Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2158
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
God dag kjære freaks!
For ca 2 uker siden opererte jeg kneet mitt (avrevet sener).

Uken før operasjon fikk jeg utskrevet paralgin forte og en pakke med Oxycontin.


Nå, 2 uker etter operasjon har jeg gått på 3 kapsler Tramadol daglig, samt 4g paracet.

Problemet her er søvnen. Jeg våkner med intense smerter om natten om jeg f.eks rører meg feil, sover maks 2 timer om natten. Oxycontin jeg fikk utskrevet fungerte utmerket og jeg sov godt. Tramadolen har ingen virkning på meg.


Neste mandag skal jeg inn på sykehus for å fjerne stingene.
Hvordan kan jeg legge frem på best måte for å få resept på Oxy for å virkelig få en god natts søvn?

Til dere som lurer: Jeg er IKKE ute etter rus. Jeg blir utrolig sliten av dette, og fastlegen vil ikke skrive ut Oxy. Hva annet eventuelt kan jeg få utskrevet?


Takk på forhånd, freaks!
Beklager om det er poster i feil forum.
Si det du skrev her.
Vært der, gjort det.
Apodorm 10 mg, dvs 2 stk 5mg for søvn, og vis denne tråden, til fastlegen som nevnt rett over her, så angående smertelindring, ville jeg selv bedt min fastlege om tramadol depòt tabletter, minst 200 mg, minst to ganger daglig, med paralgin forte, ved behov. Maks 3 døgnet.

Håper også legen din eller sykehuset forstår deg og gir deg oxy, men husk at det ikke er sovemedisin.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SaerDnAX Vis innlegg
Apodorm 10 mg, dvs 2 stk 5mg for søvn, og vis denne tråden, til fastlegen som nevnt rett over her, så angående smertelindring, ville jeg selv bedt min fastlege om tramadol depòt tabletter, minst 200 mg, minst to ganger daglig, med paralgin forte, ved behov. Maks 3 døgnet.

Håper også legen din eller sykehuset forstår deg og gir deg oxy, men husk at det ikke er sovemedisin.
Vis hele sitatet...
Hei, det forstår jeg.
Har vært innom både Imovane, Seroquel og Apodorm. Dog ikke på resept. Har også fått en pakke depot tramadol uten hell.

10mg Oxy er det eneste som ga meg 8+ t med søvn uten smerter.
Dolcontin eller mogadon kanskje?
R.i.p 23.04.2021
Mogadon er det samme som apodorm. Dolcontin er morfin og oxycontin er 2x sterkere en morfin.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Mogadon er det samme som apodorm. Dolcontin er morfin og oxycontin er 2x sterkere en morfin.
Vis hele sitatet...
Ja, men kanskje det er lettere for han å få en av de jeg nevnte på resept.
Jeg fikk tramadol mot smerter pga. kreft. Det funka ikke i det hele tatt og sa ifra til lege. Etter det fikk jeg oxy.