Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1469 211441
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Skal du lage en røykbombe kan du jo bare lage knsu og forme det inn i en passende beholder. Ikke noe poeng i å plastifisere det da du kan forme det mens det stivner.
Vis hele sitatet...
Sitat av Ex-con Vis innlegg
Har blitt litt bitt av basillen her må jeg innrømme, men siden jeg snart er 30 så synes jeg det er litt begredelig å holde på med svartkrutt og knsu sånn bare for å sitte å tenne på det og ikke noe mer...

Forstår godt hvorfor nybegynnere skal begynne i de baner, har lest såpass til å forstå det... Så derfor så har jeg laget en liten sånn eksamen til meg selv oppi det hele...

En C4 røykbombe med svartkrutt og grønt pigment fra kjemikalieforretning...

Altså da må jeg jo lage svartkrutt, knsu og slikt fra bunnen av, mekke ei mølle, samle inn PiB. Ja kanskje til og med brenne kullet selv...

alt dette inn i en liten klump på størrelse med ett lano såpestykke eller noe i den duren. Er svartkrutt bare waste til dette igrunn?

Greia her er jo å lære alle disse kule tingene som mølling og kullbrenning osv men ende opp med ett slags komplett produkt utifra det... så man har noe å jobbe mot som samtidig er veldig lærerikt... Regner med grønt pigment skulle holde da det brennes i ovn på 1200 grader men aner ikke selve styrken på svartkruttet. selv om jeg vil implimentere dette på en eller annen måte... Booster kanskje til "C4" såpa?

Innspill?
Vis hele sitatet...
Ye, men hva er kult med knsu i en beholder?
kjedelig streiting
Sitat av Ex-con Vis innlegg
Ye, men hva er kult med knsu i en beholder?
Vis hele sitatet...
Blir mer røyk enn med vanlig svartkrutt. Om det går ann å tilsette noe pigment i noen av dem så røyken blir farga veg jeg dog ikke, men antar at det er godt mulig.
Joda... Var litt satt på spissen men hensikten min er jo å kombinere nybegynner ting med litt heller ufarlige ting som f.eks plastifisering... Altså lage ett kult sluttprodukt.

Om dette funker eller ei er jo en helt annen sak, og noe sier meg at det er vel heller få som faktisk har prøvd noe slikt

Så får vel heller lese litt mer og se om jeg kommer på noe lurere, eller rett og slett bare prøve meg frem
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Blir mer røyk enn med vanlig svartkrutt. Om det går ann å tilsette noe pigment i noen av dem så røyken blir farga veg jeg dog ikke, men antar at det er godt mulig.
Vis hele sitatet...
Organiske fargestoff eks maling til keramikk som tåler varme
Sist endret av Demolution guy; 12. januar 2011 kl. 16:56.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Ex-con Vis innlegg
Ergo mer svartkrutt inn i saligheta også får vi kanskje greie på sakene? Og så blir jeg oppfordret til å flørte med HE istedenfor før min aller første BP er laget engang
Vis hele sitatet...
Jeg oppfordrer ikke til noen ting.

Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Var dette et ''jeg hadde ikke gjort det'' eller fungerer det rett og slett ikke?
Vis hele sitatet...
Det var et "det er fullstendig meningsløst og kontraproduktivt å gjøre det". Som legalize_it sier så granulerer man svartkrutt for å øke brennhastigheten. Hvis man "plastiserer" det får man en kompakt klump med krutt som brenner hissig, men ikke i nærheten av like hissig som granulert krutt. Om svartkrutt i det hele tatt lar seg plastisere tviler jeg på.

Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Har du noe HE som er anbefalt for plastisering?
Vis hele sitatet...
RDX (som er sprengstoffet i C4) PETN og ETN egner seg godt.
Akkurat lagd en røykbombe på 750g, gleder meg til å teste den!

Noen som vet om en smart måte til å vaske en kaserolle ?

Bor for meg selv og har bare 3 kjeler og nå har jeg "brukt opp" den ene på å lage knsu, bruker den kjelen ganske mye også så det er litt kjipt.
kjedelig streiting
Sitat av zevz Vis innlegg
Akkurat lagd en røykbombe på 750g, gleder meg til å teste den!

Noen som vet om en smart måte til å vaske en kaserolle ?

Bor for meg selv og har bare 3 kjeler og nå har jeg "brukt opp" den ene på å lage knsu, bruker den kjelen ganske mye også så det er litt kjipt.
Vis hele sitatet...
Har selv pleid å la kjelen jeg har brukt til KNSU stå over natta med varmt vann i. Da pleier det brente sukkeret og løse seg opp. Jeg regner med at du ikke har hatt KNO3 eller liknende i kjelen og har tenkt til å lage mat m den igjen?
Har hat kno3 i kjelen og skal lage mat med den....

Fikk vasket den på et vis, tente bare på blandingen i kjelen og lot det brenne opp, funket ganske bra, untatt noen små svarte flekker på kjelen, men den er fin nok til å lage mat i.

Går vel greit selv om det har vært kno3 i den? det er vel borte nå?
Sitat av zevz Vis innlegg
Har hat kno3 i kjelen og skal lage mat med den....

Fikk vasket den på et vis, tente bare på blandingen i kjelen og lot det brenne opp, funket ganske bra, untatt noen små svarte flekker på kjelen, men den er fin nok til å lage mat i.

Går vel greit selv om det har vært kno3 i den? det er vel borte nå?
Vis hele sitatet...
Det er mer eller mindre ALLTID noe igjen...

Jeg vil anbefale at du fyller kjelen full med vann, koker det en stund, bytter ut, koker en stund, osv osv... Det vil fjerne det aller meste, men jeg anbefaler at du har en egen kjele til KNSU...
En kjele koster vel ikke mer enn Max 100 kroner, så syns du bør gå til inskaffing av det
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Skyller du godt ut av den med varmt vann vil jeg ikke si det er noe problem. KNO3 er ikke farlig i små doser, og heter faktisk E252 når det benyttes som konserveringsmiddel i matvarer. Både kaliumnitrat og sukker er lettløselig i vann, så å få den ren er enkelt. Jeg ville dog unnlatt å brenne ut av kjelen, men snarere bare skylt den ren med vann.

Når dét er sagt vil jeg også slenge meg på å skaffe en kjele dedikert til formålet, snarere enn å bruke matkjelene dine.
Nå har jeg begynt å bruke papprør isteden for metallrør, det går ca 16g med flash i et papprør og jeg må si det smeller høyt, overaskende høyt, smeller kanskje høyere enn å ha flash i co2 beholder.
Tetter igjen endene av papprøret med pappir og teiper litt over som vist på bilde under.
Ble nesten skremt av hvor høyt det smalt.
http://i143.photobucket.com/albums/r125/myrdan/DSC00096.jpg
Fikk du ikke plass til mer en 16g? jeg bruker 10-12g i samme hylsen, da den er delt i to

btw: bruk smeltelim til å "forsegle" endene smeller enda høyere da (trooor jeg)
Røfflig 16g pluss minus noen gram..

Tror ikke det går ann å få de til å smelle så mye høyere enn det de gjorde, trodde før at jo bedre tetta det er jo høyere smeller det, men det er tydeligvis ikke sånn...
Hva bruker du som ende plugg? (Zevz)
krøller sammen litt dopappir og trykker det inn i enden av røret med en teipbit over for å holde det sammen...
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Flott å se at du har gått over til papp

Om du har lyst kan du lage et rør der du setter lunta inn fra siden av røret midtveis, fyller med flash som vanlig og lar én av endene være åpen. Regner med at det skal smelle helt fint selv med denne labre tettinga.
kanskje jeg gjør det og skjekker om det smeller like høyt, tror det gjør det, smeller jo greit nok når det ligger løst på et ark... blir uansett ikke så mye bedre tetting og ha den ene enden åpen som å bare tette med litt dopappir.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Om du har lyst til å gjøre det og legge ut film hadde det vært kult i forhold til alle som ikke tror på at man klarer seg uten kraftig innpakking på flash
Får se om jeg får skaffet film, er mye mulig, men har bare mobil å filme med så kvaliteten blir ikke så veldig bra, tips til side hvor jeg kan laste opp filmen?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Kudos for pappfornuften
Fikk man ikke kjøpt med tilhørende papplugger?
Zevz blir det ikke højere smell om lunta er midt i midten av cuben? (hull)
Sitat av Up Vis innlegg
Kudos for pappfornuften
Fikk man ikke kjøpt med tilhørende papplugger?
Vis hele sitatet...
Fikk ikke kjøpt papplugger, men funket bra å tette med litt dopappir.
Sitat av zevz Vis innlegg
Fikk ikke kjøpt papplugger, men funket bra å tette med litt dopappir.
Vis hele sitatet...
Jeg har laget noen få liknende opp i gjennom tiden (kommer ikke til å gjenta though...), og jeg fant ut at hvis du lar 1.5cm av røret være åpent, legger i en pappskive, fyller i 1cm smeltelim og klemmer inn røret på 4 sider blir det en plugg som ikke blåses ut, og dermed er det selve røret som går i lufta og ikke bare pluggen som blåses ut...

Derimot blir de pluggene prosjektiler, som er et minus...
Se hva jeg fikk idag! -nå uten nummerskilt
http://bildr.no/thumb/800652.jpeg
Her har vi i overkant av 30kg kjemikalier, hundrevis av papphylser med plugger, en overdose plastbeholdere og zip-lockposer samt altfor mange meter med lunte!

God jul
Er lunten fin? eller er den ruglete og ujevn? Selger du de papppluggene ?
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Se hva jeg fikk idag! -nå uten nummerskilt
http://bildr.no/thumb/800652.jpeg
Her har vi i overkant av 30kg kjemikalier, hundrevis av papphylser med plugger, en overdose plastbeholdere og zip-lockposer samt altfor mange meter med lunte!

God jul
Vis hele sitatet...

Hvor kom dette i fra? Så i grunnen ut som Svenska Kemi...
Sitat av PyroFisH Vis innlegg
Er lunten fin? eller er den ruglete og ujevn? Selger du de papppluggene ?
Vis hele sitatet...
Lunter er fin, den 100m rullen har noe ujevnheter. Men ikke noe jeg ser for meg vil ha noe å si. Jeg kan godt selge litt papp ja, send PM

Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Hvor kom dette i fra? Så i grunnen ut som Svenska Kemi...
Vis hele sitatet...
Ikke bestilt selv, men fikk ett godt tilbud. Det meste er fra pyrokits.com
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Ikke bestilt selv, men fikk ett godt tilbud. Det meste er fra pyrokits.com
Vis hele sitatet...
Vil tro det var det samme tilbudet jeg fikk og hadde tenkt å benytte meg av...

Vel vel, lykke til!
Skal nok ikke se bortifra det, Da har du jo sikkert smørbrødlista å
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Jeg har laget noen få liknende opp i gjennom tiden (kommer ikke til å gjenta though...), og jeg fant ut at hvis du lar 1.5cm av røret være åpent, legger i en pappskive, fyller i 1cm smeltelim og klemmer inn røret på 4 sider blir det en plugg som ikke blåses ut, og dermed er det selve røret som går i lufta og ikke bare pluggen som blåses ut...

Derimot blir de pluggene prosjektiler, som er et minus...
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at hele røret går i lufta og at det ikke bare brenner ut av endene av røret...

Sitat av hva som helst Vis innlegg
Zevz blir det ikke højere smell om lunta er midt i midten av cuben? (hull)
Vis hele sitatet...
Tviler på det!
Sist endret av meitemark; 17. juni 2023 kl. 23:43.
Hvordan er det med oppbevaring av kjemikalier? Jeg tenker i første omgang på, kull,svovel,kno3 og al.

Jeg har som hobby verksted bua som står i gården, jeg har vifte som kan stå på døgnet rundt men blir små nærvøs når jeg vet det er varmetrådert i den. Jeg kan risikere at det blir minusgrader om jeg ikke har den på. Vil dette være et problem så lenge kjemikaliene er fukt frie?

Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Se hva jeg fikk idag! -nå uten nummerskilt
http://bildr.no/thumb/800652.jpeg
Her har vi i overkant av 30kg kjemikalier, hundrevis av papphylser med plugger, en overdose plastbeholdere og zip-lockposer samt altfor mange meter med lunte!

God jul
Vis hele sitatet...
Hvor mye ga du for det?
Sist endret av Adrenalinex; 15. januar 2011 kl. 22:20. Grunn: Skriveleif
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Ventilasjon er ikke et problem ved oppbevaring av de fleste faste stoffer. Hvis du etter hvert får en større samling brannfarlige væsker blir det vanskeligere.
Takk. Jeg prøver og ordne meg en 25kg sekk med Krista-K Hvor lenge holder denne før jeg må ha mer? Kommer jo an på hvor mye som blir brukt men er vell en ca periode ? Dumt å kjøpe for lite når jeg først får tilgang.
Hvor langt er et tau?

Ja, det kommer selvfølgelig an på hva og hvor mye du lager, selv har jeg har hatt min sekk i to år og har enda en hel del igjen.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Hvordan er det med oppbevaring av kjemikalier? Jeg tenker i første omgang på, kull,svovel,kno3 og al.

Jeg har som hobby verksted bua som står i gården, jeg har vifte som kan stå på døgnet rundt men blir små nærvøs når jeg vet det er varmetrådert i den. Jeg kan risikere at det blir minusgrader om jeg ikke har den på. Vil dette være et problem så lenge kjemikaliene er fukt frie?



Hvor mye ga du for det?
Vis hele sitatet...
1. er nok ikke noe problem.
2. Lite
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Takk. Jeg prøver og ordne meg en 25kg sekk med Krista-K Hvor lenge holder denne før jeg må ha mer? Kommer jo an på hvor mye som blir brukt men er vell en ca periode ? Dumt å kjøpe for lite når jeg først får tilgang.
Vis hele sitatet...
Har du sett hvor mye jeg fikk laget i fjor? Vel, jeg har eksperimentert masse, og har så vidt sprettet sekk nummer to...
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Har du sett hvor mye jeg fikk laget i fjor? Vel, jeg har eksperimentert masse, og har så vidt sprettet sekk nummer to...
Vis hele sitatet...
Hmm, har litt vansker med og se for meg volumet på denne sekken :P
Men kjøper 2 om jeg får muligheten. Takk for svar
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Hmm, har litt vansker med og se for meg volumet på denne sekken :P
Men kjøper 2 om jeg får muligheten. Takk for svar
Vis hele sitatet...
Vel, den er vel omtrent på størrelse med en betongsekk vil jeg si? Kanskje litt mindre...
Noen innspill på hva glyserol kan brukes til?
Og noen som har vært borti "Protherm thermite igniter"?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Glyserol oksideres svært lett av kaliumpermanganat, som er svært eksotermt. Ellers kan du jo lage nitroglyserin hvis du har baller av stål.
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Noen innspill på hva glyserol kan brukes til?
Og noen som har vært borti "Protherm thermite igniter"?
Vis hele sitatet...
Eneste jeg kommer på er Nitroglyserin og Kaliumpermanganat oksidasjon...

Protherm Thermite Igniter... Pulver? Aldri hørt om det...
Finnes d en tabell der jeg kan finne svar på - Shell str. og delay på break. eks. hvor mange sek. break delay på et 3" shell osv.
Takk for hjelpen! Jeg har ikke baller av stål, så noe nitroglyserin blir det nok ikke. Hvis noen andre her har metalbjeller, så kan de godt sende meg en PM

Protherm thermite igniter er ett pulver som ligger i en væske, sikkert en olje. Jeg har ikke aning på hvordan det skal brukes, haha! Får sende en mail til pyrokits

-Den oksideringen med Kaliumpermanganat så veldig morsom ut! Den skal testes, må bare få tak i noe KMnO4!
Sist endret av Cal.12; 18. januar 2011 kl. 20:45.
Sitat av Tags Vis innlegg
Finnes d en tabell der jeg kan finne svar på - Shell str. og delay på break. eks. hvor mange sek. break delay på et 3" shell osv.
Vis hele sitatet...
http://pyroguide.com/index.php?title...nder_Shells%29

http://pyroguide.com/index.php?title...ound_Shells%29

Det du leter etter står litt hos hver. Mye nyttig info i de tabellene...

3" = 3 sekunder
Sist endret av Pyrotecnican; 18. januar 2011 kl. 21:01.
Akkurat lagd en bombe med 200g perklorat flash 7/3!
Skal opp ved et vann og sprenge den nå snart, kommer til å brake løs i hele bygda :P
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Hvordan tenker du å transportere denne? Hva slags beholder har du? Har du vurdert selvmordslinjen først?
Frakter den i en pose med bil, er ikke så veldig store farer for at den går av.
Brukte en dorull som jeg teipet igjen så klippte jeg opp flere doruller og rullet de rundt den første dorullen som var fylt med krutt for å forsterke den litt.
Zevz, trodde du hadde lært litt av det vi har sagt til deg i tråden jeg?
Må vel få lov til å leke litt
Sist endret av Awareness; 20. januar 2011 kl. 16:40.