Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 8684
Hei folkens,
jeg er interessert i filmen "Kon-Tiki" fra 2012, men klarer ikke å finne det på norsk. Wikipedia sier at filmen norsk i original, mens Netflix påstår at det er engelsk i original. Kjenner minst en person som så det på norsk.
Amazon og iTunes tilbyr det bare på tysk til meg, fordi de store amerikanske internettfirmaer tror alltid at jeg er for dumt å se en film eller lese en bok på andre språk en morsmålet mitt.

Er det noen som så det på norsk og kan fortelle meg hvor jeg kan se det på norsk?
Lønner det egentlig å se filmen, forresten?

Ha det og takk
Sjekka nettopp på netflix og norsk lyd var det eneste alternativet. Kan hende de snakker engelsk på starten av filmen? Eller at du har amerikansk netflix? idk

Uansett veldig bra film, det er kanskje litt urelatert men Alan Watts snakker en del om Kon Tiki (boka da) her.
Sist endret av Furia; 27. juli 2019 kl. 18:13.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Filmen er spilt inn to ganger med norsk og engelsk tale.
Her er blu-ray med norsk tale: https://platekompaniet.no/blu-ray/kon-tiki/
Trådstarter
24 3
Hei dere to,
takk for svaret. Det er litt dumt, jeg har flyttet tilbake til Tyskland for fem dager siden og derfor viser Netflix bare engelsk og tysk som språk. Dersom jeg bruker VPN ser jeg at det også er norsk tilgjengelig men når jeg starter den blokkerer den pga VPN. Det er helt tullete.
Men heldigvis hadde jeg en gammel e-post-adresse og telefonnummer og kunne registrere en norsk iTunes account til. Den tyske iTunes heller ikke tillate meg å se det på andre språk en tysk, men den norske gjør det. Kunne nå se det sånn.

Takk til @datagutten til lenken, den vil jeg kanskje bruke for andre filmer.
Masse takk til Furia for YouTubelenken med Alan Watts, jeg hørte nettopp de første tyve minuttene og det er meget spennende.

Hilsen fra Berlin