Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1301
Hei!

Hvordan er sopp rusen sammenlignet med lsd?
LSD kan vare opp til 11 timer. Sopp derimot varer i 4-5 timer. Min subjektive opplevelse av LSD er at intensitetnivået holder seg på et jevnere nivå i forhold til sopp. Dvs at sopprusen kommer i bølger hvor man går fra å føle seg tilnærmet edru til å være trippin balls i det neste øyeblikket.
jeg opplever sopp "mindre kunstig" enn lsd, i mangel på bedre beskrivelse.
R.i.p 23.04.2021
Synes sopp er mye bedre en lsd, på den måten at man slipper det store tankekjøret man får på slutten av lsd'en. Sopp tar deg fort in og ut mens på lsd risikerer du å site og kværne tankene dine i en dag eller mer.
Trådstarter
2 0
Tusen takk for svar!

Har der noe erfaringer med cubensis?
bare flein, men rimelig sikker på sopp er sopp, de forskjellige vil bare variere litt i potens, men samme virkestoff.
f eks cubensis vil du trenge litt mer av enn flein.

her er en ok "dose-kalkulator"
https://www.shroomery.org/6257/Magic...age-Calculator
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
bare flein, men rimelig sikker på sopp er sopp, de forskjellige vil bare variere litt i potens, men samme virkestoff.
f eks cubensis vil du trenge litt mer av enn flein.

her er en ok "dose-kalkulator"
https://www.shroomery.org/6257/Magic...age-Calculator
Vis hele sitatet...
Det er forskjellige forhold mellom de ulike virkestoffene i f.eks cubensis og flein.

Jeg merker definitivt forskjellen. Cubensis er lettere på sinnet, flein drar meg dypere enn noe annet.
Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Det er forskjellige forhold mellom de ulike virkestoffene i f.eks cubensis og flein.

Jeg merker definitivt forskjellen. Cubensis er lettere på sinnet, flein drar meg dypere enn noe annet.
Vis hele sitatet...
det vet jeg, men psilocybin er ikke aktivt, det omdannes raskt til psilocin som gir effekten.
så har vi baeocystin da, veldig lite vi vet om dette (som det er mye mer av i flein vs cubensis), men leser at det gir en "gentle hallusinogenic experience" osv.

jeg tror set og setting spiller større rolle her, så om du f eks har erfart en type sopp mer mot en side av skalaen så vil du nok i underbevisstheten påvirke hver trip mer mot det i fremtiden også.

nå er dette kun spekulasjon fra min side, men kan trygt si jeg har opplevd både små og store doser flein både lett og vanskelig, hver trip er så ulik selv om man tar masse flein og lager et homogent pulver og doserer helt likt 1/2 år mellom hverandre f eks.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg blir myyye mer mindfucked av LSD enn sopp. Får tankekjør og innbiller meg ting som ikke er reelt på syre. Aldri opplevd det på sopp.
Noen sier en stor forskjell ligger i at flein er mer emosjonell opplevelse mens syra er mer visuelt..men det er ikke heelt riktig det heller
R.i.p 23.04.2021
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg blir myyye mer mindfucked av LSD enn sopp. Får tankekjør og innbiller meg ting som ikke er reelt på syre. Aldri opplevd det på sopp.
Vis hele sitatet...
Ja sopp er mer naturen, mens syra gir deg gjerne et heftig tankekjør som kan være extremt ubehagelig.
LSD: analytisk og nærmere vår planet
Sopp: visjonær og mer åndelig anlagt
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
LSD: analytisk og nærmere vår planet
Sopp: visjonær og mer åndelig anlagt
Vis hele sitatet...
Kunne ikke klart å si det så bra selv engang.


Til TS, Cubensis er en nydelig begynner sopp.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min erfaring er at lsd var mer dypere og i connection med universet, ikke skummelt, ingen syke hallisee, men bølgevis ganske mye følelser og tanker. F eks kan feil sang kjennes helt galt ut og da måtte jeg skru av og stoppe all sansestimulering og sette meg i mørket en halvtime og prøve å stoppe inntrykkene.

Sopp følte jeg var mildere og litt mer vimsete og useriøst om jeg kan kalle det det. Ble mer som en lek og jeg likte det ikke fordi jeg ble vimsete i huet