Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2050
Heisann!

Har klødd meg i hode over en periode nå, siden jeg har anskaffet meg en Samsung 50" Plasma-TV PS50C535 til kjellerstuen. Problemet er at når jeg kjører 1080p signal fra PS3 til TV, vil ikke TVen motta signalet. Denne skjermen skal støtte 1080p, men dessverre så er den høyeste oppløsningen jeg har klart å kjøre kun 1080i.

Her er link til TVen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=589094

Som dere sikkert forstår så er dette litt irriterende. Film og tv generelt fungerer optimalt ved 1080p, så det er heller ikke tven der er noe galt med.
PS3 skal også fungere optimalt, da jeg har brukt denne på flere skjermer som støtter 1080p de siste ukene. Jeg har også brukt forskjellige HDMI kabler uten at dette har hatt noen betydning.

Så derfor henvender jeg meg til dere, og håper noen kan hjelpe meg med dette.

Takk!
Lagde en tråd om omtrent akkurat det samme for noen dager siden. Jeg måtte kjøpe den offisielle PS3-HDMI kabelen for å få det til å funke, og klikke "Automatic" på display settings for å få 1080p. Når jeg tok manual funka det ikke.
Mulig jeg misforstår problemet ditt, men prøv å hold inne startknappen i noen sekunder til den piper. Da restarter alle videoinstillingene seg. Fungerte for meg sist jeg hadde problemer med signalet :-)
Sitat av IpN Vis innlegg
Lagde en tråd om omtrent akkurat det samme for noen dager siden. Jeg måtte kjøpe den offisielle PS3-HDMI kabelen for å få det til å funke, og klikke "Automatic" på display settings for å få 1080p. Når jeg tok manual funka det ikke.
Vis hele sitatet...
Mener at det er litt rart at en må bruke den offisielle PS3 HDMI kabelen for å kjøre 1080p på akkurat denne skjermen, når jeg har brukt 1080p på andre skjermer og andre kabler, med et velfungerende resultat. Uansett så kan jeg ikke se ut i fra din tråd, at dette er det samme problemet.

Når jeg skal endre display settings, så er de eneste oppløsningene jeg kan endre uten at skjermen ikke tar inn signal, er 720i/720p og 1080i. Når jeg prøver 1080p blir skjermen svart. Dette skjer forsåvidt også hver gang jeg bruker "Automatic" valg av oppløsning.

Nightrox11: Dette har jeg også gjort, uten resultat.
Sitat av Golden Cap Vis innlegg
Mener at det er litt rart at en må bruke den offisielle PS3 HDMI kabelen for å kjøre 1080p på akkurat denne skjermen, når jeg har brukt 1080p på andre skjermer og andre kabler, med et velfungerende resultat. Uansett så kan jeg ikke se ut i fra din tråd, at dette er det samme problemet.

Når jeg skal endre display settings, så er de eneste oppløsningene jeg kan endre uten at skjermen ikke tar inn signal, er 720i/720p og 1080i. Når jeg prøver 1080p blir skjermen svart. Dette skjer forsåvidt også hver gang jeg bruker "Automatic" valg av oppløsning.

Nightrox11: Dette har jeg også gjort, uten resultat.
Vis hele sitatet...
Det er det samme problemet som jeg hadde, fikk kun 1080i, prøvde jeg 1080p ble bare skjermen svart. Men bytta HDMI-kabel og det funka, selv om det jo ikke skal ha noe å si. Så jeg anbefaler deg å prøve det samme.
Sitat av IpN Vis innlegg
Det er det samme problemet som jeg hadde, fikk kun 1080i, prøvde jeg 1080p ble bare skjermen svart. Men bytta HDMI-kabel og det funka, selv om det jo ikke skal ha noe å si. Så jeg anbefaler deg å prøve det samme.
Vis hele sitatet...
Hmm. Ganske merkelig problem må jeg si. Hadde du andre skjermer som du har brukt 1080p på tidligere, uten å måtte kjøpe ny kabel? Det er bare litt kjipt å måtte bruke 300-400 kr på en ny "PS3" kabel, når jeg allerede har flere fullt brukbare kabler her. Men jeg skal vurdere det. Takker for svar.

Er det noen som vet om PS3 kabelen skiller seg ut i fra de andre på markedet?
Ja, men da med andre kabler. Kjøpte en ny når jeg kom hjem fordi jeg hadde mista den forrige, og den funka det ikke på. Men en PS3 kabel som kosta 25 euro funka. Er jo rart siden det ikke skal ha noe å si.
Sjekk hvilken revisjon kabelen din er.
Kjøp en HDMI1.4 kabel, dersom det løser problemet ditt er problemet løst og lokalisert som gammel kabel.
Takk til IpN og MagicalTrevor! Ny kabel løste problemet mitt, og det var som dere indikerte, nettopp en gammel kabel!