Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2011
Hei

Jeg bruker per nå Melatoning og av og til Vallergan for søvn, men får utrolig mye mareritt av begge ved lengere bruk. Føler meg også uopplagt de første 2 timene på vallergan.

Hvilke sovemedisiner har dere god erfaring med til innsovning?
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble den andre tråden din sletta?
Seroquel. Litt hangover de første dagene, så går det seg til. Veldig mange inkludert meg har fått en del ekstra kg på kroppen, fordi du blir så innmari sulten. Synes faktisk ei tørr kneipskive med ost aldri har smakt bedre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ble den andre tråden din sletta?
Seroquel. Litt hangover de første dagene, så går det seg til. Veldig mange inkludert meg har fått en del ekstra kg på kroppen, fordi du blir så innmari sulten. Synes faktisk ei tørr kneipskive med ost aldri har smakt bedre.
Vis hele sitatet...
Ja den ble det. Ordla meg litt feil tydligvis

Har hørt litt om Seroquel men leste det var en del bivirkninger på den. Takk for tips iværtfall
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Quetapine/serrukvelln, men la på meg 10 uønska kg på 6 mnd + mareritt. Svettetokter når man skal gå av også. Men eneste som faktisk får meg til å slokne og sove ut natta.
Har prøvd mye forskjellig, og Stilnoct er min absolutte favoritt. 10 mg og jeg sover som en baby i flere timer. Helt fin dagen etterpå. Tar litt tid før den fungerer. Kan dog ikke stå på den fast og bruker det kun i korte perioder.

Gikk på Quetiapin/Seroquel i flere år, men bivirkningen som ga meg økt matlyst forsvant aldri. Utmerket for søvn, men måtte stadig vekk øke dosen. På det høyeste var jeg på flere hundre mg.
Sist endret av Medusa; 20. oktober 2021 kl. 21:22.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Quetapine/serrukvelln, men la på meg 10 uønska kg på 6 mnd + mareritt. Svettetokter når man skal gå av også. Men eneste som faktisk får meg til å slokne og sove ut natta.
Vis hele sitatet...
Da er nok ikke det akutelt for meg.. Vil helst ha noe uten slike bivirkninger.

Melatonin 2 mg funker, tar bare litt tid for jeg sovner.
Vallergan funket også.
CBD Olje funker også, men tar litt tid for jeg sovner der også

Så har ikke veldig store søvnproblemer, bare innsovningen som kan ta vanvittig lang tid uten noe som helst til hjelp.

Sitat av Donaukinder Vis innlegg
Har prøvd mye forskjellig, og Stilnoct er min absolutte favoritt. 10 mg og jeg sover som en baby i flere timer. Helt fin dagen etterpå. Tar litt tid før den fungerer. Kan dog ikke stå på den fast og bruker det kun i korte perioder.

Gikk på Quetiapin/Seroquel i flere år, men bivirkningen som ga meg økt matlyst forsvant aldri. Utmerket for søvn, men måtte stadig vekk øke dosen. På det høyeste var jeg på flere hundre mg.
Vis hele sitatet...
Notert! Hvor lenge har du brukt Stilnoct?
Sist endret av perulv291; 20. oktober 2021 kl. 21:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av perulv291 Vis innlegg
Ja den ble det. Ordla meg litt feil tydligvis

Har hørt litt om Seroquel men leste det var en del bivirkninger på den. Takk for tips iværtfall
Vis hele sitatet...
Hvilke bivirkninger er det du er redd for?
Nå er jo alle folk forskjellig, men jeg vet ikke om en person som har en bivirkning som er gærn. Økt matlyst, økt vekt og hangover de første dagene er det jeg og de kjenner til. Har også lest her inne at noen får restlegs og mareritt.
Meditasjon er jo faktisk ikke bare et tåpelig svar. For deg tror jeg litt enkel meditasjon kunne hjulpet med innsovningsproblemene
Sitat av Sondre Vis innlegg
Meditasjon er jo faktisk ikke bare et tåpelig svar. For deg tror jeg litt enkel meditasjon kunne hjulpet med innsovningsproblemene
Vis hele sitatet...
Har en hodeskade som gjør jeg sliter med innsovning, meditasjon hjelper noe, men kan ikke kun belage på det
Sitat av perulv291 Vis innlegg

Notert! Hvor lenge har du brukt Stilnoct?
Vis hele sitatet...
Har fått det utskrevet i et halvt år tror jeg. Får en pakke med 7 tabletter ca. en gang i måneden. Med andre ord er det ikke ofte jeg bruker det. Bare det å ha det liggende i bakhånd hjelper mye på min innsovningsproblematikk.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Atarax
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Donaukinder Vis innlegg
Har fått det utskrevet i et halvt år tror jeg. Får en pakke med 7 tabletter ca. en gang i måneden. Med andre ord er det ikke ofte jeg bruker det. Bare det å ha det liggende i bakhånd hjelper mye på min innsovningsproblematikk.
Vis hele sitatet...
Blir mer våken på stilnoct jeg! Rare greier. Apeform
Hvis melatonin funker i den forstand at det bare tar lang tid å sovne (<1 time) så trenger du ikke sovemedisiner og vil ikke få bedre søvnkvalitet av dem.
Sitat av Picard Vis innlegg
Hvis melatonin funker i den forstand at det bare tar lang tid å sovne (<1 time) så trenger du ikke sovemedisiner og vil ikke få bedre søvnkvalitet av dem.
Vis hele sitatet...
. . . .

.
Sist endret av oslo93; 21. oktober 2021 kl. 11:03.
Sitat av Picard Vis innlegg
Hvis melatonin funker i den forstand at det bare tar lang tid å sovne (<1 time) så trenger du ikke sovemedisiner og vil ikke få bedre søvnkvalitet av dem.
Vis hele sitatet...
Problemet er jeg får intense drømmer og mareritt av melatonin.
Våkner også alt for tidlig, å får ikke sove igjen