Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 5268
Anonym bruker
"Digital Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Etter 1.5 år med å røyke hasj 3-5 ganger i uken fikk jeg bivirkninger. De var ikke veldig seriøse, men nok til at jeg ville slutte. Det var bla. jeg følte meg likeglad. Jeg "mistet" på en måte personligheten min. Nå som jeg har sluttet, har jeg blitt mer "high on life", glad, energisk og pratsom. Jeg føler også jeg fungerer bedre i sosiale sammenhenger. Flere som har det slik?
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei! Etter 1.5 år med å røyke hasj 3-5 ganger i uken fikk jeg bivirkninger. De var ikke veldig seriøse, men nok til at jeg ville slutte. Det var bla. jeg følte meg likeglad. Jeg "mistet" på en måte personligheten min. Nå som jeg har sluttet, har jeg blitt mer "high on life", glad, energisk og pratsom. Jeg føler også jeg fungerer bedre i sosiale sammenhenger. Flere som har det slik?
Vis hele sitatet...
Ja du er ikke alene om å ha det slik. Jeg opplevde det samme selv etter at jeg sluttet med daglig hasjrøyking
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er grunnen til at man tar det så ofte? Tro om bivirkningene av alkohol er mindre eller større om man drikker seg full 3-5 ganger i uka? Bli litt overrasket over folk som blir forundret over at det kan slå negativt ut om man røyker hasj 3-5 ganger i uka.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er grunnen til at man tar det så ofte? Tro om bivirkningene av alkohol er mindre eller større om man drikker seg full 3-5 ganger i uka? Bli litt overrasket over folk som blir forundret over at det kan slå negativt ut om man røyker hasj 3-5 ganger i uka.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg tar det ofte er å slappe av og roe ned etter en lang dag på jobb, dog lurt med pause til tider
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Klassisk det der. Fint for deg at du klarte å registrere/koble det og slutte. For andre kan det ta 10-25 år og kanskje slutter av helt andre grunner, og merker at de "gjenoppstår fra de døde" etter å ha lagt vekk hasjen og ender opp bitre med 10-25 år av livet bortkasta
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er grunnen til at man tar det så ofte? Tro om bivirkningene av alkohol er mindre eller større om man drikker seg full 3-5 ganger i uka? Bli litt overrasket over folk som blir forundret over at det kan slå negativt ut om man røyker hasj 3-5 ganger i uka.
Vis hele sitatet...
For meg var det først en belønnings greie. Digg kos som popcorn når jeg så serie om kvelden etter en lang dag på jobb. Brukte det og i de aller fleste sosiale sammenhenger da alle jeg kjente røyka. Det fikk meg inn i en dypere depresjon, var allerede deprimert og følte hasjen var eneste oppturen å glede seg til men det fucker jo serotonin balansen enda mer så ble mer passiv og depressiv, mer selvdestruktiv og innså ikke selv at det var pga hasjen. For den var jo bare kos i mitt hode. Etter altfor mange år begynte jeg å få rusutløste psykoser som etterhvert enda hele meg til det værre. Ikke fett å gå på gata å tro alle kan lese tankene dine og ikke fett å se serie når man ser skumle skygger og tven snakker til deg. Var ikke verdt å røyke mer da, tålte det ikke lenger. Noen mnd etter slutt så begynte jeg å bli normal igjen, bare en mer levende versjon enn hva jeg hadde vært og etter underkant av et år etter slutt kunne jeg konstatere at det var det beste jeg hadde gjort for meg sjæl på mange mange år. Før var jeg en sånn som var pro-cannabis og sa alltid at det bare var harmløst og at alle som sa noe annet drev skremselspropaganda. Men i dag skulle jeg ønske jeg hadde tatt de tinga alvorlig og ikke vært en enspora hippie og fuck the government , for da hadde jeg ikke kasta bort så mange år og ikke minst spenn på å røyke vekk livet. Sannsynligvis ikke fått psykoser heller (som jeg enda er skada av i dag, selvom jeg ble kvitt alt av depresjon osv når jeg slutta å røyke(
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hehe kjenner meg igjen. Jeg var pro-cannabis dude jeg også når jeg var i hasjtåka. Nå når jeg er ute av tåka og fortsatt sliter med angst er jeg vel ikke like pro. Men har ikke noe i mot at folk røyker. Er vel bare det at Cannabis er et rusmiddel det også, som ofte blir undervurdert/bagatellisert.

Noen kan jo røyke ubegrenset også uten konsekvenser så folk er forskjellig og har forskjellig psyke. For min del endte jeg opp med å gjøre det for mye og nå frister det ikke lenger.. Har det mye bedre uten.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner meg igjen, likeglad, konstant uro, sløv osv. Røyket riktignok mer og over 3 år.

Lappen røyk før det gikk opp et lys for meg...
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I grunn er hasj bare noe dritt som holder deg igjen i livet. Det sier jeg som tidligere misbruker. Men om man klarer å ha et sunt forhold til det er bedre enn mange andre rusmidler.
Det er klart, når det blir høyfrekvent, rustungt, uproduktivt og i tillegg provoserer angstproblematikk så er det ikke tvil om at stoffet er et problem. Det kan man vel si om det medte egentlig, for mye av det gode blor gærnt det også.

For meg var det slik en tid når jeg var yngre, men jeg var allerede inne i en nedadgående spiral og røykinga klarte til sist å få meg til å stoppe å tenke litt på hvor langt ned jeg skal gå. Nå er bruken meget regulert, er jeg i arbeid så brukes det lite. Noen ganger på kveldstid for å døyve tankekjøret på soveputa. Under fritider så varierer det litt mer og da kan jeg finne meg i en litt "ensom" tilstand hvor rusen tar litt overhånd.

Bivirkninger er det alltid litt av, og det er bra at du kan identifisere dem. Tror det er betyr at du har en god psyke som ser inn i segselv og tillater deg å fatte at nå trengs det en stopp.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I grunn er hasj bare noe dritt som holder deg igjen i livet. Det sier jeg som tidligere misbruker. Men om man klarer å ha et sunt forhold til det er bedre enn mange andre rusmidler.
Vis hele sitatet...
Alt med måte er det noe som heter.
Hasj kan være noe dritt, men ikke nødvendigvis.
Har du i det hele tatt lest eller sett noe som helst om hvor mange cannabis hjelper på daglig basis verden over?
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Veldig propaganda da, finnes hundretusen (sikkert millioner) vis av folk som røyker daglig å gjør jobben sin, sine daglige plikter or alt det. Har stor sosial sirkel, isolerer seg ikke, låser seg ikke inni sin egen boble eller hva dere prøver få fram.

Lurer litt hva slags kvalitet dere røyker når dere sier dette. Seriøst... Eller om det er psyken deres det er noe gale med.
Anonym bruker
"Digital Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men det jeg har funnet ut, er at om man røyker f.eks. KUN i helgene, får man ikke de bivirkningene. Jeg tenker da at en joint istedet for alkohol er myeee bedre, og generelt andre rusmidler. Gjør man det bare i helger, er det mye bedre. Men det er det da, å faktisk klare å holde seg til det bare i helgene... det ender som regel med at man har litt igjen, som er "ikke noe å spare på" så røyker du det opp etter helga. Også er det på'n igjen...
Anonym bruker
"Digital Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg tror at de som røyker hasj daglig, bruker det "feil" og derfor blir det et "rusmisbruk".
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lurer litt hva slags kvalitet dere røyker når dere sier dette.
Vis hele sitatet...
Det lurer jeg også på, men det jeg lurer mest på er hvor mye folk bruker når de får disse problemene?

At folk driver på år etter år når det ikke er bra for dem er jo tragisk.
Anonym bruker
"Digital Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Enda bedre med å røyke kun i helger, er at man faktisk blir myye "fjærnere" fordi man gjøre det sjeldnere
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Det lurer jeg også på, men det jeg lurer mest på er hvor mye folk bruker når de får disse problemene?

At folk driver på år etter år når det ikke er bra for dem er jo tragisk.
Vis hele sitatet...
Det kan jo være vanskelig å vite at det er hasjen sin feil... Man merker det ikke før etter man har sluttet
Sitat av Kasper43 Vis innlegg
Det kan jo være vanskelig å vite at det er hasjen sin feil... Man merker det ikke før etter man har sluttet
Vis hele sitatet...
Det der er bare så altfor vanskelig å skjønne går an at jeg tviler!
Man må da begynne å tenke litt når man blir tafatt, nervøs og unngår utfordringer? Hvorfor ble det slik liksom?
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Enda bedre med å røyke kun i helger, er at man faktisk blir myye "fjærnere" fordi man gjøre det sjeldnere
Vis hele sitatet...
Hahahaha, ett ord. Toleranse. Skifter du til ny strain når du e innrøyket blir du like fjern vær gang.

Hasjen som finnes i dette landet er jo somregel dårlig kvalitet, utblandet, osv(hasjen på coffeshops i Amsterdam er også ofte blandet ut med mindre det er laget i nederland).

Prøvd å bare røyke weed i noen måneder istedetfor hasj for å se om det er noe sammenheng? Viss ikke, do it! Men dårlig dyrket weed, f.eks dårlig gjødsel osv, kan også gi dårlige bivirkninger, så Organisk Weed dyrket som det skal tror jeg hadde kurert dere alle for symptomene deres.

De gir jo weed til folk som får angst, er deprimert osv. Så at dere blir det av hasj er jo rart, men mindre det dere røyker inneholder andre ting
Føyer meg inn i rekken med dere som har sett oppsiden av å kutte ut den grønne og brune dritten. Var aldri noen storrøyker heller.

Tråkker sikkert på noen freaker-tær nå, men; Hasj er barnslig.

Det finnes selvfølgelig masse unntak, og eksempler på vellykkete og suksessfulle mennesker med cannabisvaner.
Men min personlige erfaring basert på hva jeg observerte i meg selv til dels og spesielt i venner / andre mennesker som røyker tett er at hasj ikke er forenelig med vekst.

jeg ser på hasj som en slags barnehage; Bra for å bryte ut av boksen, til dels bryte med social conditioning og til og med åpne / vise vei rent spirituelt.
Men det er nettopp en barnehage. For å sitere Alan Watts; "When you get the message hang up the phone" og gå videre.
Ikke forbli en unge i barnehagen - det er en kald og brutal verden der ute som faktisk krever at du er tilstede, årvåken og ikke stagnere emosjonelt og kognitivt.
Har venner som egentlig skal være menn, men som er som små barn når det kommer til å ta ansvar for og regulere følelsene sine, samt inneha ekte verdier, et respektabelt vokabular og originale tanker.
Sad bunch i grunn.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Alt med måte er det noe som heter.
Hasj kan være noe dritt, men ikke nødvendigvis.
Har du i det hele tatt lest eller sett noe som helst om hvor mange cannabis hjelper på daglig basis verden over?
Vis hele sitatet...
Nja du skal huske på å skille mellom medisinsk cannabis med høyt innhold av CBD, og hasjen man får kjøpt av pushere i norge for rus, med lavt cbd nivå, høyere thc nivå (som er skadelig for psyken over tid) og oftere enn man tror annen dritt som både kaffekjemikalier og plast i.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

De gir jo weed til folk som får angst, er deprimert osv. Så at dere blir det av hasj er jo rart, men mindre det dere røyker inneholder andre ting
Vis hele sitatet...
Dette er vel også et klassisk argument for de som er pro-cannabis, men hvor det skorter litt på kunnskapen. Det stemmer at cannabis kan fungere medisinsk, men da er det CBD som inneholder svært lav prosent av THC. Den weeden man får kjøpt i baggere i Norge har svært høy prosent av THC, og kan derfor være belastende for syken over tid. Det kan godt hende at vanlig weed fungerer også, men da har de angst fra før eller er så innrøyket at man føler seg "normal" etter et par blås.

Er det egentlig rart at man sliter med å skjønne at det er cannasbis som er årsaken til angsten eller problemene når man går rundt å tror at de gir weed til folk som har angst eller er deprimert?. Jeg trodde jo dette selv når jeg var inni i den verste tåka, og jeg visste ikke forskjellen på CBD som blir gitt medisinsk eller vanlig weed..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nja du skal huske på å skille mellom medisinsk cannabis med høyt innhold av CBD, og hasjen man får kjøpt av pushere i norge for rus, med lavt cbd nivå, høyere thc nivå (som er skadelig for psyken over tid) og oftere enn man tror annen dritt som både kaffekjemikalier og plast i.
Vis hele sitatet...
Du vet at den medisinske cannabisen du får inneholder like mye THC som annen cannabis sant?

https://bedrocan.com/products-servic...bing-cannabis/
Bedrocan er hovedprodusenten av medisinsk cannabis, strainen de gir til flest folk inneholder 22% THC og 1% CBD.
THC har også medisinske egenskaper.

CBD is used to help with other various conditions, such as:

seizures
inflammation
pain
psychosis or mental disorders
inflammatory bowel disease
nausea
migraines
depression
anxiety
THC is used to help with conditions such as:

pain
muscle spasticity
glaucoma
insomnia
low appetite
nausea
anxiety
Vis hele sitatet...
https://www.healthline.com/health/cb...dical-benefits
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veldig propaganda da, finnes hundretusen (sikkert millioner) vis av folk som røyker daglig å gjør jobben sin, sine daglige plikter or alt det. Har stor sosial sirkel, isolerer seg ikke, låser seg ikke inni sin egen boble eller hva dere prøver få fram.

Lurer litt hva slags kvalitet dere røyker når dere sier dette. Seriøst... Eller om det er psyken deres det er noe gale med.
Vis hele sitatet...
At du hevder at de eneste som får bivirkninger av å røyke er folk med dårlig psyke eller dårlige varer er det nærmeste vi har kommet propaganda så langt i tråden.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hahahaha, ett ord. Toleranse. Skifter du til ny strain når du e innrøyket blir du like fjern vær gang.

Hasjen som finnes i dette landet er jo somregel dårlig kvalitet, utblandet, osv(hasjen på coffeshops i Amsterdam er også ofte blandet ut med mindre det er laget i nederland).

Prøvd å bare røyke weed i noen måneder istedetfor hasj for å se om det er noe sammenheng? Viss ikke, do it! Men dårlig dyrket weed, f.eks dårlig gjødsel osv, kan også gi dårlige bivirkninger, så Organisk Weed dyrket som det skal tror jeg hadde kurert dere alle for symptomene deres.

De gir jo weed til folk som får angst, er deprimert osv. Så at dere blir det av hasj er jo rart, men mindre det dere røyker inneholder andre ting
Vis hele sitatet...
Du blir ikke like fjern av å bytte strain når du er innrøyket som når du har tatt en lang pause.

Organisk dyrket weed fjerner ikke alle bivirkninger.

Overdrevet bruk av medisin kan forverre det problemet de i utgangspunktet var ment å lindre.

Du prater bare rør, og alle som har noen år på baken i dette gamet har sett typen din før.

Vi har vært utsatt for skremselspropaganda i mange år. Kan du være grei å kutte ut forherligelsespropagandaen.

Folk trenger korrekt informasjon og der har du lite å bidra med!
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
At du hevder at de eneste som får bivirkninger av å røyke er folk med dårlig psyke eller dårlige varer er det nærmeste vi har kommet propaganda så langt i tråden.



Du blir ikke like fjern av å bytte strain når du er innrøyket som når du har tatt en lang pause.

Organisk dyrket weed fjerner ikke alle bivirkninger.

Overdrevet bruk av medisin kan forverre det problemet de i utgangspunktet var ment å lindre.

Du prater bare rør, og alle som har noen år på baken i dette gamet har sett typen din før.

Vi har vært utsatt for skremselspropaganda i mange år. Kan du være grei å kutte ut forherligelsespropagandaen.

Folk trenger korrekt informasjon og der har du lite å bidra med!
Vis hele sitatet...
Mer propaganda å hevde det IKKE finnes dårlig hasj, siden det vet alle at det gjør. Spør folk som lager hasj i f.eks Marocco. De selger til folk, som igjen blander ut hasjen før den kommer oppover nord europa, end of story.

(Dette betyr ikke at jeg mener det ikke finnes ikke blandet ut god maroc/paki genetic landrace hasj, men fremdeles er det dyrket UTE med dårlig vanning å mye insekter,ikke alle gidder ta ut hann plantene siden de skal uansett lage hasj av planetene (dermed frø å hermafroditter i flokken), fly flyr over åkeren osv. du kan bare tenke deg alle faktorene som spiller inn på sluttproduktet, )

Å det finnes folk som er genetisk disponert for psykiske lidelser, men jeg er egentlig skeptiskt til dette, siden alt har med DNA å gjøre.
Ikke noe Ja-Nei svar siden folk er forskjellige!
Derfor kan noen ha dårlig psyke som blir dårligere av psykoaktive stoffer. Ikke bare Cannabis, men alle psyko aktive stoffer eller andre stoffer som påvirker hjernen.

Jeg sa aldri du blir like fjern som viss du blir helt 0 i toleranse igjen, det var jo aldri poenget, men å si du blir innrøyket å ikke kan bytte strain også føle effekt er så bullshit at jeg ikke forstår hvordan du kan presse ut den påstanden der.
Selvfølgelig hjelper det å bytte strain, f.eks viss du er innrøyket på en sativa strain, å bytter til indica strain så garanterer jeg alle hadde fått effekt.

Overdreven bruk kan ha uheldige bi-virkninger ja!, men det er svært sjeldent at ren cannabis forårsaker problemer for folk i korrekte doseringer.

(Også har jeg merket visse folk misbruker andre harde stoffer, så plutselig mener de hasj/weed bad for dem,(hmmm, lurer på hvorfor) så er det deres egen feil, ikke vi som bare røyker weed)

Tror de fleste brenner seg på å ta andre drugs som fucker opp hjerne nivåene å spesielt blande det med weed(xtc+weed, syre+weed, benzo+weed osv osv), som fører til disse problemene dere snakker om.

Viss Norge hadde legalisert/dekriminalisert så alle kunne dyrket selv, eller de hadde bra weed/hasj/extracts på noe lignende coffeshops/dispensaries hadde vi ikke hatt disse problemene, folk kunne valgt CBD eller andre spesialtyper osv, viss folk her inne mener det er svaret på alt.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Interessant debatt uansett. Det er gjort mye forskning på dette, men man er vel uansett ikke 100% sikre den ene eller andre veien enda.
Som man reder, ligger man
Samme reaksjon, med med alkohol. Blir daff, doven, og mister generelt initiativ hvis jeg drikker oftere enn normalt. Den dagen jeg skulle gått en tur i skogen, så øker sjansen for at jeg ikke gidder i stedet, fordi jeg er bare litt fyllesjuk osv. Så det redusérer livskvalitet på den måten, avhengig av hvordan man ser det.

Hvis jeg da har vært edru i måneder i strekk, så har jeg definitivt merket en stor bedring i generell helse. Så det er ikke til å komme fra at rusmidler spiller inn på livet i små og store trekk.

Men det er jo så digg når det står på da. Så det er balansegang som gjelder. Vi skal dævve en gang, eller kanskje en mega-asteroide slår ned i morgen, hvem vet. Da hadde det vært kjipt å bare leve a4-liv hele veien.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Samme reaksjon, med med alkohol. Blir daff, doven, og mister generelt initiativ hvis jeg drikker oftere enn normalt. Den dagen jeg skulle gått en tur i skogen, så øker sjansen for at jeg ikke gidder i stedet, fordi jeg er bare litt fyllesjuk osv. Så det redusérer livskvalitet på den måten, avhengig av hvordan man ser det.

Hvis jeg da har vært edru i måneder i strekk, så har jeg definitivt merket en stor bedring i generell helse. Så det er ikke til å komme fra at rusmidler spiller inn på livet i små og store trekk.

Men det er jo så digg når det står på da. Så det er balansegang som gjelder. Vi skal dævve en gang, eller kanskje en mega-asteroide slår ned i morgen, hvem vet. Da hadde det vært kjipt å bare leve a4-liv hele veien.
Vis hele sitatet...
Samme driten med alkohol ja. Hadde det ikke vært for at jeg er student og omringet av alkohol hele tiden, og at man ikke kan delta på det sosiale uten alkohol så hadde jeg nok knapt drukket det. I det minste kan man ha en noenlunde sharp mind selv om man fester, kontra hvis man lever i hasjtåka hvor man glemmer det man lærte på forelesningen minuttet etter at den er ferdig.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Samme driten med alkohol ja. Hadde det ikke vært for at jeg er student og omringet av alkohol hele tiden, og at man ikke kan delta på det sosiale uten alkohol så hadde jeg nok knapt drukket det. I det minste kan man ha en noenlunde sharp mind selv om man fester, kontra hvis man lever i hasjtåka hvor man glemmer det man lærte på forelesningen minuttet etter at den er ferdig.
Vis hele sitatet...
Det er da fint mulig å delta på det sosiale uten alkohol uansett om du er student eller ikke.
Det er jo kun deg og du alene som bestemmer om du skal drikke eller ikke, ikke de rundt deg.
Har selv vært student og klarte fint å henge med folk uten å røre en dråpe alkohol.

Vil nå ikke si at hjernen er spesielt "sharp" om du er i "alkoholtåka" heller....
For meg så er en som er i hasjtåka en som røyker daglig og gjerne flere ganger om dagen, gjør du da det samme bare med alkohol så betyr det jo basically at du er drita/brisen hele tiden, noe som absolutt ikke er bra for hjernen etter min mening.
Vi har vel også ett ord for det, nemlig alkoholiker.
Har ikke sett særlig mange oppegående alkoholikere i mitt liv altså.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vi har vel også ett ord for det, nemlig alkoholiker.
Har ikke sett særlig mange oppegående alkoholikere i mitt liv altså.
Vis hele sitatet...
Det er antakligvis av den enkle grunn at man ikke legger merke til "oppegående alkoholikere". Sosialklienten som raver rundt i sentrum legger man merke til. Forretningskvinnen med lerke på innerlommen går man forbi.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Det er antakligvis av den enkle grunn at man ikke legger merke til "oppegående alkoholikere". Sosialklienten som raver rundt i sentrum legger man merke til. Forretningskvinnen med lerke på innerlommen går man forbi.
Vis hele sitatet...
Du har forsåvidt rett i det.
Men du er ikke skarpere og mer tilstede når du drikker alkohol, du blir jo gjerne mindre og mindre tilstede jo mer du drikker.
Skal du da drikke deg full daglig, gjerne flere ganger om dagen (sånn for å sammenligne det med en som røyker hasj og er skikkelig i tåka) så kan du jo glemme at du får med deg ting og klarer å huske disse tingene i ettertid.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har forsåvidt rett i det.
Men du er ikke skarpere og mer tilstede når du drikker alkohol, du blir jo gjerne mindre og mindre tilstede jo mer du drikker.
Skal du da drikke deg full daglig, gjerne flere ganger om dagen (sånn for å sammenligne det med en som røyker hasj og er skikkelig i tåka) så kan du jo glemme at du får med deg ting og klarer å huske disse tingene i ettertid.
Vis hele sitatet...
Jesus.. Hvor fikk du det fra at jeg drikker daglig?. Det at man drar ut på byen på lørdager, ikke hver lørdag heller, og ellers ikke drikker, gjør meg vel ikke akkurat til alkoholiker. Men om det er din definisjon på alkoholiker, så sure.

Dette er nok litt individuelt og noen har sikkert viljestyrke til å holde seg unna alkohol selv om man sitter på vors med andre som drikker. Hvor akseptert det er, er en annen sak.. Det er nok også individuelt fra studium til studium, men der jeg går må man i hvert fall være med på fester og ut på byen om man skal komme inn i det sosiale miljøet.

Det stemmer nok at de fleste alkoholikere er fungerende og også i jobb. De drikker kanskje fra de kommer hjem fra jobb og til de legger seg, og samme greia dagen etter og etter der igjen. Noen drikker kanskje litt på jobb mellom møter også. Det er nok av skapdrankere der ute som skjuler det godt..
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er da fint mulig å delta på det sosiale uten alkohol uansett om du er student eller ikke.
Det er jo kun deg og du alene som bestemmer om du skal drikke eller ikke, ikke de rundt deg.
Har selv vært student og klarte fint å henge med folk uten å røre en dråpe alkohol.

Vil nå ikke si at hjernen er spesielt "sharp" om du er i "alkoholtåka" heller....
For meg så er en som er i hasjtåka en som røyker daglig og gjerne flere ganger om dagen, gjør du da det samme bare med alkohol så betyr det jo basically at du er drita/brisen hele tiden, noe som absolutt ikke er bra for hjernen etter min mening.
Vi har vel også ett ord for det, nemlig alkoholiker.
Har ikke sett særlig mange oppegående alkoholikere i mitt liv altså.
Vis hele sitatet...
Uansett så misforstår du, eller så formulerte jeg meg dårlig. Poenget mitt var at det er bedre å dra ut på en fest i ny og ne, kontra det å være i hasjtåka når man studerer og skal lære nye ting. Da mente jeg ikke at man drikker daglig, men kanskje 1 gang i uken eller annenhver uke. Det går nok også fint å studere om man røyker en joint i ny og ne bare det ikke blir hver dag.. Hadde man drukket hver dag, så hadde det gått like dårlig med læringen som hvis man røyker hver dag, så der er vi enige, men det var ikke akkurat poenget.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jesus.. Hvor fikk du det fra at jeg drikker daglig?. Det at man drar ut på byen på lørdager, ikke hver lørdag heller, og ellers ikke drikker, gjør meg vel ikke akkurat til alkoholiker. Men om det er din definisjon på alkoholiker, så sure.
Vis hele sitatet...
Har jeg noe som helst sted skrevet at du drikker alkohol daglig?
Nei.
Har jeg skrevet at det å drikke på en lørdag nå og da er det samme som å være alkoholiker noe sted?
Nei.

Les igjennom ordentlig før du svarer plix.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har jeg noe som helst sted skrevet at du drikker alkohol daglig?
Nei.
Har jeg skrevet at det å drikke på en lørdag nå og da er det samme som å være alkoholiker noe sted?
Nei.

Les igjennom ordentlig før du svarer plix.
Vis hele sitatet...
Det var du som begynte å skrive om "alkoholtåka" uten at jeg hadde nevnt det noe sted i innlegget.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har forsåvidt rett i det.
Men du er ikke skarpere og mer tilstede når du drikker alkohol, du blir jo gjerne mindre og mindre tilstede jo mer du drikker.
Skal du da drikke deg full daglig, gjerne flere ganger om dagen (sånn for å sammenligne det med en som røyker hasj og er skikkelig i tåka) så kan du jo glemme at du får med deg ting og klarer å huske disse tingene i ettertid.
Vis hele sitatet...
Men man skal ikke undervurdere hvor vanvittig dyktige rusmisbrukere er på å være ruset.

Da jeg var yngre og var stoner kunne jeg utføre hverdagsoppgaver, arbeidsoppgaver, og generelt fungere sosialt selv om jeg hadde røykt på både én og to jointer på forhånd. Hvis jeg røyker en halv joint i dag blir jeg omtrent som tilbakestående å regne. Jeg er sikker på at funksjonsevnen min som stein i dag er lavere enn det som skal til for å kunne kalles retardert.

Jeg vil anta at det samme gjelder alkoholikere. Når vi som har et relativt sunt forhold til alkohol blir full, blir vi helt ubrukelige, mens en dreven alkoholiker lett kan gå under radaren til de fleste. Som sagt; rusmisbrukere er jævla god på å være ruset.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Men man skal ikke undervurdere hvor vanvittig dyktige rusmisbrukere er på å være ruset.

Da jeg var yngre og var stoner kunne jeg utføre hverdagsoppgaver, arbeidsoppgaver, og generelt fungere sosialt selv om jeg hadde røykt på både én og to jointer på forhånd. Hvis jeg røyker en halv joint i dag blir jeg omtrent som tilbakestående å regne. Jeg er sikker på at funksjonsevnen min som stein i dag er lavere enn det som skal til for å kunne kalles retardert.

Jeg vil anta at det samme gjelder alkoholikere. Når vi som har et relativt sunt forhold til alkohol blir full, blir vi helt ubrukelige, mens en dreven alkoholiker lett kan gå under radaren til de fleste. Som sagt; rusmisbrukere er jævla god på å være ruset.
Vis hele sitatet...
Jeg kan skrive under på det. Har en i familien som er skapdranker, men nekter å ta i mot hjelp. Hun har hatt en bra jobb hele livet og er velfungerende som bare det. Du klarer faktisk ikke å se det på hun hvis du ikke vet om problemet. Jeg fant det ikke ut før jeg ble fortalt at hun hadde et problem når jeg var eldre og da har jeg ved et par anledninger lagt merke til at hun er beruset. Når jeg var yngre ble jeg bare fortalt at hun var "syk" hvis hun ikke dukket opp på familiemiddager.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det var du som begynte å skrive om "alkoholtåka" uten at jeg hadde nevnt det noe sted i innlegget.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg på ingen måte sagt at spesifikt du er i "alkoholtåka", så her er det du som har missforstått hele innlegget.
Jeg sammenlignet bare det å være i hasjtåka med det å være i alkoholtåka, som egentlig blir veldig mye av det samme bare at det er ett annet rusmiddel.

Ingenting av det innlegget var rettet mot deg bortsett ifra at det fint er mulig å være sosial som student uten å drikke alkohol.

Tror du virkelig alle som bruker ordet "du" snakker om deg?
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå har jeg på ingen måte sagt at spesifikt du er i "alkoholtåka", så her er det du som har missforstått hele innlegget.
Jeg sammenlignet bare det å være i hasjtåka med det å være i alkoholtåka, som egentlig blir veldig mye av det samme bare at det er ett annet rusmiddel.

Ingenting av det innlegget var rettet mot deg bortsett ifra at det fint er mulig å være sosial som student uten å drikke alkohol.

Tror du virkelig alle som bruker ordet "du" snakker om deg?
Vis hele sitatet...
Da glemmer vi det. Vi har misforstått hverandre og det er ingen grunn til å fortsette, og jeg er enig med deg i at hasjtåka og alkoholtåka blir mye av det samme, selv om jeg ikke har testet å være i alkoholtåka. Jeg har testet hasjtåka..
Angående alkohol, studentlivet og sosiale settinger så lot jeg det bli med fadderuka de siste 3 åra og led ingen sosiale konsekvenser av det i studietida selvom det er lagt opp til mye drikking, du må bare ville bryte ut av det selv. selv syntes jeg at å mekke en bong etter forelesning og alterere mellom å høre på å oppdage skiver og lese litt samt å stikke ned til kompiser i helgene for å spise mat å chille over noe underholdning mens vi pasa jointen rundt til syvende og sist var mye mer givende enn bytur #ørten som til syvende og sist fortonte seg akkurat lik den forrige. det kan man vel forsåvidt si om det jeg nettopp beskrev over her også men jeg våkna ikke fyllesjuk og bacheloren ble jeg ferdig med i sommer. Jeg er nå glad i røykingsen min, det skal sies, men det hjalp jo på at jeg egentlig synes alkohol er ganske kjedelig og bortkasta at jeg har klart å legge den såpass på hylla. Lar det bli med noen fyllekuler i året og angrer litt hver gang.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
Angående alkohol, studentlivet og sosiale settinger så lot jeg det bli med fadderuka de siste 3 åra og led ingen sosiale konsekvenser av det i studietida selvom det er lagt opp til mye drikking, du må bare ville bryte ut av det selv. selv syntes jeg at å mekke en bong etter forelesning og alterere mellom å høre på å oppdage skiver og lese litt samt å stikke ned til kompiser i helgene for å spise mat å chille over noe underholdning mens vi pasa jointen rundt til syvende og sist var mye mer givende enn bytur #ørten som til syvende og sist fortonte seg akkurat lik den forrige. det kan man vel forsåvidt si om det jeg nettopp beskrev over her også men jeg våkna ikke fyllesjuk og bacheloren ble jeg ferdig med i sommer. Jeg er nå glad i røykingsen min, det skal sies, men det hjalp jo på at jeg egentlig synes alkohol er ganske kjedelig og bortkasta at jeg har klart å legge den såpass på hylla. Lar det bli med noen fyllekuler i året og angrer litt hver gang.
Vis hele sitatet...
Det vi kan konkludere med er at man trenger å ruse seg litt enten det er alkohol eller weed?. Hehe . Som det ble nevnt over her også så er det kjedelig å leve helt a4 hele tiden og man har behov for å kose seg litt eller ta seg en utblåsning.

Det å sende jointen rundt å chille med noen venner kan være sosialt det også, jeg har testet ut den biten. Enig med deg at byturer ikke er så spennende, og egentlig ender man bare opp med å bruke masse penger for å være fyllesyk dagen etter. Som regel er det jo på vors før man drar ut man har det mest artig.

For min del er det omvendt da, de siste 3 årene har jeg røyket et par ganger i året og jeg angrer litt hver gang. Blir gående rundt å tenke "hvorfor gjorde jeg det" osv
For meg er det å ta en flaske whisky og pepsi max med isbiter helt aleine med musikk, pc og kanskje en tur i skogen med musikk på øretelefonene nok. Minst mulig andre folk. Sosialt, da vil jeg helst ha det alkoholfritt. Delvis fordi jeg blir tullete i fylla, og delvis fordi jeg har dårlig erfaring med andre fulle folk i fylla. Det er bare ikke noe gøy, folk blir tullete.

Å røyke med andre har jeg heller ikke prøvd, men kan tenke meg det ville vært noe bedre, for da kunne man kanskje prate om noe interessant på et roligere nivå eller se en dokumentar eller noe sånt.

Alkohol er i hvert fall djevelens drikk, det er vanskelig å slutte, og det er veldig lett å begynne igjen etter en slutt. Har vurdert å gå over til marijuana permanent. Får se hva fremtiden bringer. Det er veldig motvirkende og preventivt å lese negative erfaringer og bivirkninger her i forumet, så det settes pris på.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
For meg er det å ta en flaske whisky og pepsi max med isbiter helt aleine med musikk, pc og kanskje en tur i skogen med musikk på øretelefonene nok. Minst mulig andre folk. Sosialt, da vil jeg helst ha det alkoholfritt. Delvis fordi jeg blir tullete i fylla, og delvis fordi jeg har dårlig erfaring med andre fulle folk i fylla. Det er bare ikke noe gøy, folk blir tullete.

Å røyke med andre har jeg heller ikke prøvd, men kan tenke meg det ville vært noe bedre, for da kunne man kanskje prate om noe interessant på et roligere nivå eller se en dokumentar eller noe sånt.

Alkohol er i hvert fall djevelens drikk, det er vanskelig å slutte, og det er veldig lett å begynne igjen etter en slutt. Har vurdert å gå over til marijuana permanent. Får se hva fremtiden bringer. Det er veldig motvirkende og preventivt å lese negative erfaringer og bivirkninger her i forumet, så det settes pris på.
Vis hele sitatet...
Det er helt sjukt hvor mye rart folk gjør i fylla skal jeg si deg. Jeg har sett mye rart både på byen og på vors, men blir stadig overrasket/sjokkert.

Jeg har ikke prøvd å røyke eller drikke alkohol alene da det alltid har vært noe jeg gjør sammen med andre, men kan tanke meg at det sikkert er avslappende/fint å gjøre det alene også.
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
For meg er det å ta en flaske whisky og pepsi max med isbiter helt aleine med musikk, pc og kanskje en tur i skogen med musikk på øretelefonene nok. Minst mulig andre folk. Sosialt, da vil jeg helst ha det alkoholfritt. Delvis fordi jeg blir tullete i fylla, og delvis fordi jeg har dårlig erfaring med andre fulle folk i fylla. Det er bare ikke noe gøy, folk blir tullete.

Å røyke med andre har jeg heller ikke prøvd, men kan tenke meg det ville vært noe bedre, for da kunne man kanskje prate om noe interessant på et roligere nivå eller se en dokumentar eller noe sånt.

Alkohol er i hvert fall djevelens drikk, det er vanskelig å slutte, og det er veldig lett å begynne igjen etter en slutt. Har vurdert å gå over til marijuana permanent. Får se hva fremtiden bringer. Det er veldig motvirkende og preventivt å lese negative erfaringer og bivirkninger her i forumet, så det settes pris på.
Vis hele sitatet...


RSom en over meg også sier, og som du vel også impliserer her blir folk generelt jævlig tullete i fylla og jeg kjenner ytterst få som faktisk blir genuint fete av det med mindre du er på samme bølgelengde selv, meg selv inkludert. dog er det absolutt noen unntak men de er i mindretall etter min erfaring. Men siden alkohol har den sosiale statusen den har tror jeg veldig mange ellers oppegående mennesker ser litt gjennom fingrene med det, uten at jeg på noen måte skal moralisere eller be om noen holdningsendring av den grunn. Røyking med andre er alltid fett nettopp av grunnene du beskriver, men en skal definitivt ikke kimse av å røyke alene heller, jeg føler det har hver sin funksjon. Å røyke alene gir meg ofte mange insentiver til bare å sitte å fantasere/dagdrømme fordi kreativiteten øker som den gjør og at jeg kan guffe musikk eller lese og nerde over helt sinnsykt smale greier som plutselig blir megainteressant. Røyker man med andre får man som du sier, insentiver for å snakke om interessante ting, kanskje le litt og hvis man setter på noe, det være seg musikk eller underholdning kan man nyte opplevelsen sammen som jeg ofte synes kan gjøre opplevelsen annerledes enn hvis jeg skulle ha gjort det alene. Riktig nok synes jeg nok at samtalene blir enda mer fascinerende på den måten på psykedelika men det er en enda større avsporing.

Å drikke alene kan absolutt være gøy det, jeg har det med å sette på musikk jeg hørte på i gamledager og ting jeg ikke føler passer helt inn i røyke/trippe/nykterbobla og mimrer som bare faen. synes dog ikke det er halvparten så gøy som å røyke alene.

Vil bare legge til at jeg konkluderer på akkurat samme måte som en av de anonyme, å ruse seg i ny og ne er absolutt å foretrekke og jeg vil ikke legge skjul på det og vi har alle et vi liker best når vi vil ha et avbrekk eller en virkelighetsflukt. Pick your poison som det heter. Og hva røyking og bivirkninger angår er det som med alt annet her i verden, det kan så absolutt bli for mye av det gode, og du bør ikke bli overraska hvis du er litt sløv, er likeglad og har lett for å glemme dersom du har røyka på daglig basis i flere år. Selv gjør jeg det i perioder, men tar også pauser, som nå faktisk. Nå har jeg hatt en to måneders pause med noen få unntak her og der og det har gjort underverker, så gleder meg til å røyke igjen, noe som med all sannsynlighet kommer til å skje i helga, tilfeldig nok. En setter også mye mer pris på å være fjern!
Sist endret av equimanthorn; 30. august 2019 kl. 00:14.
Sitat av Kasper43 Vis innlegg
Det kan jo være vanskelig å vite at det er hasjen sin feil... Man merker det ikke før etter man har sluttet
Vis hele sitatet...
Co-sign

Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Det der er bare så altfor vanskelig å skjønne går an at jeg tviler!
Man må da begynne å tenke litt når man blir tafatt, nervøs og unngår utfordringer? Hvorfor ble det slik liksom?
Vis hele sitatet...
Som Kasper skriver merker man det ikke før man slutter. Jeg hadde null og niks problemer med hasj. Havna i fengsel og slutta der 1,5 år. I starten så syns jeg det værste med å sone var å ikke få røyka hasj, men det viste seg å skulle være det beste. Var hverken tafatt, nervøs, unngikk utfordringer eller noe annet som du forhåndsdømmer quitters på. Jeg bare fikk en helt annen gnist i meg og har lagt hasjen på hylla for godt. Har vel røyka 4 ganger eller no på to år nå.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veldig propaganda da, finnes hundretusen (sikkert millioner) vis av folk som røyker daglig å gjør jobben sin, sine daglige plikter or alt det. Har stor sosial sirkel, isolerer seg ikke, låser seg ikke inni sin egen boble eller hva dere prøver få fram.

Lurer litt hva slags kvalitet dere røyker når dere sier dette. Seriøst... Eller om det er psyken deres det er noe gale med.
Vis hele sitatet...
Ja men det at man klarer å røyke og opprettholde plikter betyr ikke at det ikke skader kjemien i hjernen din fordet. Man kan ha alle vennene i verden, leve livet, være på topp i karrieren og status messig og what ever. Man tror at hasjen ikke er noe problem men blir ti ganger smartere og gladere når man slutter, selvom man aldri engang oppfatta seg deprimert eller noe før.

Så er det jo jævlig typisk stonere å snakke ned andre stonere da "jeg er så kul for jeg tåler ass hasj, dere må få tak i dårlig greier ass". Det har ikke en dritt med det å gjøre, og du understreker egentlig bare hvor glad jeg er som ikke er sånn lenger. For jeg var også en bedreviter "med de beste kontaktene" "andre var rookies" "min weed er top notch haha stakkars suckers", men takk gud for at jeg ikke er en sånn klysete stoner mer!
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av cowstore Vis innlegg
Ja men det at man klarer å røyke og opprettholde plikter betyr ikke at det ikke skader kjemien i hjernen din fordet. Man kan ha alle vennene i verden, leve livet, være på topp i karrieren og status messig og what ever. Man tror at hasjen ikke er noe problem men blir ti ganger smartere og gladere når man slutter, selvom man aldri engang oppfatta seg deprimert eller noe før.

Så er det jo jævlig typisk stonere å snakke ned andre stonere da "jeg er så kul for jeg tåler ass hasj, dere må få tak i dårlig greier ass". Det har ikke en dritt med det å gjøre, og du understreker egentlig bare hvor glad jeg er som ikke er sånn lenger. For jeg var også en bedreviter "med de beste kontaktene" "andre var rookies" "min weed er top notch haha stakkars suckers", men takk gud for at jeg ikke er en sånn klysete stoner mer!
Vis hele sitatet...
Viss fengsel var det som skulle til for deg å slutte, så må jeg le. Haha, akkuratt det staten ville å du bet på, sikker på at du ikke ble hjernevaska av å være innelåst der? Nå er du en anti-cannabis aktivist som hater på oss som ikke blir retard av å røyke cannabis. Viss du skal være frekk så forvent samme svar tilbake.

Du er en av de som ikke tålte hasj å nå ser på det som djevelens plante.
Skifter ikke meningen til flertallet som ikke har problemer med å røyke Cannabis. Eneste forskning har funnet ut skifter "hjernekjemien" er viss folk begynner å røyke mye under ung alder, før hjernen er ferdig utviklet.

Mange greier faktiskt løse oppgaver/problemstillinger/gjøre diverse/spille pc spill osv, på en smartere måte under Cannabisrus, så at du sier alle blir smartere når de slutter stiller jeg meg meget tvilsom til.

Bedrevitere er alle iblant, spes når de vet mer enn en annen om diskusjons temaet.

Legalize it, dont critize it!
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Føler samme som deg ts! Har aldri hatt noe problemer med hasj, dagene rulla og gikk fint det men det var et eller annet som løsna når jeg tilfeldigvis valgte å legge hasjen på hylla da jeg fikk vite jeg skulle bli pappa. Kan kanskje kalle det for å ha vokst fra det, selvom jeg på den tida åra jeg var hasjrøyker var bombesikker på at jeg kom til å røyke hasj til jeg var på gamlehjemmet. Det føltes plutselig helt meningsløst og bortkasta ut når det er det man har gjort halve livet.

Syns det er lett å se hvem som er voksne her og ikke, og de som kanskje er over 30 år og fortsatt forsvarer hasj med nebb og klør og disser de som skriver de er glad for å ha slutta viser de ikke er like voksne som alderen skulle tilsi hvertfall. Sannsynligvis single eller med junkie fuckfriends som nærmeste forhold også.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Føler samme som deg ts! Har aldri hatt noe problemer med hasj, dagene rulla og gikk fint det men det var et eller annet som løsna når jeg tilfeldigvis valgte å legge hasjen på hylla da jeg fikk vite jeg skulle bli pappa. Kan kanskje kalle det for å ha vokst fra det, selvom jeg på den tida åra jeg var hasjrøyker var bombesikker på at jeg kom til å røyke hasj til jeg var på gamlehjemmet. Det føltes plutselig helt meningsløst og bortkasta ut når det er det man har gjort halve livet.

Syns det er lett å se hvem som er voksne her og ikke, og de som kanskje er over 30 år og fortsatt forsvarer hasj med nebb og klør og disser de som skriver de er glad for å ha slutta viser de ikke er like voksne som alderen skulle tilsi hvertfall. Sannsynligvis single eller med junkie fuckfriends som nærmeste forhold også.
Vis hele sitatet...
Det er et aldri så lite paradoks det du snakker om der, og det er faktisk ganske morsomt å observere. Forøvrig er du tydeligvis en del av et du også. Du skriver faktisk at dem som ikke har tatt det samme valget som deg antakeligvis er single og "med junkie fuckfriends (hva nå enn det skal bety..?). Og dét på tross av at du selv sier at valget ditt ble tatt som en tilfeldighet.

Når man er i den alderen der det er naturlig at folk starter å røyke så er det ofte slik at man enten har en naiv og romantisk holdning til stoffet hvis man røyker selv, eller så har man ofte en svært bombastisk og dømmende holdning ovenfor dem som gjør det hvis man selv lar være. Så humper og går det i noen år, og etter en stund roer de fleste ned. Likevel har jeg registrert at det samme ofte forekommer; de som har sluttet å røyke oppfører seg som nyfrelste som akkurat har sett lyset. De føler de har blitt kjempemoden og har vokst opp og blitt voksen og greier, og så dømmer de dritten ut av dem som fortsatt holder på i samme stil. På den andre siden har du de som fortsatt holder på i samme stil. De mener jo selvfølgelig det samme som de alltid har gjort, nemlig at alle andre misforstår og at hasj, når man tenker over det, egentlig nesten er sunt for oss.

(Jeg er forøvrig klar over at dette var en veldig lite matnyttig post fra min side, men jeg følte for å dele observasjonen)
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mer propaganda å hevde det IKKE finnes dårlig hasj, siden det vet alle at det gjør. Spør folk som lager hasj i f.eks Marocco. De selger til folk, som igjen blander ut hasjen før den kommer oppover nord europa, end of story.

(Dette betyr ikke at jeg mener det ikke finnes ikke blandet ut god maroc/paki genetic landrace hasj, men fremdeles er det dyrket UTE med dårlig vanning å mye insekter,ikke alle gidder ta ut hann plantene siden de skal uansett lage hasj av planetene (dermed frø å hermafroditter i flokken), fly flyr over åkeren osv. du kan bare tenke deg alle faktorene som spiller inn på sluttproduktet, )

Å det finnes folk som er genetisk disponert for psykiske lidelser, men jeg er egentlig skeptiskt til dette, siden alt har med DNA å gjøre.
Ikke noe Ja-Nei svar siden folk er forskjellige!
Derfor kan noen ha dårlig psyke som blir dårligere av psykoaktive stoffer. Ikke bare Cannabis, men alle psyko aktive stoffer eller andre stoffer som påvirker hjernen.

Jeg sa aldri du blir like fjern som viss du blir helt 0 i toleranse igjen, det var jo aldri poenget, men å si du blir innrøyket å ikke kan bytte strain også føle effekt er så bullshit at jeg ikke forstår hvordan du kan presse ut den påstanden der.
Selvfølgelig hjelper det å bytte strain, f.eks viss du er innrøyket på en sativa strain, å bytter til indica strain så garanterer jeg alle hadde fått effekt.

Overdreven bruk kan ha uheldige bi-virkninger ja!, men det er svært sjeldent at ren cannabis forårsaker problemer for folk i korrekte doseringer.

(Også har jeg merket visse folk misbruker andre harde stoffer, så plutselig mener de hasj/weed bad for dem,(hmmm, lurer på hvorfor) så er det deres egen feil, ikke vi som bare røyker weed)

Tror de fleste brenner seg på å ta andre drugs som fucker opp hjerne nivåene å spesielt blande det med weed(xtc+weed, syre+weed, benzo+weed osv osv), som fører til disse problemene dere snakker om.

Viss Norge hadde legalisert/dekriminalisert så alle kunne dyrket selv, eller de hadde bra weed/hasj/extracts på noe lignende coffeshops/dispensaries hadde vi ikke hatt disse problemene, folk kunne valgt CBD eller andre spesialtyper osv, viss folk her inne mener det er svaret på alt.
Vis hele sitatet...
Ok. Jeg skjønner at du veldig gjerne vil leve i illusjonen om at cannabis er harmløst. Du lurer inn stråmenn og vrir om på hva du egentlig mente med de bastante uttalelsene dine. Røyk i vei kompis