Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 4806
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
http://teexe.com/wp-content/uploads/2011/03/Portal-2-Xbox-PC-PS3-Game-GamerXpot.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=JZD17pQSqUU

Noen som gleder seg!?

Dere kan forhåndsbestille til imorgen med 10% avslag
Sist endret av Kognito; 18. april 2011 kl. 13:14.
THE CAKE IS A LIE!
Gleder meg fantatisk! syntes altid det var litt synd at de lagde 1rn så kort..
Sitat av iGnome Vis innlegg
THE CAKE IS A LIE!
Gleder meg fantatisk! syntes altid det var litt synd at de lagde 1rn så kort..
Vis hele sitatet...
Enig, og det vil bli veldig spennende med CO-OP.
Portal 1 ble kort fordi den var kun tilgjengelig gjennom en pakke med flere spill. og de hadde sikkert ikke prioritert det så mye. i tillegg skulle jo det dele DVD med både Half Life 2 og Team Fortess 2 så det ble vel knapt med plass.

Gleder meg stort til Portal 2!
Blir gøy med Co-op op TG

Man får en del timer ut av spillet med alle Achievements, challenges og advanced maps
Sist endret av Knudsen; 18. april 2011 kl. 13:48.
Gleder meg som en liten unge!

Bare 20 timer og 40 minutter igjen..
Se på sigen min, sier val alt
Sitat av Sadaros Vis innlegg
Se på sigen min, sier val alt
Vis hele sitatet...
Hva mener du med sigen din? Utflod?

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...bet=n&renset=j
Freak Trooper
Joey's Avatar
Høyrt at Portal 2 blir like lang som i Portal 1, eg? Men at CO-OP-delen derimot blir nesten dobbelt så lang.

Uansett, eg gleder meg. Har førehandsbestilt og funnet meg ein co-op-partner.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sitat av Joey Vis innlegg
Høyrt at Portal 2 blir like lang som i Portal 1, eg? Men at CO-OP-delen derimot blir nesten dobbelt så lang.

Uansett, eg gleder meg. Har førehandsbestilt og funnet meg ein co-op-partner.
Vis hele sitatet...
Da har du hørt feil!

Portal 1 var ment som et eksperiment og var ikke ment til å være et HELT spill i seg selv. Bare en liten bonus for de som kjøpte The Orange Box med TF2 og Half Life: Episode 2.

Portal 2 skal bli et helt spill og du kan forvente deg et mye lengre spill enn hva portal 1 angår!
Husker ikke hvor jeg leste det, men der stod det at portal 2 skulle ta ca. 4 ganger så lang tid å spille igjennom. Både singel og co-op.
Sist endret av MonkeyMusic; 18. april 2011 kl. 14:39.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sitat av MonkeyMusic Vis innlegg
Husker ikke hvor jeg leste det, men der stod det at portal 2 skulle ta ca. 4 ganger så lang tid å spille igjennom. Både singel og co-op.
Vis hele sitatet...
Ganske sikker det stemmer, ja! Lest det samme selv.

20 hours to go! :P
Gleder meg SYKT!
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Kjøpte nå for 5min siden.
Man får fortsatt avslag for "pre order" selv om det bare er snakk om å vente til midnatt.
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Kjøpte nå for 5min siden.
Man får fortsatt avslag for "pre order" selv om det bare er snakk om å vente til midnatt.
Vis hele sitatet...
Til midnatt? I dette øyeblikk står det at projected launch er om 18 timer og 45 minutt. Eller er release forskjellig i fra tidsone til tidsone? Anyways, det er jo ikke lenge å vente uansett.

Det var vel også snakk om at valve skulle kunngjøre noen andre store utgivelser i disse dager? Håper i hvert fall på HL: Episode 3 og et nytt standalone Half Life 3 spill!

Gleder meg som en liten unge til dette spillet!

Sidenote: For de av dere som ikke vet der, holder et team med modders på med en full remake av Half Life Black Mesa, kalt Black Mesa Project. Dette er en annen release som jeg ser veldig frem til, og ut i fra det jeg har sett av gameplay, ser det veldig lovende ut!

edit: Alphanio: Eller misforsto jeg det om at du mente at avslaget sluttet ved midnatt?
Sist endret av Golden Cap; 18. april 2011 kl. 15:54.
Spelet har allereie vori ute ei stund for dei med vit. De kjem til å bli overraska over GLaDOS!
det blir vel ikke noe HL : episode 3 ? er vel half life 3 med "source 2" grafikken som er neste?
Edit : googla litt half life 2 episode 3 er bekreftet.
Sist endret av iGnome; 18. april 2011 kl. 16:03.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
noen som trenger en til å spille co-op med? pm meg gjerne
Sitat av uppdali Vis innlegg
Spelet har allereie vori ute ei stund for dei med vit. De kjem til å bli overraska over GLaDOS!
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke igjennom steam du tenker på? Viser ennå preload hos meg. Kunne du vert så snill og delt dine metoder med oss andre?
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av uppdali Vis innlegg
Spelet har allereie vori ute ei stund for dei med vit. De kjem til å bli overraska over GLaDOS!
Vis hele sitatet...
Når det kjem til Valve og mykje av spela ein finn på Steam, så tykkjer eg dei gjer så mykje rett at eg heller vel det lovlege alternativet framfor bukta eller andre fristader for piratverksemd. Kjøpte nysst Portal 2 + The potato sack. Totalt 15 spel for ein femhundrelapp.
Sitat av Golden Cap Vis innlegg
Det er vel ikke igjennom steam du tenker på? Viser ennå preload hos meg. Kunne du vert så snill og delt dine metoder med oss andre?
Vis hele sitatet...
Eg vil ikkje øydeleggja for Steam. Du fær sjå det som ligg frå andre på Youtube medan. (Obs: Utruleg mange spoiler for dei som ikkje har spela Portal 2).
Sist endret av uppdali; 18. april 2011 kl. 16:09.
Sitat av prenix Vis innlegg
Hva mener du med sigen din? Utflod?

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...bet=n&renset=j
Vis hele sitatet...
Nei, det jeg mente var signaturen min.
Har heldigvis ikke utflod
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Er det ikke sånn at de som har en "hacka" PS3 kan få spillet allerede nå, hørte noe snakk om det. Ligger vertfall masse spoilers på YouTube. Ikke se dem, spill Portal 2 og se hva som skjer!!
Enig, det er bare dumt å gå Long John Silver på spill som ikke er ute enda
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Eid legit (som.. kremt.. ikke akkurat er langvarig tradisjon), spilt til litt over Chapter 2 i løpet av morgenen. Jeg er ikke skuffet.
Herre, tar jo lenger tid å dekryptere filene enn å laste de ned. Er ikke vits i preloading i det hele tatt jo..
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Gleder meg veldig selv! Første Portal er definitivt et av mine favorittspill. Håper det snart kommer en Half Life 3 og...
Hvorfor så mange bra spilll i den tiden jeg skal selge pcen min
Kunne ikke vært dårligere timing
Sitat av Grix Vis innlegg
Herre, tar jo lenger tid å dekryptere filene enn å laste de ned. Er ikke vits i preloading i det hele tatt jo..
Vis hele sitatet...
Fili er vel 10 GB stor. Det er ikkje rett lite med kryptert materiale. Preloading er bra mest berre for Valve. Dei slepp å få eit massivt serverkrasj på sleppdagen.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Er coop-delen og singleplayer-delen forskjellige? Kan jeg spille SP uten å ødelegge for coop-opplevelsen?
Sitat av ticks Vis innlegg
Er coop-delen og singleplayer-delen forskjellige? Kan jeg spille SP uten å ødelegge for coop-opplevelsen?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke sikker, men jeg tror det er meningen å spille SP først, så co-op.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av ticks Vis innlegg
Er coop-delen og singleplayer-delen forskjellige? Kan jeg spille SP uten å ødelegge for coop-opplevelsen?
Vis hele sitatet...
Co-op er forskjellige nivåer som er bygget for to. Singleplayer er, forutsigbart nok, bygget for én spiller.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Nå skal det games! :V
Shady Banana
Quix's Avatar
Er det noen som vet hvor mange Chapters det er?

Har kommet til Chapter 8 og er kjempe fornøyd. Gode puzzles, mye og veldig bra humor og et veldig godt spill over alt.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Akkurat runda det, brukte nesten akkurat 10 timer på singel player delen. Var et test chamber jeg brukte 30-40 min på å i det hele tatt forstå hva jeg skulle gjøre. (siste på chapter 8)
Det er vel totalt 9 chapters
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Er på chapter 8 nå tror jeg. Kjempegøy!
spillte selv akkurat gjennom singleplayeren, var absolutt verd det. Nå mangler det bare å få gjort COOP.
Noen som har lyst til å spille gjennom COOP sammen med meg?
- Må ha mic
- Og må ha spillt gjennom singleplayeren helst, slik at du er kjent med alle tingene i spillet og i tillegg så jeg ikke spoiler noe med et uhell ^^,

I så fall bare legg meg til på steam: Kashug
Ferdig med solo-delen her også. Syns Steven Merchant gjorde en bra jobb. Liker dia/monologen i både Portal og Portal 2.
Var litt redd for at det plutselig skulle ta slutt i ett av kapitlene, men det varte og rakk i fornøyelige baner.

Nå er det bare å spille rundt én gang til, for å sanke alle achievements som ikke ble med første gang.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Gått gjennom det nå. UTROLIG bra lagd. Som Zepur sier var det flere ganger jeg følte det skulle ende, men neida. Spillet bare fortsatte og fortsatte.

Humoren i spillet.. ELSKER DEN. Hvorfor finnes det så få spill med denne humoren? Jeg satt å smålo av Wheasley og glados hele tiden.

Da var det bare å få unnagjort Co-op for så å jobbe på en del achievements!
Sist endret av Kognito; 20. april 2011 kl. 02:24. Grunn: skriveleif
Shady Banana
Quix's Avatar
Fikk meg en god latter helt i starten av spillet da Wheasley og Chell gikk forbi det transportation-røret hvor det lå en turret og sa: I'm different. Help me! og Wheasley ba deg overse det og ikke ha øyekontakt og rett og slett behandlet turretn som vi ville ha behandlet en prostituert eller en uteligger.
Sist endret av Quix; 20. april 2011 kl. 13:12.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Brukte kvelden i går å spille gjennom CO-OP delen, og fyyy noe mer underholdende spill har jeg ikke sett på lenge. Var non stop underholdning fra start til slutt
Du brukte åsså 1 kveld på og runne spillet?
Kan noen si meg hvor mye underholdning man kjøper her? Bruker ikke penger på 5 timer med spilling.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Satt intensivt fra kl halv 9 til kl 2, så er nok en del timer. Litt mye tulling rundt omkring da, men hey, that is what co-op is for Må ikke glemme at det finnes singleplayer mode også. Er vel verdt pengene å kjøpe Portal 2 om du likte portal. Og om du ikke har spilt portal, vel er verdt det forde
det var 6 timer med intens morro fra start til slutt. I motsetning til mange spill som har dødtid innimellom; jeg er og redd for at om spillet hadde vært mye lenger hadde jeg vært lei av spillet før jeg ble ferdig.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Jeg brukte ihvertfall mellom rundt 7 timer på singleplayer-delen. Da bruker man litt tid på å se seg rundt, høre på all dialog, og rett og slett nyte spillet for hva det er verdt. Jeg storkoste meg hvert eneste sekund fra start til slutt, og det skal virkelig sies at det er enkelte tidspunkter jeg ble blåst av banen. Når jeg var ferdig hadde jeg ikke oppnådd halvparten av achievementene jeg kunne fått på singleplayer, så det er tydelig det er mulig å bruke enda lenger tid (jeg vil si rundt 9 timer kan være realistisk).

Co-op delen har jeg hørt varer rundt 3-4 timer, men det faktum at de implementerte den TF2-style "hattebutikken" indikerer jo at co-op er noe de har planer om å satse på, så jeg er relativt sikker på at dette tilbudet vil utvides fortløpende.

Anbefaler alle å spille gjennom Portal FØR dere spiller Portal 2, for å få størst utbytte av oppfølgeren. Du får jo tross alt Portal når du kjøper Portal 2 på Steam, så det er ikke noe problem. Første spillet er noe kortere, kanskje rundt 3-4 timer.

Sitat av Toadftw Vis innlegg
Du brukte åsså 1 kveld på og runne spillet?
Kan noen si meg hvor mye underholdning man kjøper her? Bruker ikke penger på 5 timer med spilling.
Vis hele sitatet...
De aller fleste lineære singleplayer-spill er unnagjort på en kveld i disse dager.
Sist endret av ticks; 20. april 2011 kl. 13:48.
Sitat av ticks Vis innlegg


De aller fleste lineære singleplayer-spill er unnagjort på en kveld i disse dager.
Vis hele sitatet...

Og det er derfor jeg sjeldent gidder å betale for dem. Men Portal 2 er jo et dedikert singleplayer spill. Da forventer jeg at det er litt lengre en 6 timer.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Og det er derfor jeg sjeldent gidder å betale for dem. Men Portal 2 er jo et dedikert singleplayer spill. Da forventer jeg at det er litt lengre en 6 timer.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke dedikert når de har banet frem så mye som de har gjort med co-op delen.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Og det er derfor jeg sjeldent gidder å betale for dem. Men Portal 2 er jo et dedikert singleplayer spill. Da forventer jeg at det er litt lengre en 6 timer.
Vis hele sitatet...
Vel, når du kjøper Portal 2 får du Portal på kjøpet. Det er rundt 280 kroner for to spill, total spilletid rundt 12 timer på singleplayer, coop kommer i tillegg. Det er langt mer valuta for pengene enn du ser i andre spill.

Nå er jo jeg storfan av Portal, så jeg er jo relativt biased, men jeg vi si det var verdt hver eneste krone.

EDIT: man får kanskje ikke Portal lenger. Var det kun for de som kjøpte før release?
Sist endret av ticks; 20. april 2011 kl. 14:04.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Du brukte åsså 1 kveld på og runne spillet?
Kan noen si meg hvor mye underholdning man kjøper her? Bruker ikke penger på 5 timer med spilling.
Vis hele sitatet...
Singleplayer har ca 10 timer i gameplay. Co-op ligger på rundt 5 timer.

Man går gjennom énspillermodusen veldig fort. Så går man gjennom igjen for å se alt det man gikk glipp av første gangen. Deretter går man for achievements, som kan ta en god stund.

Co-op kan gjøres mange ganger. Forskjellig opplevelse etter hvem du spiller med.

Men ingenting slår spillopplevelsen fra første gangen man spiller igjennom det.
Tips: Du burde spille Co-op for første gang med noen som ikke har spilt det heller
Sist endret av Kognito; 20. april 2011 kl. 18:30.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Trådstarter
Noen som har funnet easter eggs?
Sist endret av Kognito; 22. april 2011 kl. 19:14. Grunn: selfish bump