Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3674
Anonym bruker
"Tropisk Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet politiet har mulighet til å overvåke en telefon via operatør, men hva om man kjøper en dedikert telefon til anonyme samtaler og bruker VPN på den, kun kommuniserer over wickr/signal..

Vil ikke det være ganske safe?
Jo det vil være trygt. Politiet er ikke i stand til å overvåke enkrypterte samtaler.
Om du derimot har mobilene samlet og med deg når du går ut vil det være rimelig enkelt å sanssyneligjøre at også den andre telefonen tilhører deg.
Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
Om du derimot har mobilene samlet og med deg når du går ut vil det være rimelig enkelt å sanssyneligjøre at også den andre telefonen tilhører deg.
Vis hele sitatet...
Det er klart, ‘vanlige’ telefonen ligger igjen når jeg er på tokt
Dumt på tokt med smarttelefon, jeg vet om folk som har blitt tatt over 1år seinere, siden Google earth lagra lokasjonene selv om de ikke hadde aktivert gps delen.
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Dumt på tokt med smarttelefon, jeg vet om folk som har blitt tatt over 1år seinere, siden Google earth lagra lokasjonene selv om de ikke hadde aktivert gps delen.
Vis hele sitatet...
Så med andre ord, dra på tokt uten telefon?