Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4437
Hei,

Har opplevd noen problemer med PCen i det siste, toppet seg når av/på knappen i windows menyen sluttet å fungere, kamera sluttet å fungere, ctrl + alt + del ikke lenger ville oppgi "lås", "bytt passord" eller "oppgavebehandling" men har nå fått tilbake de siste da jeg fant ut at det lå innen en tre regler under "Datamaskin\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Cur rentVersion\Policies\System" som hindret dette.. Liker ikke at alt dette plutselig har skjedd samtidig men "windows defender" greier ikke å finne noe på pcen. Jeg er eneste bruker på PCen.

Det jeg egentlig lurer på er om noen her har noen tips til å få tilbake muligheten til å skru "av/på" tilbake, tungvint å måtte logge av og så skru av maskin. Og er det på tide å skaffe ny virusbeskyttelse?

Takker på forhånd

Kjetil
Kjører du Windows 10? I så fall kan du starte 'cmd' (søk i start-meny etter cmd, høyreklikk og 'start som administrator') og kjøre følgende: dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth

DISM sjekker først etter skadede/korrupte/manglende kritiske filer for Windows og reparere/erstatter de. Ikke alltid det fungerer, men verdt et forsøk i ditt tilfelle.
Khs
Trådstarter
Kjapp oppdatering,

Latet ned Malwarebytes og fant en fil, men fortsatt ikke kvitt problemet.

Registerdata: 1
PUM.Optional.ExpNoClose, HKU\S-1-5-21-4218182607-771019590-2839829497-1001\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENTVERSION\POLICIES\EXPL ORER|NOCLOSE, Erstattet, [16395], [293326],1.0.2001

Sitat av Huztle Vis innlegg
Kjører du Windows 10? I så fall kan du starte 'cmd' (søk i start-meny etter cmd, høyreklikk og 'start som administrator') og kjøre følgende: dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth

DISM sjekker først etter skadede/korrupte/manglende kritiske filer for Windows og reparere/erstatter de. Ikke alltid det fungerer, men verdt et forsøk i ditt tilfelle.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, det fungerer igjen nå
kamera er fortsatt kaputt, men av/på er tilbake.

Har sjekket for nye drivere til kamera men var ingen.
Sist endret av Khs; 23. mai 2017 kl. 14:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Godt å høre det funker igjen.
Får jeg spørre hva slags merke og modell du har? Så kan jeg se hva finner ang. kameradriver.
Khs
Trådstarter
Fortsatt takk for hjelpen, pcen er en Acer VN7-592G Signature Edition.
Har som sagt prøvd å oppdatere og tilbakestille de to driverne som omhandler kamera som jeg får opp, men dette har ikke fungert.
Sluttet plutselig å fungere over natta, om jeg husker riktig etter siste store windows-oppdatering i forrige uke.