Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6015
Hei
Jeg sliter veldig med at PCen min skriver tallet 0 konstant selv når jeg kobler ut tastatur og mus fortsetter tallet null og komme uansett der jeg velger å prøve å skrive. Akkurat som 0 tasten har hengt seg opp

Har restartet PCen også prøvd å gjennopprette Windows uten hell. Uansett hvor jeg prøver å skrive noe blir det bare 0 bortover hele linja.

Har også prøvd med to forskjellige tastatur.


All hjelp taes i mot med åpne armer
Takk!
Tipper noen har prøvd å være morsom ved å legge inn et script som starter opp samen med windows.
Kan nok stemme det Xgeir sier. Se over hvilke prosesser som kjører på PC-en. Prøv å disable en og en og se om det stopper opp. Iallfall hvis det er noen du ikke kjenner igjen.
Tipper at knappen sitter fast i tastaturet , eller at porten i datamaskinen er skadet.
Sist endret av itori123; 30. august 2021 kl. 10:03.
Sitat av itori123 Vis innlegg
Tipper at knappen sitter fast i tastaturet , eller at porten i datamaskinen er skadet.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser første innlegget så skriver trådstarter at dette pågår også når tastaturet er frakoblet.

Hvis du mener at "porten er skadet" så bør du forklare dette nærmere. Hvordan mener du at det henger sammen med trådstarters problem?
Sitat av Xgeir Vis innlegg
Hvis du leser første innlegget så skriver trådstarter at dette pågår også når tastaturet er frakoblet.

Hvis du mener at "porten er skadet" så bør du forklare dette nærmere. Hvordan mener du at det henger sammen med trådstarters problem?
Vis hele sitatet...
Obs, fikk ikke med meg at problemet fortsetter når den frakobles
Er rart. Kanskje en hardware eller software feil er årsaken? I såfall kan en kjøre feilsøkings programvare.
Er også mulig at det er pga bufferet over alt som er skrevet inn, og pga tidsforsinkelse fra det en har skrevet og
det som blir skrevet i fil.

Hvis porten er øderlagt, så kan en potensielt komme i scenarioer at alle inngangs signaler blir oppfattet som det samme signalet.
Var bare en tanke.
Sist endret av itori123; 30. august 2021 kl. 17:49.
Starte opp med en livecd/usb med linux på vil fortelle om problemet fortsetter uten windows. I så tilfelle er det en hardwarefeil.
Uhh for moroskyld prøv Win+Ctrl+Shift+B og se om det hjelper. Hvis ikke, sjekk https://docs.microsoft.com/en-us/sys...ocess-explorer og sjekk hva du har kjørende, se etter typisk ting med VBS ikon eller liknende. Evt, https://docs.microsoft.com/en-us/sys...loads/autoruns, hvis alt går galt må du gå full retard og sjekke https://docs.microsoft.com/en-us/sys...nloads/procmon for å sjekke alt hver enkelt prosess foretar seg

Sitat av lumbricus Vis innlegg
Starte opp med en livecd/usb med linux på vil fortelle om problemet fortsetter uten windows. I så tilfelle er det en hardwarefeil.
Vis hele sitatet...
Jepp, sanity sjekk kan være lurt, prøv hold nede SHIFT knappen og trykk RESTART fra start menyen, og start opp Windows i safe boot mode, og se om problemet fortsatt er der, om det er, er det hardware feil eller noe rootkit drit
Sist endret av sondreavik; 6. september 2021 kl. 14:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.