Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  194 14974
Leste en artikkel i Vg nå:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258228

Noen som har sett den?
Det er helt på tryne at noen er så idioter at de utøver vold mot medelever, og i tillegg filmer det, og legger det på nettet.

Nei, samfunnet idag...

Edit:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258361

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258363

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101694

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101695
Sist endret av Blazer; 13. desember 2004 kl. 09:47.
Haha, ja, jeg har denne videoen. Kan legge den ut hvis noen gir meg upload-info. Den varer dog bare i 30 sekunder, men på det knappe halvminuttet rekker man å høre et par sinte jenteskjellsord, samt et -meget- kraftig klask.
Syns du det er morsomt?
Ja, for det er ikke så brutalt som folk skal ha det til. Og dessuten er det ikke første gangen jeg ser jenter komme i håndgemeng.
Til helvete med voldsutøverne, skjønner ikke at folk kan gjøre sånt!
Håndgemeng? Det er jo åpenbart at dette er en jente som blir banka opp og dessuten filmet.

Og dessuten er det ikke første gangen jeg ser jenter komme i håndgemeng.
Vis hele sitatet...
Vel - jeg ler ikke selv om jeg har sett mange andre blitt banka opp.
Vi frykter at dataspill kan ha blitt for kjedelig, og at enkelte barn derfor benytter dataverktøy til å lage sin egen virkelighet. Det er i tilfelle en skremmende utvikling, sier Larsen.
Vis hele sitatet...
Typisk at en eller annen inntrøkt idiot skal begynne å skylde på data og dataspill. De bør begynne å finne på noe bedre snart.
Dette er da ganske vanlige greier, kommer på en del episoder fra lokalmiljøet hvor man har hatt ting som er minst like ille som dette. Jentene begynner å bli like ille som idiotene blant gutta, er jeg redd.
Opprinnelig postet av steinarlima
Håndgemeng? Det er jo åpenbart at dette er en jente som blir banka opp og dessuten filmet.


Vel - jeg ler ikke selv om jeg har sett mange andre blitt banka opp.
Vis hele sitatet...
Det du ser på filmen er ikke juling. Jenta som angriper sier "Di jævla hore" eller noe i den duren, og gir henne et klask over kinnet, før hun puffer henne og sneier så vidt det andre kinnet.
Det er nok ikke selvevoldsepisoden som er ille i seg selv, men selve filminga.
all vold er galt, uansett om det "bare er et klask over kinnet" samt skjellsord.
Finnes ikke noe morsomt i det at all.
Topic er vel kanskje litt feil. "Sjokk- video" ?
Hva er vel så sjokkerende med dette, dette skjer jo hver og eneste jævla dag over alt.

Det hadde vært sjokk om 5 gutter banket denne jenta helseløs.
Men et lite klapp fra en medelev?

Politiet kommer ikke engang til å gjøre noe spesielt, en liten samtale med elev- og elevens foreldre der det meste blir oppklart på hvorfor dette skjedde, og saken er henlagt for godt.

Det ligger i naturen at mennesker har skadet hverandre i millioner av år.
Dette er foresten bedre med litt fysisk vold, enn at jentene som før, baksnakket og mobbet hverandre.
La det komme ut- og bli ferdig med det.
Mest sannsynelig så blir de 2 venner om 1 ukes tid.
Det er jo ingen vanlig slosskamp dette her. Det er jo snakk om at tilfeldige elever utsettes for vold, slik at det kan filmes og bli til underholdning. Det er jo mobbing av verste sort! Topic'en "Sjokk-video" Passer utmerket mener jeg!
Ser du videoen ser du det ikke er tilfeldig vold. Utøveren er åpenbart svært sint for noe.

Og det er litt morsomt at dere synes det er moralsk forkastelig å like en slik film, samtidig som jeg har fått 15 pm-er på få minutter, fylt med forespørsler om jeg kan uploade den.
Ok, kanskje det bare var VG som mente det var en tilfeldig jente. Men mener fortsatt at det er like kvalmt å filme episoden for å legge det ut på nettet. Det er jo mobbingen her som er mye mer destruktiv og syk en selve slaget jenta fikk i ansiktet!

Blir rett og slett lei når jeg hører om slike ting.
Ingen som har filmen a? :s
Les hele tråden, fjols. Jeg upper i kveld.
Du hadde jo ikke skrevet at du skulle gjøre det i kveld ...!
folk er gale!
hvorfor i all verden vil dere se ei jente bli dengt?
Opprinnelig postet av Fish
folk er gale!
Vis hele sitatet...
Kommer det som et sjokk?
Opprinnelig postet av Sabbi
hvorfor i all verden vil dere se ei jente bli dengt?
Vis hele sitatet...
Man kan ikke vite om det er underholdende eller forkastelig før man har sett klippet. Og det pirrer definitivt mine nysgjerrighetssensorer.
det er jo ikke rare slostkampen? ikke at jeg skal skryte eller noe, men en gang klassen min, altså i 10ende klasse, var i stavanger begynte noen av største og dummeste å slost med noen av samme sort bare fra en annen klasse. det ligger nok mer eller mindre i naturen deres? jeg tror rett å slett noen er såpass tette i nøtten at de bare må skade folk fysisk pga de ikke greier styre seg eller ta igjen verbalt.
Kan ikke si jeg ser noe til "profesjonelt redigeringsutstyr". Typisk av mediene å blåse opp masse rundt noe som egentlig ikke er en stor sak. Jenta som slo virket veldig irritert over noe, det trengte ikke være planlagt i det hele tatt.
Opprinnelig postet av Sabbi
hvorfor i all verden vil dere se ei jente bli dengt?
Vis hele sitatet...
Man vil automatisk bli nyskjerrig på en folk som dette - spesielt etter VG.no skreiv:
Den unge gutten som laget filmen for tre uker siden, har brukt profesjonelt redigeringsutstyr og lagt musikk og tekst til voldsscenene
Vis hele sitatet...
og
Vi har tatt beslag i datautstyr som en av elevene disponerte. Vi venter fortsatt på analyseresultatene fra spesialistene som jobber med dette, sier politiførstebetjent Larsen.
Vis hele sitatet...
Jeg synes denne filmen er trasig å se på - ikke bare fordi en (uskyldig) jente blir slått, men fordi såpass mange står og ser på uten å gripe inn.
Jeg vet ikke hvordan miljøet på den skolen er - om det er ei "sjefsbitch" som styrer alt og alle, men jeg vil da tro at det er noen som har baller nok til å stoppe dette når de ser at en slik episode skjer, og at det atpåtill blir filma.

Selvfølgelig har VG.no blåst denne storyen opp i det uandelige - (det skjer sikkert slikt over hele landet hver dag, men det er jo trasig når man får høre om det) - jeg håper bare at de ansvarlige for dette vil ta det til etteretning og ikke fortsetter med den aktiviteten de har drevet med.
Opprinnelig postet av Croyfer

Jeg synes denne filmen er trasig å se på - ikke bare fordi en (uskyldig) jente blir slått, men fordi såpass mange står og ser på uten å gripe inn.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med deg, men det er ikke vanlig at andre elever griper inn, med mindre de er venn med den som blir angrepet. Jeg jobba selv på en ungdomsskole i fjor, der jobben min var utelukkende å forebygge vold og konflikter som dette. Jeg var oppe i et tilfelle der en som ikke så mange likte, var i slosskamp med en som var litt mer populær. Dette var det ingen som turte eller ville løse opp i, men en liten gutt kom bort til meg å sa at der var en slosskamp og da måtte jeg bryte inn. Grusomt at det skal være slik at ungdommen ikke klarer å bryte inn i slike situasjoner!

Men det værste er at de laget en film av det, og som vg skriver, redigerte det med musikk og tekst til, for så å legge det ut på nettet. Jeg kan bare tenke meg alle som vet hvem dette er og som har fått sett videoen! Er den kommet på nett, så er den der for evig! Håper virkelig at både hun som slo, og han som filmer får seg en sjikkeli straff, som gjør at de ikke en gang tørr ta i et filmkamera mer! Hadde de vært eldre en 10. klassinger burde de blitt hengt ut i all offentlighet! Nulltoleranse for slik oppførsel!
Sist endret av Bønna; 11. desember 2004 kl. 14:01.
Det var jo ikke noe store greier..har opplevd mye større greier enn det der på barne og ungdumskolen..det der skjer over alt..Og nå kommar plutselig medie ut og avslører skolevold?
Altså, det sjokkerende med dette er ikke volden. Det er at noen filmer det hele, bruker tid på å redigere, legge på musikk og tekst og legger det hele ut på internett etterpå. At ungdommens holdning til vold er 100% gøy så lenge det ikke går utover seg selv. Å slå andre eller se andre bli slått er bare vanvittig morro.
Opprinnelig postet av TipeX
At ungdommens holdning til vold er 100% gøy så lenge det ikke går utover seg selv. Å slå andre eller se andre bli slått er bare vanvittig morro.
Vis hele sitatet...

Du har tydeligvis ikke selv vært oppe i en slik situasjon.

Jeg må få lov til å si meg 100% uenig i ditt latterlige utspill.
Synes ikke det så ille jeg. Slosskamper finnes overalt. Igår ble en banka opp fordi han nekta og gå vekk fra en pc på bibl..

Men sjuke folk som går bort til folk og bare slår dem, og filmer det!
Opprinnelig postet av Bucka
Det var jo ikke noe store greier..har opplevd mye større greier enn det der på barne og ungdumskolen..det der skjer over alt..Og nå kommar plutselig medie ut og avslører skolevold?
Vis hele sitatet...
Problemet er ikke volden i seg selv, selv om en bør reagere på den også, men at de lager en film av dette og legger det ut på nettet! For klart folk vil se den! Jeg ble jo nyskjerrig selv og måtte laste den ned! Tror ikke du alle i Moss ønsker seg denne filmen, og muligens sitter å ler av henne etterhvert? Hun blir jo hengt ut i all offentlighet, og de skaffer seg en oppmerksomhet rundt dette som gjør at hun som blir "banka opp" som vg sa det, bare blir enda mer nedbrutt! Slaget er ikke det værste men filmen!
enig det.
Men jeg har bare sett den 20 sek snutten. Ingen som har hele filmen da? Hun ene roper jo " jeg har ikke gjort det", noen som vet hva hun ikke har gjort?
Var den andre filmen som blir omtalt i artikkelen noe mer dramatisk enn dette? For det der så ikke spesiellt planlagt ut. Og langt i fra så "proffesjonellt redigert" som vg vil ha det til.
dengt og dengt.. det er å klappe til en person to ganger.. stakkars rebecca har blitt kjendis nå ja

og er ikke en hel film gullgutten.. for det du ser der er alt som skjedde.. hvem er det som ikke har fått to slag i trynet før da? pressen ELSKER å overdrive
Kan ikke si at det var noe å sippe for, en liten lusing svidde sikkert mer på selvfølsen enn hva selve slaget gjor.
vis det var hele filmen, overdriver vg mye synes jeg:Phehe..

Kjenner du henne Rebecca? Synd ho andre ikke slo tilbake.
Jeg kjenner ikke Rebecca personlig. Hu er ei venninne av en venn. Mere bekjent av meg
Men det å få lagt det hele ut på internett hvor det er tilgjengelig for absolutt alle som vil kan nok fort gjøre et meget dypere kutt i selvfølelsen.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Det at en holder kameraet samtidig som en slår betyr jo at det er snakk om flere skyldige. Når flere stk. går i en gjeng for å takasere/mobbe andre elever så er det galt. Jeg blir dritforbanna når jeg ser slikt. Kanskje ikke legemes beskadigelse, men idiotisk og unødvendig er det fortsatt.
Var ei jente her i byen (tipper hun er 1,50 til 1,60 høy) som slo ned ei eldre dame.
Sist endret av Kakcoo; 11. desember 2004 kl. 15:18.
asså, hvorfor er dette så big deal.. Lurer på hvor mange voksne som vet om "Bum Fights" jeg.. asså.. Dette her er jo bare en liten fille sak. Man kan finne bilder/filmer av folk som blir drept og banka på flere sider på internett, og så velger media å blåse opp en liten fille sak som dette. Som andre sa før i denne posten at, JA det skjer.. Og hvor mange hadde fått tak i denne filmen tror du? Tror det er nokså mange flere som har den nå etter vg klarte å blåse opp saken!
Jeg begynner å lure på om jeg er mest forbanna på vedkommene som originalt kalte filmen "rebecca_er_fjortis_0001.wmv "

At hun blir overfalt på denne måten kan jo umulig likes til ordet"fjortiss" (som forøvrig er et ord jeg hater mer enn Pepsi og Pesten)
Jeg filmer selv med mobilen hver gang det er en slåsskamp på skolen min.
Jeg har faktisk bare klart å få med en "velllykket" slåsskamp, der de 10 talls andre egentlig ikke ble noe av.(bare drittslenging og dytting)

Det er litt vannskelig å forklare hvorfor jeg gjør dette.
En av grunnene er at folk vill se hva som skjedde med kameraten dems, hvor det skjedde- og hvor ille det faktisk var.
En film forklarer mer en et ord som sprer seg og blir forandret på.

Jeg tror nok at jeg aldri ville verken gått til politiet, eller media med en slik film.
Med mindre noe forferdelig i en slik film hadde skjedd.
Da for å hjelpe familien og dem som bryr seg for å finne ut hva som egentlig skjedde.

Se på alderen på disse jentene, ser ut til at de er 14-15 år gamle.
Han som filmet det hele er sikkert ikke noe eldre.
De ser på dette som underholdene fordi mesteparten av dem sikkert ikke har vært i en slik situasjon- og ser ikke skaden det har påført.

Jena som ble slått, er lei seg.
Jenta som slo, angrer som et helevete.
Opprinnelig postet av Jumbo
asså, hvorfor er dette så big deal.. Lurer på hvor mange voksne som vet om "Bum Fights" jeg.. asså.. Dette her er jo bare en liten fille sak. Man kan finne bilder av folk som blir drept på flere sider på internett, og så velger media å blåse opp en liten fille sak som dette. Som andre sa før i denne posten at, JA det skjer.. Og hvor mange hadde fått tak i denne filmen tror du? Tror det er nokså mange flere som har den nå etter vg klarte å blåse opp saken!
Vis hele sitatet...

Siden det i det siste har handlet mye om mobbing på skole/arbeidsplass, og fordi det faktisk er videofilmet og bearbeid er denne saken blitt så stor.

Jeg tror ikke at saken ville ha blitt noe større hvis volden hadde vært 10 ganger sterkere - det er prinsippet som gjelder her.
ok, det at det er filma er litt spesielt da. Men slik har hverdagen blitt, sikkert fått inspirasjon fra bum fights men uansett samfunnet har utviklet seg slikt. Og det blir egentlig bare verre og verre.. Desverre
forklar meg hva bum fights er



edit: at det blir værre og værre er vel ingen grunn til å ignorere og akseptere det !
Det er selvsagt tragisk at slikt skjer, men med all mulig respekt. Dette var INGENTING!

Hvor var VG da jentegjenger sloss som villkatter på min ungdomskole? (noen år siden!) Det var regelrette slosskamper. Med sparking, biting, lugging, kloring, blod og gørr...

Dette er rett og slett ikke annet en agurknytt! En intern sak som rektor bør ta fatt i, og resten av samfunnet ikke har noen interesse av i det hele tatt!

At fornærmede kan få litt problemer med selvtiliten etter en slik video er selvsagt noe annet. Men igjen er det en intern sak på skolen. Søppelnyhet!
Omg! Sånne folk har jeg så lyst til å (sensur) %#)=%/
At noen sto og filma det var ille nok.. Hadde det vært en hvilken som helst hendelse tviler jeg på at noen ville filma det, for så å redigere det etterpå.