Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 811
heisann, vet ikke engang om dette kan kalles et riff, men jeg satt litt med gitaren min og spilte (er nybegynner) så ble liksom bare litt "kjent med den"

jeg spilte noe som jeg mener kommer fra en sang/ melodi jeg ikke klarer å identifisere. (sikkert ikke helt korrekt)

slik er det ser det jeg spiller når jeg lager tabs av det

E -----------------------------
A-----------------------------
D 10---10---10---10-----4 (holder tonen)
G ---0----0----0----0-----
B ---8----8----8----8-----
e-------------------------

Jeg tror dette spilles i slutten av en eller annen sang. noen som kan hjelpe?

Håper btw at jeg er i riktig tråd nå, syntes ikke at den passet helt inn i "hvilken sang er dette fra tråden"
Sist endret av Ampier; 31. august 2010 kl. 01:28.
Hvorfor ikke bare legge ut et opptak av denne sangen, istedenfor at vi skal gjette oss til hvordan du spiller det? Tingen med tabulatur er at det ikke oppgir hvor lenge en skal spille de forskjellige tonene, og en er derfor avhengig av å ha hørt sangen før for å kunne spille det korrekt selv.
Sist endret av Golden Cap; 31. august 2010 kl. 02:14.
På elgitaren sa det meg ingenting.
Du må ihvertfall gi meg mere info for at jeg skal kunne finne det ut.
ca hvor fort skal det gå? bpm?

fikk ingen umidelbar a-ha opplevelse av å spille det, men det hørtes verken surt eller "feil" ut. Vil tro samme tabsene ville kunne relatere til forskjellige sanger avhengig av bpm.
Trådstarter
http://www.youtube.com/watch?v=TcwWB4MwfP0

omtrent sånn spiller jeg det haha høres helt sykt fattig ut
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette kan jo være hva som helst mellom himmel og jord, iallefall i slutten av en sang.

Er det i begynnelsen av en sang høres det ut som et latterlig forsøk på Plain White T's - Hey There Delilah eller Snow Patrols - Chasing Cars
Trådstarter
haha, nei dette er; "slik jeg husker det" outroen på en sang... tror faktisk ikke det er så veldig lang unna, er bare de 4-5 siste sekundene. trodde det var noe fra U2 men husker ikke.

takk for forsøket hvertfall

PS: er også mulig at dette egentlig spilles på piano, det vet jeg ikke :>