Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1130
finnes det noe antidepressiva der man kan oppnå en lignende effekt som amfetamin?. Jeg finner kun roen med amfetamin, har prøvd mange forskjellige stoffer , men føler at amfetamin hjelper meg til og holde roen og fokus i veldig små mengder.
Erfaringsmessig har sånne preparat motsatt effekt på meg, blir impulsiv og generelt ustabil så tviler på det desverre.
Bupropion blir vel det nærmeste du kommer da det er dopamin og nordadrenalin reopptak inhibitor (NDRI)
Amfetamin light
Bare vær obs på krampeterskelen
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Bare vær obs på krampeterskelen
Vis hele sitatet...
kan du forkalre litt mer dette med «krampetersekelen» , forstår ikke helt hva du mener.

Sitat av NokErNok Vis innlegg
Erfaringsmessig har sånne preparat motsatt effekt på meg, blir impulsiv og generelt ustabil så tviler på det desverre.
Vis hele sitatet...
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Bupropion blir vel det nærmeste du kommer da det er dopamin og nordadrenalin reopptak inhibitor (NDRI)
Amfetamin light
Vis hele sitatet...
tusen takk for svar , setter pris på det . har du gått på dette selv? hvordan gikk det ? skal snart ha en time med fastlegen og spesialist , så har lyst å undersøke å lese meg opp før det.
Sist endret av brian2020; 25. desember 2022 kl. 22:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av brian2020 Vis innlegg
kan du forkalre litt mer dette med «krampetersekelen» , forstår ikke helt hva du mener.
Vis hele sitatet...
Gikk selv på amfetaminpreparater grunnet ADHD i 2-3 år, og fikk mitt første heftig GTK-anfall i desember i fjor, hvor jeg ble funnet i gaten av en bilist på en mørk morgen. Ambulanse ble tilkalt og det ble mye ståhei og slikt. Sto på Wellbutrin, og hadde nettopp økt dosen, noe nevrolog trodde var en medvirkende faktor til at jeg fikk et heftig epileptisk anfall. Dog skal det nevnes at jeg fikk diagnosen epilepsi i etterkant, da jeg gjennomgikk en utredning med EEG og slik, men amfetamin og antidepressiva kan i en kombinasjon skape muskelkramper lik krampeanfall. Hvis man har epilepsi i familien, eller krampetilstander el. som sådan, bør man kanskje utvise litt mer forsiktighet
Ikke det du spør om, men har du blitt utredet for ADHD?

Jeg kan ikke se for meg at antidepressiva skal hjelpe deg med dette, med mindre du tenker at du er urolig og ufokusert på grunn av depresjon?
Forresten, strattera er et c-preparat som av og til gis til de som er i aktiv rus og har ADHD. Det er nok ikke like effektivt men kan være verdt ett forsøk?