Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1603
Vel....familien har installert en jævla WEP kode(jeg har trådløs)......

Jeg har koden da, men han sier at alt blir logga som skjer.....Da lurer jeg på, kan han se at filer blir overført på MSN? kan han se akkurat hvilken fil?
Kan han se hvilken fil jeg benytter meg av i bittorent, kan han se akkurat hvilken fil jeg benytter meg av i dc++? Åssen funker det jævla LOGG systemet i routern?

Anyway, folk er redde at jeg skal bli tatt for å laste ned noe ulovlig.....
So far as i know, er det lovlig å laste ned, men deling er ulovlig! æmm i right?
hvis det er snakk om en vanlig adsl-router så har du ingenting å være redd for.
Dog, er det satt opp en unix-router så er jo mulighet for at du blir logget.
Sitat av Dj-Dolli

Anyway, folk er redde at jeg skal bli tatt for å laste ned noe ulovlig.....
So far as i know, er det lovlig å laste ned, men deling er ulovlig! æmm i right?
Vis hele sitatet...
Var sånn før, men det tror jeg er endret på, fra og med...nyttår?

uansett - loggingen skjer vel hos leverandøren din, og ikke hos den (vanlige) routeren din (correct me if i'm wrong)
Nedlasting av opphavsbeskyttet materiale er pr. 1 januar 2006 ikke lov. Routere med logging har jeg faktisk aldri hørt om og jeg kan ikke tenke meg at det er noen som har det heller, da det faktisk er snakk om mikrobrikker og ROMs og slikt i en router, ergo ikke store lagringsplassen. Er det en Unix-router, som klumpen nevner (og da tror jeg han mener en PC?) er det litt verre ja. Men hvorfor skal faren/broren/moren/familien din liksom buste deg i fildeling?

Selv sjekker jeg innimellom med Ethereal hva som foregår, dvs. hvilke porter som brukes hos pappa og brodern for å se hva de driver med, men det er vanskelig å skal sitte å plukke dette ut fra den loggen Ethereal gir deg.
Har dere samme system som vi har på jobb (Høgskolen i Narvik) er du derimot i deep shit. Der snakker vi fildelingsbusting i øverste klasse, til min store forergrelse.
Sist endret av charz0r; 6. mars 2006 kl. 17:12.
Såklart det ikke er samme systemet hjemme som på høgskolen. Faren din sier det for å skremme deg
Dj-Dolli's Avatar
Trådstarter
Hmmm, vel han bruker mac! og jeg windows! Men han logger seg inn på routern og gjør noe fuck der!
Han prøver å skremme meg ja, ikke at jeg bruker opp hastigheten hans...men tror han er redd pågrunn av det charzer sa om nedlasted materiale loven om starta 1 Januar eller noe!

Men han sier at html osv...blir lagra hos han! han kan se hva jeg har gjort osv(og alle som bruker denne routern)...Ikke at jeg kan mye om det her, men det er det han sier!
Ville bare vite om han har adgang til å se akkurat hvilke file rjeg har lasted ned med diverse programmer! Ulovlig eller lovlig....

som sagt bruker han mac, og sier han har noe jævlig program jeg husker ikke hva heter, men er det mulig å se alt når man er admin over nettverket her?
Det meste er mulig... men hvor god er faren din med data? er han ingeniør eller bare god bruker? det er nok mulig og opprette en router logg... men jeg tror det er en bløff
Dj-Dolli's Avatar
Trådstarter
Han har litt peiling, han er ingen ingenør....og kan lite om hacking/Cracking osv!
Men han er nok en god bruker og kan det han driver med....!

jeg vil også tro det er en bløff!

I mitt tilfelle, tror du han kan logge at jeg laster ned filer med bittorent eller overførte filer på msn?
Jeg tviler sterkt, men ville være sikker
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Neppe. Signal-støy-forholdet er ekstremt, og for å finne vetige ting, treng ein gode algoritmer. Å finne noko manuelt, er i praksis ikkje mogeleg. Så eg ville slappa veldig av, eventuelt brukt ssh-tunnell ut, slik at ting går kryptert.
Dj-Dolli's Avatar
Trådstarter
Takk slashdot.......

SKal nok finne ut åssen jeg gjør det! Muahaha!


Åssen kan folk ta man for ulovlig nedlasting eller deling?
Det er nok det stefar er redd for...ikke at jeg er skremt, bare vil bruke internettn min ! :P
Sist endret av Dj-Dolli; 7. mars 2006 kl. 13:00. Grunn: redigert pågrunn av feil skriving!
Dj-Dolli's Avatar
Trådstarter
Vel jeg fant ut at han bare skremte meg med de logge greiene....Men han ser alle ip'r.....Og om han finner ut at jeg har lasta ned masse ulovlig skal han kutte ut internettn min! =S Bad people.....Må da bestille min egen linje ffs!