Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 1568
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har 2 gram, putta 0,3 i en joint og jeg røyka bare bittelitt av den men kjente det(den vad mest sannsynlig ugjevn da jeg rullet selv)

Spørsmålet mitt er siden jeg ikke har papes eller sigg hvordan jeg skal røyke det som en nybegynner -alene.

Jeg har laget en enkel ølboks pipe, men jeg får ikke noe funk i den og jeg skjønner faen ikke hva jeg skal bruke hullet i siden for, jeg brenner bare hasjet og for ingen effekt.

Jeg vurderer å lage en enkel gravitasjon bong. La oss ta utgangspunkt i at jeg aldri har røyket før; hvor mye tar jeg?

Og er det noen lettere måte å gjøre dette på? Helst nevn hvordan jeg lager det og hvor mye jeg bruker med den måten.

Tusen hjertelig!
Som han over sier, riv opp hasjen i små biter og bland med smør. La det putre på veldig lav varme i 3-4 timer. Så kan du blande smøret i hva enn du ønsker
Sjekk oppskriften på skakkao som ligger her inne.
Funket like bra når jeg holdt på for 20+ år siden som det sikkert gjør i dag.
Er dere helt røkka i skallen eller? Ikke lag edible hvis du nybegynner. Hvis du lager ølboks bong trenger du ikke hull i siden. Men du kan også bruke folie og flaske som er mye bedre enn ølboks men litt vanskeligere å lage. Men hullet i siden er jo egentlig meningen å holde tommelen over.

Så må du blande hasjen med tobakk for at det skal funke med flaskebong. Nytter ikke å putte oppi rein hasj eller rive det litt opp man må varme og gni det tinn i tobakken som med en joint.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Er dere helt røkka i skallen eller? Ikke lag edible hvis du nybegynner. Hvis du lager ølboks bong trenger du ikke hull i siden. Men du kan også bruke folie og flaske som er mye bedre enn ølboks men litt vanskeligere å lage. Men hullet i siden er jo egentlig meningen å holde tommelen over.

Så må du blande hasjen med tobakk for at det skal funke med flaskebong. Nytter ikke å putte oppi rein hasj eller rive det litt opp man må varme og gni det tinn i tobakken som med en joint.
Vis hele sitatet...
Vil da heller anbefale folk edibles enn å røyke med tobakk gjennom plastflaske. Det er jo en kraftigere rusopplevelse men mye sunnere for kroppen enn det du anbefaler.

Bare mine 2 cents
Sist endret av Frkødelagt; 25. desember 2023 kl. 15:59.
Sitat av Frkødelagt Vis innlegg
Vil da heller anbefale folk edibles enn å røyke med tobakk gjennom plastflaske. Det er jo en kraftigere rusopplevelse men mye sunnere for kroppen enn det du anbefaler.

Bare mine 2 cents
Vis hele sitatet...
Helt enig, mye sunnere.

Men ja, vær forsiktig med dosering. Ta heller litt for lite enn for mye!
Smuldre opp hasjen i små biter og putt det i en stor spiseskje
Hell litt olje over
Varm opp med lighter til det smelter sammen
Hell over i en kopp varm kakao og rør om, funker som bare faen
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg ble litt carried away og har lagd en gravity bong helt fra jeg lagde posten til nå, har brukt sandpapir og virkelig gjort den Nice, brukte aluminium fra engangsgrill istedenfor aliminiumsfolie fordi det skal være bedre. Til dere som sier jeg skal spise det, takk men nei takk. Jeg skjønner tanken, men jeg syntes det blir vanskelig å justere mengde da i tillegg er jeg ikke en som liker hallis. Jeg har tatt shrooms engang og det var en «bad trip» (egoet mitt var det egentlige problemet ikke soppen» men poenget er at jeg ikke er helt klar for det enda. Og i tillegg vil jeg egentlig bare kunne kose meg nor jævlig med pinnekjøtt med familien stein! Jeg blir glad og får energi bare av å tenke på det, men om jeg spiser det tar det minst 30 min før jeg føler det og det var for lenge etter min mening.

Jeg er veldig fornøyd med gravitasjons bongen og jeg kan gjerne laste opp bilder om dere vil se (jeg vasket tøymykneren til mor grundig)

Hvor mye tar jeg oppi hullet? Og er det sant at jeg ikke kan ta det rent?
Første gang jeg røyka var det på en liten vannbong, visste ikke man skulle blande med tobakk så jeg la bare klumpen på og fyrte. Ble rimelig stein av det, så tviler på dette med at du ikke kan røyke det rent på bong. Ville prøvd 01,02 kanskje revet opp i småbiter og fyrt, men her gjetter jeg bare.
Du vil jo weste mye med å røyke rent, og det blir trolig hardere for halsen men har du ikke tilgang på tobakk tror jeg absolutt det er mulig.
Sist endret av Frkødelagt; 25. desember 2023 kl. 17:17.
Kan man ikke bare blande med te?
Sist endret av sjokotroll; 25. desember 2023 kl. 18:10.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruk et melkeglass og en tallerken, tenn på hasjen under glasset og la det fylle seg opp med røyk,stapp et sugerør under glasset og innhaler.
Sitat av sjokotroll Vis innlegg
Kan man ikke bare blande med te?
Vis hele sitatet...
Det er fettløselig. Derfor er kakao perfekt, melk sukker kakao og en spiseskje smør.
Bryt opp ønsket megde brunt i en termos. Kok opp kakao og hell i termosen, la det trekke i 20 min , rist innimellom, så drikk.
Det smeller som et godstog. Det tar litt tid, men det smeller.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Så må du blande hasjen med tobakk for at det skal funke med flaskebong. Nytter ikke å putte oppi rein hasj eller rive det litt opp man må varme og gni det tinn i tobakken som med en joint.
Vis hele sitatet...
Røyket ren hasj på bong daglig i maaange år. Funker flott det. Er bare å tenne på å trekke på riktig måte.
Sist endret av Fiskesaus; 25. desember 2023 kl. 20:13.
Det desidert enkleste og raskeste om du ikke har papes eller pipe er å røyke under glass. Søk det opp på youtube, "Smoke hash under glass".
Eneste du trenger er et drikkeglass eller telysglass, en binders/nål/spiker/kniv eller noe skarpt og ikke-brennbart å holde hasjklumpen på og et sugerør eller noe du ruller sammen som provisorisk sugerør.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvor mye tar jeg?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mye tar jeg?
Vis hele sitatet...
Skal du spise det, eller ha i skakkao?
Med lav toleranse så burde 0,15 gjøre skikkelig susen.
Spørs litt hvor god den er da.. men ville ikke begynt med noe mer enn det.
Det tar lang tid, kan ta lang tid før det funker.
Vent minst to-tre timer før du tar mer. Funker ofte etter en time, særlig om du spiser mat etter timen har gått.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Om jeg tar det i grav bong, hvor mye?
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tror det var bra greier fordi sist gang jeg skjente det godt (første gang) så var då som om jeg ikke kunne bevege meg men jeg kunne bevege meg og jeg oste av varm følelse, var litt trippy og når jeg lukket øynene.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om jeg tar det i grav bong, hvor mye?
Vis hele sitatet...
Alt sammen.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
2gram?! Jeg må uansett gjøre det fort fordi jeg ikke fikk før middag, håper ikke det blir for mye for meg da
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror det var bra greier fordi sist gang jeg skjente det godt (første gang) så var då som om jeg ikke kunne bevege meg men jeg kunne bevege meg og jeg oste av varm følelse, var litt trippy og når jeg lukket øynene.
Vis hele sitatet...
0,1-0,15 holder i massevis i bong. Du kan jo røyke i flere omganger om du ønsker mer.
Røyker du rent så ta så lite at du inhalerer all røyken på et trekk.
Mekker du med tobakk så stapper du i halvparten og tar det i to omganger
Sist endret av Fraktalist; 25. desember 2023 kl. 22:21.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Når du sier i «massevis» vil det si at jeg blir fjern liksom.

Og jeg lighta up 0,1 for å teste. Er det meningen å ta flere runder? Jeg lighta det dro den opp fra vannet, dyttet den ned og innhalerte: ingenting skjedde.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når du sier i «massevis» vil det si at jeg blir fjern liksom.

Og jeg lighta up 0,1 for å teste. Er det meningen å ta flere runder? Jeg lighta det dro den opp fra vannet, dyttet den ned og innhalerte: ingenting skjedde.
Vis hele sitatet...
Kom det noe røyk da? Kanskje du har dårlig bønne.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kom røyk såklart. Og det var jævlig hvitt. Som skum, men jeg følte basically ingenting, jeg klarer jo ikke røyke alt på ett hit?
Bruk glass metoden, bullet proof for nybegynnere. Det er svært effektivt, økonomisk og du slipper tobakk. 0,1 holder i massevis, om ikke så tar du en runde til om en halvtime.
Du skal dekke til hullet på siden med en finger. Så trekker du som morra di står å ser på og når alt i brønnen er brent opp så slipper du mens du fortsetter å trekke. Hold flammen på mekket til det er borte. Da skal du få kjørt deg.
Sitat av Frkødelagt Vis innlegg
Vil da heller anbefale folk edibles enn å røyke med tobakk gjennom plastflaske
Vis hele sitatet...
New school amerikanisert holdning ass
Sist endret av Bluesky_; 27. desember 2023 kl. 22:40.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hasj er så annerledes en det jeg trodde.. alle snakker om det som om det er varm lett og deilig følelse men det virker så mye mer en det for meg, jeg skulle lage meg rundstykke og jeg sto der seriøst i det dom må ha vært 2 minutter men jeg merket ikke tiden og smøret det fram og tilbake fram og tilbake. Jeg syntes det egentlig er litt likt sopp? Unntatt halliser men jeg for fortsatt en jævlig rar følelse av at ting kommer etter og at jeg er i et spill eller noe der jeg ser karakteren min. Umulig for meg å forklare med ord, men jeg syntes det var mye mer en de ordene folk jeg skjenner bruker til å forklare det. Jeg klarer heller ikke å tenke på det som en vidunderlig medisin fordi du må jobbe med den på en måte, en gang trodde jeg at jeg skulle dø på sopp og jeg bare aksepterte det og istedenfor ble det bare deilig, og jeg har opplevd akkurat det stammemedlemmer hasj.

Poenget mitt er bare at jeg ikke klarer å se på hasj som en basic drug eller som noe vidunder greier fordi for meg er det ikke sånn syyykt deilig eller noe det er mer sånn nyte de små tingene kanskje eller at jeg virkelig tror jeg har mista det fordi jeg faktisk ser mønstre på huden min. Jeg tror hasjen jeg røyker må være sterk eller så er det den lave toleransen min, for jeg røyker bare 0,1 i g bong på morgenen uten å ha spist, venter til kl 13 og da starter jeg og da bitter det haaaardt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
en gang trodde jeg at jeg skulle dø på sopp og jeg bare aksepterte det og istedenfor ble det bare deilig, og jeg har opplevd akkurat det stammemedlemmer hasj.
Vis hele sitatet...
Det du beskriver her kan kalles for å gi slipp. Kan nåes på andre måter også Veldig vanlig å oppleve på psykedelika - motstand/frykt inntil du innser at du er maktesløs som en filledukke. Presis den mekanismen og opplevelsen som gjør at jeg føler det er egnet folk med dødsangst o.l.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hasj er så annerledes en det jeg trodde.. alle snakker om det som om det er varm lett og deilig følelse men det virker så mye mer en det for meg, jeg skulle lage meg rundstykke og jeg sto der seriøst i det dom må ha vært 2 minutter men jeg merket ikke tiden og smøret det fram og tilbake fram og tilbake. Jeg syntes det egentlig er litt likt sopp? Unntatt halliser men jeg for fortsatt en jævlig rar følelse av at ting kommer etter og at jeg er i et spill eller noe der jeg ser karakteren min. Umulig for meg å forklare med ord, men jeg syntes det var mye mer en de ordene folk jeg skjenner bruker til å forklare det. Jeg klarer heller ikke å tenke på det som en vidunderlig medisin fordi du må jobbe med den på en måte, en gang trodde jeg at jeg skulle dø på sopp og jeg bare aksepterte det og istedenfor ble det bare deilig, og jeg har opplevd akkurat det stammemedlemmer hasj.

Poenget mitt er bare at jeg ikke klarer å se på hasj som en basic drug eller som noe vidunder greier fordi for meg er det ikke sånn syyykt deilig eller noe det er mer sånn nyte de små tingene kanskje eller at jeg virkelig tror jeg har mista det fordi jeg faktisk ser mønstre på huden min. Jeg tror hasjen jeg røyker må være sterk eller så er det den lave toleransen min, for jeg røyker bare 0,1 i g bong på morgenen uten å ha spist, venter til kl 13 og da starter jeg og da bitter det haaaardt.
Vis hele sitatet...
Sånn føltes det for meg også en stund spesielt når jeg begynte å trippe og slikt. Hasj kan være rimelig psykedelisk i seg selv hvis man tar det i rett situasjon og riktig mengde osv og man kan gå dypt inn i hodet sitt men det er noe man tenker mest over helt i begynnelsen så blir man vandt til det liksom så bare nyt de stundene du har foran deg akk nå
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er vanlig å bli litt øøøøhhh og hæh når man blir skev.