Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1236
Hei.

Tenkte kanskje å ta opp noen fag igjen neste år, når jeg leser på nettet står det:

Skal elever som har vitnemål etter R94, men skal forbedre karakterer ha nytt vitnemål etter LK06, og dermed få konvertert alle fag fra R94-vitnemålet til vitnemål i LK06? Eller kan man fortsatt skrive ut vitnemål etter R94 i slike tilfeller?
Svar:

"Det fremgår av forskrift til opplæringsloven § 24-6 siste ledd at siste mulighet til å få utferdiget vitnemål fra Reform 94 er våren 2010. Dette er også siste mulighet for å forbedre karakterer i fag i Reform 94.

Dersom elever forbedrer karakterer i fag i Reform 94 våren 2010, kan det fortsatt skrives ut vitnemål etter Reform 94. Skolen må vurdere om det vil være mest hensiktsmessig å utstede vitnemål etter Reform 94 eller Kunnskapsløftet, jf. forskriften § 24-11.

Etter våren 2010 vil det kun være mulig å få utstedt vitnemål etter Læreplanverket for Kunnskapsløftet"


Jeg har et vitnemål etter reform 94 og jeg lurer på hva slags forandringer det er i forhold til den nye reformen? Mister jeg noen karakter? Kan jeg ta opp fag som tysk,sammfunnslære,nynorsk,religion og livsyn? Blir det fordel eller ulemper?

Joe
Du kan ikke ta opp noen fag etter reform94 lengre, du må følge kunnskapsløftet. Det har ingen konsekvenser for de karakterene du ikke ønsker å forbedre, men de fagene du ønsker å gjøre noe med vil affeseres ved at fagene har fått ny læreplan.Det er fortsatt mulig å få skrevet ut R94 vitnemålet.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av JoeCrack Vis innlegg
Hei.
Vis hele sitatet...
Jeg var sikker på at det var enda en libarlist-objektist som hadde sneket inn en tråd nå, jeg ble lettet.
Sitat av JoeCrack Vis innlegg
Etter våren 2010 vil det kun være mulig å få utstedt vitnemål etter Læreplanverket for Kunnskapsløftet"

Jeg har et vitnemål etter reform 94 og jeg lurer på hva slags forandringer det er i forhold til den nye reformen? Mister jeg noen karakter? Kan jeg ta opp fag som tysk,sammfunnslære,nynorsk,religion og livsyn? Blir det fordel eller ulemper?

Joe
Vis hele sitatet...
Du mister ingen karakterer, og du kan ta opp alle fag du vil. Forskjellen er at lærerplanen er annerledes, altså kan du forvente å få spørsmål om 9/11 selv om du ikke lærte om slik moderne terror da du gikk på skolen.

Det er i det hele ganske rett frem, ta kontakt med skolen som har ditt nåværende vitnemål, det er deres ansvar og skrive ut et nytt. Om du bor i den samme byen anbefaler jeg at du ser på privatistweb.no om skolen tilbyr de aktuelle fagene du vil ta opp. På vitnemålet vil det påskrives hvilken skole det var du tok opp nye fag, det ser ryddigere ut med færre skoler.