Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  160 15448
hva synes freak.no om emo? :-) selv liker jeg det meget godt. det må vel kunne sis å være min favorittgenre.

om du ikke aner hva emo er, så er har jeg tatt med en del eksempler på forskjellige "sounds" innenfor genren via YouTube.

http://www.youtube.com/watch?v=U2YA3R1Ymco
http://www.youtube.com/watch?v=1QeglPjgSFA
http://www.youtube.com/watch?v=LWGep6sOLVA
http://www.youtube.com/watch?v=2aOPty6dzwo
http://www.youtube.com/watch?v=ZSxJe2JWe70
http://www.youtube.com/watch?v=nuUmhsq0brU
http://www.youtube.com/watch?v=xw1P8wNtXzs
http://www.youtube.com/watch?v=B-MPk2H0w6w
http://www.youtube.com/watch?v=3l_ZXw9furo
http://www.youtube.com/watch?v=vxq0tQRfvNs

om du velger å pløye deg igjennom noen av videoene vil du etterhvert vil skjønne er det en meget bred genre. det er iallfall det jeg har forsøkt å illustrere ved å ta meget forskjellige band.

for å ta en helt kjempekort historieleksjon kan jeg nevne at det etterhvert (særlig på østkysten i USA) begynte å dukke opp litt vél mange skinheads, og andre voldelige personligheter på hardcorekonserter i miljøet. dette så en stor gruppe folk seg lei på, og gjorde et bevisst valg i å integrere litt mer melodiøse tendenser til låtene sine. de satte seg også sterkt imot "moshing" og annen voldelig oppførsel. siden den gang har genren gått i alle mulige retninger. men det er altså opphavet.

så, hva syns *du* om emo? :-)
Sist endret av Anonym57965; 15. januar 2011 kl. 02:00.
For meg er emo bare et veldig vidt spekter som omtaler musikk fra forskjellige rock/metal/poprock sjangre og en klesstil. En annen oppfatning blant folk er vel også 13-14åringer som synes synd på seg selv, kler seg "anneledes" og hører på en type mørk musikk. Vil da legge til at jeg holder meg til den første oppfatningen, og har ingen ting imot det.
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
For meg er emo bare et veldig vidt spekter som omtaler musikk fra forskjellige rock/metal/poprock sjangre og en klesstil. En annen oppfatning blant folk er vel også 13-14åringer som synes synd på seg selv, kler seg "anneledes" og hører på en type mørk musikk. Vil da legge til at jeg holder meg til den første oppfatningen, og har ingen ting imot det.
Vis hele sitatet...
det er ikke emo. det er bare diverse trender som har "stjålet" klengeordet "emo". de har ingenting med musikkgenren jeg beskriver å gjøre. :-)

om du sjekker ut lenkene vil du forøvrig oppdage at det er veldig lite pop rock å hente, hehe.
Sist endret av Anonym57965; 15. januar 2011 kl. 02:02.
Med link nr 2 håper jeg værtfall at du troller. Vil værtfall ikke gi den æren av å ha sin egen sjanger kalt "emo".
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Med link nr 2 håper jeg værtfall at du troller. Vil værtfall ikke gi den æren av å ha sin egen sjanger kalt "emo".
Vis hele sitatet...
mamma, jeg blör... er erketypisk "screamo", som er et begrep som oppstod når skriking ble introdusert som en ok måte å få poenget sitt frem på innen emo.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
mamma, jeg blör... er erketypisk "screamo", som er et begrep som oppstod når skriking ble introdusert som en ok måte å få poenget sitt frem på innen emo.
Vis hele sitatet...
Derfor vil jeg kalle sjangeren Screamo. For meg vil jeg anse emo som et spekter for mange sjangre innen musikk. Men igjen så gjør det meg ikke så mye så jeg orker ikke starte en diskusjon om det
screamo > emo!

City of Caterpillar vil alltid være en favoritt;
http://www.youtube.com/watch?v=axT89tUNOl0
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Derfor vil jeg kalle sjangeren Screamo. For meg vil jeg anse emo som et spekter for mange sjangre innen musikk. Men igjen så gjør det meg ikke så mye så jeg orker ikke starte en diskusjon om det
Vis hele sitatet...
om du går en par hakk ned på lista så har du band uten skriking som vokal. de går ihvertfall ikke under "screamo".
Sitat av alexanderb Vis innlegg
om du går en par hakk ned på lista så har du band uten skriking som vokal. de går ihvertfall ikke under "screamo".
Vis hele sitatet...
Det var derfor jeg sa jeg så det som et spekter Screamo er en sjanger som glir under, det er god plass til mange fler.
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Det var derfor jeg sa jeg så det som et spekter Screamo er en sjanger som glir under, det er god plass til mange fler.
Vis hele sitatet...
nei? emo er emo. "screamo" er et kallenavn på emo med skrikevokal. det går ikke noen genrer "under" emo. emo er emo.
Da får emo være emo. Jeg holder meg til kvalitets metal.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
nei? emo er emo. "screamo" er et kallenavn på emo med skrikevokal. det går ikke noen genrer "under" emo. emo er emo.
Vis hele sitatet...
Joda. Det kalles sub-genre.

Forøvrig har jeg lite peiling på hva emo-musikk egentlig er.. folk har så forskjellige meninger. Likevel hører jeg nesten bare på screamo, growl osv. (metal og hardcore bare forøvrig)
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Da får emo være emo. Jeg holder meg til kvalitets metal.
Vis hele sitatet...
kvalitetsmetal utelukker ikke nytelsen av annen kvalitetsmusikk.


Sitat av Tfan Vis innlegg
Joda. Det kalles sub-genre.

Forøvrig har jeg lite peiling på hva emo-musikk egentlig er.. folk har så forskjellige meninger. Likevel hører jeg nesten bare på screamo, growl osv. (metal og hardcore bare forøvrig)
Vis hele sitatet...
"screamo" er ikke en subgenre. det er bare et kallenavn som oppstod for emo med skrikevokal. "screamo" kan per prinsipp være *identisk* med emo. den eneste *nødvendige* variabelen er vokalen. fjerner man skrikinga fra "screamo" blir det bare emo. derfor er det ikke en subgenre. bare et kallenavn som oppstod. på lik linje med "emo violence", som er emomusikk med tendenser mot power violence og grindcore.

om du ikke vet hva emo er så er jo youtube-lenkene ypperlige.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
kvalitetsmetal utelukker ikke nytelsen av annen kvalitetsmusikk.




"screamo" er ikke en subgenre. det er bare et kallenavn som oppstod for emo med skrikevokal. "screamo" kan per prinsipp være *identisk* med emo. den eneste *nødvendige* variabelen er vokalen. fjerner man skrikinga fra "screamo" blir det bare emo. derfor er det ikke en subgenre. bare et kallenavn som oppstod. på lik linje med "emo violence", som er emomusikk med tendenser mot power violence og grindcore.

om du ikke vet hva emo er så er jo youtube-lenkene ypperlige.
Vis hele sitatet...
Kanskje. Blir vel litt som at man kaller ikke et death metal band for growling bare fordi de har growling vokaler.

Og jeg vet forsåvidt hva det er, bare ikke helt konkret; for som sagt, folk har så utrolig forskjellige meninger angående musikk og sjangre!
Sitat av Tfan Vis innlegg
Kanskje. Blir vel litt som at man kaller ikke et death metal band for growling bare fordi de har growling vokaler.

Og jeg vet forsåvidt hva det er, bare ikke helt konkret; for som sagt, folk har så utrolig forskjellige meninger angående musikk og sjangre!
Vis hele sitatet...
jeg vet ikke helt hva du skal frem til i din første paragraf.

mange har meninger, ja. men de lenkene jeg har postet forklarer ihvertfall hvilken type emo jeg mener i denne tråden. det skulle ikke være spesielt uklart. :-)
Sitat av alexanderb Vis innlegg
kvalitetsmetal utelukker ikke nytelsen av annen kvalitetsmusikk.
Vis hele sitatet...
Personelig ser jeg ikke på dette som kvalitet musikk, men alle har forskjellig smak. Jeg for eksempel synes jeg har god smak
Nei, gi meg heller god gameldags irsk punkrock
Sitat av alexanderb Vis innlegg
jeg vet ikke helt hva du skal frem til i din første paragraf.

mange har meninger, ja. men de lenkene jeg har postet forklarer ihvertfall hvilken type emo jeg mener i denne tråden. det skulle ikke være spesielt uklart. :-)
Vis hele sitatet...
Altså, man kan ikke kalle noe (i denne sammenheng death metal) for noe helt annet bare fordi det inneholder noe annet også (growling)

Hørte akkurat på et par sanger, og det er helt min stil egentlig. Post-hardcore er bra: http://www.youtube.com/watch?v=7rkhpFvfF0g&ob=av2nl
Sitat av Hackett Vis innlegg
Å fytt i helvete for en jævlig musikk! Hva er det som er i veien med deg? Unskyld at jeg spør men noe må det være.. Følte for å rive av meg ørene etter den første sangen der...
Vis hele sitatet...
jeg skjønner at en del mister takt og tone fordi man kan gjemme seg bak et tastatur, men jeg vil (muligens forgjeves) fortsatt be om litt høflighet. hvis ikke blir jeg bare å ignorere innleggene til dem det gjelder.


Sitat av Tfan Vis innlegg
Altså, man kan ikke kalle noe (i denne sammenheng death metal) for noe helt annet bare fordi det inneholder noe annet også (growling)

Hørte akkurat på et par sanger, og det er helt min stil egentlig. Post-hardcore er bra: http://www.youtube.com/watch?v=7rkhpFvfF0g&ob=av2nl
Vis hele sitatet...
setninga gir for meg like lite mening slik den står nå.

jeg hater slike band. meget mye. kvasimetall blandet med kvasihardcore, som forsøker appellere til den yngre garde med pseudopoetiske tekster. helt forferderlig. "pop metal" er virkelig ikke min greie. hører på Aiden, fordi de har gøye riff. men det blir uansett veldig langt utenfor det denne tråden handler om, hehe.
Sist endret av Anonym57965; 15. januar 2011 kl. 02:32.
Eneste som mister takt og tone er den uhyre dårlige musikken du hører på. Er dette det eneste du hører på?
Planer om å ta det litt rolig en fredagskveld så kjører du på med hylig, skriking og trommer å annet som spilles så ute av takt og tone at man.... nei jeg vet ikke hva jeg skal skrive engang, det er bare så ufattelig.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
jeg skjønner at en del mister takt og tone fordi man kan gjemme seg bak et tastatur, men jeg vil (muligens forgjeves) fortsatt be om litt høflighet. hvis ikke blir jeg bare å ignorere innleggene til dem det gjelder.




setninga gir for meg like lite mening slik den står nå.

jeg hater slike band. meget mye. kvasimetall blandet med kvasihardcore, som forsøker appellere til den yngre garde med pseudopoetiske tekster. helt forferderlig. "pop metal" er virkelig ikke min greie. hører på Aiden, fordi de har gøye riff. men det blir uansett veldig langt utenfor det denne tråden handler om, hehe.
Vis hele sitatet...
Pop metal?! Er det en ting jeg hater, så er det pop musikk. (Rett etter rap og rnb).

Det du sier blir veldig feil; folk har forskjellig mening, og det sier du jo selv, og da må du stå for det. Man lager og spiller den musikken man vil.

Uansett. Emo musikk eller ei, folk burde ikke være så forbanna frekke på den tråden her. Kan personlig si det der er virkelig ikke musikk jeg ville hørt på til vanlig, men det betyr ikke at jeg skriker ut meningen min som en eller annen internettperson i rage fordi de ble drept i CoD.
Escape the Fate er nok det jeg ville kalt pop metal, ja. de lager tilgjengelig og overfladisk musikk som er "hard", og dermed appellerer til kids som ønsker fremstå som "hard" på et eller annet vis. selvsagt kan folk utenom denne gruppa også finne bandet interessant rent musikalsk, men det gjør ihvertfall ikke jeg.

forøvrig burde du definitivt plukke opp popmusikk, rap og rnb. mye gromt å hente ifra alle genrer musikken har å by på. :-)
voldsomnt til ufordragelige tilbakemeldinger her, går jo an å begrense seg litt selv om man ikke liker musikken,om emo er for fjortiser som en av dere nevner så er ``emoen`` den som oppfører seg som en voksen her
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Om link en ødela deg, hør på link to B)
Vis hele sitatet...
Eg må si eg faktisk blei i godt humør av link B.. Er lenge siden eg har ledd så tårene rant..
Nå er ikke jeg noen ekspert på emo, men virker som du sikter til "original"emo i denne tråden. Er dette relatert til det dagens ungdom kaller emo? Jeg var klar over at det er en gammel sjanger, men har det utviklet seg fra der det var til der det er nå med sutrete Green Day og MCR og sånt, eller er dette noe oldschool emoer river seg i håret av?

Isåfall er det litt det samme med goth (flere sammensatte sjangere). På 80-tallet var jo dette noe helt annet enn det kidsa tror er goth i dag og jeg blir faktisk litt irritert når folk tror Nightwish og lignende har noe som helst med goth å gjøre.

Kidsa stjeler og det blir en trend, dermed blir alle svartkledde stempla som noen grinete fjortiser.
For meg er skikkelig emo band som Texas is the Reason
Sitat av Skrekkugle Vis innlegg
Nå er ikke jeg noen ekspert på emo, men virker som du sikter til "original"emo i denne tråden. Er dette relatert til det dagens ungdom kaller emo? Jeg var klar over at det er en gammel sjanger, men har det utviklet seg fra der det var til der det er nå med sutrete Green Day og MCR og sånt, eller er dette noe oldschool emoer river seg i håret av?
Vis hele sitatet...
*klappe* jepp, helt korrekt! alle lenkene i trådstarters første post (og mine lenker) er emo som ikke har noe å gjøre med Green Day og selvskading. problemet med at folk har stjålet sjangerbegrepet emo er at det fortsatt lages *ekte* emo i dag, og da står man der med to typer veldig forskjellig musikk (laga av veldig forskjellige folk) som begge blir kalt emo.


Sitat av n5k Vis innlegg
For meg er skikkelig emo band som Texas is the Reason
Vis hele sitatet...
de er ganske bra. særlig albumet Do You Know Who You Are?, men jeg har ikke hørt på dem på evigheter.
Jeg liker musikk som er mulig å høre hva vokalisten sier Slik at man gjerne kan synge med ^^,

scream/emo blir litt for "dypt" for min del.
http://www.youtube.com/watch?v=R_6ItxioUco

Om dette går under "emo"sjangeren så er det vel faktisk en sang jeg liker B)
Hører selv på noe jeg anser som å være inspirert av denne typen musikk, og mange ville kalt det emo:
kristen alternative rock (Anberlin, The Classic Crime, Ivoryline ++)

Er ikke kristen i det hele tatt, men musikken er veldig bra og uttenkt i mine ører.

Har også hørt en god del på post-hardcore, deathcore osv siden det ble populært og allmennkjent rundt 2005/2006 her i Noreg.
Sist endret av Jani_; 15. januar 2011 kl. 16:09.
Når JEG tenker på "emo musikk" tenker jeg på sanger som er fulle av følelser. De bedre sangene er da sanger som overfører følelsen til den som lytter. Et godt eksempel for meg er denne. Blir sikkert mange som syns det jeg sier er feil og at denne sangen ikke er "emo" men det er min mening Anbefaler også denne
Sitat av Skrekkugle Vis innlegg
Nå er ikke jeg noen ekspert på emo, men virker som du sikter til "original"emo i denne tråden. Er dette relatert til det dagens ungdom kaller emo? Jeg var klar over at det er en gammel sjanger, men har det utviklet seg fra der det var til der det er nå med sutrete Green Day og MCR og sånt, eller er dette noe oldschool emoer river seg i håret av?

Isåfall er det litt det samme med goth (flere sammensatte sjangere). På 80-tallet var jo dette noe helt annet enn det kidsa tror er goth i dag og jeg blir faktisk litt irritert når folk tror Nightwish og lignende har noe som helst med goth å gjøre.

Kidsa stjeler og det blir en trend, dermed blir alle svartkledde stempla som noen grinete fjortiser.
Vis hele sitatet...

du treffer spiket på hodet med goth-sammenligninga. MyChem, Green Day, etc har ingenting med det jeg snakker om, hehe.


Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Vis hele sitatet...
forkortelsen treffer du på. bandet du poster er derimot langt unna, hehe.


Sitat av n5k Vis innlegg
For meg er skikkelig emo band som Texas is the Reason
Vis hele sitatet...
Texas Is the Reason spiller en form for emo, ja. du har ihovedsak to "grunnlag" for emo. hardcore eller alternative. masse band kombinerer dette, men har en fot mer innom den ene grenen. Texas Is the Reason har sin hovedfot godt plantet i alternative-bakgrunn. men sjukt bra band. digger særlig EPen.


Sitat av Mongotryne Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=R_6ItxioUco

Om dette går under "emo"sjangeren så er det vel faktisk en sang jeg liker B)
Vis hele sitatet...
nei, det gjør det ikke.



Sitat av Jani_ Vis innlegg
Hører selv på noe jeg anser som å være inspirert av denne typen musikk, og mange ville kalt det emo:
kristen alternative rock (Anberlin, The Classic Crime, Ivoryline ++)

Er ikke kristen i det hele tatt, men musikken er veldig bra og uttenkt i mine ører.

Har også hørt en god del på post-hardcore, deathcore osv siden det ble populært og allmennkjent rundt 2005/2006 her i Noreg.
Vis hele sitatet...
kristen alternative, "post-hardcore" og deathcore har ingenting med emo å gjøre, beklager.


Sitat av saitex Vis innlegg
Når JEG tenker på "emo musikk" tenker jeg på sanger som er fulle av følelser. De bedre sangene er da sanger som overfører følelsen til den som lytter. Et godt eksempel for meg er denne. Blir sikkert mange som syns det jeg sier er feil og at denne sangen ikke er "emo" men det er min mening Anbefaler også denne
Vis hele sitatet...
emo har ingenting med "følelser" å gjøre. det synes å være mange som tror at emo betyr "emosjonell". det gjør det altså ikke. begrepet oppstod på 80-tallet, og var en forkortelse for emotive hardcore. grunnen til at begrepet oppstod var fordi denne typen østkants-hardcore var mer åpenbart følelsesladd. både iform av tekstene, og iform av opptredene. videre er det verdt å notere seg at tekstene var langt mer selvkritiske, der tradisjonell hardcore hadde vært samfunnskritisk.
Sist endret av Anonym57965; 15. januar 2011 kl. 18:31.
Sitat av vonscab Vis innlegg
faen for en gjeng med ensporede tullinger det fins her inne, virker som alle som klager er sjangerlåste
Vis hele sitatet...
Selv om vi foretrekker annen type musikk betyr det ikke at vi er sjangerlåste. Men noe må enn like best noe som ofte fører til at enn samenligner det enn liker best med nye ting en hører
idag har jeg hørt mye på The Hated :-D

http://www.youtube.com/watch?v=O6DjkIloPpA
▼ ... noen uker senere ... ▼
fresher opp tråden med et av de desidert feteste live-opptaka innenfor genren: http://www.youtube.com/watch?v=GZVFwriYsQ0
Tror du har bomma litt. Linkene du sendte kalles for scream metal, også kjent som screamo. Emo kommer fra ordet emosjonell på norsk. Og sangene såkalte emoer lager, pleier å være veldig triste og nedstemte. Et godt eksempel på dette er chemical romance:

http://www.youtube.com/watch?v=SO9Lj0T93Xk
nei. bare... nei.
Sitat av Sunny-Den-Lille Vis innlegg
Tror du har bomma litt. Linkene du sendte kalles for scream metal, også kjent som screamo. Emo kommer fra ordet emosjonell på norsk. Og sangene såkalte emoer lager, pleier å være veldig triste og nedstemte. Et godt eksempel på dette er chemical romance:

http://www.youtube.com/watch?v=SO9Lj0T93Xk
Vis hele sitatet...
du er vel ikke seriøs nå? jeg velger å tro at du ikke er det, men med tanke på hvor lite peiling en del folk som liker å uttale seg om dette sjangeret har, kan man jo nesten ikke vite.
Sist endret av Årolilja; 6. februar 2011 kl. 20:49.
Verken HIM eller My Chemical Romance har noe med emo-sjangeren å gjøre. Mange, som ikke har satt seg inn i sjangeren, har denne vanlige feiltolkningen fordi kidsa har adoptert en klesstil og gjort det til en assosiasjon med "emo" uten at det egentlig har noe med det å gjøre. Og de som tror emo er stilen de kler seg i hører også ofte på band som HIM og MCR har jeg observert.

Sunny Day Real Estate og Jawbreaker er to av mine favoritt band i sjangeren jeg ser på som emo.
Sist endret av CharlieSabotage; 6. februar 2011 kl. 21:48.
For å være helt ærlig, så hater jeg denne såkalte ''emo'' stilen. Jeg vet at dere mener det er et musikk-sjanger osv, men alvorlig talt. Dere må vel være litt enige i at mange kler seg litt spesiell da eller ?
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Derfor vil jeg kalle sjangeren Screamo. For meg vil jeg anse emo som et spekter for mange sjangre innen musikk. Men igjen så gjør det meg ikke så mye så jeg orker ikke starte en diskusjon om det
Vis hele sitatet...
Godt eksempel på Screamo er Bullet For My Valentine (BFMV) Sjekk dem ut. De skriver noen fantastiske låter og bare digger musikken.

Vil anbefale Paramore, selv om det er mer punk/rock. Verdt å høre på!
Vel, jeg er ingen tilhenger av emo sjangeren egentlig, men nå nylig så fant jeg ut av Silverstein sitt første album er delvis emo, så da liker jeg noe av det alikevel, da. Silverstein er faktisk et av yndlingsbanda mine.

Bleeds no more: http://www.youtube.com/watch?v=SRg7WLwxAo0

Smashed into pieces: http://www.youtube.com/watch?v=7JcdX17si9k

Siste-nevnte kan vel egentlig kalles Screamo og ikke emo, men likevel; utrolig bra band.
er det ingen av dere som kan lese? ingen av banda nevnt på denne siden er verken emo eller screamo.
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
Sunny Day Real Estate og Jawbreaker er to av mine favoritt band i sjangeren jeg ser på som emo.
Vis hele sitatet...
SDRE er starten på og hovedinspirasjonen til "MTV-emo". ville ikke akkurat kalle de nevneverdige innenfor genren. de to første platene hadde dog noe for seg, og må vel kunne gå innenfor emogenren. de er dog langt ifra det beste bandet, spør du meg.

Jawbreaker har ingenting med emo å gjøre. de har noen røtter i emo og punk rock, men var i all hovedsak et "major label punk rock" band. d.v.s. et alternative rock band med punkrøtter.

om du liker SDRE anbefaler jeg deg å sjekke ut Mineral, som et litt "renere" emoband, som er ekstremt mye bedre. http://www.youtube.com/watch?v=vxq0tQRfvNs. de er også innen den litt mykere varianten av emo, som tar innflytelse fra den crescendosentrenrte stilen Moss Icon og Indian Summer introduserte; samt Cap'n Jazz sin tilgjengelighet og 80/90-talls alternative (Sugar, The Replacements, etc) sin komposisjonsstil, som fører til en mer "vanlig" rock-tilnærmelse enn typisk emo, med røttene i hardcore heller enn alternative..


Sitat av tissemannX Vis innlegg
For å være helt ærlig, så hater jeg denne såkalte ''emo'' stilen. Jeg vet at dere mener det er et musikk-sjanger osv, men alvorlig talt. Dere må vel være litt enige i at mange kler seg litt spesiell da eller ?
Vis hele sitatet...
hvilke emoband/fans er det som er så spesielle da? ser ingen fellestrekk for genren overhodet.


Sitat av Xernox Vis innlegg
Godt eksempel på Screamo er Bullet For My Valentine (BFMV) Sjekk dem ut. De skriver noen fantastiske låter og bare digger musikken.

Vil anbefale Paramore, selv om det er mer punk/rock. Verdt å høre på!
Vis hele sitatet...
BfMV har like lite med screamo å gjøre som Paramore har med punk rock å gjøre. ufyselige band.


Sitat av Tfan Vis innlegg
Vel, jeg er ingen tilhenger av emo sjangeren egentlig, men nå nylig så fant jeg ut av Silverstein sitt første album er delvis emo, så da liker jeg noe av det alikevel, da. Silverstein er faktisk et av yndlingsbanda mine.

Bleeds no more: http://www.youtube.com/watch?v=SRg7WLwxAo0

Smashed into pieces: http://www.youtube.com/watch?v=7JcdX17si9k

Siste-nevnte kan vel egentlig kalles Screamo og ikke emo, men likevel; utrolig bra band.
Vis hele sitatet...
Silverstein er ikke emo eller screamo overhodet. møkkband uten *noen* tilhørlighet i emo/screamo-miljøet.
Sist endret av Anonym57965; 6. februar 2011 kl. 23:24.
Sitat av alexanderb Vis innlegg
Silverstein er ikke emo eller screamo overhodet.
Vis hele sitatet...
Du vet at du ikke kan plassere band i sjangre? Du plasser sanger/album i sjangre, ikke band. Forøvrig så skjønner jeg ikke hvorfor jeg sa Smashed into pieces er screamo.. den er egentlig post-hardcore.

Sorry, men alexander.. hva er det med deg og kalle alt annet enn "emo" banda dine ufyselig? Du er sikkert den klassiske mainstream-hateren.
Sist endret av Tfan; 6. februar 2011 kl. 23:27.
Sitat av alexanderb Vis innlegg

BfMV har like lite med screamo å gjøre som Paramore har med punk rock å gjøre. ufyselige band.
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Bullet_for_My_Valentine

Sjanger: Screamo/metallrock.

http://no.wikipedia.org/wiki/Paramore

Sjanger: Pop punk/alternativ rock.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
For å være helt ærlig, så hater jeg denne såkalte ''emo'' stilen. Jeg vet at dere mener det er et musikk-sjanger osv, men alvorlig talt. Dere må vel være litt enige i at mange kler seg litt spesiell da eller ?
Vis hele sitatet...
de fleste jeg vet om som spiller i emoband kler seg helt vanlig:
bilde 1
bilde 2
bilde 3 (sett bort ifra sykkelhjelmen)
bilde 4
bilde 5

de ser ut som helt vanlige folk.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
For å være helt ærlig, så hater jeg denne såkalte ''emo'' stilen. Jeg vet at dere mener det er et musikk-sjanger osv, men alvorlig talt. Dere må vel være litt enige i at mange kler seg litt spesiell da eller ?
Vis hele sitatet...
Det du tenker på er scene kids.
http://styleproperty.files.wordpress...r-520x5402.jpg
http://scenehair.org.uk/scene_hair_p...ne_hair_02.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_v6RZdCJZo0...ene-hair-1.jpg
Sitat av Xernox Vis innlegg
http://no.wikipedia.org/wiki/Bullet_for_My_Valentine

Sjanger: Screamo/metallrock.

http://no.wikipedia.org/wiki/Paramore

Sjanger: Pop punk/alternativ rock.
Vis hele sitatet...
at mange personer tar feil gjør det ikke rett. dette er band som har *null* tilknytning til punkmiljøet.


Sitat av Tfan Vis innlegg
Du vet at du ikke kan plassere band i sjangre? Du plasser SANGER i sjangre, ikke band. Forøvrig så skjønner jeg ikke hvorfor jeg sa Smashed into pieces er screamo.. den er egentlig post-hardcore.

Sorry, men alexander.. hva er det med deg og kalle alt annet enn "emo" banda dine ufyselig? Du er sikkert den klassiske mainstream-hateren.
Vis hele sitatet...
det gir ingen mening. mange band spiller på tvers av genrer. "post-hardcore" er en tullegenre hvor man for det meste plasserer band som spiller så ræva musikk at ingen vil forbinde de med andre genrer. hele konseptet "post-hardcore" gir null mening. hardcore er ikke ferdig. det kan dermed ikke være noe post.

grunnen til at jeg kaller de ræva popbanda som blir posta idenne tråden ufyselig er fordi det er rett og slett ufyselige popband som tilbes av fjortiser som kaster begreper i hytt og pine uten peiling på opprinnelsen til dem.

Bullet for My Valentine, Silverstein, etc er en *fornærmelse* mot emo, på samme vis som Erik & Kriss er en fornærmelse mot hip-hop.

jeg liker mye "mainstream" musikk. fullt av den. den har dog ingenting med emo å gjøre.

hahaha. det vel typisk slike som hører på Bullet for My Valentine og slike band, og kaller det emo. var iallfall det før.