Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  182 11975
Extol:

- Grace of succession
- Renewal
- Inferno
- Blood red cover
++

sinnsyke riff (velkomponert og svært tekniske), med ren vokal brukt hensiktsmessig.
har skaffet meg det supre polske bandet vader. sdangen "Helleluya! (god is dead)" er kjempe bra.

skal laste ned mere når nettet er tilbake.

link til vader

http://www.youtube.com/watch?v=raerE_zUfCA

in flames er IKKE metal.

skal se på mayhem,ulver. hørte på windir før, men la det bort?. skal plukke det opp igjen.

finske kalmah er også kjempe bra.
Sist endret av sixfeetunder; 26. mai 2008 kl. 12:42.
Fikk ikke med meg at noen nevnte Meshuggah? De lager jo den råeste metalen som eksisterer! Sinnsyke folk fra nord-sverige. Hør på Future Breed Machine og Bleed. Noen av de råeste låtene jeg noen sinne har hørt.
Sist endret av hopalong; 28. mai 2008 kl. 00:07.
Pyrexia, Necrophagist og kanskje All Shall Perish er noe for en death-metaller som deg?
Chimaira - Salvation
Chimaira - Left for Dead
Gorgoroth
Immortal
Dimmu Borgir

Faen så fett.
Sitat av Thrillseeker
Kommer litt oppramsing:

Ekstremmetal:
Dissection
Mgla
Kriegsmachine
Urfaust
Kaosritual
Selvhat
Grenjar
Celestial Bloodshed
Wod
Ondskapt
Ofermod
Shining
Hypothermia
Darkthrone
Burzum
Thorns
Manes
Min Kniv
Sarath
Heimdalls Wacht
Horn
Enslaved
1349
Morbid (December moon)
Marduk
Mayhem
Heidevolk
Strid
Ved Buens Ende
Ulver
Taake
Ulver
Windir
Immortal
Lik
Isengard
Destruction
Sodom
Kreator
Tankard
Nifelheim
Vis hele sitatet...
Her var det mye bra, men slenger på litt ekstra (div sjanger):

Absurd, Aptorian Demon, Bathory, Black Funeral, Emperor, Furze, Gauhaert, Gorgoroth(old), Ildjarn, Kaosritual, Koldbrann, Kvass, Legion Of Doom, Mare, Mørkekunst, Slagmaur, The Devil'd Blood, Throne Of Katarisis, Trelldom(old), Uruk-hai (esp), Wigrid, Watain, Xasthur, Zwartketterij.
Det er sikkert kjekt for trådstarter med forslag til band, men tror dere virkelig at han kommer til å høre på alt dere linker der?
Da er det mye bedre om dere beskriver alt fra 1-5 band, sier hva som er bra med dem, og kommer med musikalske referanser slik at folk kan relatere dem til noe.
Hvis noen hadde gitt meg en liste med 30 band jeg måtte høre på, hadde jeg ikke hørt på noen av dem.
Hadde jeg derimot fått en grei beskrivelse av et lite knippe. Til ettertanke.
skal faktisk se om jeg kan få hørt alt som det linkes til. så velger jeg ut det beste. mener fortsatt at polsk metal er best. får nett om en uke så da er jeg i full gang.
Windir, in flames, dimmu, finntroll +++.. mye rått
Sitat av Fardin
System of a Down er vel fra østeuropa?
Er av den typen som aldri lærer meg fakta om band jeg hører på, så lenge musikken er bra
Vis hele sitatet...
De er fra Armenia og er absolutt et knall-band innen new-metal sjangeren!
Så teit å ramse opp alle bandene dere vet om, istedenfor å bare si de desidert beste. Hvert av de bandene der, med unntak har kanskje kun 1-2 bra sanger resten er bare gurgling og roping.
Virgin Snatch

De er polske og ganske harde. Missliker litt at de bruker noe clean vokal.

http://youtube.com/watch?v=ftHfOLwql6U
avenged sevenfold kanskje.
Cryptopsy
Belphegor ! Hør sangen "The Goatchrist"
Taake
Forresten er "Borknagar" også utrolig kult ifølge meg.

De tidlige albumene er svart metal, mens de nyere er mer symfonisk black metal.

Rett meg om jeg tar feil.


Edit: De er norske btw.
Sist endret av Initzuriel; 9. juni 2008 kl. 15:38.
Sitat av Initzuriel
Forresten er "Borknagar" også utrolig kult ifølge meg.

De tidlige albumene er svart metal, mens de nyere er mer symfonisk black metal.

Rett meg om jeg tar feil.
Vis hele sitatet...
Du tar feil. De første albumene er ikke black metal, men de nærmer seg noe mer melodisk.
Og de nyere er ikke symfonisk black metal.
Det som definerer black metal er tanken bak musikken, og stilen. Hvis du har hørt Gorgoroth, Mayhem, o.l. vet du hva jeg snakker om. Borknagar synger om universet, natur og liknende, og det er ikke akkurat satanistisk musikk.
Sitat av Lunicks
Du tar feil. De første albumene er ikke black metal, men de nærmer seg noe mer melodisk.
Og de nyere er ikke symfonisk black metal.
Det som definerer black metal er tanken bak musikken, og stilen. Hvis du har hørt Gorgoroth, Mayhem, o.l. vet du hva jeg snakker om. Borknagar synger om universet, natur og liknende, og det er ikke akkurat satanistisk musikk.
Vis hele sitatet...

Ok beklager feilen (:


Kom forresten på et annet Norskt band, vet ikke om noen har nevnt det men:

Purified In Blood

http://youtube.com/watch?v=51VpFwobfcw

De kommer på Hove!!!!



Har forresten litt lyst til å si

Job For a Cowboy også.

http://youtube.com/watch?v=Fw7YsZFksBQ
Sist endret av Initzuriel; 10. juni 2008 kl. 19:16.
Gøy at noen (som ramsa opp sinnsykt mange band) tok med Grenjar og Sarath samt diverse andre trøndere.. Kjenner Sarath (aka Håkon) godt, og gikk i klasse med en av de som var med i Grenjar! Oje, Store Trondheim. :P


Helt ærlig så synes jeg den beste måten å oppdage nye band på er å dra på konsert... SÆRLG når det kommer til svartmetall.
Vet ikke hva det er, stemninga, dyrehuene eller menn i trange bukser og sminke... men ja, noe er det.


Øh, and also: hva skjedde med å bruke Last.fm? Mye mer spesifikt enn å slenge ut en post her, synes nå jeg.
Sist endret av Åndssvak_Form; 11. juni 2008 kl. 05:32.
her er noen:

Necrophagist (tysk)
1349 (norsk)
Carpathian Forest (norsk)
Ragnarok (norsk)
Red Harvest (norsk)
Zyklon (norsk)
Bathory (svenske)
Emperor (norsk)
Vreid (norsk)
Windir (norsk)
sarkom (norsk)
koldbrann (norsk)
Cannibal Corpse (fra USA da)
Strapping Young Lad(fra USA da (men geniale))
Sitat av s4ndm4n
her er noen:

Necrophagist (tysk)
1349 (norsk)
Carpathian Forest (norsk)
Ragnarok (norsk)
Red Harvest (norsk)
Zyklon (norsk)
Bathory (svenske)
Emperor (norsk)
Vreid (norsk)
Windir (norsk)
sarkom (norsk)
koldbrann (norsk)
Cannibal Corpse (fra USA da)
Strapping Young Lad(fra USA da (men geniale))
Vis hele sitatet...
Strapping Young Lad er da fra Canada? Ergo kan ikke trådstarter si "at han ikke liker det amerikansk"..
Uansett, SYL lager sykt bra *sint*, dog melodisk, metall. Jeg har ikke akkurat noe lidenskaplig forhold til denne sjangeren, men alikevell digger jeg SYL. Anbefales!
Kan absolutt anbefale Dissection, som er et av de bedre bandene som har vært. De spiller noe à la Blackened Death Metal, og er forøvrig svenske.
De spiller ikke lenger, da frontfiguren skjøt seg selv. Kul musikk likevel: http://www.youtube.com/watch?v=5M3cT48qMd0 (fra det siste albumet)
Skjekk ut Nifelheim, Impaled Nazarene og Darkthrone.
Sitat av kverulanten
ahh, du leter etter bråk med andre ord?
Vis hele sitatet...
Skjerpings det der er ikke bråk for fem flate øre.

DETTE derimot...
Sitat av Vill!
Skjerpings det der er ikke bråk for fem flate øre.

DETTE derimot...
Vis hele sitatet...
HOHO, ekstreme saker.

Sitat av Lunicks
Kan absolutt anbefale Dissection, som er et av de bedre bandene som har vært. De spiller noe à la Blackened Death Metal, og er forøvrig svenske.
De spiller ikke lenger, da frontfiguren skjøt seg selv. Kul musikk likevel: http://www.youtube.com/watch?v=5M3cT48qMd0 (fra det siste albumet)
Vis hele sitatet...
Fett band, men styr unna siste albumet. Skrekkelig skit.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Thrillseeker
Thin Lizzy
Vis hele sitatet...
Offtopic: Hva har Thin Lizzy å gjøre i denne diskusjonen?

Ontopic: Sjekk ut Napalm Death og Carcass, riktignok amerikanske, men det betyr ikke at det ikke er bra.
Sist endret av Cheroxx; 19. juni 2008 kl. 13:28. Grunn: Fiksa quoten
Sitat av navnekalle
Fett band, men styr unna siste albumet. Skrekkelig skit.
Vis hele sitatet...
Det får være din subjektive mening. Selv synes at jeg at du bør gi mer credit til et album som har blitt laget over en del år mens Jon Nödtveit satt i fengsel.
Det er et flott komponert album, og sangene er feite. Synes nå jeg.
Sitat av Lunicks
Du tar feil. De første albumene er ikke black metal, men de nærmer seg noe mer melodisk.
Og de nyere er ikke symfonisk black metal.
Det som definerer black metal er tanken bak musikken, og stilen. Hvis du har hørt Gorgoroth, Mayhem, o.l. vet du hva jeg snakker om. Borknagar synger om universet, natur og liknende, og det er ikke akkurat satanistisk musikk.
Vis hele sitatet...
trenger ikke nødvendigvis å være om satan for at det skal være black metal...
Se på Immortal for eksempel, ekke mye satan prat der
jeg mener at black metal helst skal være om satan. det er derfor det er black.
Volbeat er et bra band! Danske også. Kanskje ikke helt det du er på utkikk etter men definitivt verdt høre på

Volbeat - Pool of Booze
Sitat av Vill!
Skjerpings det der er ikke bråk for fem flate øre.

DETTE derimot...
Vis hele sitatet...

oi... det der var ikke ekstremt engang, det var bare bråk... kaller noen det der musikk? sånn alvorlig?!.. ble helt sjokkert...


-------
det som gjør black metall black er jo den satanismen de synger om.
fant den antatt tapte konserten gorgoroth holdt i polen. ektreme saker.

http://www.youtube.com/watch?v=aFn26ntmSsg

men utrolig bra.
noen fler som synes at musikk videoen over er bra?
Sitat av Buddah Luddah
oi... det der var ikke ekstremt engang, det var bare bråk... kaller noen det der musikk? sånn alvorlig?!.. ble helt sjokkert...
Vis hele sitatet...
-------------------------------------------------
Ingen som har sagt at det var ekstremt heller, det er heller ikke "bare" bråk.
Og selvfølgelig er det musikk. Musikk er ingenting annet enn organisert lyd, uansett hvor ignorant og trangsynt man er.

Sitat av sixfeetunder
fant den antatt tapte konserten gorgoroth holdt i polen. ektreme saker.

http://www.youtube.com/watch?v=aFn26ntmSsg

men utrolig bra.


noen fler som synes at musikk videoen over er bra?
Vis hele sitatet...
Nå er ikke det der fra den konserten, men en gjenskapt versjon skapt med tanke på en musikkvideo langt senere.
Den konserten har forresten omsider kommet ut på DVD nå. Anbefalt kjøp!

Musikkvideoen er forøvrig bare midt på treet.
hmpf.. dødsmetal................

Men viste dere at Dimmu Borgir er Norges største eksportvare innen for musikk?
Folk i andre land som fks tyskland, lærer seg norsk kun for å kunne forstå og synge med på de gamle norske dimmu borgir sangene. Er ikke så stor black metal fan, men det sier jo litt. Men metal å slikt "Satan/Djevel Musikk" som all metal ofte blir omtalt om vises ikke på norsk tv. De tyr heller til nyheter som det jeg ville kalt satan musikk som Spears, og div boyband. Huff for en verden
http://www.youtube.com/watch?v=mTRy2KOW8SI

vader-flag of hate

syns vader gjør det bedre enn kreator meg sangen.
fant et nytt bra band.
det er finsk
wintersun
noen som har hørt om det?
Sitat av ravenops
hmpf.. dødsmetal................

Men viste dere at Dimmu Borgir er Norges største eksportvare innen for musikk?
Folk i andre land som fks tyskland, lærer seg norsk kun for å kunne forstå og synge med på de gamle norske dimmu borgir sangene. Er ikke så stor black metal fan, men det sier jo litt. Men metal å slikt "Satan/Djevel Musikk" som all metal ofte blir omtalt om vises ikke på norsk tv. De tyr heller til nyheter som det jeg ville kalt satan musikk som Spears, og div boyband. Huff for en verden
Vis hele sitatet...
må si at det ikke er bare dimmu borgir, men også andre black metal band som får folk til å lære norsk. er f.eks en bydel i Italia der alle lærer norsk for å høre på norsk metal.

det jeg synes er trist er at det aldri er noe reklame av metal eller noe som spiller på tv. det eneste stedet man får tak i metal er på nettet. finner nesten aldri de cdne jeg skal ha i butikker. det eneste det går i for tiden amrekansk rap,gangster musikk, techno og pop. alle de sjangerne er så dårlige. spessielt techno. det er ikke musikk en gang. det er 1-2 folk som trykker på noen knapper på et keybord og kaller det musikk. det er ikke musikk, men bare grusomme lyder. her har norge faktisk noe vi er kjent for og så er det ingen i musikk butikker som aner hva du snakker om en gang når du vil ha en cd.

blir like trist hver gang jeg ser topp 20 listen, alle topp sanger og alle musikk reklame som absolute ditt og datt. alt det er dårlig musikk.

har til og med sett en 10 åring som har musikk. jeg skjønner ikke hvorfor en 10 åring skal være og så populær. og at folk faktisk hører på er værre. hvorfor skal noen høre på henne? det er idiotisk. blir like trist hver gang jeg ser reklame for musikk.

det er noe av grunnen til at jeg liker black og death metal. man må faktisk ha tallent for å spille det. man må kunne noe.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mesuggha... kom på storås.
Sitat av sixfeetunder
fant et nytt bra band.
det er finsk
wintersun
noen som har hørt om det?
Vis hele sitatet...


Lasta Ned cden dems for et halvt år siden =)
Ganske Bra


3 bra finske Band:

Children Of Bodom
Mors Principium Est
Norther
Sist endret av chokey; 10. juli 2008 kl. 01:53.
Skulle til å anbefale bandet "Down", men kom på de var Amerikanske (skal varme opp for MetallicA. Gleder meg som ett barn).

http://profile.myspace.com/index.cfm...endid=17869715
Sitat av sixfeetunder
Vis hele sitatet...
Den var tøff. Origin er muligens bittelitt i samme gata.
vil sterkt anbefale Avenged Sevenfold, men ikke det nye, hør på albummet "Waking the Fallen".
Jeg anbefaler Harm.. http://www.myspace.com/harmmetal

Er personlig venn med samtlige medlemmer av bandet... Dødskule folk, jævlig bra musikk!
har hørt mye på blood red throne i det siste. det er norsk.

gode sanger her er arterial lust og tortured soul apperance.
Sitat av Haunted-Art
Den var tøff. Origin er muligens bittelitt i samme gata.
Vis hele sitatet...
origin var kult.
Heaven Shall Burn
Mors Principium Est
Dispatched
Caliban
In Flames

Alle sammen knallbra, spesielt HSB og Caliban! Hører på dem hele tiden!
Bethlehem er et sinnsykt bra Black metal band fra tyskland.

http://www.youtube.com/watch?v=_gYC-...eature=related
Nattefrost (norsk)
Anaal Nathrakh (engelsk)
Carpathian Forest (norsk)
Fatal Demeanor (ukjent)
Isengard (norsk)
Limbonic Art (antar norsk)
Månegarm (Svensk)
Trollfest (norsk)

Antar dette er så nært som kriteriene dine jeg tror jeg kan komme.
De fleste er dog ikke under katogorien jeg tror du egentlig leter etter, men det blir antagerlig å falle i smak. Ellers hadde jeg ikke postet.
Sitat av Fardin
Blir alltid like imponert over navnene til metal-band.
Ramser opp noen av de bedre navnene:

<her stod en lang liste>

Det går mye i død, sex og satan.

Kan ikke la være å trekke på smilebåndene av navn som dette.
Har ikke noe imot metal, men det verste holder jeg meg unna.
Kunne ha ramset opp mye mer om jeg hadde giddi.

System of a Down er ganske spesiell musikk egentlig, men jeg liker det. Smak og behag!
Metallica og System of a Down er vel det tyngste jeg hører på.
Vis hele sitatet...

Du glemte Gonnorhea Pussy i den lista di...

Det beste var når jeg kom over en nysluppet rykende fersk split av GP og Anal Cunt. Trodde jeg skulle dø av latter.


Kunne nok også ha lagt ut en god del BM her også, men siden jeg er litt kontroversiell rundt meninger og akkuratt den sjangeren så driter jeg nok litt i topic og bare poster mas her
Sist endret av Einherjar; 28. juli 2008 kl. 10:56.