst nettopp pga koffein. Men det kan være verdt et forsøk hvis koffein påvirker deg på samme måte som meg
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knipsern90 Vis innlegg
Phenibut funker perfekt til akkurat det, men er like mye, om ikke mer vanedannende enn benzo. Kan fint brukes 1-2 ganger i uka til f.eks fest eller sosiale sammenkomster.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cipralex. Tar 10 mg daglig, og har gjort det i snart 3 år. Har kvittet meg med depresjonen min og har så og si aldri noe angst lenger. Livet er stabilt og bra for første gang sida jeg var sikkert 11-12 år gammel, takket være den lille pilla. Jeg prøvde i 15-20 år med alle mulige andre ting (meditasjon, trening, kosthold, søvnmønster, avholds, lysterapi, samtaleterapi, kognitiv terapi, meta-kognitiv terapi), men det var Cipralexen som viste seg å funke for meg.
Vis hele sitatet...
Interessant! Er det en slags form for antidepressiva-pille?
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knipsern90 Vis innlegg
Phenibut funker perfekt til akkurat det, men er like mye, om ikke mer vanedannende enn benzo. Kan fint brukes 1-2 ganger i uka til f.eks fest eller sosiale sammenkomster.
Vis hele sitatet...
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Koffein. Jeg har alltid hatt merkelige interaksjoner med denne substansen i forhold til "vanlige" folk, hvor det fungerer helt motsatt av det man tenker. Jeg blir roligere og det hjelper som rakkern hvis jeg merker at jeg får et angstanfall. Det hender det fungerer veldig mildt søvndyssende også, men det er bare hvis jeg har vært oppe altfor lenge uten søvn. Jeg har aldri klart å finne noen forklaring for dette hverken hos legen eller på nett.

Ellers fungerer svart te også. Den har koffein i tillegg til andre godsaker som kan hjelpe for angst. L-theanin og GABA tror jeg det var, men det er jeg ikke sikker på.

Fungerer dette for deg? Neppe, da begge disse er kjent for å kunne øke angst nettopp pga koffein. Men det kan være verdt et forsøk hvis koffein påvirker deg på samme måte som meg
Vis hele sitatet...
Interessant det med koffein. Du blir altså mer rolig av koffein?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Interessant det med koffein. Du blir altså mer rolig av koffein?
Vis hele sitatet...
Ja, hjerterytmen roer seg ned og det blir lettere å puste skikkelig. Blodtrykket kjennes uendret ut, men har ingen måling på dette. Får bedre fokus også, noe som kan gjøre det lettere å ta oppmerksomheten bort ifra det som gir meg angst.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal sjekkes ut. Er det like ille som benzo? Hørt man blir veldig avhenig av benzo.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke akkurat like ille, men man blir meget fort avhengig. Går som sagt fint med 1-2 ganger i uka, men ikke mer!
Spiser du benzo i 7 dager i strekk så blir du avhengig. Dette er dog individuelt. Får sobril selv for uro.
Anonym bruker
"Firkantet Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar sobril, benzo på det aller værste.
Men sosial angst er en tremingssak og for meg har det hjulpet mye å godta meg selv som den jeg er så får andre godta det eller ikke istedet for at jeg føler prestasjonspress
Jeg bruker buspirone. Mange synes den ikke virker, kanskje hvis dem forventer benzofeeling på den, men den funker gull mot angst for min del. Eneste er at den har kort halveringstid så må ta 2-3 doser om dagen. Buspirone er ikke avhengighetsskapende og en bygger ikke opp nevneverdig toleranse på den
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker atarax (hydroxine) som er en 1 generasjons antihistamin ( allergi medisin)som også brukes til angst. Jeg har vært hektet på benzo så får ikke det utskrevet lengre. Synes atarax er en ok erstatning når jeg trenger å slappe av.

Det er veldig individuelt om man opplever at det hjelper, men er verd et forsøk, er verken avhengighets skapende eller skumle bivirkninger.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knipsern90 Vis innlegg
Phenibut funker perfekt til akkurat det, men er like mye, om ikke mer vanedannende enn benzo. Kan fint brukes 1-2 ganger i uka til f.eks fest eller sosiale sammenkomster.
Vis hele sitatet...
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Jeg bruker buspirone. Mange synes den ikke virker, kanskje hvis dem forventer benzofeeling på den, men den funker gull mot angst for min del. Eneste er at den har kort halveringstid så må ta 2-3 doser om dagen. Buspirone er ikke avhengighetsskapende og en bygger ikke opp nevneverdig toleranse på den
Vis hele sitatet...
Fikk du den utskrevet av legen?

Mange gode tips her, virker som det går i benzo, sobril og den slags, som jeg tenkte på. Trodde kanskje det var noe kostilskudd/nootropics som kunne hjelpe, men vil tro det er altfor svakt.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bruker atarax (hydroxine) som er en 1 generasjons antihistamin ( allergi medisin)som også brukes til angst. Jeg har vært hektet på benzo så får ikke det utskrevet lengre. Synes atarax er en ok erstatning når jeg trenger å slappe av.

Det er veldig individuelt om man opplever at det hjelper, men er verd et forsøk, er verken avhengighets skapende eller skumle bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Aner ikke hvordan jeg skal gå fram for å få utskrevet noe sånt ass. Får du det av legen eller skaffer du privat? Frister jævlig å bare prøve en uke typ.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ruller opp en feit en
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Xanor, valium eller rivo
Nå tar jeg Subutex daglig og det gjør meg relativt likegyldig, men hadde nok aldri tatt det kun for angst. Alkohol og benzo (ikke sammen) pleide å hjelpe tidligere.

Har du vurdert psykolog? Selv om medisiner kan hjelpe så blir det på en måte bare et plaster på såret, det lureste er jo å ta tak i problemet fra roten.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aner ikke hvordan jeg skal gå fram for å få utskrevet noe sånt ass. Får du det av legen eller skaffer du privat? Frister jævlig å bare prøve en uke typ.
Vis hele sitatet...
Får det av lege. Det er i grunn bare å spørre legen din om å få prøve det ut, si du har angst og har fått anbefalt det av noen du kjenner feks.

Dette er ikke et medikament leger er restriktive med å skrive ut. Det er et såkalt C preparat og er ikke avhengighetsskapende.
Anonym bruker
"Orange Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg microdoserer fleinsopp. Fungerer greit for min del, så er det ikke avhengighetsskapende
Hvis du er for ung så får du ikke benzo av legen. De kan tenke at angsten er en periode i din utvikling som et ungt menneske som du kommer deg ut av på naturlig vis. Så vil de ikke risikere å sende deg ned en potensielt farlig rute før du får muligheten til å prøve å mestre livet uten støttehjul. Dessuten er man mer impulsiv og utsatt for gruppepress og andre typer press når man er yngre så det er statistisk sett mer risiko å skrive ut ting med rød trekant på.
Hvis du ikke er super streit og veldig overbevisende så tror jeg at du kan glemme å få skrevet ut benzo mot angst før du er 25. Hvis du ikke bokstavelig talt går på vegga.
Du får garantert antidepressiva. Cipralex osv hvis du vil eksperimentere med det, men det er en helt annen boks med mark.
Sist endret av Bothrops; 4. oktober 2021 kl. 19:02.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Xanor, valium eller rivo
Vis hele sitatet...
Får du utskrevet av legen?
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hvis du er for ung så får du ikke benzo av legen. De kan tenke at angsten er en periode i din utvikling som et ungt menneske som du kommer deg ut av på naturlig vis. Så vil de ikke risikere å sende deg ned en potensielt farlig rute før du får muligheten til å prøve å mestre livet uten støttehjul. Dessuten er man mer impulsiv og utsatt for gruppepress og andre typer press når man er yngre så det er statistisk sett mer risiko å skrive ut ting med rød trekant på.
Hvis du ikke er super streit og veldig overbevisende så tror jeg at du kan glemme å få skrevet ut benzo mot angst før du er 25. Hvis du ikke bokstavelig talt går på vegga.
Du får garantert antidepressiva. Cipralex osv hvis du vil eksperimentere med det, men det er en helt annen boks med mark.
Vis hele sitatet...
Tør ikke benzo. Har hørt syke skrekkshistorier om kompiser som har blitt gjørt stygge ting i fylla ved å kombinere benzo + alko.
Fikk utskrevet buspirone hos legen etter forespørsel. Null stress for den er c-preparat
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tør ikke benzo. Har hørt syke skrekkshistorier om kompiser som har blitt gjørt stygge ting i fylla ved å kombinere benzo + alko.
Vis hele sitatet...
Stor forskjell på rus og medisinsk bruk.
Sitat av knipsern90 Vis innlegg
Phenibut funker perfekt til akkurat det, men er like mye, om ikke mer vanedannende enn benzo. Kan fint brukes 1-2 ganger i uka til f.eks fest eller sosiale sammenkomster.
Vis hele sitatet...
Kan skrive under på dette. Har brukt Phenibut et par ganger i uka i rundt 4 år nå og det gjør undere for angsten, i tillegg til at du kommer til å ha en fantastisk dag og den beste søvnen du noen gang har hatt.

Ville startet med 1 gram og sett hvordan det fungerer, selv foretrekker jeg 1-1.5g, men det er individuelt. Vær varsom og ikke doser mer enn et par ganger i uka. Hvis du lurer på hvor du kan bestille er det bare å sende pm.

Kan legge til at det også er veldig billig per dosering i forhold til andre stoffer, og en dosering varer hele dagen.
Sist endret av Bolebenny; 4. oktober 2021 kl. 21:00. Grunn: *
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cipralex funker veldig bra mot sosialangst + mye mer. Jeg har brukt det for sjenerell angst, men merker at jeg slapper mye mer av sosialt også når jeg bruker denne medesinen. Er et ssri preparat, antidepressiva.

Det er gjerne det første legen gir deg hvis du kommer for å søke hjelp for angst og depresjon.

Det funker kjempe bra og har hjelpt meg masse.
Minus er at dette er noe du må bruke hver dag, og fungerer gjerne ikke før etter en mnd bruk.

Er en helt fin medesin å ta hvis en ønsker pause fra angst og uro...og opplevd selv at etter å ha sluttet så er en ganske frisk =) Har få bivirkninger,. verd å prøve hvis din sosialangst hindrer deg mye i livet ditt.

Hold deg unna benzo, men hvis du får det av legen så bruk det forsiktig. Peace & Love
Jeg bruker CBD og cannabis mot angst og uro. mikrodosering av sopp og lsd hjelper meg med eksponering, og å endre tankemønstre og vaner.
Sist endret av wackwrack; 5. oktober 2021 kl. 00:46.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Jeg bruker CBD og cannabis mot angst og uro. mikrodosering av sopp og lsd hjelper meg med eksponering, og å endre tankemønstre og vaner.
Vis hele sitatet...
CBD har jeg lest mye bra om! Lov å spørre hvor du kjøper det ifra?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cipralex funker veldig bra mot sosialangst + mye mer. Jeg har brukt det for sjenerell angst, men merker at jeg slapper mye mer av sosialt også når jeg bruker denne medesinen. Er et ssri preparat, antidepressiva.

Det er gjerne det første legen gir deg hvis du kommer for å søke hjelp for angst og depresjon.

Det funker kjempe bra og har hjelpt meg masse.
Minus er at dette er noe du må bruke hver dag, og fungerer gjerne ikke før etter en mnd bruk.

Er en helt fin medesin å ta hvis en ønsker pause fra angst og uro...og opplevd selv at etter å ha sluttet så er en ganske frisk =) Har få bivirkninger,. verd å prøve hvis din sosialangst hindrer deg mye i livet ditt.

Hold deg unna benzo, men hvis du får det av legen så bruk det forsiktig. Peace & Love
Vis hele sitatet...
Får du virkelig få bivirkninger av Cipralex? Ikke no forandra sexdrive, personlighet eller rutiner i livet? Vet det påvirker folk forskjellig og jeg er ikke så anti som hele det innlegget her ble seendes ut etter hvert. Men min erfaring var ikke bare positiv. 50\50 maks
Cipralex gjorde meg nesten helt samvittighetsløs. Skal ikke påstå at den "forandra personligheta mi", men den fremheva muligens noen veldig negative sider som helst burde vært holdt i sjakk. Kunne være urimelig slem mot folk jeg var glad i og deretter sette meg i min relative tilfredshet og drive med mine greier i timesvis uten å tenke mer på de. Uten Cipralex bygger det seg opp en gnagende følelse som jeg antar er dårlig samvittighet, og jeg får ikke fokusert på det jeg driver med eller noe glede ut av noen ting. Til slutt må jeg ta meg i nakken og gå å be om unnskyldning, rydde opp det jeg har ødelagt, trøste noen eller bære et eller annet.

Cipralex kan absolutt hjelpe folk ut av de tyngste depresjonene der tilværelsen ligner Edward Nortons hjemmeliv i de første ti minuttene av Fight Club.
Men jeg syntes fortsatt mange leger er veldig kjappe med å skrive ut SSRIer til unge folk og hvem som helst siden det ikke har noe avhengighetspotensiale eller gateverdi\status osv. Det har vel ganske heftige effekter på viktige systemer i hjernen som styrer fryktelig mye av det vi gjør.
Escitalopram kan i min erfaring forandre en person sakte, og på et så grunnleggende nivå at man ikke alltid merker at prioritereringene forandres. Ofte kan det være gode rutiner, et slags tupp i ræva og selvsikkerhet, bra for å komme seg ut av grøfta og stable seg på bena. Men det er også mye potensielle alvorlige negative bivirkninger. De vil kanskje ikke syntes i arbeidsprestasjoner, på CVen eller på rullebladet ditt, men å opprettholde sosiale relasjoner kan havne så langt ned på lista at du risikerer å ende opp med å bytte en form for depresjon med en annen. Ensomhet er ikke bra for depresjon. Men er en ensomhet der man føler seg tilfreds med det bedre, eller verre enn en ensomhet der man føler fortvilelse på grunn av det?

Har det liggende langt bak i skapet i tilfelle jeg skulle havne i ei lang grøft, men prøver helst andre alternativer uten å gå i de vanlige fellene. Sover heller vekk en uke på tolvon og atarax hvis dagene er bare ræva. Det optimale hadde nok vært lære å leve med seg selv. Reising, erfaringer, psykiatere. Ta et år eller halvt i et fremmed land, det kan gi mye mestringsfølelse. Du er garantert awkward og stikker deg ut der uansett. Kan man lære seg å innfinne seg med det og innse at det er ikke verdens undergang; da kan du slappa. Prøve å ta det med seg videre

sorry for repeterende wall of text, one of those days
Sist endret av Bothrops; 5. oktober 2021 kl. 04:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du testa noen som du syns funker bedre en Cipralex @Bothrops?
Har prøvd noen ganger back in the day (husker ikke typen) , og har litt av samme erfaring med
dette som du nevner. Likte egentlig ikke helt den jeg ble. Mulig det er en vanesak, men å venne
meg til å være kjip høres litt bakvendt ut.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Øl
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Har du testa noen som du syns funker bedre en Cipralex @Bothrops?
Har prøvd noen ganger back in the day (husker ikke typen) , og har litt av samme erfaring med
dette som du nevner. Likte egentlig ikke helt den jeg ble. Mulig det er en vanesak, men å venne
meg til å være kjip høres litt bakvendt ut.
Vis hele sitatet...
Prøvde Wellbutrin en stund, men det virka ikke som om det gjorde noe som helst.
Sist endret av Bothrops; 5. oktober 2021 kl. 05:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Får du virkelig få bivirkninger av Cipralex? Ikke no forandra sexdrive, personlighet eller rutiner i livet? Vet det påvirker folk forskjellig og jeg er ikke så anti som hele det innlegget her ble seendes ut etter hvert. Men min erfaring var ikke bare positiv. 50\50 maks
Cipralex gjorde meg nesten helt samvittighetsløs. Skal ikke påstå at den "forandra personligheta mi", men den fremheva muligens noen veldig negative sider som helst burde vært holdt i sjakk. Kunne være urimelig slem mot folk jeg var glad i og deretter sette meg i min relative tilfredshet og drive med mine greier i timesvis uten å tenke mer på de. Uten Cipralex bygger det seg opp en gnagende følelse som jeg antar er dårlig samvittighet, og jeg får ikke fokusert på det jeg driver med eller noe glede ut av noen ting. Til slutt må jeg ta meg i nakken og gå å be om unnskyldning, rydde opp det jeg har ødelagt, trøste noen eller bære et eller annet.

Cipralex kan absolutt hjelpe folk ut av de tyngste depresjonene der tilværelsen ligner Edward Nortons hjemmeliv i de første ti minuttene av Fight Club.
Men jeg syntes fortsatt mange leger er veldig kjappe med å skrive ut SSRIer til unge folk og hvem som helst siden det ikke har noe avhengighetspotensiale eller gateverdi\status osv. Det har vel ganske heftige effekter på viktige systemer i hjernen som styrer fryktelig mye av det vi gjør.
Escitalopram kan i min erfaring forandre en person sakte, og på et så grunnleggende nivå at man ikke alltid merker at prioritereringene forandres. Ofte kan det være gode rutiner, et slags tupp i ræva og selvsikkerhet, bra for å komme seg ut av grøfta og stable seg på bena. Men det er også mye potensielle alvorlige negative bivirkninger. De vil kanskje ikke syntes i arbeidsprestasjoner, på CVen eller på rullebladet ditt, men å opprettholde sosiale relasjoner kan havne så langt ned på lista at du risikerer å ende opp med å bytte en form for depresjon med en annen. Ensomhet er ikke bra for depresjon. Men er en ensomhet der man føler seg tilfreds med det bedre, eller verre enn en ensomhet der man føler fortvilelse på grunn av det?

Har det liggende langt bak i skapet i tilfelle jeg skulle havne i ei lang grøft, men prøver helst andre alternativer uten å gå i de vanlige fellene. Sover heller vekk en uke på tolvon og atarax hvis dagene er bare ræva. Det optimale hadde nok vært lære å leve med seg selv. Reising, erfaringer, psykiatere. Ta et år eller halvt i et fremmed land, det kan gi mye mestringsfølelse. Du er garantert awkward og stikker deg ut der uansett. Kan man lære seg å innfinne seg med det og innse at det er ikke verdens undergang; da kan du slappa. Prøve å ta det med seg videre

sorry for repeterende wall of text, one of those days
Vis hele sitatet...
Ja nesten ingen bivirkninger... Sexlysten har gått litt i dvale, det faktisk det eneste, men det går helt fint så lenge jeg opplever å være frisk.
Det er helt fantastisk å komme tilbake i livet og kunne være meg selv og ikke kjenne på uro og uvireligsfølese.
Når verden er nesten snudd opp ned på hode, sol og lys er så sterkt at øyene brenner, lyd og lukt er noen ganger uuholdlig. Følelsen av at man lever i en alternativ dimensjon...
Overfølsom jepp, men cipralex fikk det hele i vater og jeg er så glad for mitt nye liv som er tilnerma likt alle andres =)

Men det du skriver om din opplevelse på cipralex vil bare si hvor forskjellig vi alle opplever denne type medesin.

Cipralex fikk meg bare tilbake til slik jeg var før, den gode siden av meg selv.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har dere erfaring med nootropics? Dvs, l-theanine, NAC osv. Noen av disse som funker mot angst?