Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1341
har hatt lyst lenge nå til å åpne en nettbutikk.

jeg er ikke veldig god og ender ofte opp med en lite troverdig nettside som de fleste ikke ville turt å kjøpe fra.

har vurdert lenge å betale noen til å lage en side, sett en del på fiverr.
fiverr er ganske problematisk ettersom jeg vil ha en norsk side.

hvor går jeg for å finne norske nettside-utviklere?

finnes det noen nettsider eller facebook grupper nå som finn småjobber er lagt ned?
Ja, det fins flere småjobber grupper på facebook.

Skulle hjulpet deg om jeg hadde tid og overskudd, tipper det er fler her som evn kan og vil mot en slant. Det er ikke så vanskelig å lære å mekke selv heller da det fins flere tilbydere med ferdige webshop templates du kan redigere som du vil. Det viktigste du må ha i orden først er kapital til produktene og stor kapital til reklame så folk velger din nettbutikk over andres. Det er lett å selge varer men ikke lett å få stor nok kundekrets til å selge nok.
Sist endret av celtseus; 9. mai 2021 kl. 00:30.
BRAND ∞ STRONG
Har du vurdert sider som Squarespace?
Da får du ferdig oppsatt nettbutikk.
Squarespace, Shopify samt Woocommerce virker å være de mest populære. Du gir inntrykk av at du ikke har så mye programmeringsskills selv, så da ville jeg valgt èn av de tre. Woocommerce er by far det mest fleksible - og du kan komme langt med noe kjøpte plugins og themes, men fleksibelt betyr også at det er noe av det mest sårbare - så om du ikke har skills står de andre to igjen.

Tror, om jeg var deg, så ville jeg valgt shopify eller squarespace. Prøv ut begge to før du bestemmer deg. Har du suksess, dvs, begynner tjene litt $$$, så ville jeg begynt å vurdere å kaste penger på konsulenter for å utvikle noe bedre. Gjerne i samarbeid med et byrå som er proffe på det, slike byrå finner du ved hjelp av litt googling. Men først, så starter du nettbutikken din for å komme i gang slik at du finner ut om det er litt liv laga. Bruk tid på å lære triks rundt marketing av webshops. Ikke bruk cash på en utvikler for å lage en kul løsning, kul nok løsning finner du via templates til shopify el.l.

(Selv kjører jeg Woocommerce for en nettbutikk jeg har, egen-hostet, og masse custom-løsninger - men har til gjengjeld 20 år med programmering bak meg - så da er det en ypperlig løsning. Igjen, om jeg ikke hadde den kunnskapen, hadde jeg nok gått for shopify. Virker å være ekstremt mange som bruker det.)
Trådstarter
Sitat av luttn Vis innlegg
Squarespace, Shopify samt Woocommerce virker å være de mest populære. Du gir inntrykk av at du ikke har så mye programmeringsskills selv, så da ville jeg valgt èn av de tre. Woocommerce er by far det mest fleksible - og du kan komme langt med noe kjøpte plugins og themes, men fleksibelt betyr også at det er noe av det mest sårbare - så om du ikke har skills står de andre to igjen.

Tror, om jeg var deg, så ville jeg valgt shopify eller squarespace. Prøv ut begge to før du bestemmer deg. Har du suksess, dvs, begynner tjene litt $$$, så ville jeg begynt å vurdere å kaste penger på konsulenter for å utvikle noe bedre. Gjerne i samarbeid med et byrå som er proffe på det, slike byrå finner du ved hjelp av litt googling. Men først, så starter du nettbutikken din for å komme i gang slik at du finner ut om det er litt liv laga. Bruk tid på å lære triks rundt marketing av webshops. Ikke bruk cash på en utvikler for å lage en kul løsning, kul nok løsning finner du via templates til shopify el.l.

(Selv kjører jeg Woocommerce for en nettbutikk jeg har, egen-hostet, og masse custom-løsninger - men har til gjengjeld 20 år med programmering bak meg - så da er det en ypperlig løsning. Igjen, om jeg ikke hadde den kunnskapen, hadde jeg nok gått for shopify. Virker å være ekstremt mange som bruker det.)
Vis hele sitatet...
har laget 4 nettbutikker de siste 2 åra på shippify, men ender alltid opp med å se ut som en av de nettsidene som skal selge deg noe tull som penisforstørrende piller eller as seen on Tv produkter. driver å selger ett produkt på finn nå som selger sykt bra, skulle likt å få smooket opp en side fort som faen før noen andre gjør det. hadde vært så veldig deilig om jeg slapp all den kommuniseringen med de 20 folka hver dag på finn.
Forstår! Høres jo ut som du trenger enkle grep for å se ting til å se proffere ut. Har ikke naila den ene nettbutikken jeg har gjort så veldig bra selv, må jeg innrømme - men jeg har fokusert på marketingen min. Betalt litt i annonser og slikt, og posta stæsj på sosiale medier. Nettsiden i seg selv er ganske half asset. Sender deg link, jeg, på PM, så kan du sjekke det som sammenligning. Det er ganske basic shit (mesteparten av budsjettet har gått til stock photos).

Husk forresten at makten til finn er at de har jævlig mye trafikk. Det er vanskelig å forvente samme trafikk inn til egen nettbutikk uten masse effort på marketing, sosiale medier og lignende.
Sist endret av luttn; 9. mai 2021 kl. 02:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har nettbutikk gjennom 24nettbutikk.no
Det koster et par hundre i mnd å ha butikken der, men du får en pakke med alt en nettbutikk trenger. Sjekk det ut =)
Hva er budsjettet ditt?
Shopify funker bra for meg. anbefaler og sjekke ut det.
Jeg startet en nettbutikk i 2018 som siden da har vokst ganske mye. Da jeg startet hadde jeg ikke mye peiling, og gjorde lite reserach. Jeg endte opp med å bruke Wix som plattform, og det anbefales ikke. Velg heller shopify. Koster noen kroner mer, men når butikken vokser får du mye igjen for det. De har forøvrig også et mye større apputvalg, og det er enklere mtp. lagerstyring ol. Ta gjerne kontakt med meg på PM så kan jeg gi deg noen tips Ønsker ikke å dele nettbutikken her på freak grunnet SEO. Pr. dags dato ligger jeg på 400-600 bestillinger/mnd.
Sitat av nettbutikk1 Vis innlegg
Jeg startet en nettbutikk i 2018 som siden da har vokst ganske mye. Da jeg startet hadde jeg ikke mye peiling, og gjorde lite reserach. Jeg endte opp med å bruke Wix som plattform, og det anbefales ikke. Velg heller shopify. Koster noen kroner mer, men når butikken vokser får du mye igjen for det. De har forøvrig også et mye større apputvalg, og det er enklere mtp. lagerstyring ol. Ta gjerne kontakt med meg på PM så kan jeg gi deg noen tips Ønsker ikke å dele nettbutikken her på freak grunnet SEO. Pr. dags dato ligger jeg på 400-600 bestillinger/mnd.
Vis hele sitatet...
Freak har nofollow