Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 5580
Kjøpte noe grønt av en kompis her om dagen. Mens jeg og en annen kompis satt å mekka oss en rev, så jeg at det lå 4-5 frø i gresset.

Mitt spørsmål er: Kan disse dyrkes? Eller er det stor sannsynlighet for at de er ødelagte?

Tilleggspørsmål: Hvis jeg dyrker frøene. Er det stor sannsynlighet for å bli tatt? Dyrker så klart kun til mitt eget bruk og de vennene jeg røyker med.
Frø som blir puttet i jord og vannet er kjent for og spire etter en stund ja.
Anbefaler jeg det... Nei, ikke egentlig. Men det funker.
Sorry for at jeg hijacker.
Lurer på det samme, vi har ca 7 frø, noen av dem er svarte og harde, andre er brune og noen er grønne.
brune eller svarte og harde er bra, grønne/lyse frø kan bare kastes/spises
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Kjøpte noe grønt av en kompis her om dagen. Mens jeg og en annen kompis satt å mekka oss en rev, så jeg at det lå 4-5 frø i gresset.

Mitt spørsmål er: Kan disse dyrkes? Eller er det stor sannsynlighet for at de er ødelagte?

Tilleggspørsmål: Hvis jeg dyrker frøene. Er det stor sannsynlighet for å bli tatt? Dyrker så klart kun til mitt eget bruk og de vennene jeg røyker med.
Vis hele sitatet...
nå skal ikke jeg være en whiney bitch her, men det her har sikkert blitt spurt om 150 ganger her før. søk kompis. hehe.

Men ja, det kan gå. Men uten utstyr og etter alt frøene dine kan være utsatt for så er det ikke akkurat noen garanti
Sh*t! Jeg hadde noe god pot liggende med en del frø, om ikke brodern hadde tatt det hadde jeg begynt dyrkinga
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Sh*t! Jeg hadde noe god pot liggende med en del frø, om ikke brodern hadde tatt det hadde jeg begynt dyrkinga
Vis hele sitatet...
Mm. Det er derfor jeg har lyst til å dyrke dette. Den pot'en er det beste jeg har røyka noen gang. De frøene må ha noen skikkelig ninja gener.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Du burde kanskje sjekke gjennom poten neste gang du kjøper, frø veier tross alt ganske mye..
Det vil variere litt. Men først og fremst skal de se friske og blanke ut. Sunne cannabisfrø kan se ut på forskjellige måter. Noen er brunlige i fargen mens andre sorter er mer lysebrune eller litt gråaktige. De kan også ha prikker eller lyse striper. Frøskallene skal så klart være helt intakt/uten sprekker. Selv om de grønne eller "hvite" ikke er modne, og har dårligere sjans til å spire så har det fungert for meg, i ny og ne.
Hmm, frø i pot'en er jo som regel en uting, eller ??
Sitat av Petterøes Vis innlegg
Hmm, frø i pot'en er jo som regel en uting, eller ??
Vis hele sitatet...
Tror det betyr at dealeren/groeren din bryr seg litt for lite :P
Må jo ikke bety det, men har hørt at "frø er en dårlig ting".
Prøv å legg de i en boks mellom to lag av fuktig tørkepapir. Om det har kommet spirer etter en dag, så må du bare prøve å plante de
Norskehesten
Alden's Avatar
ikke for å være frekk men hvordan kan vi vite om det er stor sannsynlighet for at du blir tatt?
Tror dere det er et safe bet å prøve å gro de frøene vi fikk ute? Tipper selv at plantene vil dø eller aldri vokse opp, men hvis vi gjør det skikkelig i starten og finner en skikkelig bra spot å sette dem i skogen?
Med vi mener jeg Kamuflarne, GeriGeirGeirGeir og meg sev.
Sist endret av PerPerPerPer; 29. februar 2012 kl. 22:58.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Tror dere det er et safe bet å prøve å gro de frøene jeg fikk ute? Tipper selv at plantene vil dø eller aldri vokse opp, men hvis vi gjør det skikkelig i starten og finner en skikkelig bra spot å sette dem i skogen?
Vis hele sitatet...
Det er alt for kaldt nå, prøv å se om du kan få de til å spire først du. La den vokse litt inne først og så prøv å sett den ut.
Når vi først er inne på dette med å bli tatt av Onkel. Det blir litt hva man gjør det til. Det vil si, for eksempel hvilket utstyr du skal benytte deg av. Skal du ha kullfilter? Skal du ha eget dyrkeskap av noe slag? Om du bor i et avsidesliggende hus er det absolutt det beste. Det å være diskré og forsiktig generelt er så klart noe man vinner på.
Det er mange rare frøsvar i denne tråden og andre.
Det som skjer med en cannabisplante som får lysforstyrrelser i mørkeperioden er at den blir hermafroditt.
En hermafroditt produserer hanblomster i hunblomsten. Ikke mange, men nok til at planten produserer frø.
Disse frøene blir feminiserte, altså alle avkom blir hunnplanter. Disse hunnplantene er hyperfølsomme for lysforurensing og blir mye lettere hermafroditt enn vanlig.

Frøene fra en hermafrodittplante dyrket av feminiserte frø er kjønnsforvirret og nesten ubrukelige.

Min konklusjon er at jeg ikke hadde giddi å lagt mye arbeid i frø plukket fra tilfeldig pot.
Er problemfritt å plante dem. Men om du faktisk vil ha noe ut av dem annet enn en prydplante kreves en god del utstyr. LoveToGrow er en bruker som hadde en kjempefin growlog her på huset som gikk på utendørsdyrking. Husker ikke helt resultatet men tråder er absolutt verdt å lese om dere planlegger dette. Er masse å ta hensyn til. Det er heller ikke sikkert at den strain dere har egner seg til dyrking ute i vårt klima.
Sist endret av murloc; 29. februar 2012 kl. 23:23.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
og bare til info, en hermafroditt-plante produserer også THC, men den forbruker mye energi på å lage frøene istedet for THC, så den vil ikke bli så potent som ved en en ren hunnplante.

det er grunnen til at frø i grønt er en uting, den er vanligvis ikke så potent som den "kunne" vært.

that said, om man er vant med brunt fra plata så kan godt hermie-grønt være mye mer potent enn det man er vant med.
det blir en prioritering, men de fleste som dyrker selv fjerner hermiene før de får spredd pollen til de andre hunnplantene i growen.
Sitat av bajjaz Vis innlegg

Frøene fra en hermafrodittplante dyrket av feminiserte frø er kjønnsforvirret og nesten ubrukelige.

Min konklusjon er at jeg ikke hadde giddi å lagt mye arbeid i frø plukket fra tilfeldig pot.
Vis hele sitatet...
Og dersom frøene skulle komme fra en pollinert hunnplante vet man fortsatt ingenting om genetikken på frøene.
Man merker stor forskjell på frø fra en tilfeldig amatør og frø fra en velrenomert forhandler.

Men det er jo bare å spare på frøene til våren kommer før du spirer dem under en sparepære fra First Price og deretter planter dem ut.
Du trenger ikke allverdens med utstyr heller. Litt spiringsjord og et par sekker med ferdiggjødslet jord og litt kompostgjødsel er alt du trenger for å få resultater om frøene viser seg å være spiredyktige.
Sitat av Knask Vis innlegg
Og dersom frøene skulle komme fra en pollinert hunnplante vet man fortsatt ingenting om genetikken på frøene.
Man merker stor forskjell på frø fra en tilfeldig amatør og frø fra en velrenomert forhandler.

Men det er jo bare å spare på frøene til våren kommer før du spirer dem under en sparepære fra First Price og deretter planter dem ut.
Du trenger ikke allverdens med utstyr heller. Litt spiringsjord og et par sekker med ferdiggjødslet jord og litt kompostgjødsel er alt du trenger for å få resultater om frøene viser seg å være spiredyktige.
Vis hele sitatet...
Støtter den, et utendørsforsøk koster så lite at det er langt bedre enn å kaste de.
En annen løsning kan være blomsterbedet til lensmannen.
hvis dere er keene på frø er det bare å kjøpe gress av gateselgere på løkka, der får man alltid med 4-5 frø i posen
alt i alt er det jo bare drit å få frø i posen, i og med at dette veier. Men om dere er ute etter frø er det null stress å få tak i. vi pleier bare å kaste de/spise de..
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Tror det betyr at dealeren/groeren din bryr seg litt for lite :P
Må jo ikke bety det, men har hørt at "frø er en dårlig ting".
Vis hele sitatet...
Frø i weeden vil forekomme, noen er bedre til å lukke ut enn andre og noen planter gir mer frø enn andre

Alle frø kommer jo fra planter, er ikke som om de magisk dukker opp :P
Så go for it, bare pass på lumen pr kvm og næring så kan det bli bra
Sitat av Alden Vis innlegg
ikke for å være frekk men hvordan kan vi vite om det er stor sannsynlighet for at du blir tatt?
Vis hele sitatet...
Det vet du jo best selv.. Kommer jo an på om du bor hjem hos foreldre eller har samboer. Alt sånn. Ellers hvis du tenker på onkel så kan du jo prøve å huske hvor mange gang de har kommet på døra di og spurt deg om de får komme inn å sjekke om du dyrker noe
Prøv å fortell det til minst mulig
Sitat av Dr.GreenThumb87 Vis innlegg
Frø i weeden vil forekomme, noen er bedre til å lukke ut enn andre og noen planter gir mer frø enn andre

Alle frø kommer jo fra planter, er ikke som om de magisk dukker opp :P
Så go for it, bare pass på lumen pr kvm og næring så kan det bli bra
Vis hele sitatet...
Er det ikke slik at planten ikke skal kunne gro frø, fordi de ikke skal være i kontakt med hanplanter?
Ikke frø = høyere THC siden planten produserer mer THC for å tiltrekke seg hanplanter?

Skal plante for første gang selv snart, har tenkt at det er best å starte det midt i Mai, sånn at jeg får 2 uker i mai, 4 uker i juni og 2 uker i juli til å gro selve plantene (ute). Tipper ikke det blir noe bra uansett, men det er gøy å prøve når jeg først har frøene.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er slik at sensimilla (plante uten frø) blir mer potent med større buds ja.
Frø kan forekomme ved hermafrodisme, som følge av ferminisering (sjeldent) eller stress o.l.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Er det ikke slik at planten ikke skal kunne gro frø, fordi de ikke skal være i kontakt med hanplanter?
Ikke frø = høyere THC siden planten produserer mer THC for å tiltrekke seg hanplanter?

Skal plante for første gang selv snart, har tenkt at det er best å starte det midt i Mai, sånn at jeg får 2 uker i mai, 4 uker i juni og 2 uker i juli til å gro selve plantene (ute). Tipper ikke det blir noe bra uansett, men det er gøy å prøve når jeg først har frøene.
Vis hele sitatet...
Vær klar over at hvis det ikke er en autoblomstrende strain, kommer ikke planten til å blomstre under den norske sommersola.
Sitat av vretsjd Vis innlegg
Vær klar over at hvis det ikke er en autoblomstrende strain, kommer ikke planten til å blomstre under den norske sommersola.
Vis hele sitatet...
Så jeg er ganske føkked uansett, men det er spennende å prøve.. Så kan jeg spre cannabis-bladene rundt omkring etterpå, se om det kommer i lokalavisa.
Jeg viste ikke det stod så dårlig til at folk er vant med frø i weeden. Vekt utgjør kanskje 0,1 gram. Forkjellen er jo at thc nivået er mindere, og smaken er dritt. Tar jeg feil, eller er det sånn for oslobeboere? Fikk frø i baggen en gang når jeg var 16, men aldri etter det...
Sitat av vretsjd Vis innlegg
Vær klar over at hvis det ikke er en autoblomstrende strain, kommer ikke planten til å blomstre under den norske sommersola.
Vis hele sitatet...
Dette er tull og tøys.
Det er massevis av akklimatiserte strains som egner seg meget godt for utendørsdyrking i Norge.

Her er det en liste over noen av strains som kan dyrkes her i landet.
Sitat av Weedman420 Vis innlegg
Jeg viste ikke det stod så dårlig til at folk er vant med frø i weeden. Vekt utgjør kanskje 0,1 gram. Forkjellen er jo at thc nivået er mindere, og smaken er dritt. Tar jeg feil, eller er det sånn for oslobeboere? Fikk frø i baggen en gang når jeg var 16, men aldri etter det...
Vis hele sitatet...
Har vell skjedd 2-3 ganger at det har vært frø hos oss, alle i senere tid.
Sitat av Weedman420 Vis innlegg
Jeg viste ikke det stod så dårlig til at folk er vant med frø i weeden. Vekt utgjør kanskje 0,1 gram. Forkjellen er jo at thc nivået er mindere, og smaken er dritt. Tar jeg feil, eller er det sånn for oslobeboere? Fikk frø i baggen en gang når jeg var 16, men aldri etter det...
Vis hele sitatet...
Oversatt mellom linjene: Jeg har så gode kontakter at jeg aldri får frø. Visste virkelig ikke at folk er så dumme at de kjøper dette.

Jeg har opplevd frø 2-3 ganger, men så kjøper jeg lite grønt. Vil tro det kansje er ca 20% av gangene.

Har ikke merket dårlig smak, men har merket noe mindre effekt.
Har prøvd å dyrke sånne frø engang som ble funnet i planta! Det ble faktisk 2 planter av det men det, var dårlig kvalitet så kom aldri så langt som å røyke det... men de var fine å se på hehe
Jeg har gode nyheter. Frøene har startet å spire. Foreløpig 2 skudd. =D

http://desmond.imageshack.us/Himg690/scaled.php?server=690&filename=imag0122an.jpg&res=medium
Har en kompis som for noen måneder siden kasta et frø i terrariet til tarantellaen sin, og den begynte å spire.
Etter en liten stund så det ut til at den faktisk skulle vokse ganske fort, men tarantellaen brakk den i rent sinne, haha!
Opplever at planten kun vokser i høyden. Den er kanskje 10cm høy nå. Men bladene har ikke vokst noe særlig.

Kan det være at den får for lite lys?
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Opplever at planten kun vokser i høyden. Den er kanskje 10cm høy nå. Men bladene har ikke vokst noe særlig.

Kan det være at den får for lite lys?
Vis hele sitatet...
Jepp, den strekker seg etter nærmeste lyskilde. Anbefaler forresten (ganske viktig egentlig) én plante per potte.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Jepp, den strekker seg etter nærmeste lyskilde. Anbefaler forresten (ganske viktig egentlig) én plante per potte.
Vis hele sitatet...
Det har jeg lagt merke til. Den gjør det temmelig fort også. Om dagen bøyer den seg ut mot vinduet/sola. Mens om natten bøyer den seg mot taklyset. Morsomt å følge med på.
Kjøpte 6 gram her om dagen selv. Var MASSE frø i mitt (kjempe kvalitet), men røyka alt opp... hehe :P