Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 7865
Noen som vet når den slippes inatt?

Finner noe tid, kun dato.
Kl. 03.00. Skal bli gøy!
https://www.nrk.no/kultur/premiereda...lar-1.14380159
Sist endret av Splooge999; 15. april 2019 kl. 01:09.
HBO er ganske presis på når episodene kommer ut, episoden varer rundt 2 timer så om du ser den i kveld er du ferdig i 05:00 tiden
Sitat av UNRENDERED Vis innlegg
HBO er ganske presis på når episodene kommer ut, episoden varer rundt 2 timer så om du ser den i kveld er du ferdig i 05:00 tiden
Vis hele sitatet...
54 min ifølge imdb
Sitat av Spock_ Vis innlegg
54 min ifølge imdb
Vis hele sitatet...
Mener det er mye debatt rundt det der men usikker, 03.54 om IMDB har rett
Trådstarter
Japp. 54 min.

Så håpa på 2 timern jeg.
Men neeeeida.

Men sykt. En uke til nestegang.
Pining.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Flere enn meg som syntes siste sesongen er et jævla makkverk? Første episoden hadde jo sitt, med fine gjensyn, men det er egentlig det for min del.

Savner spesielt gode dialoger og langtekkelige scener som bygger opp handling. Dialogen i siste sesong er bare overfladisk pjatt. Gullkorna fra Tyrion og Varys er HELT borte. Kampscenene(som i siste ep skulle være hele underholdninga) er også elendig sammenliknet med f.eks Battle of the bastards. Får avsluttningen på siste episode blitt met klisjé?

Folk jeg omgåes med er ikke enig, men har heller ikke noe svar på hva de faktisk liker med siste sesong. Føler meg så snytt..
Føler med deg, og har egentlig følt det sånn siden rundt sesong 4. Se det gjerne på nytt så ser du den dalende karakterbyggingen og dialogen, og den økende fokusen på "epic movie moments" på bekostning av logikk. Littlefinger, varys og Tyrion er noen av de som ble rammet hardest av mangelen på kildemateriale fra bøkene.

Det gjelder å legge fra seg alle forventingene, da blir du bare overrasket over idiotien og ikke skuffet.

Jeg sier på ingen måte at GoT er dårlig, men det er langt unna de første sesongene.
Sist endret av Vekst; 30. april 2019 kl. 01:11.
Enig der jeg og. Det som provoserer meg mest er at dette er bare en zombie serie in disguise. Fryktet det etter Hodor scenen. Så sykt lame måten de løper på veggen på. Fy faen, skuffa ass. Husker hvor bra manus og mye de spilte på karakterene tidligere i serien. Nå er det som du sier, epic moments og rævva punch lines. Når Jon Snow skal ri på dragen der, "What do you hold onto?" Hva faen tror du mann? Hva faen tror du?

Alt alle er sjokkert når zombiene kommer tilbake igjen, det så vel Jon Snow med sine egne øyne? Skjønte dem virkelig ikke at Night King var fellesnevneren her? At de måtte drepe han for å vinne? Rart dem ikke gikk hardere for han da... Hvorfor løp dothraki til døden på den måten der? Fatter ingenting.
Synes serien er greit underholdende, men veldig enig med dere andre her. Synes den er ekstremt oppskrytt i desse dager. Skal ikke nekte for at det skjedde mye sykt i dagens episode, men jeg satt ofte og irriterte meg over hvor lite gjennomtenkt ting var, og hvor stor mangelen på logikk var i mange deler av episoden.
Tenkte samme selv inatt.

Ting blir rushet og man mangler oppbygginga og de omstendige scenen serien er kjent for.

Scenen med aria i biblioteket og katt og mus leken, som tydeligvis var kritisk for utfallet minnet om en harrypotter scene med 12 år aldersgrense.

Synd det har forfalt, det var jo så jævlig bra.
Mangler oppbygning? De har jo bygget opp mot dette her i sju sesonger. Det at de mer joviale karakterene ikke lengre har så mye på hjertet sier jo litt om stemningen de er i. De aller fleste er sikre på at dette er slutten.

Skjønner heller ikke helt hvor dere mener at logikken brister. Slik storyen er lagt opp, så var det ikke noe skurret voldsomt for min del. Det eneste jeg hadde å utsette på forrige episode, var at de hadde ikke gjort særlig til forberedelser og forhåndsregler, men så skjedde også ting raskere enn de hadde forventet...

Og når det kommer til avslutningen på episode 3:
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Det at Arya gjennomfører det har blitt hintet til omtrent fra starten. I sesong 3 sa Melisandre: "I see a darkness in you. And in that darkness, eyes staring back at me. Brown eyes, blue eyes, green eyes. Eyes sealed shut forever. We will meet again." (Walder Fray, Littlefinger, Night King) Kniven fikk hun vel av Bran i forrige sesong, og i forrige episode sto vel John Snow omtrent akkurat der Night King kom til å dø, og Arya snek seg innpå han så han ble skremt. Det er tydelig at hun kjenner alle kriker og kroker av hjemstedet sitt, og scenen hvor hun sniker seg rundt er med på å vise hvor stealthy hun har blitt. Lyden av stegene hennes lager mindre lyd enn dryppende blod.


Synes også at de skal ha kudos for å ikke lage Hollywood-scener hvor heltene alltid skal dø på en langtekkelig og heroisk måte. I stedet er det over, brått og brutalt, men de får utgjort en forskjell. Kampscenene er også rimelig kaotiske, noe som reflekterer hvor mye kaos det er når man sloss mot en horde av zombier midt på natta.
En og to var grei, episode tre var så voldsom og kjedelig samtidig at jeg gadd ikke se hele.
Serien er lagt på is for min del, hadde gledet meg veldig til å se slutten av denne serien, men når slutten kommer allerede i episode tre så kan de bare ha det så got.
Dyret: Oppbyggingen for min del handler om mye mer enn å skape et klimaks. Det handler først og fremst om karakterenes troverdighet. Denne er helt borte i siste sesong.

Scenen med Arya på slutten var som snytt ut av 20 marvel-filmer. Hele episoden var forutsigbar og kjedelig. Kjøper ikke forklaringa di ang gjenspeiling i kaos i kampscenene. Trekker igjen frem battle of the bastards som eksempel. Her syntes jeg de klarte å skildre møljekamp og håpløshet, i tillegg til å faktisk holde det uforutsigbart.

Kan godt være at de har melka kua, og det faktum at slaget fant sted med 3 gjenværende episoder. Det er jo relativt opplagt at ingen viktige karakterer dør. De drepte EN viktig karakterer, og det var også den rikeste og mest troverdige. Snakker selvfølgelig om Theon.

Et annet eksempel på hvpr pjatt alt er i sesong tre er monologen fra Bran til Theon i 3 episode. Hva er det sammenliknet med dialogen mellom John Snow og Theon på dragonstone, da Theon skal dra å redde søsteren sin. Slike scener og dialoger er totalt blåst vekk i siste sesong.

Den dybden GoT hadde som en relativt kommersiell serie er nå byttet ut med alle aspektene til en hvilken som helst blockbuster.
Er det virkelig så kult og edgy å hate på den siste episoden? Fantastisk episode.
Tror du det er "kult" å være misfornøyd med en serie man har fulgt i 8 år? Folk har forskjellige meninger.

Det jeg gleder meg til å se i neste episode er hvor mange som er i livet. For det inntrykket jeg får, er det ikke mange igjen. Blir spennende å se hvordan de skal klare å beseire Cersei.
Altså, tror ikke det burde være noen tvil om at siste episoden var minst god. Ikke for forutsigbar, godt utført og grei dialog.

Problemet er vel at den er veldig generisk nå. Alle som dør skal ha viktige og heroiske dødsfall, tvistene som kommer er gode nok, men fortsatt standard eventyr-tvister. Det som virkelig var gøy med Game of Thrones var at GRR Martin kastet konvensjonene på døra, og lot viktige personer dø uten noe mer om og men. Det føles mye mer generisk etter at de gikk tom for bokmateriale.

Det sagt, er noen episoder igjen. Er fortsatt mulig at denne sesongen flytter seg opp til samme nivået som de tidligere.
Jeg synes episode 3 var en skuffelse. Den var uten tvil episk i omfang, skala og regi, men for meg virker det som om serieskaperne er blitt for feige. Det var sjokkerende få dødsfall av betydning. "Alle" overlevde og er det noe som kjennetegner serien er det følelsen av at "ingen er trygg". Jeg skulle ønske de satte standarden tidlig i eposiden med et dødsfall av reell betydning. Hva hvis John ble drept i første tredjedel av episoden? Da hadde man blitt sittende med en reell følelse av "frykt" for hvem andre som ville forsvinne. Hadde naturligvis ikke trengt å være john, men en av de viktige i alle fall.

Jeg fikk forhåpninger til at manus tok et steg opp i forhold til forrige sesong når jeg så episode 2, den brakte tilbake mye av det jeg liker med serien. I episode 3 ble det derimot mye action og lite dybde i historien.
Sist endret av Cikey; 30. april 2019 kl. 14:34.
Det som skuffer meg mest med hele episode 3 er hvor ELENDIG kvalitet streamingtjenesten til HBO leverer. Hele episoden er bare grums
Kan ikke kommentere så mye på innholdet i episode 3, da det stortsett er 77 minutter med svart skjerm. Litt skuffet over at ingen av større betydning ble drept.
Sitat av liasis Vis innlegg
Det som skuffer meg mest med hele episode 3 er hvor ELENDIG kvalitet streamingtjenesten til HBO leverer. Hele episoden er bare grums
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du ser i nettleser eller hvordan du ser, men jeg testet HBO for en tid tilbake, og min erfaring var at å se i nettleser suger eselballer, men å se med Chromecast fungerte betraktelig bedre, selv om ikke det heller var optimalt.
Hva slags TVer har folk a? Så jævla ille var det ikke. Jeg likte episoden, jævlig frustrerende til tider og virka jo helt håpløst men jaggu løste det seg ikke allikevel.
Hvem de skal dra med seg ned og denge Cersei med blir jo spennende å se
ESM
Lazy Generation
Vil bare si at det kan lønne seg å se denne episoden på OLED eller TV av tilsvarende kvalitet på sortnivå. Det er en helt enorm forskjell på en slik mørk episode.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Alle som dør skal ha viktige og heroiske dødsfal
Vis hele sitatet...
Lord Beric Dondarrion dør jo uten videre. Jeg satt og venta på at han skulle legge ut om "the lord" eller noe før han sluknet, men det var lite dramatisk.

Edd dør lite heroisk med et sverd i ryggen.

Melisandre of Asshai visner bort, vil ikke kalle det veldig heroisk eller viktig.

Theon Greyjoy dør på den kanskje dummeste måten jeg har sett til nå i Got, så langt fra heroisk man kommer. Suicide løpende som en tulling.

Jorah Mormont er vel kanskje den eneste man diskutere om dør heroisk mens han beskytter Daenerys. Er jo strengt tatt det som er jobben hans og det han har gjort i serien omtrent hele veien. Hadde du likt det bedre om han døde av et sverd i ryggen på starten og klipp bort ferdig med han?

Ser mange ønsker at flere store personligheter burde dødd i episoden. Jeg forstår ikke helt at man bedømmer om serien er bra eller dårlig utifra om ulike rollefigurer skal dø eller ikke. Tidligere har vel ingen (ikke mange) dødd så tidlig i en sesong heller.
Er forsåvidt enig at serien har tapt seg. Men jeg føler det er mer helhetlig fordi ting er til tider ganske rushet, dårlig tid til dypere samtaler og man mister litt følelsen av hvor lang tid ting egentlig burde ta. (Reisen til Sansa og Sandor Clegane var jo episk tidligere og noe som ikke føltes rushet)
Lima: Du har en underlig vurdering av flere av dødsfallene...

Edd dør etter å ha reddet sin bror. Ganske heroisk det.

Theon kjemper som en ekte helt, får anerkjennelsen han så intenst savner før han, mot umulige odds gjør et desperat forsøk på å redde dagen. Skolebok eksempel på en kjeltring som dør som en helt.

Melisandre fullfører omsider sitt virke, etter å ha reddet dagen minst en gang og gjentatt en viktig spådom før hun vandrer henn inn i soloppgangen som «forsoning» for sine synder. Mens gamlefar ser anerkjennende på at hun omsider må betale for å ha brent hans unge uskyldige venn. På alle måter en heroisk / episk avslutning det også.

Beric ofrer livet for å redde to sentrale karakterer en en latterlig dårlig «Jesus på korset» symbolikk. Hvorvidt det er «heltemodig» kan du sikkert diskutere, men det er i alle fall ikke spesielt «casual».

Såeh, ja, i overkant mye heroisme på de få som faktisk ryker med...

Problemet er ikke at ikke nok viktige personer dør i og for seg, men at serieskaperne er blitt for tamme. Sjokkerende dødsfall har vær et tydelig kjennemerke på serien fra første sesong, men i denne episoden ruller alle de viktige karakterene videre etter å ha drept noen hundre whites hver. At en eller to overlever de helt latterlige oddsene er greit nok, men at alle overlever er så kjedelig, typisk Hollywood at man blir sittende med følelsen av at serien har tapt spissen tidligere sesonger hadde.

Det er ingen nerve eller spenning etter de første 15-20 minuttene og da er det fremdeles en time igjen...
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Cikey Vis innlegg
Lima: Du har en underlig vurdering av flere av dødsfallene...



Det er ingen nerve eller spenning etter de første 15-20 minuttene og da er det fremdeles en time igjen...
Vis hele sitatet...
At man opplever ting anderledes vil jeg ikke kalle underlig. Med din beskrivelse så kan jo nesten alle store dødsfall tidligere også beskrives på samme måte?

Hvordan du etter 15 min visste at ingen kom til å dø og ikke følte på det som spennende synes jeg dog er underlig.
Ser flere snakker om kristendom når dem ser Beric stå sånn, i en trang gang med 50 zombier løpende for å drepe 3 stykker. Han var allerede skadet, og når du stiller deg som et kors i en trang gang hindrer det, til en viss grad gjennomstrømning av døde folk. Saved Arya <3 !

Og ja Theons måte å dø på var rett og slett tilbakestående :P
Sist endret av Bossebass; 1. mai 2019 kl. 00:09.
Haha. Jeg er også her for å klage på ep 3.
1) Enig med gamlefar om at streamingkvaliteten på episoden er en skandale. Jeg så episoden gjennom nettsiden til get. Mulig det er urutinert, men krise var det okkesom.
2) Syns også det var i overkant mørkt. Mye av handlingen jeg ikke fikk med meg.
3) Jeg irriterer meg over at de døde er så alt for klassisk zombier. Lydene og det utseende har jeg hørt og sett 1000 ganger før...
Sitat av Bossebass Vis innlegg
Ser flere snakker om kristendom når dem ser Beric stå sånn, i en trang gang med 50 zombier løpende for å drepe 3 stykker. Han var allerede skadet, og når du stiller deg som et kors i en trang gang hindrer det, til en viss grad gjennomstrømning av døde folk. Saved Arya <3 !

Og ja Theons måte å dø på var rett og slett tilbakestående :P
Vis hele sitatet...
Om du kun tenker på selve scenen i seg selv, så ser det nåldus ut at han løper mot NK som han selvsagt har null sjangs mot. Mulig jeg misforstår deg, så for meg som er tilbakestående gjerne forklar litt mer hva du mener.

Jeg likte den faktisk, fordi symbolsksett er ordene til Bran "Theon, your a good man" det eneste han ville høre før han gikk i døden.
Som de sier i "bonus" greia på slutten, at vi alle skal dø, men det handler om hvordan du møter døden.. Jeg føler det var theons siste ønske å dø på den måten samt høre de ordene fra Bran.

Konklusjon, jeg skjønner ikke helt hva du mener men jeg svarer like vel på fylla 03.35 natt til 1mai.

Iskald post

Sitat av Cikey Vis innlegg
Jeg synes episode 3 var en skuffelse. Den var uten tvil episk i omfang, skala og regi, men for meg virker det som om serieskaperne er blitt for feige. Det var sjokkerende få dødsfall av betydning. "Alle" overlevde og er det noe som kjennetegner serien er det følelsen av at "ingen er trygg". Jeg skulle ønske de satte standarden tidlig i eposiden med et dødsfall av reell betydning. Hva hvis John ble drept i første tredjedel av episoden? Da hadde man blitt sittende med en reell følelse av "frykt" for hvem andre som ville forsvinne. Hadde naturligvis ikke trengt å være john, men en av de viktige i alle fall.

Jeg fikk forhåpninger til at manus tok et steg opp i forhold til forrige sesong når jeg så episode 2, den brakte tilbake mye av det jeg liker med serien. I episode 3 ble det derimot mye action og lite dybde i historien.
Vis hele sitatet...
1+
Helt enig, personlig vekker det lite følelser hos meg når ingen viktige dør, du setter bra ord på det med at om en "viktig" person hadde død, hadde du hele tiden forventet at hvem som helst kan ryke med.
Sist endret av mrknowalot; 1. mai 2019 kl. 04:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jorah:Marvels nye Captain friendzoned

Nei, med tanke på hvor mye hele serien har bygget opp dette øyeblikket så løser de det hele med en enkel to trinns finte.... Både taktisk og mpten Arya bare."øhøy! Bytte hånd! Genialt!, I Are aweshum".... Jeg ble litt matt, om sant skal sies. Men jeg har ikke venta i åtte år pluss på dette for så å ikke gidde å se siste sesong

Og han Brann(?) som bare sitter og myser med en klassisk" nå må jeg sørge for å se mørk og mystisk ut" på folk som om han prøver å se edru ut etter litt for mye å drikke.
Sist endret av Mokkasinen; 1. mai 2019 kl. 09:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Episoden var et mesterverk og det er derfor jeg også var skuffet. De var så nærme og lage noe perfekt, men ødelegger det med teit hollywood humor og teite hendelser som nærmest var klisjé. Visse karakterer var jo nærmest udødelig. Aldri vært så skuffet etter en episode.

Lurer fælt på hvordan Cersei skal klare toppe dette. Hadde sett for meg at the night king var hoved fienden som ville vare til slutten og at alt skulle være tapt i mange episoder før the night king på uventet vis ble tatt. men nå er det heller Cersei, som ikke en gang har framstått særlig smart eller truende som hoved fienden. Euron er heller ikke særlig skummel, han framstår som en alkis av typen som sitter rundt i Oslos parker.

Håper de nå har funnet på noe jævlig smart. Jeg gleder meg nesten ikke en gang til neste episode og jeg har alltid gledet meg til ny episode fra jeg ble totalt hektet rundt sesong 3.
Sist endret av DrPerception; 1. mai 2019 kl. 14:46.
Sitat av Lima Vis innlegg
At man opplever ting anderledes vil jeg ikke kalle underlig.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke jeg heller. Men jeg finner din tolkning av de dødsfallene du omtaler meget underlig, da jeg mener du overser helt åpenbar betydning / symbolikk

Sitat av DrPerception Vis innlegg
Lurer fælt på hvordan Cersei skal klare toppe dette. [...] Cersei, som ikke en gang har framstått særlig smart eller truende som hoved fienden.
Vis hele sitatet...
Cersei har vist seg gjennom hele serien som en hensynsløs, nådeløs og til dels grusom hersker. I starten via sine barn, men etter hvert har hun jo også inntatt tronen. Å si at hun ikke har fremstått som særlig smart eller truende faller på sin egen urimelighet. Jeg har også regnet med at NK skulle være hovedfienden, men det har aldri vært tvil om at oppgjøret rundt jerntronen vil stå med Cersei som en helt sentral aktør.

På sett og vis håper jeg hun vinner frem, det ville være så "anti-hollywood" og sjokkerende at skurken vinner at det ville være midt i blinken for denne serien. Jeg har ikke store troen på at det ender slik, men du verden for en bra avslutning det ville vært
Sist endret av Cikey; 1. mai 2019 kl. 21:01.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Cersei har vist seg gjennom hele serien som en hensynsløs, nådeløs og til dels grusom hersker. I starten via sine barn, men etter hvert har hun jo også inntatt tronen. Å si at hun ikke har fremstått som særlig smart eller truende faller på sin egen urimelighet. Jeg har også regnet med at NK skulle være hovedfienden, men det har aldri vært tvil om at oppgjøret rundt jerntronen vil stå med Cersei som en helt sentral aktør.

På sett og vis håper jeg hun vinner frem, det ville være så "anti-hollywood" og sjokkerende at skurken vinner at det ville være midt i blinken for denne serien. Jeg har ikke store troen på at det ender slik, men du verden for en bra avslutning det ville vært
Vis hele sitatet...
Nå snakker jeg i forhold til andre, for eksempel night king. Cersei er hensynsløs og har manipulative skills.
Hu har ikke en is drage og kommer aldri til å bli like episk som night king. Derfor ville jeg hatt han som siste "boss"
Kan fortsatt overaske med mentalt spill, men jeg syns hun virker forutsigbar og Euron som en komplett idiot. Håper de overasker meg.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
night king. Derfor ville jeg hatt han som siste "boss"
Vis hele sitatet...
Det hadde vært Hollywood, det.
Jeg syns det var en helt åndssvak bra episode, og de fikk rimelig greit gjennom hvor mørkt alt var.

Så den på Apple TV på en ganske bra TV, og må si meg enig i at kvaliteten var for dårlig på enkelte aspekter.

Samtidig som jeg opplevde episoden som meget spennende, og jeg virkelig følte på hvor håpløst alt så ut, så visste jeg liksom med meg selv at det kom til å gå bra heeelt på slutten. Jeg spekulerte litt på om Bran var rigget med en bombe e.l., men likte at Arya fikk fikset ting og tang. Trodde faktisk et øyeblikk at hun skulle feile, så knivtrikset hennes funket for min del.

At hun tilsynelatende kom hoppende ut fra ingenting derimot, ble litt teit, selv om Dyret forklarer det bra.

Når det er sagt syns jeg hele forrige sesong bar preg av å rushe avgårde for å komme til denne sesongen. Tidligere brukte de flere episoder på reiser, nå tar det langt kortere tid. Regner med at det resten av denne sesongen blir likt i det henseende.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Trodde faktisk et øyeblikk at hun skulle feile, så knivtrikset hennes funket for min del.
Vis hele sitatet...
Men skulle NK gjøre kål på Bran, eller skulle han knele fremfor ham med sverdet, evt gi det til ham?
Håper inderlig at vi kan få noen tvister mot slutten. Hva om Cersei plutselig slo ut alle? Ikke at jeg håper på det selv, men denne serien har sjokkert meg så mange ganger. Red wedding og battle of the bastards er definitivt mine yndlinger. Tre episoder igjen av verdens beste serie, dette blir tungt. Håper på kvalitet i spinoff's.

Clegane-brødrene i fight! Noe å se frem til!

Kjør da! Krysser fingra for fartsfylte og verdig slutt på dette.

heartslava
Tror det blir Arya vs The Mountain jeg. Så gir The Hound livet sitt til sin bror for henne. Begynner å bli åpenbart at det er hans sole purpose nå.
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Tror det blir Arya vs The Mountain jeg. Så gir The Hound livet sitt til sin bror for henne. Begynner å bli åpenbart at det er hans sole purpose nå.
Vis hele sitatet...
Det hadde vært sykt kult. Men det er ikke alltid GOT følger det åpenbare.
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Tror det blir Arya vs The Mountain jeg. Så gir The Hound livet sitt til sin bror for henne. Begynner å bli åpenbart at det er hans sole purpose nå.
Vis hele sitatet...
Hun er jo nå gravid med en tronarving, så det passer bra. Jeg setter mine 5 cent på det i alle fall.
Sist endret av *pi; 5. mai 2019 kl. 11:31.
Sitat av *pi Vis innlegg
Hun er jo nå gravid med en tronarving, så det passer bra. Jeg setter mine 5 cent på det i alle fall.
Vis hele sitatet...
Hvordan blir en sønn av Robert Baratheons "bastard" tronarving tenker du? Jeg kan vanskelig se for meg at han skulle ha noe reelt krav til kronen med tanke på hvilke andre aktører som er i spill?

Mulig jeg overser noe her, eller blander hus, men for at denne "arvingen" skal bli kronet må både Lanister og Targaryen enten gi opp sine krav eller utslettes? Det er naturligvis mulig, men det må vel være grenser for hvor sentral Arya skal ende opp med å bli? Eller?
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hvordan blir en sønn av Robert Baratheons "bastard" tronarving tenker du? Jeg kan vanskelig se for meg at han skulle ha noe reelt krav til kronen med tanke på hvilke andre aktører som er i spill?

Mulig jeg overser noe her, eller blander hus, men for at denne "arvingen" skal bli kronet må både Lanister og Targaryen enten gi opp sine krav eller utslettes? Det er naturligvis mulig, men det må vel være grenser for hvor sentral Arya skal ende opp med å bli? Eller?
Vis hele sitatet...
Gi opp sine krav kommer de selvsagt ikke til å gjøre frivillig. Men lausungen er jo tronarvingen (etter opprøret), Lanisterungene var ikke reelle arvinger. Så han er vel en kandidat. Om han når fram er selvsagt langt fra åpenbart, men jeg håper ikke de går for en åpenbar løsning på dette tronspørsmålet. Uansett, om Arya ikke er gravid så var den hyrdestunden nok en meningsløs klisjéscene.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Er jo satt i gang rkyter av got crewet at det kanskje ikke Vr NK som døde. BrNann "forsvant" jo i synet sitt. Kanskje han byttet plass med NK, og det er han som ble drept.

Er nok en twist her som ikke er så godt for de levende...

Ting er ikke altid som de ser ut...

Klager ikke. Eneste jeg kalger på er mobilen min og nettbrett som har for dårlig svart farge på skjermen, men har sett den igjen på bedre Tv'r..

Fllg med got på Twitter og på skuespillerne. De legger ut litt ting og "rykter" og spekulasjoner om hva som har skedd ogsom kan skje. Kanskje grunnen til det var så mørkt at de skjuler noe annet som har skjedd under slaget.


Slapp av. Synes serier har vært god hele veien jeg. De første sesongene var fantastiske, men har ikke kjedet meg så mye underveis og jeg så hele serier på en måned i fjor.


Hater å se opp hypa serier så tenkte de n var døll, men så feil kan man ta ja.
Blir sykt spennende i neste episode da. Episk battle igjen ser det ut som. Men er på høy tid å utvikle stealth eller panser på den dragen nå. Forferdelig at det bare er 2 episoder igjen. Huff tragisk.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
ja skjønner ikke de som klager. ,masse drama, masse gode dialoger mye bra scener generelt.

måtte le da dragen døde. den fine musikken også bare boom. blir spennende. jeg tror hverken Jon eller dragedronningen vinner tronen.... kanskje de fleste dør. tviler sterkt,


mange kritikere sier det samme. mye av det som står her har de mest på engelsk, sett seg enig i og kopiert. er veldig inn å hate på ting i dag desverre. å kalle got en zombieserie om disguise blir for dumt. er jo mye mer enn det...

skaperne skal lage spinoff på serien. altså ting som har skjedd før eller etter got.

blir noen spennende episoder. håper på en dobbel siste episode eller i hvertfall lang. 75min er for lite av dette, men kan heldigvis se den på nytt igjen da.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Det sagt, er noen episoder igjen. Er fortsatt mulig at denne sesongen flytter seg opp til samme nivået som de tidligere.
Vis hele sitatet...
Beklager å vekke til live gammel tråd, men er sjeldent jeg har tar så feil som det der. Gud hjelpe meg avslutningen var håpløs.