Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1225
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg søkte frivillig hjelp iforhold til overforbruk av alkohol i 6mnd etter at en i familien ble utsatt for overgrep.

Vært en grei prosess, men mye tanker og stress relaterte følelser rundt dette.
Problemet var at jeg drakk gjevnlig i ukedagene for å nulle ut og sovne lettere.
Forsto at dette var uheldig, og ville ta tak i det før det eventuelt ville gå for langt.

Skal være ferdig og ingen videre konsekvenser når bare peth verdien er på 0.03 eller lavere.
Hadde 0,04 i juli, hadde da ikke drukket på 5 uker. Og var sikker på at jeg ville være ferdig og nøt ferien i 2 uker. Var bare så lei, var sommer og sol... Naboene grillet og drakk øl gjevnlig +++
Har uansett ut oktober, ville bare slippe stresset og koset meg med alkohol der det passet seg med typen. Slik vi har gjort hver sommer.
Var jo hverdags alkohol alene jeg ville bli kvitt.

Skulle holdt ut litt til, for blitt invitert på mye spennende. Men bare sagt ja typ annen hver helg, fredag ELLER lørdag for å holde pethen nede. Slik at oktober vil bli helt ren 😅

Finner ingen info om noen som har hatt lavt inntak med kun en helg av og til i 2 mnds periode, for så å ta peth prøve litt over 2 uker etter sist inntak....
Alt handler om 4-6 uker 🤯

Grunnen til jeg spør er at jeg er invitert på noe veldig hyggelig til torsdag, vet at 2-3 glass vin er "normalen" til middagen der.
Tenkte derfor å bare ta testen og håpe på 0,03... Og om den ikke er det tar jeg jo bare ny test om 1 uke/til 2uker ettersom hva svaret blir.

Syntes det er synd det er lite personlige erfaringer om inntak og prøvetaking, spesielt innen for 14 dager... Startet jo med det.

Lest og lest, ble ikke beroliget på noen som helst måte i starten da det var som tøffest å bryte en dårlig vane 😬💛

Håper på noen erfaringer å forholde meg til, på forhånd takk🤗
Hei!
Jeg har selv gått/går på peth prøver. Jeg vil absolutt ikke råde deg til å spekulere i hvilke alkoholmengder som kan gi utslag på peth. Dette er svært individuelt å fører kun til angst å ubehageligheter neste gang du skal ta prøve.

Jeg gikk i fella, å må nå levere rene prøver i mange år framover for å beholde førerkort. Faktisk i 8 år blir du berørt av dette dersom fatlege er streng på prøveresultater. Personlig har jeg nå førerkort på nåde, etter mange månders avholdenhet. Dette er norsk ruspolitikk på sitt beste, du får straffen før du har gjort noe galt.