Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 850
Da hadde vi fått en relativt ferdig mix på vår nye låt, 990, og hadde tenkt å se hva folk syns!

Spilt inn I løpet av noen hektiske uker i sommer, og er nå så godt som ferdigmixa. Spillemessig sett er vi veldig fornøyde, men selvfølgeleig åpne for konstruktiv kritikk.

Låta har fått tittelen 990 og kan høres her:

http://www.myspace.com/deadgarment

På forhånd takk.

Dead Garment
Høres flott ut :P
Bra låt! likte den veldig.
Pen låt.
Eneste jeg ser som er feil er kvaliteten, men dere har jo neppe tilgang til et profesjonelt musikkstudio heller da :P
Takker for hittil positive tilbakemeldinger!
Angående kvalitet vil jeg være så frekk og be deg spesifisere litt. Da dette er et profesjonelt musikkstudio. Eneste er at trommene ikke er helt på topp slik jeg ser det.
original reprint
xaff's Avatar
Jeg tror kanskje det Defqon siktet til angående kvalitet, er kompresjonen stykket har gått gjennom når du har komprimert det til mp3 for å legge ut på internett.

Men uansett, det du vil høre er jo hva jeg synes. Og jeg må si meg delvis enig i Defqon, det er kvaliteten/produksjonen som er det jeg ser som det største "problemet" her, hvis man kan bruke såpass sterke ord for det.

Hele lyden virker litt ubalansert og udefinert for meg; jeg synes bassen er for bortgjemt gjennom store deler av stykket, og det er enkelte partier der artikuleringen av bassen burde blitt gitt mer kraft for å gi basstrommen litt ekstra "umphf". Deler av gitarpartiene forsvinner litt i vrengen, romklangen og alt det andre som skjer. Trommene kunne også vært bedre definert, og jeg føler ikke at vokalen får nok trykk i de partiene der den trykker.

Med litt mer miksing tror jeg den låta kan høres bedre ut, prøv å eksperimentere litt; prøv å skap litt mer "rom" i lydbildet og fremhev de forskjellige instrumentene, så tror jeg at opplevelsen av å lytte til stykket vil bli bedre.

Musikalsk sett har jeg ingen ting å si på det, godkjent progmetal det der. Jeg håper innspillet mitt kan bidra til... Noe produktivt, god jobb så langt, keep it up! (-:
Jeg er enig i at kompresjonen er litt uheldig, men det er ingenting å gjøre med det.
Ellers er låta på vei inn i sin andre mix, da de vi spilte inn hos som regel jobber med pop. Nå har vi fått en kar som til vanlig jobber med metal, så da håper jeg at sounden blir bedre.

Takk for kommentarer, og keep 'em coming!
http://www.myspace.com/cranctheband

Sjekk denne når dere først er i slengen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg er veldig enig, at kompet ikke er komprimert riktig måte. Spiller trommer selv, og syns de er litt uklare, og man kan høre de forskjellige micene har tatt opp kanskje litt for mye av hvert "instrument" på settet. Men ellers er det kul produksjon på det! Er ikke noen progger sånn egentlig, men ganske allment og fin musikk.
Sitat av Superkeeg Vis innlegg
http://www.myspace.com/cranctheband

Sjekk denne når dere først er i slengen.
Vis hele sitatet...
Hørtes ut som Burzum på speed. Bad.
Dere skulle rett og slett ha hatt bedre lyd. Litt mere frampå.

Dessuten, hvis dere vil komme noe sted, kan dere ikke rippe alle andre prog/eksperimentelle band.

Stemningen på enkelte vers blir rett og slett for likt Dream Theater(Images og før det)