Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1235
Ja, du leste riktig. Installere win98. Men det som ikke ble sagt er at det er på en gammel, råtten maskin. Saken er som følger:
Uten å tenke meg noe særlig om, formaterte jeg HD'en som det skulle installeres win98 på. Så satt jeg i CD'en og startet maskinen på nytt. Jeg regnet jo selvfølgelig med at det gikk an å boote fra CD'en. Men neida. Det gikk ikke. Så gikk jeg inn i bios. Skulle sette på første-booten til CD-rom. Det eneste som gikk an å velge var floppy, HD, nettverk og "ikkenoe". Jaja, tenkte jeg. Da får jeg lage en oppstartsdiskett i ME slik at jeg kan få med CD-rom'en i dos. Men ikke fan om det skulle funke heller. Når han prøvde å få med cd-rom'en stod det: "coudnt load drivers".

Jeg prøvde også å oppdatere bios'en (som forøvrig er ifra 92) med et lite håp om de kanskje skulle ha fått med boot på cd-rom. Men det hjalp heller ikke.
Det er en ting jeg enda ikke ha prøvd. Det er å laste ned driverne til cd-rom'en og lagre de på en diskett. Og så prøve å få tilgang til d fra dos. Har lastet ned driverne så det skal jeg prøve.
Men er det noen andre glupe forslag til hva jeg kan gjøre? Help me plis
uhhh... det er vel ikke en god gammel 486?

hehe... da må du lage en win95/dos boot disk...

jeg har en fin bootdisk til formålet men jeg har litt virus(w32.funlove.4099) der den liigger, kan laste den opp til deg på eget ansvar...

du finner en del sider som hjelper deg med dette søk etter [COLOR=orange]+win95 +bootdisk[/COLOR] el.

du må da ha driverene og de systemfilene (autoexec.bat, config.sys, mscdex.exe osv) som er nødvendig...
du må editere autoexec.bat, config.sys med de parameterne som skal loade cdomen driverne via mscdex.exe