Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1253
Etter det jeg har forstått så blir alt som blir kjøpt på nettet til opptil 200kr regnet som brevpost, altså lettere å få igjennom illegale stoffer..
Nå har det seg sånn at jeg har funnet et produkt jeg er keen på.. 186 kr uten sending og ca 230 totalt. Blir dette da regna som brevpost?

og et spm. OT: er det like lett for onkel å spore opp paypal som visa?
Be de du bestiller av om å skrive på pakka at verdien er mindre enn det den er. Evt sende den som gave.
Hvias det koster 186 uten porto går det bra sånn reint momsmessig. Da regnes ikke fraktkostnadene med i totalsummen.
ok takker for svar. Hørt at de pakker veldig stealth så satser på at det går fett.

Hva med paypal? like usikkert som med visa vel?
Sitat av dutchDragon
Hva med paypal? like usikkert som med visa vel?
Vis hele sitatet...
Hva mener du med usikkert?
PayPal er helt til å stole på.
Banken din plikter å melde alle transaksjoner til utlandet til Tollvesenet som om du betaler med PayPal eller Visa har ingenting å si.
Jeg har hvertfall opprettet en konto der. Ikke med mitt førsteprioriteringskort siden jeg ble litt skeptisk da jeg leste dette: http://no.wikipedia.org/wiki/PayPal
Sitat av TipeX
Banken din plikter å melde alle transaksjoner til utlandet til Tollvesenet.
Vis hele sitatet...
Melder de da bare om at det har blitt foretatt en transakjon eller gir de også info om hvor det ble overført til ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TipeX
Banken din plikter å melde alle transaksjoner til utlandet til Tollvesenet som om du betaler med PayPal eller Visa har ingenting å si.
Vis hele sitatet...
Men du kan overføre til paypal uten å motta vare i retur, for å så eit år seinare overføre fra paypal til nettbutikken. I så fall vil ikkje tollerane finne deg i lista, og du kan også overføre mange småsummer. Nyttig viss du vil leike toll evader...