Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  156 9819
Nedtellingen har begynt. Billettsalget startet 1. desember, og i dag ble første band sluppet

08.12.04 D-A-D er nået vidt, men altid med samme røde tråd: Der er festgaranti, humor og et
godt glimt i øjet, når drengene går på scenen.


15.12.04 Make Peace, Not Walls på Roskilde '04 skabte dialog og fik stor medieomtale. Planlægningen af det humanitære fokus for 2005 er i fuld gang. http://www.roskilde-festival.dk/object.php?obj=3a502774

19.01.05 Nu begynder der så småt at være gang i bandbekræftelserne til sommerens Roskilde Festival. Vi lægger ud med Audioslave (US), Jamie Cullum (UK), Karen (DK) og Tom Vek (UK).

26.01.05 Oplev legendariske metalrockere Black Sabbath (UK) i originalbesætning med Ozzy Osbourne i front på sommerens eneste festivaljob. Verserende rygter om Green Day (US) kan nu endeligt bekræftes. Desuden er der opløftende pop noir-melankoli med The Dears (CAN) og euforiske kollager af indiepop og solskinsfunk med The Go! Team (UK).
Sist endret av Carl Ottho; 26. januar 2005 kl. 17:35.
Har nå både lest og hørt utrolig mye godt om Roskilde, så til sommeren drar jeg nok også dit ja.


Gleder meg helt utrolig!
roskilde er en forbanna hasjfestival!
men dog, det er jo ikke en negativ ting
Opprinnelig postet av eLto
roskilde er en forbanna hasjfestival!
men dog, det er jo ikke en negativ ting
Vis hele sitatet...
LOL @ eLto

Har lenge ønsket å komme meg til Roskilde, men det har aldri skjedd og innser nå at skal man oppleve noe må man bare hive seg ut i det, så Roskilde here I come
Var på Roskilde i år. Var en sinnsykt dårlig lineup, helt for jævlig vær og en ølsperre i begynnelsen...Det var fett og det kan bare bli bedre neste år! Men tar en tur til Bang your head festival først, har en historisk bra lineup i år!
Håper været blir bedre enn i fjor jeg
Ble litt sliten av å traske rundt i den gjørma etterhvert...
Drømmer om TOOL
drømmer om linkin park... men nei, nå blir jeg flamet :P
Opprinnelig postet av eLto
drømmer om linkin park... men nei, nå blir jeg flamet :P
Vis hele sitatet...
Linkin Park er jo konge!
Ja for oss som nøt solskinn og innsjøen på camp N, er det ingen tvil om hva sparepengene går på neste år. Øl, banjo, Roskilde billett og primus.

Synes lineupen var helt grei ifjor, og selv om været var vått (meget mild beskrivelse) så var det ingenting som kan slå det perfekte humøret alle var i. Og hvem kom ikke i kontakt med nye "spennende" folk mens de slet seg gjennom det uendelige havet av gjørme. (Som for oss som levde hele festivalen på 400 danske kroner var ganske bra siden mathjørnet ga gratis mat til de som gjorde stunts i søla. mmm, memories).

Den beinharde drikkestemningen på east camp, og den konstante strømmen av folk som kom innom campen vår med det samme vennlige spørsmålet: "Do you know were I can score some weed?".

For de som vurderer Quarten istedenfor Roskilde i år kan jeg bare si en ting. ROSKILDE!!!
Sist endret av John Travolta; 8. desember 2004 kl. 21:36.
DAD! Haha! Det er jo helt kanon. Allsang og stor stemning loves. Det her blir nostalgisk.
Føler på gikta at Iron Maiden kommer til å dukke opp. Muligens også Turboneger...

Litt off-topic: Traff forresten på Hank fra Turboneger i dag. Han sa de skulle spille på Blå på søndag, men finner dem ikke på programmet til Blå. Noen som vet noe mer om dette?
Sist endret av Dionysos; 9. desember 2004 kl. 02:08.
Jeg også har en hvis anelse om at Turboneger kanskje dukker opp, er i allefall lov og krysse fingrene.
Opprinnelig postet av Dionysos

Litt off-topic: Traff forresten på Hank fra Turboneger i dag. Han sa de skulle spille på Blå på søndag, men finner dem ikke på programmet til Blå. Noen som vet noe mer om dette?
Vis hele sitatet...
Stemmer det, de sa det på absolutt underholdning i dag. de tar en uanonnsert
konsert uten forhåndssalg av billetter.
Når er Roskilde?
30 juni til 3 juli. Man kommer inn fra 26 juni though.
man bare må få med seg Roskilde..er så vannvittig kult..var der 2003...bare knall vær, billig øl, pene piger og ikke minst mange bra band..som dere skjønner, jeg får ikke rost Roskilde nok...!!!
Roskilde 2004 var sykt gjørmete, men det var litt koslig det også. Greit og vite at det stort sett ikke er mulig at det blir dårligere vær til neste år.
DIO kommer på Sweden Rock...bare til orientering
Hadde Linkin Park kommet på Roskilde i år, da hadde jeg kjøpt billetter med EN GANG uten å nøle. NO DOUBT!
Jeg vil at Non Phixion skal komme. Uansett, bekreftede artister? :P
Ble sendt ut nytt nyhetsbrev i dag. Dog ingen flere bekreftede artister. Det eneste bandet som er bekreftet er Danske D-A-D.
Men siden både Greenday og Foo Fighters er bekreftet til Quart05, er det ganske sannsynlig at de kommer til Roskilde http://quart.no/templates/dt_listHea...id=6&amid=7230
Syns lineup'n blir dårligere og dårligere for hvert år som går, jeg. Men det gjelder egentlig for de fleste festivaler...
Roskilde03 hadde en vakker lineup med både kjente artister for å trekke de store massene. Og mange gode, litt mer ukjente band.
Når jeg ser på lineupen for 2004 var det ikke like mange band jeg ville sett. Flere gamle avdankede artister og lite bra nytt.
Var på roskilde 03, utrolig bra. Holdt til på west-campen. Skal selvfølgelig ned dit til sommeren også, lurer bare på om jeg skal campe på west eller east campen.. er det egentlig noe forskjell på west og east? annet enn litt forskjellig matbutikker osv? hva er best?
med tanke på at SOAD sitter å finpuser på det nye albumet sitt er det jo en viss fare for at de kommer, Rammstein er kanskje på turne enda da og A perfect Circle er også på hugget for tiden.

Men det er bare spekulasjoner...

Tool tør jeg ikke håpe på, og jeg forventer ikke noe fra dem før etter den nye plata som kommer en eller annen gang i 2005-2006. wild gues er 6.6 2006 men det er jo lov å håpe på noe litt tidligere.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Endelig skjer det noe på bandlisten.
I dag ble Audioslave (US), Jamie Cullum (UK), Karen (DK) og Tom Vek
(UK) bekreftet..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kanskje kanskje

Jeg ønsker ivertfall at In flames kunne dukka opp der, meshuggah for den del også.
Jamie Cullum med en kald øl i sola høres bra ut.

SOAD kommer hvertfall til Norwegian Wood!



btw, Korn konserten i fjor var verdt hele turen.
Black Sabath da...

+Green Day og Audioslave
Hørte på radioen nå nettopp at det var bekreftet at Ozzy kommer til roskilde
Men jeg vil ha System.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Tror jeg vil vente til Quart-lineup kommer. Ifjor var denne mye mer spennende enn Roskilde sin. Dillingers Escape Plan f.eks. er noe å ta av seg hatten for.
Sist endret av Cadex; 26. januar 2005 kl. 14:39.
Jeg hørte også at Black Sabbath kommer. Sabbath er verdt HELE turen!

OZZYOZZYOZZYOZZY!
Ozzy
Tony Iiomi
Geezer Butler
Bill Ward
Sist endret av turbo-xbox; 26. januar 2005 kl. 16:03.
Price of Fucking Darkness! Ozzy!!!

Greenday!

Audioslave!

Jeg MÅ til Roskilde i år!
ah! drit fet! Gleder meg til Roskilde! Noen fra nord som skal ta toget nedover?
▼ ... over en uke senere ... ▼
I går ble Efterklang (DK), Junior Senior (DK), Laid Back (DK) og Bikstok Røgsystem (DK) bekreftet.
Noen som vet om beste reisemåte fra stavanger? Har ikke bil men finner kanskje noen jeg kan istte på med. Ellers vurderer jeg tog til oslo, og Säfflebusen (http://www.safflebussen.se/) videre. Noen som har erfaringer med dette?
Kommer A perfect Circle kommer jeg å. Må få med meg de live.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Jeg tar säfflebussen mellom Oslo og Gøteborg stadig vekk.
Helt greit egentlig. Det er en buss. Den går. Ikkeno frills, men heller ikkeno sælig forsinkelser.
Prisen er også dritbra. (BTW: sjekk ungdoms- og studentprisene)
Sitat av forsen
Var på roskilde 03, utrolig bra. Holdt til på west-campen. Skal selvfølgelig ned dit til sommeren også, lurer bare på om jeg skal campe på west eller east campen.. er det egentlig noe forskjell på west og east? annet enn litt forskjellig matbutikker osv? hva er best?
Vis hele sitatet...
East camp har jo desidert den beste stemninga, west er i tillegg alt for langt unna alt.
Black Sabbath Kommer!! :d:d
Isis! Enslaved og Sunn O (eller noe sånt) også.
Sjælevenner i metalverdenen glæder sig til at mødes i Roskilde: Mørk viking-metal fra Enslaved (N), jordskælvende hård rock med drømmende passager fra ISIS (US) samt trommeløs og langhåret metal med bas og forvrænget guitar fra SUNN O))) (US).
Tror ikke at A Perfect Circle kommer på nå festival, tenker på at TOOL er i studio og mekker ny skive. Hvorfor kommer ikke Foo Fighters til Roskilde?
Sitat av r33l
Tror ikke at A Perfect Circle kommer på nå festival, tenker på at TOOL er i studio og mekker ny skive. Hvorfor kommer ikke Foo Fighters til Roskilde?
Vis hele sitatet...
Hvem som sier de ikke kommer?
Listen blir ikke ferdig før i juni, derfor kan det dukke opp mange overraskelser. De fleste store band som skal på Quarten drar ofte til roskilde og hultsfred også, ettersom festivalene er rett etter hverandre..
Sitat av justify
Linkin Park er jo konge!
Vis hele sitatet...
Gwoarf ørfh!! linkin park er pyse musikk ...
Det er liksom Backstreet Boys med Fuzz på guitaren.. og den dritten med jay-z? MTV bæsjer skikkelig på leggen der! huff.. første plata kunne vært kul, men de fikk det ikke helt til.. er for kosete as..

Det som trekker i år er jo Sabbath, Audioslave, D-A-D og green day.. har hørt no rykter om at SOAD kanskje tar seg en snartur innom.. Foo Fighters skal på quarten, så det er ikke helt umulig det heller..

Jeg er ganske fersk her på nFF, men ztaale prater høyt om dere.. nFF camp eller? :P
Brian Wilson (US) på Roskilde ’05

Plus fire nordiske navne: Bjørn Berge (N), Dungen (S), Mugison (ISL) og Skambankt (N)
Det kreative popikon Brian Wilson - legenden fra Beach Boys - byder på himmelsk
smukke og storslåede toner til sommerens Roskilde Festival.


Brian Wilson, Bjørn Berge og Skambankt blir nok spennede
Nå begynner det å ligne noe. Black Sabbath, The Go! Team og Dungen er jo bare et must å få med seg for min del.
I år er jeg litt pansjonist og ser ann værmeldinga før jeg drar, uten rusen, hadde fjoråret vært trist.