Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 16554
Hallo!

Bare lurte på om noen av dere freak's har blitt svindla før. Og i tilfellet hvordan det skjedde

Kom til og tenke på dette nå da jeg selv sannsynligvis blei svindla idag i forbindelse med PS3 kjøp
Ble svindla for noen møbler på habbo for ca 9 år siden. :P
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Ble svindla for noen møbler på habbo for ca 9 år siden. :P
Vis hele sitatet...
jeg beklager virkelig det der håper du kan tilgi meg
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Ble svindlet for 15g pot, betalte 1500,- på forskudd. Stolte på han siden han er en ganske uskyldig og grei fyr. Har etterlyst pengene i flere måneder nå, men han kommer med nye unnskyldninger hver gang. Pengene skal jeg ha tilbake uansett, ikke fordi jeg går å sulter, men på grunn av prinsippet.
Sitat av Soppsui Vis innlegg
Ble svindlet for 15g pot, betalte 1500,- på forskudd. Stolte på han siden han er en ganske uskyldig og grei fyr. Har etterlyst pengene i flere måneder nå, men han kommer med nye unnskyldninger hver gang. Pengene skal jeg ha tilbake uansett, ikke fordi jeg går å sulter, men på grunn av prinsippet.
Vis hele sitatet...
Nøyaktig samme her, bare med 50 kr. Prinsippet.

Var handel av snus.
Sitat av random71455 Vis innlegg
Nøyaktig samme her, bare med 50 kr. Prinsippet.

Var handel av snus.
Vis hele sitatet...
Nøyaktig samme prinsippet her bare med 1kr haha
Ble svindlet når jeg skulle kjøpe hosting engang for leeenge siden, var 400 kroner, men var mye penger for en liten unge på 10 år.. Samt et par småting.
Aldri blitt svindlet, og fornøyd med det!
9/10 som blir svindlet har egentlig bare seg selv å takke uansett.
Nei, men mamma og pappa ble for en del år tilbake. Var en dame de hadde blitt venn med som hadde en veldig syk far (bodde i utlandet), og hun hadde ikke penger til å reise ned til han for å hjelpe. De lånte hun 6 k eller noe, og hun flyttet vekk..
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Aldri blitt svindlet, og fornøyd med det!
9/10 som blir svindlet har egentlig bare seg selv å takke uansett.
Vis hele sitatet...
"uansett" unødvendig.

Hadde jo vært mye lettere hvis ikke verden besto av så jævlig mange idioter
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Svindlet på finn.no 2 ganger. ca 5000,- totalt.

Kjøper generelt ingenting der nå lengre.

Ebay. Alltid fått varene.
bruktmarked.no har vert greit.
qlx har gått bra.
Ble svindlet av telefonselger engang.
Gratis prøveprodukter meg midt i ræva..
Jeg ble svindlet for 500,- av en jente på 14 år, solgte en mobil også sendte jeg den før jeg hadde fått pengene..

Sitat av Mr.Anonymous Vis innlegg

Kom til og tenke på dette nå da jeg selv sannsynligvis blei svindla idag i forbindelse med PS3 kjøp
Vis hele sitatet...
Kansje du selv ønsker å fortelle historien?
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Jeg ble svindlet for 500,- av en jente på 14 år, solgte en mobil også sendte jeg den før jeg hadde fått pengene..



Kansje du selv ønsker å fortelle historien?
Vis hele sitatet...
Tja, hvorfor ikke.

Har lenge vært på utkikk etter PS3 med noen spill og har vært inne og kikka på finn.no en del.

Fikk ivertfall en hendvendelse om at noen solgte en konsoll med spill og alt.

Han skulle ha 1000kr tilsammen, og det var en god deal i grunn.

Vi kunne ikke bruke finn's kjøp sikkert fordi han hadde ikke annonse så det ende med at jeg sendte 200kr på forhånd til kontoen hans, resten skulle han få når jeg mottok pakken.

Dette skjedde idag, han har ikke svart på mail etter jeg sendte pengene så jeg antar at alt var bare BS.

Tenkte ikke over ordtaket "Er det for godt til og være sant er det ikke det." :/
Og hvem GIDDER og risikere straff og bot for en ussel 200 lapp

Noen som har tips hva jeg kan gjøre?
Har kontonummeret hans + fullt navn og adresse(kan være fake).
Lokale elbutikken som tok LITT vel mye for en PSU (typ 500 mer enn på nett), men de hjalp dog kraftig når det kom til ett pinch.



(Nei, det var faktisk ikke en svindel, men verste jeg har)
Sist endret av Freddy_fred5; 1. september 2012 kl. 23:23.
Sitat av Mr.Anonymous Vis innlegg
Noen som har tips hva jeg kan gjøre?
Har kontonummeret hans + fullt navn og adresse(kan være fake).
Vis hele sitatet...
Ha litt tålmodighet. Om du ikke hører noe så kan du bare anse de 200 kr som tapt. Det vil koste deg mer tid og krefter å få tilbake pengene enn hva det er verdt.

Om det viser seg at du ble svindlet for en 200 lapp så glem det så fort som mulig så slipper du magesår.
Sist endret av Naturgrønn; 1. september 2012 kl. 23:27.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Ha litt tålmodighet. Om du ikke hører noe så kan du bare anse de 200 kr som tapt. Det vil koste deg mer tid og krefter å få tilbake pengene enn hva det er verdt.

Om det viser seg at du ble svindlet for en 200 lapp så glem det så fort som mulig så slipper du magesår.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo bare 200kr

Billig lærepenge!

Har nok av tid og krefter på og finne ut hvordan jeg kan plage han mest mulig fremover
Ble bevisst svindla i Tyrkia Rolex Daytona...
Fikk faktisk telefon fra banken idag! De lurte på om jeg hadde tatt en svipp tur til USA iløpet av natten og tatt ut penger i en minibank et eller annet sted også hivd meg på flyet igjen og dratt hjem Noen som har skimma kortet mitt og prøver og bruke det i statene et eller annet sted! Jeg brukte kortet mitt på butikken rundt 23:00 igår kveld, og rundt 10 idag tidlig, har ikke brukt kortet til netthandel, sist jeg brukte det i en minibank er lenge siden, men var i Thailand i vinter, så har vel en anelse hvor noen har slått til!
Har av en eller annen merkelig grunn aldri blitt svindla før, selv om jeg kjøper masse ting på nettsteder man ikke bør stole på Men tror kanskje jeg har blitt svindlet på ebay for et sånn galaxy note case ( kostet 5kr )som jeg bestillte for noen dager siden, men det driter jeg hard i
Jeg og noen venner var på ett sånt polsk tivoli av noe slag i byen, og vi skulle kjøpe noen billetter til 50 kr stk, dette var tydeligvis ved stengetid for disse folka for 10 sek etter vi kjøpte så skulle vi ta en tur på en karusell, men da hadde alle karusellene stengt. Vi gikk da ned til bilettluka men der var det ingen lenger:/ 50 sure kroner..
Om jeg har blitt svindlet eller ikke er vel egentlig opp til hvordan man ser på saken, men jeg føler meg vertfall svindlet.

Da jeg kjøpte leiligheten min så trodde jeg og alle som jeg viste propektet til at det var garasjeplass med denne leiligheten.
Sto under fasiliteter at det var garasjeanlegg, bod osv.
Rett før jeg skulle signere kontrakten så spurte jeg et spm til megleren hvor denne befant seg i anlegget. Fikk da beskjed at det ikke var parkering i anlegget med denne leiligheten. Fikk selvfølgelig et relativt stort sjokk da dette var mye av hovedgrunnen til at jeg faktisk ville ha denne leiligheten.
Følte meg mer eller mindre presset til å signere kontrakten av megler og har andret siden.
Husker på barneskolen at jeg byttet mew two glins mot femten energy kort. DET er svindel det.
Ekspert på påstander
Har blitt svindlet for da jeg skulle kjøpe 35 gr hasj for 2000 kr og gikk på samme klasse med svindleren. Har fått pengene tilbake etter 3 måneder for bruk av vold og trusler
Regnes det å få utbetalt lønn i september for arbeid(eller rettere sagt deltidsarbeid) fra mars måned som svindel ? -sett at hvis jeg ikke hadde reagert ville pengene aldri ha kommet!
Hora jeg kjøpte i Riga viste seg å være en dude.. 400ish kroner.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ble svindlet av telefonselger engang.
Gratis prøveprodukter meg midt i ræva..
Vis hele sitatet...
Hva slags gratis prøveprodukter var det du fikk i ræva? Var dette intensjonen din eller bare havna de der?
Ble svindlet for 6000 kr for mange år siden. Ble fristet til å investere i et selskap i Thailand. Visste fra sikre kilder at det var folk som hadde tjent store penger på det, så tenkte hvorfor ikke. Hele opplegget var selvsagt en ponzie-svindel (http://en.wikipedia.org/wiki/Ponzi_scheme). Prøvde ikke å få tilbake pengene, så anså dem for å være tapt. Er lett å bli revet med når noen tilbyr lettjente penger dessverre, men vet bedre i dag.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ble svindlet av telefonselger engang.
Gratis prøveprodukter meg midt i ræva..
Vis hele sitatet...
Flexi front barberhøvler? De jævlene der lurte meg når jeg var 16-17 hvertfall...
Kom på en til:

Var i Sunny Beach, Bulgaria, for noen år siden. Første gangen jeg gikk på promenaden fikk jeg øye på en tilsynelatende fattig bonde som solgte frukt til forbipasserende. Norsk og naiv går jeg bort og kjøper en kurv til 6 euro og tenker ikke mer over det. Neste dag er jeg litt tidlig ute på stranden og ser sånn femten fruktselgere spasere smilende inn på området med hver sin kurv under armen, han ene mister litt frukt på bakken og putter det oppi igjen.. Fant senere ut at frukten kostet under en euro i innkjøp, og ser at de har hooket en annen naiv gutt som ivrig blar opp penger. Fruktligaen slår til igjen.
Sist endret av Heisenberg1; 2. september 2012 kl. 03:53.
Ikke for å stjele tråden, men har en liten sak her nå.
Skal kjøpe en synth fra finn nå som jeg ikke finner andre steder, og selgeren nekter at jeg overfører penger på kontoen hans. Det eneste han går med på er at han sender som oppkrav.
Jeg er veldig skeptisk og kommer til å kjenne på pakken og se om den er riktig størrelse osv. før jeg betaler den ut.

Stor sannsynelighet for at jeg blir lurt?
Den koster 6000,-
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ble svindlet av telefonselger engang.
Gratis prøveprodukter meg midt i ræva..
Vis hele sitatet...
Du fikk nok en SMS der det stod alt av info på, som du sikkert måtte svare ja på

Har blitt svindlet selv en gang, et ukjent firma hadde trukket 900 kr av meg 2 ganger. Banken fant heller ikke ut av hvem de var.... -.-
Sist endret av RydEN; 2. september 2012 kl. 05:52.
Ble svindlet for rundt 33 000 kr. når jeg var i Playa Del Ingles. Jævla mafia!
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Ikke for å stjele tråden, men har en liten sak her nå.
Skal kjøpe en synth fra finn nå som jeg ikke finner andre steder, og selgeren nekter at jeg overfører penger på kontoen hans. Det eneste han går med på er at han sender som oppkrav.
Jeg er veldig skeptisk og kommer til å kjenne på pakken og se om den er riktig størrelse osv. før jeg betaler den ut.

Stor sannsynelighet for at jeg blir lurt?
Den koster 6000,-
Vis hele sitatet...
spørs jo om selger nekter deg å overføre på forskudd, eller etter at du har motatt varen ?

uansett så sjekker du jo adresse,tlf nummer facebook osv før du handler og ber om å få se inni pakka på posten før du betaler!

Sitat av Liverbird Vis innlegg
Ble svindlet for rundt 33 000 kr. når jeg var i Playa Del Ingles. Jævla mafia!
Vis hele sitatet...
gikk du i fella på bordell der da ?
Kjøpte noe på et forum av et anerkjent og aktivt medlem. Var kanskje 1000kr. Så la han plutselig 1 år med ryktebygging bak seg og stakk sporløst av med mine og mange andre sine penger.
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Ble bevisst svindla i Tyrkia Rolex Daytona...
Vis hele sitatet...
Hvor mye gav du for den? Vil ikke si du ble svindla om du brukte noen tusenlapper, den klokken koster rundt 100 000 og du burde skjønt bedre.
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Hvor mye gav du for den? Vil ikke si du ble svindla om du brukte noen tusenlapper, den klokken koster rundt 100 000 og du burde skjønt bedre.
Vis hele sitatet...
Kanskje derfor han skriver: "bevisst svindla"
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
spørs jo om selger nekter deg å overføre på forskudd, eller etter at du har motatt varen ?

uansett så sjekker du jo adresse,tlf nummer facebook osv før du handler og ber om å få se inni pakka på posten før du betaler!
Vis hele sitatet...
Jeg sa jeg kunne betale på forskudd, adresse og facebook har jeg sjekket og de stemmer, men telefon nummer har ikke selger lagt ut.
Han sa han ikke ville ha forskudd fordi han var litt paranoid når han solgte ting på nett.
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Ikke for å stjele tråden, men har en liten sak her nå.
Skal kjøpe en synth fra finn nå som jeg ikke finner andre steder, og selgeren nekter at jeg overfører penger på kontoen hans. Det eneste han går med på er at han sender som oppkrav.
Jeg er veldig skeptisk og kommer til å kjenne på pakken og se om den er riktig størrelse osv. før jeg betaler den ut.

Stor sannsynelighet for at jeg blir lurt?
Den koster 6000,-
Vis hele sitatet...
Hvis du er flink å snakke for deg kan du få åpnet pakken før du betaler. Det gjorde jeg når jeg skulle kjøpe en mac. Bare si du er skeptisk og spill på forståelse.
Jeg husker ikke
96 8
sted:london

svindel: var slik at du kunne ta bilde av deg fra wild west og svart hvit mafia tider. kledde meg opp til mafia fikk en revolver?! og sat i en wild west bar?!
så sku dem ha 300kr for et lite bilde og måte kjøpe
Jeg har blitt svindlet flere ganger, deriblant to ganger her på nFF i den tiden det foregikk kjøp og salg her inne.

Den første gangen var det blitt avtalt at jeg skulle få en grei mengde pyrosaker til en gitt pris, men selgeren fikk aldri fingeren ut slik at varene ble sendt.
Ihvertfall ikke før det hadde gått flere måneder. Og når varen først kom så var det ikke det vi hadde avtalt at jeg skulle få og dessuten var det ikke like mange eksemplarer av denne varen som avtalt.
F.eks. fire stykk 4" HDPE-mortarer ble til to stykk pappmortarer som var plugget igjen med lokket til et lite malingspann og spiker.
Joda, veldig holdbare saker det der...

Den andre gangen jeg ble svindlet her på freak var en gang jeg forhåndsbetalte en PC til to tusen som jeg aldri fikk.
Syns dette var litt merkelig ettersom jeg hadde handlet med denne brukeren før og i tillegg hadde navn og adresse til vedkommende.

Den svindelen som har plaget meg mest var en gang jeg skulle handle båt av et familiemedlem som jobbet med å støpe båter.
Det var snakk om en 11 fots båt med styrekonsoll som jeg skulle betale med konfirmasjonspengene mine.
Da båten endelig ble levert fikk jeg et makkverk som ikke var flytedyktig.
Til og med regnvann sev inn i båten og fylte opp dobbeltbunnen slik at vi måtte være fire personer bare for å klare å snu det tunge beistet.
Dette var spesielt sårende mtp. alt konfirmasjonshykleriet jeg måtte pine meg gjennom for å finansiere båten.
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Jeg sa jeg kunne betale på forskudd, adresse og facebook har jeg sjekket og de stemmer, men telefon nummer har ikke selger lagt ut.
Han sa han ikke ville ha forskudd fordi han var litt paranoid når han solgte ting på nett.
Vis hele sitatet...
Hvis han sender deg murstein i oppkrav, og du feks betaler og drar hjem med pakken, så har han bevis får at han har sendt varen og det blir ord mot ord, en klassisk finn.no svindel

når han sa nei til forskudds betaling så trur jeg ikke jeg hadde kjøpt!
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Hvis han sender deg murstein i oppkrav, og du feks betaler og drar hjem med pakken, så har han bevis får at han har sendt varen og det blir ord mot ord, en klassisk finn.no svindel

når han sa nei til forskudds betaling så trur jeg ikke jeg hadde kjøpt!
Vis hele sitatet...
Ah, er så usikker nå!
Har utrolig lyst på synthen og finner den ikke noe annet sted.
På bildene han la ut på finn.no så virker det som det er han selv som har tatt bildene og etter vi avtalte at jeg skulle kjøpe den så slettet han annonsen med en gang.
Hva med å filme alt fra jeg henter pakken til jeg åpner den?
shit was so cash
Anda22's Avatar
Blei svindla for 80g hasj, fyren eg sendte pengane til oslo med sa at han blei rana i oslo.
So dum som eg var trudde eg på det.
Like grett, dagen seinare hadde eg razzia i huset, politiet hadde blitt tipsa om at eg hadde den til stedes
I min bransje har jeg opplevd mye rart, men noen faste regler:

1. Forskuddsbetaling ved sending av vare(r), ikke lån bort noe til en halvrusa junkie, sjansen er stor for at h*n har "glemt" dette i ettertid.
2. Ha med en god venn ved oppmøte hvis kjøper tillater det, hvis ikke et våpen, eller begge deler hvis du er utrygg, men vift heller litt med våpenet før du tenker på å fyre av, sjansen er stor for at h*n stikker.
3. Ikke møtes i mørke smug, bruk offentlige plasser med mye lys, pakk varene godt inn og ha en simpel "smaksprøve" tilgjengelig.
4. Ikke deale mer enn du har råd til å tape med nye kunder, start alltid smått ved første salg. Mange junkier er jævlig ustabile, gå til regel nr. 2 ved oppmøte.
5. Prøv å ha mest mulig stabile stamkunder, og minst mulige "randoms", ved et salg er det alltid en risiko, og spessielt stor med nye kunder.
6. Så fort du blir kjent med personen så kan du bynne å selge stort, forhåpentligvis er begge parter ute etter en fast supplier, og du har da forhåpentligvis fått en stamkunde.
Sist endret av Skyfx; 2. september 2012 kl. 19:13.
Har aldri blitt svindlet her til lands eller utelands. En av interessene mine er å lese om forskjellige svindler og metoder (ikke for at jeg skal bruke de på andre, men fordi jeg synes de er fascinerende), så jeg pleier å kjenne igjen svindelforsøk når jeg er utenlands.

Kom i snakk med en på et hostell i Tyrkia som hadde kjøpt et teppe. Teppet han hadde kjøpt var et Hereke-teppe, dette er veldig dyre tepper som lages i Hereke i Tyrkia, og regnes for å være blant de fineste og mest eksklusive teppene du kan få tak i dersom det er ekte vare. Og ekte vare er ikke billig, de koster gjerne fra 30 000 og oppover i det uendelige. Fast forward noen måneder, og jeg sender han en melding på Facebook der jeg spør om hvordan det går osv, og hvor han har plassert teppet sitt. Han var ikke særlig interessert i å snakke om det teppet, han hadde vært hos en teppehandler, og fått anslått verdien - viste seg at det var et maskinvevd teppe laget med bomull behandlet med natronlut, slik at det ser ut som silke, masseprodusert i Kina. Dette betalte han 25 000 for. Det gjorde vondt å lese.
Foreldrene mine ble svindret for ca 2 år siden..
Pappa skulle hjelpe en kompis ut av en økonomisk krise, skulle hjelpe til å bygge et hus. "Beste"kompisen til pappa viste sine gode kompis spesialiteter og snyltet faren min og ste more mi for litt over en mill..

Hva har man ikke venner for ikkesant?
Jeg husker ikke
96 8
svindla og svindla men skriver det uansett. det var hjemme. meg og søsken barnet mitt spillte så derfor lå ting strødt rundt om kring. så reiste han seg opp for å gå ut, han tråkk på sibereia v2 headsettet mitt ikke med vilje da men etter på lo han jeg bare sat der å lot meg fylle opp av sinne faen jeg ble sur. han nekter å betale, han skulda på at det ikke skal ligge på gulvet og at jeg ikke kan kreve betaling fra mindre årige(han er vel 10år nå). mamma skulle betale det men det for at vennskapet skulle bli godt, jeg vill at han skal betale det for at han gjorde det, men det ser ikke ut til å gå.
Ble svindla daglig i India. De som sier at man skylder seg selv vist man blir svindla skulle reist ned dit. Garantert at man blir svindla. Alt fra gift i maten så man blir på stede lengere og bruker mer penger. Tuk tuk førere som sier hotelet er brent ned og tar deg et sted som de for penger. Noen steder for de 80% Av det du betaler til hotellet. Blir overpris uansett av tuk tuk førerene. Har måttet løpe fra de i mørke bakgater med løs hunder og de etter meg. Falske tog billetter på turist kontor. Falske bomstasjoner. De kan spør om du skal kaste en blomst på vannet så MÅ DU betale. Varer som ikke funker. Forurenset vann på kjøpe flaske. Ja det list goes on. Delhi er værst. Ble ganske sliten ettervært men det er uansett MYE billigere en Norge.
Sitat av LP88 Vis innlegg
Flexi front barberhøvler? De jævlene der lurte meg når jeg var 16-17 hvertfall...
Vis hele sitatet...
CD-plater til 500,- stykket..